Jump to content
IGNORERAD

Lite blandat från Isaan och Prea Vihear Tempel

Guest wUThai

Recommended Posts

Tänkte jag skulle slänga upp lite fler bilder från senaste resan. April - Maj 2008. Kan ju börja med att det var riktigt varmt när jag var där!  :crazy:

Isaan, var kärlek i första ögonkastet vilket underbar miljö och landskap.

Dela på andra sajter

Isaan, var kärlek i första ögonkastet vilket underbar miljö och landskap , skriver wUThai i sin inledning, kan det vara så att ännu en skribent har hittat till det "äkta Thailand"? långt från turist gettonas stressade, hektiska natt liv med dyngraka turister, envisa banan och annanas försäljare, som aldrig tar ett nej som svar, tuck tuck förare som klämmer till med 200baht, där en thai bara pröjsar en 10:a  osv osv. Och vilka människor sen, bara de får en stund att lära känna en, så är de nog de mest gästvänliga man kan tänka sig.   

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Dela på andra sajter

wuThai. Tack. Är det värt ett besök?

Finns det några här som håller till i eller omkring Sisaket? jag ske dit ett par dagar i början på December. Hur är staden och området däromkring?

Snucke 

Dela på andra sajter

wuThai. Tack. Är det värt ett besök?

Finns det några här som håller till i eller omkring Sisaket? jag ske dit ett par dagar i början på December. Hur är staden och området däromkring?

Snucke 

Hej, Snucke!

Jag tyckte det var värt besöket, helt klart. Dock sa jag till mig själv och tjejen att det var riktigt kul.. men det var både första och sista gången jag åker dit.. men det sa jag mest p.g.a. att det var fruktansvärt varmt då! :)

Sisaket är en lagom stor stad.. jag har varit där ett par gånger bara.. så jag kan inte stan riktigt bra. Dock har jag varit på Sugar, det är en bar/matställe... det var riktigt gott att sitta där och hinka lite chang och lyssna på livemusik, var en amerikan som spelade och sjöng där.

Här kommer lite blandat från Sisaket, inte så bra bilder dock.

Dela på andra sajter

Dunkar in lite mer bilder från Isaan. Fan, det är riktigt jobbigt och sitta och kolla på alla foton, längtan blir ju enormt jobbig! Aja, här kommer några till.

Dela på andra sajter

Hej wUthai

Härliga bilder, åker om 3 dagar till Ubon, kan bli ett besök i sisaket, har ej varit i denna stad

Dela på andra sajter

Hej wUthai

Härliga bilder, åker om 3 dagar till Ubon, kan bli ett besök i sisaket, har ej varit i denna stad

Önskar jag kunde säga desamma! Men jag får vänta tills April, typ! :(

Bengt-Erik, ha det gott och drick några Chang åt mig! :)

Herr Chang och ni andra som kommenterat bilderna på ett eller annat sätt, tack.

Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...
Guest Siam-Nilsson

Bra berättande bilder från landsbygden - kul att du delar med dig av dina upplevelser - Tack -  :great:

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...