Jump to content
IGNORERAD

Chiang Mai - Norra Thailand


Peder

Recommended Posts

Mitt fasta liv i norra Thailand börjar snart då vi flyttar in i huset i Hang Dong, Chiang Mai. Akut behöver jag hjälp med golfkurs. Tog grönt kort ifjol i Luleå men åkte på en idrottsskada.Behöver börja om...vet någon hur det fungerar i Thailand? Tänkte köpa instrukt. hjälp?

Nästa fråga. Vilket badalternativet finns i Chiang Mai till badstränderna i söder finns det? Barnen, barnbarn kommer nämligen i november.

Har många mer frågor om Chiang Mai och ideer men återkommer.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 112
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Peder

    48

  • stefantaby

    11

  • hakancnx

    6

  • Mr Ning Ning

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Välkommen till Chiang Mai...

Det enda negativa man kan säga om distriktet är att det är för långt till beacherna i söder....

Det närmaste till bad, är det som i folkmun kallas Chiang Mai Beach... en gammal vattenreservoar som gjorts om till ett rekreationsområde.En barnvänlig sjö med en massa mysiga restauranger.

Andra alternativet till bad ,är bad i något av alla vattenfallen..

Ag golf ,kan jag inte ge någon info. Hang Dong har golfklubb, kolla med dom..

post-8853-0-33216500-1348719523.jpg

post-8853-0-87796800-1348719527.jpg

Ändrades av chiangmai
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Peder, lite lustigt,vadå? jo att jag kommer också från Luleå men lämnade 1968 på en malmbåt och bor numera i Täby jag kommer till CM 6 dec och stannar till 1 Feb under den tiden tänkte jag om möjligt återuppliva golfen som jag släppte 2003 med hcp 21,3 . Jag besökte CM förra året under ca 1 mån och var på en Golfklubb inte långt från Flygplatsen men jag fick inte tummen ur så det blev inget med golfen men i år skall det ske, skiter det sig fullständigt skänker jag klubborna till bättre lämpade. Det är aldrig försent att ge upp har jag lärt mig. Trevlig resa och lycka till med golfen dom har ju fantastiska banor i Thailand7Stefan Täby

Mitt fasta liv i norra Thailand börjar snart då vi flyttar in i huset i Hang Dong, Chiang Mai. Akut behöver jag hjälp med golfkurs. Tog grönt kort ifjol i Luleå men åkte på en idrottsskada.Behöver börja om...vet någon hur det fungerar i Thailand? Tänkte köpa instrukt. hjälp?

Nästa fråga. Vilket badalternativet finns i Chiang Mai till badstränderna i söder finns det? Barnen, barnbarn kommer nämligen i november.

Har många mer frågor om Chiang Mai och ideer men återkommer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen var ligger Hang Dong i förhållande till CM?

Stefan Täby

Mitt fasta liv i norra Thailand börjar snart då vi flyttar in i huset i Hang Dong, Chiang Mai. Akut behöver jag hjälp med golfkurs. Tog grönt kort ifjol i Luleå men åkte på en idrottsskada.Behöver börja om...vet någon hur det fungerar i Thailand? Tänkte köpa instrukt. hjälp?

Nästa fråga. Vilket badalternativet finns i Chiang Mai till badstränderna i söder finns det? Barnen, barnbarn kommer nämligen i november.

Har många mer frågor om Chiang Mai och ideer men återkommer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen var ligger Hang Dong i förhållande till CM?

Stefan Täby

Strax söder om Chiang Mai skrev väl hakancnx. Själv har jag lite svårt med väderstrecken i Chiang Mai ;)

Men jag har varit i Hang Dong några gånger. Där finns också mycket marknader och affärer som säljer lokalt hantverk, speciellt trämöbler.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej å tack för svaren.

Jag har läst många av dina inlägg chiangmai då jag förstått du bott många år där. Jag har senaste 4 åren besökt CM ca 10 ggr. "Huay Tong Tao" sjön är ett favoritställe. Äta lite fisk -bada - småslappa..trivs där men måste ändå finna annat att göra.

Vi valde Hang Dong moban för att det låg vackert till och nära flyget 7 km söder. När jag tar moppen har jag 9 km till Big C där jag hittat träningslokal med utrustning. 40 bath.

Vid Robinson Airport kostade det 200 bath. En dag. Naturligtvis fräschare. Tränar 2 - 3 ggr i veckan max.

stefantaby. Tar du med dig golfutrustning eller hyr du? 21 i handicap! Hm..jag är i läge..träffa bollen stora problem - har tre klubbor..järnsjua putter och en till...chip ...men jag har gett mig fan på att försöka komma in i sporten här i CM.för ngt måste jag pyssla med mellan november t o m mars..

