Jump to content
IGNORERAD

Dagis i Jomtien


Jennypenny

Recommended Posts

mamma bäng fan pappa käng

Hej.

Är det svensktalande barn? eller Thai/Svensk talande.

Finns nog en hel del förskolor i Jomtien som i alla Thailändska städer. Men rent svensktalande vet jag inte.

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Jenny

Finns i alla prisklasser. Lång hyrestider brukar ge bra rabatt. Om jag vore dig så åk ner och bo på hotell . Gå runt och leta så hittar du vad du vill ha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

När tjejen min var nanny åt en farangfamilj så fick hon mellan 15 000-20 000thb beroende vad hon gjorde för nått med barnen, det var i Bkk det

Per månad

Link to comment
Dela på andra sajter

När tjejen min var nanny åt en farangfamilj så fick hon mellan 15 000-20 000thb beroende vad hon gjorde för nått med barnen, det var i Bkk det

Per månad

OK i BKK och HiSo...javligt bra betalt!

De som jag kanner och som har Nanny boende i huset och dar nanny hjalper till med lit annat i hushallet betalar i Udon runt 6 tusen/man och da ingar naturligtvis mat o husrum samt lan av familjens moppe de kvallar hon ar ledig!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

OK i BKK och HiSo...javligt bra betalt!

De som jag kanner och som har Nanny boende i huset och dar nanny hjalper till med lit annat i hushallet betalar i Udon runt 6 tusen/man och da ingar naturligtvis mat o husrum samt lan av familjens moppe de kvallar hon ar ledig!

Stämmer bra med vad jag också har erfarenhet ifrån.

När jag bodde på Samui(6-7år sedan) så hade vi en maiden/nanny enl ovanstående "villkor", det var en tjej från Isaan som kommit ner för just endast detta, hon fick 5000bth i månaden då.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

OK i BKK och HiSo...javligt bra betalt!

De som jag kanner och som har Nanny boende i huset och dar nanny hjalper till med lit annat i hushallet betalar i Udon runt 6 tusen/man och da ingar naturligtvis mat o husrum samt lan av familjens moppe de kvallar hon ar ledig!

Hon bodde där å var tillgänglig hela tiden 24/7 å familjen hade bra med pengar

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ett "gubbdagis" på soi 2 som heter Maitans men det är uppenbarligen inte det du är ute efter! :ironi::rotfl::rotfl::lol:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...