Jump to content
IGNORERAD

Vakthund


johansson25

Recommended Posts

nissehult_13

Det är den stora snart bild på den lilla.<br /><br />Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2<br /><br />

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 69
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • nissehult_13

    20

  • janne_h

    7

  • Alarik

    7

  • Tallviking

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

nissehult_13

Nu kom hon in<br /><br /><br />pazepy3a.jpg<br /><br />Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2<br /><br />

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

Attackpudel 

Toffla är det bästa som finns.

post-8287-0-57640600-1365201762_thumb.jp

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

nissehult_13

Pudel is the shit<br /><br />Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2<br /><br />

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag skall vi skjuta dom. Har tagit 10 kycklingar

Ja det var ju en udda uppfostringsmetod... :(:blink:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

nissehult_13

Jag väntar på ditt svar fri leverans i Thailand jag kommer med hundarna

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad skulle du göra

Jag skulle hålla isär hundarna och kycklingarna. Uppe i yasothon så plockade Viper ett par av svägerkans ankor. Lösningen vart ett staket som fredade ankorna från jakt.

Jag antar att det även finns andra skäl om du är så drastisk och avser avliva dom?

Ett annat alternativ är att lära hundarna att kyklingjakt är strängeligen förbjudet!

Om du agerar som en riktig flockledare så jagar inte hunden utan ditt tillstånd.

I övrigt respekterar jag att du gör som du vill med dina hundar!

Man kan ju i alla fall konstatera att dom gör garanterat inte om det om dom avlivas.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Av ditt svar så skall vi döda dem ikväll

Hur kopplar du mitt svar till själva avlivningen??

Det är väl ditt beslut om det ska ske tidpunkt lämplighet att berätta om det offentligt och så vidare.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

pensionaren

Alla med lite kannedom om hundar vet att det ar nast intill omojligt att plocka bort ett sadant beteende..mvh pensionaren

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla med lite kannedom om hundar vet att det ar nast intill omojligt att plocka bort ett sadant beteende..mvh pensionaren

Att ta bort beteendet är nog omöjligt då jaktbeteende hos hundar är en av dom mest grundläggande egenskaperna.

Dock med mycket jobb så går det att tygla beteendet. Om man får hunden att förstå att det är upp till flockledaren( det vill säga ägaren) när jakt får ske eller inte. Så är hunden tvungen att fråga om lov innan den springer iväg.

Men det kräver en hel del kontakt träning.

Som till exempel skulle kunna vara att varje gång man ska gå ut med hunden så är hunden tvungen att söka ögonkontakt med ägaren innan han får gå ut. Samma vid utfodring han är tvungen att söka ögonkontakt och fråga innan man ger ok till hunden att äta.

Har man sen tillräckligt bra kontakt så springer inte hunden och gör saker som att jaga på eget initiativ. Då den grundläggande kunskapen blir att fråga om lov först.

Dock som jag skrev så kräver detta både tid Och uthållighet för att nå målet. Och har man inte det så är det heller inte säkert att man når målet.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja det är ju en synnerligen effektiv utbildningsmetod med ett varningsskott genom huvudet men du blir ju ganska ensam

på nästa dagslektion. Tänk om tänk rätt prata med kycklingägarna så löser du detta.

 

Mvh Tassens husse

Link to comment
Dela på andra sajter

pensionaren

Att ta bort beteendet är nog omöjligt då jaktbeteende hos hundar är en av dom mest grundläggande egenskaperna.

Dock med mycket jobb så går det att tygla beteendet. Om man får hunden att förstå att det är upp till flockledaren( det vill säga ägaren) när jakt får ske eller inte. Så är hunden tvungen att fråga om lov innan den springer iväg.

Men det kräver en hel del kontakt träning.

Som till exempel skulle kunna vara att varje gång man ska gå ut med hunden så är hunden tvungen att söka ögonkontakt med ägaren innan han får gå ut. Samma vid utfodring han är tvungen att söka ögonkontakt och fråga innan man ger ok till hunden att äta.

Har man sen tillräckligt bra kontakt så springer inte hunden och gör saker som att jaga på eget initiativ. Då den grundläggande kunskapen blir att fråga om lov först.

Dock som jag skrev så kräver detta både tid Och uthållighet för att nå målet. Och har man inte det så är det heller inte säkert att man når målet.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2Haller bara delvis med dig..Sa lange du har en kontakt med jycken ar det sakert inga problem, men slapper du hunden att strova fritt har den sakert glomt alla formaningar...mvh pensionaren

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju det som är poängen med det jag skriver. Har man tillräckligt bra kontakt med hunden så är ju det som ett osynligt koppel. Och hunden strövar inte fritt.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är de borta meni ett tempel

Det tycker jag var en alldeles utmärkt lösning. Och en ganska vedertagen Thai lösning. Nästa gång du besöker templet så kommer du nog se ett par lyckliga hundar.:D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...