Jump to content
IGNORERAD

Avstånd mellan Baan yai och Lamai beach


Borgmästarens Son

Recommended Posts

Borgmästarens Son

Hej alla

Har en liten fråga är de någon som vet hur långt de är i mellan Baan yai och lamai beach

Har hittat ett hus där som jag är lite sugen på att hyra

Har försökt googla men hittar ingen bra karta över ön

Mvh BMS

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej alla

Har en liten fråga är de någon som vet hur långt de är i mellan Baan yai och lamai beach

Har hittat ett hus där som jag är lite sugen på att hyra

Har försökt googla men hittar ingen bra karta över ön

Mvh BMS

För en ungkarl i bästa åldern finns det inga större handicap på Samui än att bo lite längre än krypavstånd från Chaweng eller Lamai.

Var realistik och inse att det är endast där saker och ting händer, bortsett från att du betalar dyra pengar bara för ett moralisk alibi som du säkert inte har någon användning för.

Att hyra (dubbel)rum i tex Chaweng och Lamai går säkert att få under 1000 THB/natt och då bor man bara ett stenkast från de bästa och mest attraktiva stränderna.

Glöm inte att mycket av nattlivet i tex Chaweng sker inte bara på diskon och barerna utan i form av beachpartyn direkt vid stranden (tex Ark Bar etc). Även i min ålder skulle jag ha svårt att avstå från detta spektakel helt utan nöd.

Kommer man till ett nytt ställe är det som vanligt bäst att ta första bästa hotell/guesthouse för en natt för att sedan kolla bättre alternativ på platsen. Det gäller i högsta grad för livet på öarna där det inte finns 20-baths taxi som evtl kan kompensera för misstag på hotell eller dyl.

Mvh

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

google earth

ett mycket bra program.

Precis de svaret jag ville ha.

Tack så mycket :P

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej BMS,

om det är det här stället som menar ( http://www.holidayle...s/lamai/198971 ) så har du nog hamnat så mycket offside som man bara kan på Samui.

Ringvägen runt ön går för det mesta i närheten av stranden, bortsett från ca 10-15 km som vägen korsar ön i söder. Det är absolut den tråkigaste delen och längs vägen finns det bara varuhus, företag, institutioner, bensinmacka etc. Mao en bebyggelse som man normal flyttar bort från turisttrakterna.

Dessutom ligger väl stället en bit upp i bergen där det inte är så enkelt att ta sig fram pga att vägarna är smala, kurviga och bitvis mycket branta. Jag skulle inte vilja åka omkring där på moppen under nattetid eller när det regnar.

Att få taxitransport dit efter en blött kväll i Lamai fördjupar visserligen dina kunskaper i vad maffiaverksamhet går ut på men kommer knappast att kunna kompenseras genom en billig hyra. Det räcker med en eller två taxikörningar för att fullständigt ruinera din boendekalkyl, var så säkert.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

För en ungkarl i bästa åldern finns det inga större handicap på Samui än att bo lite längre än krypavstånd från Chaweng eller Lamai.

Var realistik och inse att det är endast där saker och ting händer, bortsett från att du betalar dyra pengar bara för ett moralisk alibi som du säkert inte har någon användning för.

Att hyra (dubbel)rum i tex Chaweng och Lamai går säkert att få under 1000 THB/natt och då bor man bara ett stenkast från de bästa och mest attraktiva stränderna.

Glöm inte att mycket av nattlivet i tex Chaweng sker inte bara på diskon och barerna utan i form av beachpartyn direkt vid stranden (tex Ark Bar etc). Även i min ålder skulle jag ha svårt att avstå från detta spektakel helt utan nöd.

Kommer man till ett nytt ställe är det som vanligt bäst att ta första bästa hotell/guesthouse för en natt för att sedan kolla bättre alternativ på platsen. Det gäller i högsta grad för livet på öarna där det inte finns 20-baths taxi som evtl kan kompensera för misstag på hotell eller dyl.

Mvh

//Singha711

Har vart många gånger på koh samui men denna gång ska jag åka med hela familjen så de är därför vi håller på kolla på ett hus

Mvh BMS

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju perfekt att bo på avstånd från Chaweng och Lamai. Förr när jag brukade åka till Samui så brukade jag bo på en resort som hette sun set 2 på big buddha beach. På eftermiddagen kunde man ta moppen in till Chaweng. Parkera den efter långgatan någonstans,gick till barerna eller ner till ark bar. Sen när det var mörkt och man blivit plakatfull så ordnade man en kvinnlig fyllevårdare som hjälpte en med att hitta moppen och köra en hem. Pitstop på 7-11 för att inhandla en tonfiskpaj,en kasse bira och ett 3-pack durex brukade det även bli på dessa hemresor till sun set 2.

Sedan när man kom hem så satt man sig på verandan käkade tonfiskpaj och slörpla i sig en bira. