Jump to content
IGNORERAD

Vad kan en Android mobil som inte Iphone 4-5 kan ?

Songkran

Recommended Posts

Hans avstängning har inget att göra med denna eller någon annan mobiltråd.

Herr Chang har talat.

Ok, var mest bara en reflektion att du kanske skrev till honom iom att du citerade honom och ifrågasatte hans kunskaper i ämnet...EFTER du utvisat honom ;)..

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

• Svar 545
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Songkran

67

• Soengsang

51

• Herr Chang

42

• andrejsdenruskige

41

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hans avstängning har inget att göra med denna eller någon annan mobiltråd.

Herr Chang har talat.

Men att citera honom efter avstängning är väl ändå att skjuta i öppet mål

och med tanke på att det är du som håller i visselpipan kan det tyckas vara lite fegt  :-)

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Poängen var att Moritz hävdade att jag inte kan göra det på min iPhone. Jag påstår då att det kan jag visst.

Det kan du inte alls. För du har ett instängt ios som inte tillåter det. Men du får gärna överbevisa mig. Och Tasker skulle ju aldrig få för sig att släppa det till ios om dom kunde? LOL

Leta nu upp nåt inlägg från en annan tråd.. så kan du kicka ut mig igen. :)

Dela på andra sajter

Det kan du inte alls. För du har ett instängt ios som inte tillåter det. Men du får gärna överbevisa mig. Och Tasker skulle ju aldrig få för sig att släppa det till ios om dom kunde? LOL   Leta nu upp nåt inlägg från en annan tråd.. så kan du kicka ut mig igen. :)
Varför satt du på bänken? Trevlig kväll//Lp

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

Guest wUThai
Varför satt du på bänken? Trevlig kväll//Lp

Jag var otrevlig mot BTT tyckte HC. :)

Trevlig kväll på dig LP!

Dela på andra sajter

Guest wUThai
Men att citera honom efter avstängning är väl ändå att skjuta i öppet mål

och med tanke på att det är du som håller i visselpipan kan det tyckas vara lite fegt  :-)

Han blir så frustrerad när han får höra sanningen om sitt kära apple. Själv tycker jag det var lite kul och lite patetiskt. :)

Dela på andra sajter

Jag var otrevlig mot BTT tyckte HC. :)   Trevlig kväll på dig LP!
Ok. Tack, käkat pizza o druckit två öl så kvällen har varit bra hittills . Nu blir det glass på lejonet o björnen och sen hem o kolla finalen. Ha en go kväll med familjen muttan//Lp

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

ztrindberg

Det är ju du som inte fattar att om man skriver en app för eget bruk som inte ska passera Apple så kan man ta sig friheter.

Det är väl inget märkvärdigt med Tasker? Skulle det kräva enorma programmeringsinsatser? Har du överhuvudtaget någon erfarenhet av programmering?

Herr Chang har talat.

Nästan korrekt. Du kan ju givetvis programmera så pass mycket som operativet tillåter.

Precis som på Android så är det i grund och botten tillverkaren av operativet som bestämmer vad som finns för programmerings-möjligheter. Det måste alla programmerare rätta sig efter men det vet du ju eftersom du är programmerare.

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

Dela på andra sajter

Nästan korrekt. Du kan ju givetvis programmera så pass mycket som operativet tillåter.

Precis som på Android så är det i grund och botten tillverkaren av operativet som bestämmer vad som finns för programmerings-möjligheter. Det måste alla programmerare rätta sig efter men det vet du ju eftersom du är programmerare.

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

Japp, det stämmer och i detta fallet med Tasker så kommer det inte att gå att programmera de funktionerna som krävs så länge som Apple inte skriver om iOS.

Dela på andra sajter

Herr Chang
Japp, det stämmer och i detta fallet med Tasker så kommer det inte att gå att programmera de funktionerna som krävs så länge som Apple inte skriver om iOS.

Visst... men Apple har sina privata API som ger tillgång till mycket mer. Använder man dessa kan man glömma att få distribuera via App Store. Däremot kan man göra det på sin egen iPhone.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Visst... men Apple har sina privata API som ger tillgång till mycket mer. Använder man dessa kan man glömma att få distribuera via App Store. Däremot kan man göra det på sin egen iPhone.

Herr Chang har talat.

Du menar att om du ska få din telefon att göra det du vill så får du inte för Apple?

Och av den anledningen "vill du inte"

Då förstår jag.

