Jump to content
IGNORERAD

Sterling Airways lämnar in...........


Guest lars60

Recommended Posts

Grevenigrevie

Detta citat från Aftonbladet.se tycker jag e gryyymt jämfört med de som inte hade koll på sina pass.

#

Jeanette Klavborn bokade familjens semesterresa så sent som i måndags.

– Jag blev alldeles ledsen. Jag är ensamstående med två barn och vi kunde inte resa nu i somras så vi såg verkligen fram emot att få komma i väg, säger hon till aftonbladet.se.

När hon bokade resan från Malmö till Alicante var det ingen på Sterling som sa något om att det var osäkert att boka biljetter.

– Jag hade kontakt flera gånger per telefon men det var inte någon som nämnde något. Nu var jag tvungen att berätta för min son att resan inte skulle bli av. Han blev väldigt besviken, säger hon.

#

Hade inte velat berätta det för mina barn... mindre kul.

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl ganska väntat med Isländska ägare. Det lär väl snart bli något stort bolag som åker dit...

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det var väl ganska väntat med Isländska ägare. Det lär väl snart bli något stort bolag som åker dit...

Är inte Sterling danska?!?!?  :neutral:

Hur som helst; tråkigt. Många som drabbas och ett bra flygalternativ som försvinner.  :cry:

Never forget Sadako Sasaki.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Info från Wikipedia:

Maersk Air var ett danskt lågprisflygbolag grundat 1969 som sedan 2005 ingår i Sterling European Airlines. Maersk Air köptes upp av det isländska företaget Fons eignarhaldsfelag och blev sammankopplad med andra danska investeringar i det isländska företaget. Företaget bytte senare namn till Sterling Airlines och en månad senare såldes det till den isländska FL-gruppen, som bland annat äger Icelandair och 16,8% av lågprisflygbolaget easyJet.

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Oh fan, där ser man.  :gasp:

Jaha, då får man inte bespotta danskar idag heller då. *Boooring*

Never forget Sadako Sasaki.

Link to comment
Dela på andra sajter

En kollega dejtar en flygstewart från Sterlings.

Dom fick reda på konkursen via media och tillika att dom inte längre har något jobb.

God morgon, liksom...

Never forget Sadako Sasaki.

Link to comment
Dela på andra sajter

Drabbar mest våra kulturälskade svenska tjejer som skall ner för att se lite fornlämningar i Alicante

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Det går inte att flyga hur billigt som helst.

Kosntaderna måste täckas annars går det förr eller senare åt pipan..

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och tjejen har flygit med dem 2 resor i år. De hade bra priser till Budapest. Tur för oss att vi inte hann boka en till gång!

Alea Jacta Est

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnade på radio idag, de pratade om detta och och reportern frågade "experten" vilka bolag man skulle undvika, det ville han inte säga då det fanns risk för att sådana profetior skulle bli självuppfyllande om man pekade ut vissa bolag, däremot nämnde han ett antal bolag som var "väl stadda i kassan" SAS var inte ett av dem... Om jag mins rätt var det BA,KLM,Lufthansa, Air France, Ryanair, Easyjet..

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...