Jump to content
IGNORERAD

Saknar


keroan

Recommended Posts

Jaha... Då har Wan åkt hem då efter att ha varit här med mig i 6 månader... Flög hem från Arlanda igår. Väldigt sorgligt att ta farväl  :cry:

Hon hade med sig en bunt dokument för ansökan om UT, hoppas väntetiden inte blir så lång och att hon är tillbaka här snart.

Hur hanterar man att vara ensam? Visst, ringa, skicka sms, e-post, kanske chatta ibland också när hon har möjlighet att uppsöka nåt internet-café, det kan man alltid göra. Men det här med att inte kunna laga mat tillsammans, äta tillsammans, skratta tillsammans, gå till sängs tillsammans, vakna tillsammans.

Hur gjorde ni andra för att mildra saknaden medan ni väntade på att er tjej/fru kom tillbaka?

// Keroan

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej . Ja det där är inte så kul. Känns tomt som f.. . Men det blir bättre och bättre. För varje dag som går så är det ju

en dag närmare hennes Ut.  Och sitta här på maipenrai kan vara bra terapi .  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

För varje dag som går så kommer Ni ju nämre ett UT och mer än 6 månader brukar det ju inte ta.

Lycka till

BanArne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jaha... Då har Wan åkt hem då efter att ha varit här med mig i 6 månader... Flög hem från Arlanda igår. Väldigt sorgligt att ta farväl  :cry:

Hon hade med sig en bunt dokument för ansökan om UT, hoppas väntetiden inte blir så lång och att hon är tillbaka här snart.

Hur hanterar man att vara ensam? Visst, ringa, skicka sms, e-post, kanske chatta ibland också när hon har möjlighet att uppsöka nåt internet-café, det kan man alltid göra. Men det här med att inte kunna laga mat tillsammans, äta tillsammans, skratta tillsammans, gå till sängs tillsammans, vakna tillsammans.

Hur gjorde ni andra för att mildra saknaden medan ni väntade på att er tjej/fru kom tillbaka?

// Keroan

Den som väntar på.osv!

Vi köpte telefonkort t ex ASIA här i Sverige, för 100 kr, och ringde ganska ofta till varandra.  :yes:

Att göra så lindrar faktiskt lidandet hel del...och att bara höra hennes röst, gör att väntan

inte blir så lång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Själv såg jag till att jobba så mycket kroppen bara orkade så man hade annat i huvudet...

Jaga pengar för att kunna åka ner efter henne när UT blev beviljat...

Hann dessutom med en runda medan vi väntade på UT och hon var på intervjun samtidigt under den resan jag var nere...

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Min kusins tjej åkte hem i slutet på augusti efter sex månader här, för två vecor sedan var hon tillbaka med 2 årsvisa så det kan gå ganska fort om man har tur.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Min kusins tjej åkte hem i slutet på augusti efter sex månader här, för två vecor sedan var hon tillbaka med 2 årsvisa så det kan gå ganska fort om man har tur.

Antar att du menar att hon fått UT... ;)

...eller det finns andra varianter nuförtiden...  :neutral:

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte bara fler Lycatels ASIAtel telefonkort (85kr) innehållande 100 kronor  :great:

samt började jobba lite mer.

Det hjälper, prcis klar med min skriftliga intervju och lämnat in dem på Migrationsverket i Malmö.  :party:

Bara avvakta till svaret kommer

Anong Thaimassage

71/28 Moo 3 Luangphochuan Road

Karon Beach, 83100 Phuket, Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte vad det heter men hon får stanna i 2 år innan hon behöver åka till migrationsverket nästa gång. Ska själv dit nästa månad då det i januari gått 2 år sedan frun fick 2 års.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad göra utan flickvännen?

Jobba, jobba, jobba

Ringa, chatta o dyl.

Fixa i ordning UT som ska lämnas in hos migrationsverket

Leta större lgh

Hänga på MPR

+ Festa

& jobba lite till kanske

Alea Jacta Est

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vet inte vad det heter men hon får stanna i 2 år innan hon behöver åka till migrationsverket nästa gång. Ska själv dit nästa månad då det i januari gått 2 år sedan frun fick 2 års.

Det heter uppehållstillstånd (UT) och brukar också innefatta arbetstillstånd.

Vad beträffar väntan... njut av friden så länge det varar ;-) Nej, skojar bara!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får väl bita ihop lite.

Och göra som Herr Chang skriver,,,,,,njut,,,,,, :yes:

"Ett land vars ungdom inte gör uppror, det är ett land som det är synd om."

Fridde

Link to comment
Dela på andra sajter

:whistle: Gud ske lov, vi hade aldrig det problemet.- Hon fick stanna kvar i norden efter att vi gift oss 4 månader senare.  :great:
Link to comment
Dela på andra sajter

janneludenfot

God morgon!

Träffade min hustru i Sverige 2004. Hon besökte sina systrar här:

Vi förlängde naturligtvis hennes 3-månaders visum med ytterligare 3 månader.

Hon åkte tillbaka till Thailand i Juli och 2 månader senare hälsade jag på henne i Thailand.

Under hennes vistelse i Sverige hade vi naturligtvis ansökt om permanent UT.

Under mitt besök hade vi ett ärende till Svenska ambassaden. Varför väntar hon inte på

sitt UT i Sverige: sa tjänstemannen: Vi stod där båda förvånade över denna information.

Hade för mig att hustrun var tvungen att invänta på UT i Thailand,: men så icke:

Några dagar senare fanns ett nytt visum i hennes pass, och hon kunde följa med mig

till Sverige.

Detta var kanske inte svar på den ursprungliga frågan, men hoppas jag är ursäktad.

Slå en signal till M I G . 0ch förhör dig.

Annars; den som väntar på något gott::!!

MVH

Janneludenfot :morgon:

Link to comment
Dela på andra sajter

Godmorgon

Till Janne

Jag har kollat med MIG om besöksvisum under väntetiden på UT, och svaret är NJET!

Kollade med ambassaden i BKK, och han sa att förr när väntetiderna kunde vara upp till 18 månader, så beviljade de på ambassaden besöksvisum. Men när väntetiderna nu ligger runt 6 månader så gör de inte det längre. Men man kan alltid söka om man har särskilda skäl till det.

Hälsningar

Kitung

Link to comment
Dela på andra sajter

Till Keroan

Jag förstår precis hur du har det, är i samma situation själv. Har väl inget råd att ge dig som tröst, mer än att det är OK att sakna, det är OK att vara ledsen. Jag tillåter mig att må riktigt dåligt i saknaden efter min älskling, och även känna lyckan när vi pratar med varandra och kommer varandra nära fast vi finns på olika sidor av jordklotet.

Det här är att leva, att känna djupaste sorg och förtvivlan, och den högsta lyckan och samhörigheten. Det har min älskling gett mig, och jag är så tacksam för det.

Om 5 veckor är min väntan över, då åker jag ner och (om allt går bra med MIG/UT) och hämtar hem min älskling.

Kitung

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Till Keroan

Jag förstår precis hur du har det, är i samma situation själv. Har väl inget råd att ge dig som tröst, mer än att det är OK att sakna, det är OK att vara ledsen. Jag tillåter mig att må riktigt dåligt i saknaden efter min älskling, och även känna lyckan när vi pratar med varandra och kommer varandra nära fast vi finns på olika sidor av jordklotet.

Det här är att leva, att känna djupaste sorg och förtvivlan, och den högsta lyckan och samhörigheten. Det har min älskling gett mig, och jag är så tacksam för det.

Om 5 veckor är min väntan över, då åker jag ner och (om allt går bra med MIG/UT) och hämtar hem min älskling.

Kitung

:wai: Det var vackert sagt av dig!  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har Wan varit på intervju  :yes:

Hon kom hem till Thailand förra tisdagen, gick till ambassaden på torsdagen med alla papper. Hon fick tid för intervju idag, hon hade möjlighet att få komma tidigare, men var tvungen att åka hem till Udon Thani för att hämta några dokument för översättning till engelska först. Snabba ryck tycker jag  :great:

Dom ställde många frågor, men det var 6 stycken som väntade, hon gick in sist men var först ut, det ser jag som ett tecken på att allt var i sin ordning  :yes:

Nu är det bara att vänta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nu har Wan varit på intervju  :yes:

Hon kom hem till Thailand förra tisdagen, gick till ambassaden på torsdagen med alla papper. Hon fick tid för intervju idag, hon hade möjlighet att få komma tidigare, men var tvungen att åka hem till Udon Thani för att hämta några dokument för översättning till engelska först. Snabba ryck tycker jag  :great:

Dom ställde många frågor, men det var 6 stycken som väntade, hon gick in sist men var först ut, det ser jag som ett tecken på att allt var i sin ordning  :yes:

Nu är det bara att vänta.

Kul, att det gick sååå snabbt!  :great:

Håller tummarna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Lars,

Ja det gick snabbt..

Tycker synd om henne, hon måste vara helt slut stackarn... Först åka från norrland till Bkk, sitta i bussköer för att ta sig till ambassaden, åka buss 10 timmar till Udon, åka "träbänk i truck" till hembyn, fixa papper, samma resa tillbaka till Bkk, bussresor igen för att få dokumenten översatta... Bussköer igen för att ta sig till interviev...

Sa till henne att det är över nu, jobbet är gjort. Bara en sväng ytterligare till ambassaden för att få UT infört, men det ska väl gå snabbt.

Ska gottgöra henne när hon är här igen  :party:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...