Jump to content
IGNORERAD

För alla i Rayong med omnejd


Tallviking

Recommended Posts

Tänkte vi skulle ha ett forum för detta område runt Rayong eftersom det verkar finnas en hel del Svenskar i området

Jag håller själv på att bygga hus i Taphong och jag vet att det finns flera runt Mae Rhum Phung beach och området från Baan Phe och österut

Här kan vi diskutera allt som berör oss i området, tipsa om olika saker, be om hjälp att hitta saker och tjänster etc etc

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 76
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    18

  • sköndal

    8

  • Drivern

    7

  • smillalilla

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej!

Trevligt med en underavdelning ang. detta område! :great:

För egen del så "tillhör" jag väl närmast Udon Thani, men då vi har införskaffat en liten tomt i området, i syfte att bygga "sommarstuga" så småningom, så hoppas jag, att även en badgäst kan få tillhöra denna exklusiva krets.  ;)

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut !

Då är du ju nästan "infödd"  :great:

Välkommen

Jag kommer att vara i området vid mitt bygge från den 19/12 till den 9/1

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Jag är ny i området bor vid SuanSon beach. Eller bor och bor. Jag bor ju i sthlm annars men vill tillbringa mer tid i Rayong

  :glasses:

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är en framtida Rayongbo till.Har hus på väg mot Ban Kai från Rayong,är där 4-6 veckor årligen,mer permanent från 2010 :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul

Ser att du har nära till BigC också !

Min sambos 2 bröder och en syster bor i Rayong också

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Hej på er Rayongbor,det var ett tag sedan det var aktivitet på denna tråden.

Skall försöka lägga in en bild på huset i Tap Ma.Någon är kanske ny här på forumet som har anknytning till regionen. 

11833_thailand 2007-09 011 (Small)_jpg43

11833_thailand 2007-09 011 (Small)_jpg43

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt hus

Mitt är fortfarande under byggnad i Taphong men blir förhoppningsvis klart i sommar

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevlig tråd och ett snyggt hus Drivern :great: . Jag har efter ett antal år i Bangkok nu flyttat till permanent boende i Pattaya på heltid och även om det inte är direkt i Rayong så hoppas jag att det kan kallas "i dess omnejd", (räknas det att man datear en dam från Rayong)? :he:

Vi får se vad framtiden utvisar, Ryong är ett förbaskat trevligt område och jag har varit runt och tittat på hus där sedan flera år tillbaka. Tycker föresten att det är lite underligt att inte flera farranger upptäcker den sidan av Thailand utan verkar koncentrera sig till Phuket och dess övärld samt Hua Hin i stort samt Pattaya. :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Mancon: Håller helt med. Söker man kust och bad men inte en massa turister är Rayong och området öster om det bästa just nu att välja på

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
wingcommander0

Är inte riktigt säker vilket forumområde Ubon Ratchathani tillhör. Skall börja vårt husbygge ca 3 mil öster om ubon i augusti. skall bli jäkligt spännande men samtidigt är det mycket svettigt jobb framför oss(får ju agera byggnadsövervakare osså ;-) ).

Men jag har fått många värdefulla tips genom forumet som jag kan få stor nytta av.  :great:

Ubon Ini

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Lycka till med bygget. vara på plats är det absolut bästa

Ditt område ligger väl kanske närmast Surin isåfall

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Hej

Har just fått färdigt vårat hus i ban chang, är det någon anna som bor i ban chang?

Var nere i början på Juni och skall ner i November igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul. Hoppas du kan vara i huset mycket.

Jag var nere i kustområdet söder om Ban Chang häromveckan och körde omkring och tittade på omgivningarna.

Hittade byn Phla som var ett klart trevligt ställe med både trevliga hotel och resturanger nere vid havet. Kan klart rekommenderas.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Har just fått färdigt vårat hus i ban chang, är det någon anna som bor i ban chang?

Var nere i början på Juni och skall ner i November igen.

Ban Chang - golfarens 19:e hål.

Grattis till bygget!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för det, vårt hus ligger vid payoon ca 1 km in mot ban chang.

Skall försöka få in några bilder.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

jaså måste man ha minst 20 tecken eller 5 ord numera

Inte så farligt nu, inte.

Betydligt svårare att uppfylla det kravet då man fick ha max 2 tecken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Nobody

Jag hör igentligen "hemma" i Korat trakten där det också är fint men för lite att göra i vart fall i svärmors trakter. Tänkte därför reka av Rayong trakten för framtida lägenhetsköp. Det verkar vara lagom mycket turister och har dessutom närhet till nöjen mm. Är det Ban Chang som är det som gäller om man vill bo nära havet?

Tänkte även ta en tur över till Koh Samet, vet någon vart ifrån båtarna går och vart på ön de lägger till, tips på ok medelklass hotell mottages tacksamt på fastlandet och ön.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Bra ide med en avdelning för Rayong området.

Vi har ju inget hus i området än men har kollat på några tidigare.

Frugan vill gärna ha ett längs kusten österut ifrån Ban Phe, själv trivs jag för bra i Isaan för att vilja dela tiden mellan dessa båda platser.

Är rädd att jag skulle sakna frugans släkt och alla vänner i byn, och även arbetet vi utför tillsammans i byn.

Men vi kommer att ta några badveckor i området till vintern.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Bangsare-Rayong 1timmas bilkörning :DB)

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hör igentligen "hemma" i Korat trakten där det också är fint men för lite att göra i vart fall i svärmors trakter. Tänkte därför reka av Rayong trakten för framtida lägenhetsköp. Det verkar vara lagom mycket turister och har dessutom närhet till nöjen mm. Är det Ban Chang som är det som gäller om man vill bo nära havet?

Tänkte även ta en tur över till Koh Samet, vet någon vart ifrån båtarna går och vart på ön de lägger till, tips på ok medelklass hotell mottages tacksamt på fastlandet och ön.

Hej Nobody,

färjan till Samet går från Ban Phe och tar ca 45 min och kostade senast 100thb t.o.r.Den lägger till vid nordöstra delen av ön och därifrån tar du en promenad till andra sidan,tar en kvart,sedan kan du gå efter beachen och hitta flera småbeacher.Skall leta fram en bra karta och lägga ut den här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...