Jump to content
IGNORERAD

Vakthund


johansson25

Recommended Posts

Jag behöver komplettera med en ny vakthund till huset då den nuvarande hunden börjar bli gammal.

Jag har 3 att välja bland, vilken tycker ni ser ut att bli en bra vakthund.

Det är svårt att välja nu när de bara är en vecka gamla.

post-9983-0-10379900-1349026460.jpg

post-9983-0-29510200-1349026469.jpg

post-9983-0-59198900-1349026481.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 69
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • nissehult_13

    20

  • janne_h

    7

  • Alarik

    7

  • Tallviking

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Är det ridgeback i dessa?

Vet bara att det är avkommlingar från gatuhund som har tagits upp från Bangkok. Den jag har är även den en gammal gatuhund från Bangkok, som har fått det bra på gamla dar.

Se på sötnosen här.

post-9983-0-68322100-1349027387_thumb.jp

post-9983-0-44359400-1349027400_thumb.jp

post-9983-0-56297500-1349027416_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det ridgeback i dessa?

Måste hålla med om att det verkar vara lite Rhodesian Ridgback i dom.

PS Jag hade valt valpen till höger

Link to comment
Dela på andra sajter

Jättegulliga valpar :thumbsup:

Som alltid är det svårt att välja när det är flera valpar och speciellt om man är ute efter någon som ska tjänstgöra som vakthund.

Lycka till iaf.

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai ridgeback, dom är tuffa och väldigt trevliga skall skaffa ett par tre stycken själv då det blir dags. Jag hade tagit dom alla tre :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai ridgeback, dom är tuffa och väldigt trevliga skall skaffa ett par tre stycken själv då det blir dags. Jag hade tagit dom alla tre :)

Du har kanske chans på två hundar då Johansson har tagit sin nya lilla familjemedlem. :)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai ridgeback, dom är tuffa och väldigt trevliga skall skaffa ett par tre stycken själv då det blir dags. Jag hade tagit dom alla tre :)

Vi har haft en som inte var tuff på något sätt. Snarare menlös, snällare hund går inte få tag på. När fåglar eller något annat djur kom och ville äta ur hundens mat flyttade den snällt åt sidan. På natten jagade den och dödade grannens ankor. Vi gav till sist bort den till ett tempel.

Finare hund får man leta efter. Men som vakthund var den totalt misslyckad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste ni på Eprässen om poliserna som sköt 2st "kamphundar" vid tennishallen? Har inte polisen kunnskap hur man närmar sig hundar som e agressiva(rädda)?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste ni på Eprässen om poliserna som sköt 2st "kamphundar" vid tennishallen? Har inte polisen kunnskap hur man närmar sig hundar som e agressiva(rädda)?

Du missar att dom just gått hårt åt sin husse som låg skadad på marken vid hundarna och när polisen kom till platsen gick dom till attack mot poliserna

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste ni på Eprässen om poliserna som sköt 2st "kamphundar" vid tennishallen? Har inte polisen kunnskap hur man närmar sig hundar som e agressiva(rädda)?

20 skott mot två hundar? fan vad hundarna måste ha lidit! idi*ter.

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Du missar att dom just gått hårt åt sin husse som låg skadad på marken vid hundarna och när polisen kom till platsen gick dom till attack mot poliserna

Men larmet stämde inte helt med verkligheten. I själva verket var hundarna mannens egna och ska ha varit kopplade från början.

Ambulanspersonalen kunde inte själv närma sig mannen och när polisen kom dit tvingas de att skjuta hundarna.

När polispatrullen kommer på plats finns en medvetslösman med två kamphundar runt honom. Hundarna har inte attackerat mannen men sliter sig och går till attack mot polisen, säger Patrik Severin.

http://Men larmet stämde inte helt med verkligheten. I själva verket var hundarna mannens egna och ska ha varit kopplade från början.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Men larmet stämde inte helt med verkligheten. I själva verket var hundarna mannens egna och ska ha varit kopplade från början.