Är det något mer intressant att besöka iCM eller göra...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej å tack för svaren.

Jag har läst många av dina inlägg chiangmai då jag förstått du bott många år där. Jag har senaste 4 åren besökt CM ca 10 ggr. "Huay Tong Tao" sjön är ett favoritställe. Äta lite fisk -bada - småslappa..trivs där men måste ändå finna annat att göra.

Vi valde Hang Dong moban för att det låg vackert till och nära flyget 7 km söder. När jag tar moppen har jag 9 km till Big C där jag hittat träningslokal med utrustning. 40 bath.

Vid Robinson Airport kostade det 200 bath. En dag. Naturligtvis fräschare. Tränar 2 - 3 ggr i veckan max.

stefantaby. Tar du med dig golfutrustning eller hyr du? 21 i handicap! Hm..jag är i läge..träffa bollen stora problem - har tre klubbor..järnsjua putter och en till...chip ...men jag har gett mig fan på att försöka komma in i sporten här i CM.för ngt måste jag pyssla med mellan november t o m mars..

Är det något mer intressant att besöka iCM eller göra...?

Tränings lokalen på Big-c är nerlagd

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej å tack för svaren.

Jag har läst många av dina inlägg chiangmai då jag förstått du bott många år där. Jag har senaste 4 åren besökt CM ca 10 ggr. "Huay Tong Tao" sjön är ett favoritställe. Äta lite fisk -bada - småslappa..trivs där men måste ändå finna annat att göra.

Vi valde Hang Dong moban för att det låg vackert till och nära flyget 7 km söder. När jag tar moppen har jag 9 km till Big C där jag hittat träningslokal med utrustning. 40 bath.

Vid Robinson Airport kostade det 200 bath. En dag. Naturligtvis fräschare. Tränar 2 - 3 ggr i veckan max.

stefantaby. Tar du med dig golfutrustning eller hyr du? 21 i handicap! Hm..jag är i läge..träffa bollen stora problem - har tre klubbor..järnsjua putter och en till...chip ...men jag har gett mig fan på att försöka komma in i sporten här i CM.för ngt måste jag pyssla med mellan november t o m mars..

Är det något mer intressant att besöka iCM eller göra...?

Jag är med i Chiangmai haiking grupp mycket trevligt mycket fina promenader och naturupplevelser .

http://chiangmaihiking.wordpress.com/#

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej å tack för svaren.

Jag har läst många av dina inlägg chiangmai då jag förstått du bott många år där. Jag har senaste 4 åren besökt CM ca 10 ggr. "Huay Tong Tao" sjön är ett favoritställe. Äta lite fisk -bada - småslappa..trivs där men måste ändå finna annat att göra.

Vi valde Hang Dong moban för att det låg vackert till och nära flyget 7 km söder. När jag tar moppen har jag 9 km till Big C där jag hittat träningslokal med utrustning. 40 bath.

Vid Robinson Airport kostade det 200 bath. En dag. Naturligtvis fräschare. Tränar 2 - 3 ggr i veckan max.

stefantaby. Tar du med dig golfutrustning eller hyr du? 21 i handicap! Hm..jag är i läge..träffa bollen stora problem - har tre klubbor..järnsjua putter och en till...chip ...men jag har gett mig fan på att försöka komma in i sporten här i CM.för ngt måste jag pyssla med mellan november t o m mars..

Är det något mer intressant att besöka iCM eller göra...?

Hej igen tack Chang har nog cyklat förbi där, ja Peder jag tar med egen utr när jag ändå har klubbor , ja 21 hade jag 2003 inte idag bedömer jag, golfsvingen är lite av färskvara järn7 är perfekt att träna med och putter samt en wedge borde du ha, köp nått billigt till att börja med.

Det vore trevligt att träffas och prata lite Lule kanske träna på gymmet och bli golfduktiga på nån golfklubb, jag skall bo på Smith residense nära sydöstra hörnet på CM ringmur Hej så länge Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

En lista på klubbar som kanske kan vara intressanta,nu vet jag ju ej om telenummer är aktuella och ej heller väderstreck och avstånd.

