Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways kampanj för Jan-Mars 2013.. tankar?


StefanJ

Recommended Posts

Hej.. Nu ligger man säkert som flera andra i startgroparna för att beställa flygbilljett "hem" till kära Thailand i vinter, efter Nyåret.

Vad tror ni? Ska man avvakta en ev Thai Airways kampanj?

Det är ju lite översvämningar i år igen.. Pattaya är just nu tomt på turister ( ja.. det är lågsäsong just nu jag vet)

Thai brukar vara snabba med kampanjer när dom känner att flight passagerarna börja sina.

Just ligger Thai på ca 9200sek för avresa i början på Februari.. men förra året i Jan t ex gick det att åka för 5900sek (Direktflyg)

Sen kan man ju alltid komma ner i pris med Turkish eller Finnair..eller andra, med Mellanlandning.

Jag har åkt med Turkish och det gick bra det med (5600sek, Feb 2012).. men nu är jag sugen på direktflyg.

Min utdragna fråga är: Tror ni att TGF kommer med en kampanj för Jan- april 2013?

Kram på er alla Forumister :victory:

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 42
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • StefanJ

    6

  • L64

    3

  • patongking

    3

  • Sam sip sam

    3

Mest aktiva i denna tråd

mamma bäng fan pappa käng

Hej.. Nu ligger man säkert som flera andra i startgroparna för att beställa flygbilljett "hem" till kära Thailand i vinter, efter Nyåret.

Vad tror ni? Ska man avvakta en ev Thai Airways kampanj?

Det är ju lite översvämningar i år igen.. Pattaya är just nu tomt på turister ( ja.. det är lågsäsong just nu jag vet)

Thai brukar vara snabba med kampanjer när dom känner att flight passagerarna börja sina.

Just ligger Thai på ca 9200sek för avresa i början på Februari.. men förra året i Jan t ex gick det att åka för 5900sek (Direktflyg)

Sen kan man ju alltid komma ner i pris med Turkish eller Finnair..eller andra, med Mellanlandning.

Jag har åkt med Turkish och det gick bra det med (5600sek, Feb 2012).. men nu är jag sugen på direktflyg.

Min utdragna fråga är: Tror ni att TGF kommer med en kampanj för Jan- april 2013?

Kram på er alla Forumister :victory:

Blir väl alltid en kampanj. Frågan bara när den kommer och hur mycket is du har i magen.

2011-11-28 11:46 släpptes kampanjpriserna för januari 2012.

Jag tycker det där är svårt att vänta på vinterkampanjerna. På vintern vill man ju verkligen iväg. Om man åker vår eller höst är det lättare för mig att ha is i magen.

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är en del att väga för och emot... väntar man för länge så kanske man inte kan flyga dom datum man har tänkt sig

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Just ligger Thai på ca 9200sek för avresa i början på Februari

Bokade förra veckan med avresa 1 februari och hem 15 mars 3pers totalpris 22500,- med Thai

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror ni att TGF kommer med en kampanj för Jan- april 2013?
Ska damerna köra med en kampanj??Själv tror jag thai blir tvungna att köra med kampanjer hela vinter/våren pga att alla andra oxå krigar med priset,så jag väntar med att boka

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska damerna köra med en kampanj??Själv tror jag thai blir tvungna att köra med kampanjer hela vinter/våren pga att alla andra oxå krigar med priset,så jag väntar med att boka

För TGF är det alltid kampanj på Thai. Rea hela året om. Alltid lika billigt, när dom ska åka, sålänge FBF betalar.

Själv tror jag inte att Thai kör med så mycket kampanjer, utan dom höjer priset för att tjäna mer om de övriga sänker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag provade att testboka med Odenresor, för att kolla priset. avresa Sön 3 Feb – Hemresa 2mars, Sto-BKK T/R.. fick priset 9700 nånting

Inte närheten av 6100.. jag har mailat dom, och frågat vilka datum som gäller för att komma ned mellan 6-7000sek

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla med Jordenresor på Hornsgatan, Dom har från 5495 inkl skatt, fick mail från dom idag

Ändrades av Towe
Link to comment
Dela på andra sajter

Rackarns billigt. i Februari?

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Ja, Thais kampanj är förlängd och gäller nu till den sista mars.

Man behöver inte ha is i magen, man kan enkelt preliminärboka hos mig och få de datum man vill ha och sedan invänta eventuell kampanj.

Tex till de bästa platserna i juni-juli nästa år.

Eller eller till vilken period som helst som ligger max 330 dagar fram i tiden.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

jepp kolla med dom, det står från 5495, sen till Bkk 6100 .

Ändrades av Towe
Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Ja, Thais kampanj är förlängd och gäller nu till den sista mars.

Man behöver inte ha is i magen, man kan enkelt preliminärboka hos mig och få de datum man vill ha och sedan invänta eventuell kampanj.

Tex till de bästa platserna i juni-juli nästa år.

Eller eller till vilken period som helst som ligger max 330 dagar fram i tiden.

MVH Nonki

Hej Nonki ,, jag mailade dig redan innan ditt inlägg =)

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag provade att testboka med Odenresor, för att kolla priset. avresa Sön 3 Feb – Hemresa 2mars, Sto-BKK T/R.. fick priset 9700 nånting

Inte närheten av 6100.. jag har mailat dom, och frågat vilka datum som gäller för att komma ned mellan 6-7000sek

Det står att du ska kontakta dom för kampanjpriset ,går ej att boka online

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Lamai för att du berättade.. nu är jag 6345sek fattigare... :thumbsup: Bokade idag hos Nonkis Travel =)) avresa 1 feb :14:

Härligt!

