Jump to content
IGNORERAD

Songkran, bra eller anus?


Guest wUThai

Rösta och motiverar.  

70 röster

  1. 1. Rösta och motiverar.

    • Bra.
      55
    • Anus.
      18


Recommended Posts

Ja, vad tycker ni? Själv firade jag både i Isaan och Pattaya detta året. Det var hur kul som helst, kommer förmodligen uppleva det nästa år igen!  :party:

Enda negativa är att det är så förbannat varmt under denna årstiden!  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    6

  • Grevenigrevie

    6

  • svarten

    4

  • ban99arne

    3

Mest aktiva i denna tråd

Vill bara återigen påpeka för formedlemmarna att anus inte är något negativt i sig.

Jag vill å det bestämdaste avråda forumisterna från att tömma tarmen från andra kroppshåligheter än just anus.

Dr Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag röstade bra, då jag tycker att just Songkrandagen är riktigt kul.

Att Songkran numera pågår nästan en vecka hos oss är inte lika kul, men man får hålla sig undan.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå jag gillar det har visserligen bara upplevt en först i Phuket

DSC00396.jpg

sen i Buriram

DSC00411.jpg

Nackdelen är väl helt klart trafiken före och efter dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som paw-76 säger!

Quote

Det är kul med blöta fester på alla vis.  :party:

Songkran är nice party!

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är Song Khran bra, dock helst i lagom doser! Får bekänna att jag gömmer mig större delen av firandet om jag är i Thailand under denna högtid. I Chiang Mai blir det lite för mycket... första gången var i och för sig mycket rolig. Men senaste Song Khran var jag i hembyn i Isaan och där var det ganska annorlunda. Man frågade artigt först om man fick hälla lite vatten på mig, en stark kontrast mot vattenorgierna i Chiang Mai.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sonkran är helt ok. Att det skulle vara en nackdel att det är varmt då har jag svårt att se med tanke på att man ju har fri dusch hela tiden.

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

eller khao sarn rd.. :beurk:

Ja inne pa Khao san road ar det fullstandigt galet, kan vara kul men hall hart i planbockerna, annars forsvinner de!

Strax utanfor ar det trevligare speciellt kring "Democracy monument"!

:party:Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ännu inte upplevt Songkran men kommer göra det nästa år. Var det blir vet jag inte men troligen i fästmöns hemtrakter nära Si saket.

  :morgon: gubben  :morgon:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Att ligga på lur med höghastighetssprutan och skjuta på songtaews är underbart. Att höra hur vattenstrålen rasslar i plåten och folk som skriker är en nästan erotisk upplevelse.

Det trista med songkran är alla irriterade falanger. Smockan hänger i luften.

En gång sprutade jag ner en ryska på motorcykel. Med följd att jag fick en första klassens utskällning.

En annan gång blev en italiensk kompis attackeras av en vansinning 75 årig tysk som inte uppskattade lite isvatten under tröjan.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

På Samui firar vi Songkran i bara en dag.

Barnen hade säkert firat under fler dagar om de fått välja.  :yipi:

Vi brukar ta en pick-up, placera två oljefat med vatten på flaket,

lägga i några isblock för att göra vattnet riktigt kallt - det är ju ändå

den varmaste tiden på året...

Sedan åker vi runt med högtrycksvattenpistoler och 'krigar'.  :party:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja BTT,

"En gång sprutade jag ner en ryska på motorcykel. Med följd att jag fick en första klassens utskällning."

Jag är faktiskt lite tveksam till seden att kasta en hink iskallt vatten på en förbipasserande motorcyklist. Då gäller det nog att hålla hårt i styret! Undrar hur många olyckor som orsakats av detta?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Att ligga på lur med höghastighetssprutan och skjuta på songtaews är underbart. Att höra hur vattenstrålen rasslar i plåten och folk som skriker är en nästan erotisk upplevelse.

Det trista med songkran är alla irriterade falanger. Smockan hänger i luften.

En gång sprutade jag ner en ryska på motorcykel. Med följd att jag fick en första klassens utskällning.

En annan gång blev en italiensk kompis attackeras av en vansinning 75 årig tysk som inte uppskattade lite isvatten under tröjan.

BTT

Önskar ju att du fått en värre behandling ev henne... :kort:

Detta hör knappast till firandet av SongKran och det är just detta sjuka beteende från framförallt fulla faranger som gör att det har urartat.

Har sett sjuka olyckor i Pattaya just där detta utövandet funnits med, och har svårt att se det roliga i att en motorcyklist tappar balansen och välter...

MEN MEN... vi vet ju sedan länge att alla här inne inte har samma mogna åsikter om saker och ting gällande Thailand...  :whistle:

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr så använder vissa individer Songkran för att få utlopp för sin egen

frustration, men det är ju ändå menat att vara en tid för fest och glädje.  :party:

Handlar ju lite om att ge och ta - träffade förra songkran en svensk mamma med sin

13-14-åriga son. Han, och hans mamma, tyckte det var jättekul att spruta vatten på

andra - men när han fick samma medicin tillbaka så började han gråta(stackarn...  :D )

och mamma blev givetvis MYCKET upprörd...  :bag:

Gillar man inte leken så kan man ju alltid stanna hemma i hotellet...  :glasses:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, va sager man?

Det ar trots allt en Thailands tradition och visst ar det skoj, gillar man det inte sa ar det ju valdigt enkelt att slippa, bara stanna i Sverige.

Skitkul bilder by the way!

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Både bra och anus,  2 gånger i Pattaya, aldrig mer,    i Isaanbyn mycke roligt

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

En fördel med Song Khran är ju att det inte syns att man varit på toaletten. Dvs, man kan efter sedvanlig deponering av den tyvärr alltför vanliga diarren skvätta hur mycket vatten man vill på anus. Shortsen var ju ändå genomblöta innan besök på hong nam.

Nej usch, nu är det nog dags att lägga sig.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Både bra och anus.

Bra på landsbygden tillsammans med Thai, Anus på ställen som KSR och Pattis med drängfulla faranger :diablo:

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...