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Hur vet du det? Om inte annat är jag kapabel att själv skriva en app som gör de banala uppgifter som wUThai beskriver.

Herr Chang har talat.

Och om du inte lyckas med det du hävdar dig vara kapabel till så kan du ju alltid skylla på telia som i fallet med en sån banal sak som att återställa telefonen för att den ska låsas upp :giggle:

Dela på andra sajter

Herr Chang
Du menar att om du ska få din telefon att göra det du vill så får du inte för Apple?

Och av den anledningen "vill du inte"

Då förstår jag.

Jag får inte distribuera appen på App Store, i övrigt lägger sig Apple inte i vilka appar jag skapar själv och lägger in på min iPhone.

Jag vill inte lägga ner jobb på något jag inte tycker jag behöver. Poängen var att någon hävdade att "det kan du inte göra på din iPhone". Det kan jag visst.

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Jag får inte distribuera appen på App Store, i övrigt lägger sig Apple inte i vilka appar jag skapar själv och lägger in på min iPhone.

Jag vill inte lägga ner jobb på något jag inte tycker jag behöver. Poängen var att någon hävdade att "det kan du inte göra på din iPhone". Det kan jag visst.

Herr Chang har talat.

Det kan du inte alls. Upp till bevis att du kan få samma funktioner som Tasker med din egensnickrade app till ios.

Dela på andra sajter

Det kan du inte alls. Upp till bevis att du kan få samma funktioner som Tasker med din egensnickrade app till ios.

Det är väl inte Applelikt att anta utmaningar - de stämmer hellre skiten ur dom som är bättre.

Måste jag köpa en iPhone för att kolla om Herr Chang kan  - så får det vara.

Dela på andra sajter

Herr Chang

Hur menar du att jag ska bevisa det? Lägga en massa tid på något jag inte är intresserad av? Bara för att du inte tror mig?

Det kan du glömma...

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Hur menar du att jag ska bevisa det? Lägga en massa tid på något jag inte är intresserad av? Bara för att du inte tror mig?

Det kan du glömma...

Herr Chang har talat.

Förut var det hallå och ni gjorde nummer om att det var så farligt med Android jämfört med IOS då man kan installera appar utanför Goggle play i Android. Men det ska tydligen inte gå i IOS utanför Apstore av säkerhetskäl enligt vissa skribenter.

Helt plötsligt så påstår du att man hur lätt som helst kan installera egenproducerade appar utanför Appstore?

Hur ska ni ha det egentligen. Verkar lite vindflöjel över det hela?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Android har en bra grej i sitt operativ som heter blockeringsläge. Stäng av alla ljud under en viss tid t ex 23.00 - 06.00 men släpp fram samtal från t ex familj. Jag tycker det känns lite olustigt att stänga av telefonen på natten för att inte bli störd. Kan vara någon i familjen som vill något viktigt. 

NFC är en underbar grej också en liten plastbricka som man kan t ex placera i bilen, vid sängen mm. När man sätter telefonen nära så får man dom inställningar som man behöver.

Radio är inte så dumt heller tror inte det finns i Iphone

Och så som nämnt i detta forum programmet TASKER

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Dela på andra sajter

Herr Chang
Förut var det hallå och ni gjorde nummer om att det var så farligt med Android jämfört med IOS då man kan installera appar utanför Goggle play i Android. Men det ska tydligen inte gå i IOS utanför Apstore av säkerhetskäl enligt vissa skribenter.

Helt plötsligt så påstår du att man hur lätt som helst kan installera egenproducerade appar utanför Appstore?

Hur ska ni ha det egentligen. Verkar lite vindflöjel över det hela?

Jamen kära nån... hur tror du utvecklare testar sina appar innan de är färdiga för försäljning på App Store?

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Jamen kära nån... hur tror du utvecklare testar sina appar innan de är färdiga för försäljning på App Store?

Herr Chang har talat.

Inte vet jag? Jag går bara på vad som skrivits av dig och andra anhängare av sekten. Hur installar du då en ej godkänd app?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Inte vet jag? Jag går bara på vad som skrivits av dig och andra anhängare av sekten. Hur installar du då en ej godkänd app?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

https://developer.apple.com/programs/ios/distribute.html

Längst ner står det...

Du kan alltså distribuera till 100 personer via mail eller server.

För test eller för användning själv.

Utan att gå via App Store.

Har själv några sådana i min telefon.

Ändrades av Surin P3
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...