Jump to content
IGNORERAD

Skatter och avgifter??


ban_kog_wat

Recommended Posts

Hur är det med ev skatter och avgifter vid husbygge i Los.? Har fått många olika besked avseende detta. Och hur ställer sig Svedalas myndigheter till detta. Har hört att en grundregel är att skattskyldig i sverige även skall skatta för tillgångar i Los.. Hur blir det då om TGF har mark som hon ärvt tidigare innan hon kom hit. ??? ?

Baan

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

  Hejsan Baan

  Svenska myndigheter behöver väl inte få reda på vad du har i Thailand

  eller är du ärligheten själv

                      MVH

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte alls, men med tanke på Svedalas kontrollbehov så.

Men det man inte vet gråter men inte över.

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

HEJ, SA HAR AR DET, OM DU KOPER FASTIGHET ELLER CONDO HAR, SA MASTE DU REDOVISA VAR PENGARNA KOMMER IFRAN, MEN OM DU LITE FORSIKTIGT BYGGER ETT LITET HUS I BYN SA AR DET INGEN SOM IFRAGASATTER DETTA, KLAR BRA OM DU KAN TRANSFERERA PENGAR FRAN SVEDALA TILL DETA HUSBYGGE, MEN DET AR LATTARE PA LANDSBYGDEN AN TYP I TURISTORT, HAR BOT HAR I 18 AR, OCH JAG FORSOKER VARA TILL HJALP FOR ALLA SA GOTT JAG KAN, LYCKA TILL

            SVEN

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket för svaret... Sven

Men några frågetecken kvarstår...

Avgifter vid husbygge. Fastighetsskatt. ?? Anslutningsavgifter El/Vatten?? nått mer man behöver fundera på ??  :oh:

Stod i vintras med nycklar i handen till ett hus i Pattis men backade då "" avgifterna " verkade lite höga. 6000 sek till villagen för pool och security mm.  Dessutom 6000 sek i fastighets skatt. Kan detta stämma..

// Baan

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

6000kr i fastighetskatt har jag svårt att tro. Men 6000kr för områdets service kan stämma. Vilket område var det ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vid vårt husbygge betalade vi inget i skatt. Men vid ev. försäljning av huset så tillkommer en skatt på (för ett år sedan) 1.5% av försäljningspriset. Detta blev vi varse om när vi köpte ett hus i Surin "City". Skatten betalas när marken/huset registreras på ny ägare.

Denna skatt ska betalas av säljaren, men i verkligheten får man väl diskutera sig fram om vem som ska betala denna skatt.

I farang-fall verkar det oftast bli köparen ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

6000kr i fastighetskatt har jag svårt att tro. Men 6000kr för områdets service kan stämma. Vilket område var det ?

Det va i East P, mot Siam Contry Club någon stans. kommer inte i håg namnet på villagen..

/ Ban

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...