Jump to content
IGNORERAD

Trevliga thai poliser


Magrood

Recommended Posts

Jag vill bara skriva för att visa min uppskattning till de trevliga thai poliser som jag hade kontakt med för ett par veckor sedan.

Jag fick en handskriven text på thailändska som skulle översättas till svenska.

Handstilen var lite svårläst - men eftersom jag själv har jättedålig handstil brukar jag kunna läsa det mesta så tackade jag ja till uppdraget. :-)

Men så var inte fallet när jag satte mig ned och skulle arbeta med texten.

20-30% av texten kunde jag inte läsa  :drunk:

Ojjjj Det var en söndag och klockan var runt tolv på dagen i Sverige dvs 17.00 i Thailand.

Okey... hur gör jag nu?

Det här måste bli klart innan jag gav mig iväg till ett 5-dagars uppdrag i Stockholm veckan därpå.

Jag chansade att ringa polisstationen där pappret kom från.

Alla poliser var så trevliga och hjälpsamma.

Jag kom till slut fram till en polisman som var kollega till han som skrev texten.

(Jag antar att skribenten var en tjejtjusare. Vi säger så att den här typen av handstilen skrivs av en tjejtjusare.)

Eftersom texten var skriven för mer än ett år sen behövde han tid att kolla upp originalet i arkivet.

Han bad mig att återkomma om en halv timme.

---

Efter en halv timme satt jag vid telefonen med papper och penna.

Den snälla polismannen satt på andra sidan jordklotet och läste upp hela texten för mig kl halv sex på kvällen på en söndag!!!

---

:wai::wai::wai:

---

Det värmer i hjärtat när man träffar på trevliga och hjälpsamma människor.

Och det är bara den värmen jag vill dela med mig i höstens mörker.

---

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltid trevligt med trevliga och hjälpsamma människor.  I Pattaya vet jag att dom erbjuder översättning direkt på polisstationen för 500 baht. Riktigt trevliga poliser där oxå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...