Det är ju så att flygbolagen kör med publicerade priser och "icke publicerade", jag minns inte vad det heter på fackspråk men man skall nog inte blint förlita sig till sökmotorerna utan även kolla med dom fysiska resebyråerna vad dom kan skaka fram för nåt just pga att tex vissa kampanjer går inte att komma åt via egna sökningar.

Nonki har säkert koll på vad jag menar med dessa 2 varianter på

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

6500skr för grabben min den 18 nov till 15 dec ( kampanj )

9445skr för mig med en 6 månaders biljett 18 nov å framåt, 1000skr å boka om

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Härligt!

Det är ju så att flygbolagen kör med publicerade priser och "icke publicerade", jag minns inte vad det heter på fackspråk men man skall nog inte blint förlita sig till sökmotorerna utan även kolla med dom fysiska resebyråerna vad dom kan skaka fram för nåt just pga att tex vissa kampanjer går inte att komma åt via egna sökningar.

Nonki har säkert koll på vad jag menar med dessa 2 varianter på

Det stämmer säkert men jag har aldrig fått ut ett pris av en resebyrå utan att ange namn adress födelsenummer skonummer och allt möjligt. Blir lite jobbigt när man är 4 pers med långa namn och olika födelsedatum. Och allt man vill ha är ett pris.

Lättare att bara checka runt på nätet och sen ge alla uppgifter när man bestämt sig. :)

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Det stämmer säkert men jag har aldrig fått ut ett pris av en resebyrå utan att ange namn adress födelsenummer skonummer och allt möjligt. Blir lite jobbigt när man är 4 pers med långa namn och olika födelsedatum. Och allt man vill ha är ett pris.

Lättare att bara checka runt på nätet och sen ge alla uppgifter när man bestämt sig. :)

mvh

Ring Nonki

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, själv gjorde man förmodligen bort sig när man bokade med kineserna för några dagar sen.

Hade inte tillräckligt med "is i magen", då det var viktigt att få ihop det med grabbens ledighet

Men de får duga...,trots allt bara en transportsträcka.

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Ring Nonki

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Tja.

Våra biljetter är redan klara fyra stycken 6 månaders för 16.000 sek sammanlagt. Bokat utan resebyrå.

Men jag ska ha det i åtanke nästa gång.

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick det här i mailboxen från en av resebyråerna i Stockholm

1. Thai Airways Bangkok Kampanj, max 1 månads resa

Utreseperiod: 01 okt - 14 dec 2012 OCH 29 dec 2012 - 31 mars 2013

Bokningsperiod: fram till 31 okt 2012

Economy class: fr. SEK3430 + skatter tillkommer

Premium Economy class: SEK8355 + skatter tillkommer

***Specialpris finns för inrikes flyg till andra städer, förutom Koh Samui***

***Kontakta oss för priser om ni vill resa ut från andra städer i Sverige***

Bokningsregler:

Bokningsregler:

Betalning inom 3-7 dagar

Ej ombokningsbar

Avbokningsbar mot 2000kr utan intyg, resten återbetalas ca 1-2 månader efter avbokning.

Barnbiljett (0-15år): 25% rabatt + skatter tillkommer

Begränsat antal platser (tyvärr är utresan tom 14 december & hem i januari redan uppbokade och väldigt svårt att få!)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick det här i mailboxen från en av resebyråerna i Stockholm

1. Thai Airways Bangkok Kampanj, max 1 månads resa

Utreseperiod: 01 okt - 14 dec 2012 OCH 29 dec 2012 - 31 mars 2013

Bokningsperiod: fram till 31 okt 2012

Economy class: fr. SEK3430 + skatter tillkommer

Premium Economy class: SEK8355 + skatter tillkommer

***Specialpris finns för inrikes flyg till andra städer, förutom Koh Samui***

***Kontakta oss för priser om ni vill resa ut från andra städer i Sverige***

Bokningsregler:

Bokningsregler:

Betalning inom 3-7 dagar

Ej ombokningsbar

Avbokningsbar mot 2000kr utan intyg, resten återbetalas ca 1-2 månader efter avbokning.

Barnbiljett (0-15år): 25% rabatt + skatter tillkommer

Begränsat antal platser (tyvärr är utresan tom 14 december & hem i januari redan uppbokade och väldigt svårt att få!)

Det låter ganska bra.

Men ta en koll med Nonki,

Det kan kanske bli billigare.

Min resa övar jul och nyår ligger via Nonki.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

hej alla    nu har det hänt igen !!!  thai kärran sen denna gång med 4 timmar , 21 december , ringde till försäkringsbolaget och frågade om det utgår ersättning för mer kostnader ,  jag bommade tåg , fick köpa ny biljett  803 kr   inkl den gamla 576 k,  men nix   försäkringen gäller bara om det är mer än 8 tim sen , ringde till thai i stockholm , en telefonröst sa ungefär detta  , har du reklamationer   skicka mail på detta   sedan kom ett :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: så lång mailadress som var omöjlig att höra ,   nu till min fråga , hur bär man sig åt med en enkel reklamation till thai    mvh   p-king

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...