Course Province Tel. Fee

(Baht) Chiangmai Gymkhana Club Golf Course Chiang Mai (053) 241-035, (053) 247-352 300-800 Chiangmai Highlands Golf & Spa Resort Chiang Mai (053)261354-9 1250-2500 Chiangmai Inthanon Golf and Natural Resort Chiang Mai 053 267 115-6 900-2400 Hang Dong Golf Club Chiangmai Chiang Mai 053-426201 250-250 Lanna Golf Course Chiang Mai (053) 221911, 211556 950-1150 Mae Jo Golf Club & Resort Chiang Mai (053) 354-431-2 1280-2400 Mae Sa Golf Course Chiang Mai (053) 298-095, (01) 883-4234 100-100 Sand Creek Golf Course Chiang Mai (053) 881-151 60-110 Star Dome Golf Club (Wing 41) Chiang Mai (053) 270599 300-600 Summit Green Valley Chiangmai Country Club Chiang Mai (053) 298 222 1080-2400 The Royal Chiangmai Golf Resort Chiang Mai (053) 849-301-6, 0-2233-7950-3 1400-1800

Link to comment
Dela på andra sajter

Star Dome känner jag till... flygplatsen, är ofta där pga av att hustruns bästis driver restaurangen. De ,Star Dome, har dessutom söta sällskapsdamer att hyra för hugade golfare,,,,,

Kan inget om golf,,,men en av våra bekantingar är pro på Star Dome, en äldre gentleman... Många anlitar honom...

Ändrades av chiangmai
Link to comment
Dela på andra sajter

En lista på klubbar som kanske kan vara intressanta,nu vet jag ju ej om telenummer är aktuella och ej heller väderstreck och avstånd.

Course Province Tel. Fee

(Baht) Chiangmai Gymkhana Club Golf Course Chiang Mai (053) 241-035, (053) 247-352 300-800 Chiangmai Highlands Golf & Spa Resort Chiang Mai (053)261354-9 1250-2500 Chiangmai Inthanon Golf and Natural Resort Chiang Mai 053 267 115-6 900-2400 Hang Dong Golf Club Chiangmai Chiang Mai 053-426201 250-250 Lanna Golf Course Chiang Mai (053) 221911, 211556 950-1150 Mae Jo Golf Club & Resort Chiang Mai (053) 354-431-2 1280-2400 Mae Sa Golf Course Chiang Mai (053) 298-095, (01) 883-4234 100-100 Sand Creek Golf Course Chiang Mai (053) 881-151 60-110 Star Dome Golf Club (Wing 41) Chiang Mai (053) 270599 300-600 Summit Green Valley Chiangmai Country Club Chiang Mai (053) 298 222 1080-2400 The Royal Chiangmai Golf Resort Chiang Mai (053) 849-301-6, 0-2233-7950-3 1400-1800

Bra förteckning får kolla up det på plats/Tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Chaimaihiking låter superintressant. Tack. Har vandrat i de norrbottniska fjällen naturligtvis Lulebo som man är. Förutom lederna krng Kebnekajse så är Abiskoområdet min favorit. Återkommer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beträffande golf så vet man inte om man kommer över första delen utan att ge upp. Dvs träffa bollen. Behålla humöret. Tycka det är kul. Men CM erbjuder enorma möjligheter. Läser igenom och sedan skall jag utforska. Även om jag har grönt kort så skall jag gör en sorts "restart". Har ni någon bra instruktör som man kan ta teknik och privatlektioner med - så hör av er i så fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beträffande golf så vet man inte om man kommer över första delen utan att ge upp. Dvs träffa bollen. Behålla humöret. Tycka det är kul. Men CM erbjuder enorma möjligheter. Läser igenom och sedan skall jag utforska. Även om jag har grönt kort så skall jag gör en sorts "restart". Har ni någon bra instruktör som man kan ta teknik och privatlektioner med - så hör av er i så fall.

Hej igen Peder, jag tänkte åka runt till några av golfbanorna och höra mig för hur man lägger upp en "restart" och vad det kostar, jag gjorde något liknande på Phuket förra året, där var Pron engelsman vilket underlättade instruktionen mht språket, han videofilmade min sving flera gånger från olika vinklar sen gick vi igenom vad jag skulle träna på i egen regi till nästa lektion, avslutningsvis gick vi tillsammans några hål på banan, jag tycker det var en bra metodik, jag tror jag betalade 8000THB för 5 lektioner då fick jag låna klubbor gratis, inte billigt men instruktören upplevde jag som duktig med att förmedla de jag skulle koncentera mig. Peder jag ser att det finns en Golfklubb i Hang Dong den måste du kolla upp är ju praktiskt att slippa åka för långt för träning, det här blir spännande. Hej så länge Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt vad jag är ute efter. Snabbaste vägen att komma igång med Golfen. Och när det gäller golf, så är det teknikfrågan som är A och O. Jag hör av mig närmare.

Nu skall jag lämna TIPS på en "ruggig" restaurang i Chiang Mai. Det svåra är att den inte existerar. Altså den finns inte på dagarna. På dagarna är det en däckbutik för bilar. Klockan 6 öppnar de på gatan utanför när däckbutiken stänger. Det är bara Thai och det är fullproppat. Där äter jag flamberade räkor i nån sorts krispig äggstanning - detta tillsammans med "Suki". Oj ojoj så smarrigt. En av många "to do" ställen att uppleva i CM. Var ligger den? Det jobbigaste med Chiang Mai är att jag upplever det jättevirrigt att hitta. Trots många resor.

Den ligger vid Moon Muang Rd och namn - vet ej?. mellan Loi Koi Rd och Ravang Rd. Ni hittar säkert för det är liksom kö dit. En simpel enkel trottoarrestaurang med bord ca 70 platser.

Jag behöver tips på restauranger och göra grejor då vi har mycket folk i nov dec på besök. Alla skall liksom kolla vårat nya hus. Tackar i förskott. Chiang Mai is simply the best.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror den ligger i södra CM innanför muren, nästan hundra på det, skall cykla förbi och kolla upp när jag landat 6 dec/Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt vad jag är ute efter. Snabbaste vägen att komma igång med Golfen. Och när det gäller golf, så är det teknikfrågan som är A och O. Jag hör av mig närmare.

Nu skall jag lämna TIPS på en "ruggig" restaurang i Chiang Mai. Det svåra är att den inte existerar. Altså den finns inte på dagarna. På dagarna är det en däckbutik för bilar. Klockan 6 öppnar de på gatan utanför när däckbutiken stänger. Det är bara Thai och det är fullproppat. Där äter jag flamberade räkor i nån sorts krispig äggstanning - detta tillsammans med "Suki". Oj ojoj så smarrigt. En av många "to do" ställen att uppleva i CM. Var ligger den? Det jobbigaste med Chiang Mai är att jag upplever det jättevirrigt att hitta. Trots många resor.

Den ligger vid Moon Muang Rd och namn - vet ej?. mellan Loi Koi Rd och Ravang Rd. Ni hittar säkert för det är liksom kö dit. En simpel enkel trottoarrestaurang med bord ca 70 platser.

Jag behöver tips på restauranger och göra grejor då vi har mycket folk i nov dec på besök. Alla skall liksom kolla vårat nya hus. Tackar i förskott. Chiang Mai is simply the best.

Där brukar jag också äta--kanongott käk.

Gillar ni att fiska kan jag rekomendera Borsang Fishingpark.

Heta källorna och bada i varmt svavelvatten. Man blir som ny i skinnet.Skönt.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

I Sverige fiskar jag med fluga så skall jag testa

Lånar man grejorna? Eller skall jag kan köpa ....

Föresten var kan man köpa fiskegrejor i Chiang Mai?

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

I Sverige fiskar jag med fluga så skall jag testa

Lånar man grejorna? Eller skall jag kan köpa ....

Föresten var kan man köpa fiskegrejor i Chiang Mai?

Man hyr utr på plats.

Det är som bottenmete med en stor klump av bröd mm.

Fiskarna är otroligt starka.

Att hitta butker med fiskegrejer är inte lätt,

Jag känner till 2st men kan tyvärr inte adressen till dom.

Numer använder jag egna grejer.

Har köpt spön i Chiang Mai och skickat rullar från Sverige.

En Chimano+en Daiwa med 40 resp 60kg lina typ Spiderwire. Det behövs.

Mitt rekord hitills är 26kg men det finns fisk upp till 45kg i den dammen.

Det tog runt 40min att få upp den på 26kg.

Rekordet på en dag är 17st från 5 til 17kg.

Sen får man träningsvärk så det duger.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Här kan du se hur dom ser ut.

den på 26kg ligger jag brevid.

Var för trött i armarna för att hålla upp den.

post-6510-0-59143000-1349077063_thumb.jp

post-6510-0-00690000-1349077120_thumb.jp

post-6510-0-22929600-1349077177_thumb.jp

post-6510-0-91670400-1349077238_thumb.jp

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns mycket bra rullar i Thailand till bra priser.

Det borde gå att flugfiska vissa arter i Thailand, för många arter vakar rejält vid ytan och inte alla lever nära botten.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Finns mycket bra rullar i Thailand till bra priser.

Det borde gå att flugfiska vissa arter i Thailand, för många arter vakar rejält vid ytan och inte alla lever nära botten.

Leif

Det blir nog inte så lätt att hitta så öppna ytor så de går att kasta med fluga.

Jag har inte sett flugor till salu i Thailand.

Så man får nog ta med sig dit.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir nog inte så lätt att hitta så öppna ytor så de går att kasta med fluga.

Jag har inte sett flugor till salu i Thailand.

Så man får nog ta med sig dit.

Jag har besökt några dammar som varit rena från buskage och träd...

Men det är som du säger, inte lätt överallt.

Har sett krokar med glitter och remsor som skulle kunna fungera, men inte flugor som våra torrflugor.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...