Jump to content
Peder

Chiang Mai - Norra Thailand

Recommended Posts

ArneMorales

Är det Hasse från Ostergotland, 

som hade restaurang med frugan for 10 -15 år sedan?

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Peder
7 timmar sedan, skrev ArneMorales:

Är det Hasse från Ostergotland, 

som hade restaurang med frugan for 10 -15 år sedan?

Det är den Hasse och nu bor han mitt i CM. Han är arg för tillfället - äh det har nog gått över - du vet Linköping torskade i hockey. Det gillade inte Hasse. Eller om det var för att Luleå gick vidare......men en djävul på göra god mat.....är han

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Wanchai
On 2016-03-28 at 11:42, skrev Nemo:

Det är pga smogen/luftföroreningarna. Ficklampa tillhör standardutrustningen när man går ut så här års.

Thaksin-land!

Kineser är snåla, sägs det.

• Minus 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
hakancnx

Härliga bilder Peder. Ha en bra resa hem till kyla o elände så ser vi fram emot att se dig här igen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
hakancnx
On 28 mars 2016 at 16:31, skrev Kenneth4618:

Chiang Mai Thailands rövhål

Taskig luft, alla jävla knarklangarligor håller till där och folk som åker ner från balkonger .................nä tvi vale

;)

Nä nu jäklar.....

Min gode Kenneth. Bor man i en metropol så får man ta en del smällar.... 

Och beträffande ramla ner från balkonger, så kan man visst trilla från många olika ställen.....Har jag hört. ?

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Kenneth4618
2 timmar sedan, skrev hakancnx:

Nä nu jäklar.....

Min gode Kenneth. Bor man i en metropol så får man ta en del smällar.... 

Och beträffande ramla ner från balkonger, så kan man visst trilla från många olika ställen.....Har jag hört. ?

He He

Det var bara en pik till en CM bo som skriver så om Pattis fast han aldrig varit där ;)

• Tummen upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

• Liknande innehåll

• Mankan
      Av Mankan
      Ja, tips på bra prisvärt hotell i Chiang mai. Jag söker inte något billigt sunkigt hotell utan något hyfsat fint. 

Nära centrum där det händer något på kvällarna. Är det någon som har tips?
    • acarls
      Av acarls
      Nä nu blommar falukorven
      Den anrika Royal & Ancient GC, ska nu rösta om att tillåta kvinnliga medlemmar
      I 260 år har klubben endast haft manliga medlemmar

http://www.expressen.se/sport/golfklubben-rostar-om-kvinnliga-medlemmar/

• peckers
      Av peckers
      Den 3-4 April är det tänkt att köra en visa run till Burma och tillbaka till Thailand för att få de 15dagar jag behöver till! Har använt turistvisat på 60dagar + 30dagar + 7dagar

Läst mycket hur det funkar till Burma och det verkar ej kompliserat! Dock varnar tjejen mig för att i Mae Sai så kryllar det av tiggare som bokstavligen sliter i dig och ber om pengar! Någon som vet om detta stämmer! Hon säger oxå att de kan stoppa på en tabletter utan att man vet och så blir man tagen utav polis! Man får väl åka dit i badshorts kanske och utan en krona förutom de 500b de vill ha i Burma!

Sedan finns det ju någon marknad i Burma där det säljs billiga cigg och annat marknadskraffs! Har tidigare gjort visa run till Kambodja och där var det likadant! Tog med en limpa cigg tillbaka! Frågan här hur är gränsen här får du ta med en limpa? Visserligen köper ja cigg i Dubai men när man ändå är där eller blir det kanske bara krångel! Står att kopior får man absolut ej ta med in i Thai!

Hoppas någon har några tips kanske Mest orolig för tiggarna om det e så som det sägs
    • Peder
      Av Peder
      Januari den 23:e 2014 klockan 18.00, föreslår jag, forumträff i Chiang Mai. Jag tog moppen i går. Körde mina 12 km ner till citykärnan. Besökte restaurangen New Boomerang, som ej öppnat klockan 11.00. Den var inte så stor men vi lär nog rymmas där. Föreslår 23 januari då jag själv är frånvarande 10-20 januari. Lätt att hitta. Nawarrot bron. Kör mot stan 400 m till det tar stopp i en 3 vägskorsning. Då är ni framme. Prince hotell tror jag ligger nära. Det går bra att anmäla till mig så bokar jag plats när dagen D närmar sig.

• Herr Chang
      Av Herr Chang
      Ja, kanske lite väl tidigt att annonsera denna träff. Men både jag och hakancnx kommer att vara på plats lördag 15 mars 2014 vid cirka 12,00. Plats är galoppbanan i Chiang Mai. Lite info och karta i denna länk:

http://donslifeinthailand.com/HorseRacingChiangMai.html

Där finns förutom galopperande hästar utomhus även mat och dryck inomhus. Och förstås monitorer som visar alla lopp live. Då hakancnx besökt detta ställe ett antal gånger kan han säkert vara behjälplig vad gäller att spela bort alla sina pengar

Sen när vi förlorat större delen av våra pengar blir det nog vidare in till lämplig bar inne i Chiang Mai för att dränka sorgerna… Anmälan behövs ej, vi sitter vid ett bord inomhus. Antal besökande faranger lär vara begränsat, så vi är nog lätta att hitta.

Alla är varmt välkomna!

Herr Chang har talat.
NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy