Jump to content
IGNORERAD

Songkran, bra eller anus?


Guest wUThai

Rösta och motiverar.  

70 röster

  1. 1. Rösta och motiverar.

    • Bra.
      55
    • Anus.
      18


Recommended Posts

Kul med songkran men gillar inte de som kastar isvatten :diablo:

Hatar kallt vatten

Det är ju därför jag åker till Thailand för bada i varmt vatten :mdr:

Hälsningar

Kenneth

som aldrig badar i en sjö eller hav när det är under 26 grader

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    6

  • Grevenigrevie

    6

  • svarten

    4

  • ban99arne

    3

Mest aktiva i denna tråd

Tjena Baa, 

Visst är songkran en Thailändsk tradition,

men jag tänker inte att stanna i Sverige för att turisterna håller på förstöra denna som det är,  en rätt så lugn Thailändsk tradition,

på dom stora turistställerna verkar det mer ha blivit en falangtradition

                MVh

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Kan inte annat än hålla med...

Där songkran firas på traditionellt thailändskt vis är det ett kul inslag, men i övrigt är det ANUS !!

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
GammalDansken

Quote

Tja BTT,

"En gång sprutade jag ner en ryska på motorcykel. Med följd att jag fick en första klassens utskällning."

Jag är faktiskt lite tveksam till seden att kasta en hink iskallt vatten på en förbipasserande motorcyklist. Då gäller det nog att hålla hårt i styret! Undrar hur många olyckor som orsakats av detta?

Herr Chang har talat.

3-400 dog under förra songkran, så inte enbart roligt.

Många är och kör på fyllan, andra kanske tappar balansen som beskrivit ovan.

/GD

songkran3.jpg

Songk.jpg

songkran3.jpg

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

3-400 dog under förra songkran, så inte enbart roligt.

Många är och kör på fyllan, andra kanske tappar balansen som beskrivit ovan.

/GD

[attachment=1]

[attachment=2]

Vi åkte bil från Roi Et till Baan Saen under Songran. Det var lätt att förstå att många dör i trafiken under denna helg. Trafiken var så gott som stående mellan Khorat till Bangkok. Otåliga bilister använde vägrenen för att köra om bilarna framför sig. Samtidigt användes samma väggren för att parkera bilen och sova, för motorcyklister att köra åt fel hål samt för gående och mopedister. Bönder gick dessutom går över motorvägen med sina kor för att beta mitt i motorvägen. Vi såg flera lastbilar som låg upp och ner samt en liggande mopedist som förmodligen var död.

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt thaiarna fira sin songkran utan idi*tiska faranger va fan är det för kul att gå dygnblöt dagarna i ända

113 bom som håller sig därifrån , är ändå så jävla varmt då och vackra våren på väg uppe i norden

s då håller jag mig hemma i svedala

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har för mig att dom bara fick hålla på till 18:00 eller nåt i pattis för några år sedan,innan va man ju dyngsur hela veckan dugnet runt,kör dom det stuket fortfarande ?

Kan ju vara skönt med ett litet break på kvällen/natten, det håller ju trots allt på en vecka där.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tycker att song kran är en trevlig tillställning.

när jag var med och firade så började dagen med alla samlades

och att dom äldre skulle hedras,

så man fick krypa runt på stela knän där dom satt uppradade och hälla en skvätt vatten på dom äldres händer.

efter den ceromin så vart det ett litet lätt vattenkrig,

På eftermiddagen var det tävling mellan dom olika släkterna på denna soi.

Det gick ut på att alla samlades nere vid templet och där skulle det byggas sandslott mm...

Givetvis så hadde dom satt upp ett rejält högtalar system så trumhinnorna hållde på att sprängas..

Sedan på kvällen så vart givetvis karoeke fest ute i det fria.

Och den enda farrangen skulle ju givetvis sjunga alla engelska låtar.

summa summarum..en mycket trevlig dag

"Ett land vars ungdom inte gör uppror, det är ett land som det är synd om."

Fridde

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill bara återigen förtydliga att anus inte är något obra utan ett mycket underskattat kroppsorgan som många slarvar med.

[move]Dr Arne[/move]   

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vill bara återigen förtydliga att anus inte är något obra utan ett mycket underskattat kroppsorgan som många slarvar med.

[move]Dr Arne[/move]   

Ja många använder det oragnet att tex tänka och prata med :victory:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Herr Tom Urdoc, det kan vara svårt att tyda de ljud som alstras från detta organ.

[move]Dr Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bäste Herr Tom Urdoc, det kan vara svårt att tyda de ljud som alstras från detta organ.

[move]Dr Arne[/move]

Bäste Arne,

Om man innehar en iPhone kan man studera dessa ljud närmare. Sju kronor kan det kanske vara värt...

http://ifartmobile.com/

Speciellt roligt är det att stå i hissen med andra personer medan man tidsfördröjt spelar upp dessa ljud och låtsas som ingenting...

Fast för en Apple fanboy är det dock lite pinsamt att detta just nu är det bäst säljande iPhone-programmet.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vilka datum är Songkran år 2009? Bra om du vet vilka datum som gäller för Pathaia resp Korat.

Ingvar :read:

Vad jag förstår så är det 10 till 13 april, våran påsk

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Officiella datum i Chiang Mai är 11-13 april. Dessa datum varierar regionalt, och bli inte förvånad om man tjuvstartar vattenkriget... Pattaya är ökänt för att hålla på ända till 19 april.

För övrigt så varierar oftast inte datum år till år. Man firar alltså det traditionella thailändska nyåret som är fixerat till 13 april. Till skillnad från Loy Krathong som följer fullmånen i november. Det kinesiska nyåret som oftast firas i början av februari följer också månens cykler och är då förstås på olika datum varje år.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Changen, 13 april är alltid den sista dagen på året. 14, är NOLL, den 15 är den förste dagen på det nya året.

ALLT annat är för turister..  Mvh anders

PS  Kul grej, Loy Kratong senast här i Buriram så var det förutom de sjösatta kratongerna flera luftburna skepp än förra året,

Det är inte bara vattnet man helgar, Du vet var jag bor  :yahoo:

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Den 13-19 april ska man vara på sin vakt lite varstans...

Pattaya undviker jag dock gärna den 19e då det urartar där mer och mer varje år.

Mest en massa dyngfulla faranger som missförstått den thailändska traditionen gravt tycker jag iaf. :bag:

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Changen, 13 april är alltid den sista dagen på året. 14, är NOLL, den 15 är den förste dagen på det nya året.

ALLT annat är för turister.. Mvh anders

PS  Kul grej, Loy Kratong senast här i Buriram så var det förutom de sjösatta kratongerna flera luftburna skepp än förra året,

Det är inte bara vattnet man helgar, Du vet var jag bor :yahoo:

Hej Buriram, lite googlande ger dig rätt... var fick jag 11-13 april från? 13 till 15 är det förstås i Chiang Mai.

Hur som helst kan vi väl konstatera att högtiden firas olika lång tid i olika delar av Thailand. Och Pattaya är värst ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Hej Buriram, lite googlande ger dig rätt... var fick jag 11-13 april från? 13 till 15 är det förstås i Chiang Mai.

Hur som helst kan vi väl konstatera att högtiden firas olika lång tid i olika delar av Thailand. Och Pattaya är värst ;-)

Herr Chang har talat.

13-15/16/17 beroende kanske på vilka veckodagar som är aktuella.

Och, Chiang Mai sägs ha det mest vildsinta firande.

/GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

13-15/16/17 beroende kanske på vilka veckodagar som är aktuella.

Och, Chiang Mai sägs ha det mest vildsinta firande.

/GD

Då har du inte varit i Pattaya alltså...  :whistle:;)

Chiang Mai tycker jag med min lilla erfarenhet, har ett fint firande.

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Då har du inte varit i Pattaya alltså...  :whistle:;)

Chiang Mai tycker jag med min lilla erfarenhet, har ett fint firande.

Inget fel med Songkran firandet i Roi Et inte!  :drinks:

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla svar om tidpungt.

Ver är det minst olidligt hett? är det nära kusten som jag gissar?

Om det mes fantastiska firandet är i Chang Mai så undrar jag hur många grader det rör sig om där.

Jag var i Chang Mai i början på aprill och vandrade en vecka bland bergen och besökte olika bergstammar (folkgrupper) och visst var det varmt men jag tyckte inte att hettan var olidlig. Blir det mycket varmare om vi kommer till den 13:e?

Nyfiken då jag plnerar min nästa resa till Feb. - Mars - Aprill. :mdr:

Jngvar

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Inget fel med Songkran firandet i Roi Et inte!  :drinks:

Hälsning

Svarten

Det tror jag säkert.hoppas att få vara med om det!  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det tror jag säkert.hoppas att få vara med om det!  :great:

Hej Lars!

Songkran i Roi Et är klart något som man måste uppleva. Det var hur roligt som helst under dagen. Min dotter och jag längtade efter kvällen då vi såg alla förberedelser för kvällsaktiviteter som du gjorde överallt. Men innan kvällen kom började det åska ordentligt. Stadsborna kom ihåg sina lantliga rötter och övergav Songkran totalt.

Vi hörs!

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...