Ambulanspersonalen kunde inte själv närma sig mannen och när polisen kom dit tvingas de att skjuta hundarna.

När polispatrullen kommer på plats finns en medvetslösman med två kamphundar runt honom. Hundarna har inte attackerat mannen men sliter sig och går till attack mot polisen, säger Patrik Severin.

http://Men larmet st...de från början.

De artiklar jag läst beskriver en annan sutiation där mannen låg på marken och hundarna slet och drog i honom. Inga koppel nämns

Vilken version är det sanna ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

20 skott mot två hundar? fan vad hundarna måste ha lidit! idi*ter.

Ha det

Alternativet då? Ett skott och långt lidande?

Men larmet stämde inte helt med verkligheten. I själva verket var hundarna mannens egna och ska ha varit kopplade från början.

Ambulanspersonalen kunde inte själv närma sig mannen och när polisen kom dit tvingas de att skjuta hundarna.

När polispatrullen kommer på plats finns en medvetslösman med två kamphundar runt honom. Hundarna har inte attackerat mannen men sliter sig och går till attack mot polisen, säger Patrik Severin.

http://Men larmet st...de från början.

Om mannen hade fått insulinchock, epilepsi eller stroke. Ska man då skita i mannen för att hundarna vaktar honom?

Hade det gått en barnfamilj i närheten så hade det kanske blivit hundmat av någon random 3-åring om hundarna hade blivit nervösa.

Tragiskt, men jag förmodar att man eventuellt tänker på människans säkerhet före hundarnas välbefinnande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det synd om hundarna i pressen. Om det stämmer att dom höll på att slita ägaren i stycken är det väl inte så konstigt att polisen sköt dom. Att det sedan tar 20 skott kan man ju undra över men det viktiga är väl att få veck hundarna innan dom gjort köttfärs av ägaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det ska behöva 20 skott för skjuta 2 hundar.

Polisen behöver nog träna på föremål i rörelse som jägare gör.

It does not matter how slowly you go as long as you do not stop.

Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Att det ska behöva 20 skott för skjuta 2 hundar.

Polisen behöver nog träna på föremål i rörelse som jägare gör.

Nu kanske det var så att det låg en man strax bakom hundarna och då kanske man placerar skottet lite "safe"?

Fast vad vet jag.

Hur hade du själv gjort?

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det ska behöva 20 skott för skjuta 2 hundar.

Polisen behöver nog träna på föremål i rörelse som jägare gör.

Om en jägare har en argsint björn på väg emot sig på 4 meters avstånd. Tror du då han lugnt och stilla siktar och skjuter ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Om en jägare har en argsint björn på väg emot sig på 4 meters avstånd. Tror du då han lugnt och stilla siktar och skjuter ?

Han lär vare sig hinna sikta eller skjuta. Det är kört...

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här kan de gå, men det är ju inte alltid det går så här bra.

"Citat"

Det var vid tolvtiden mitt på dagen under söndagen som ett jaktlag befann sig i Valsjöbyn. Han satt på pass när han hörde att en hund drev ett djur mot honom.

– När det dyker upp ser han att det är en björn som tar sikte mot honom. Björnen var uppretad, förmodligen på grund av hunden.

Jägaren sköt björnen. Björnen träffades, föll till marken och dog direkt.

– Björnen föll till marken bara tre, fyra meter från skytten."Slut citat"

It does not matter how slowly you go as long as you do not stop.

Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här kan de gå, men det är ju inte alltid det går så här bra.

"Citat"

Det var vid tolvtiden mitt på dagen under söndagen som ett jaktlag befann sig i Valsjöbyn. Han satt på pass när han hörde att en hund drev ett djur mot honom.

– När det dyker upp ser han att det är en björn som tar sikte mot honom. Björnen var uppretad, förmodligen på grund av hunden.

Jägaren sköt björnen. Björnen träffades, föll till marken och dog direkt.

– Björnen föll till marken bara tre, fyra meter från skytten."Slut citat"

Troligtvis detta som också blev filmat.

Fick nästan björnfrossa då jag såg det på tv.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...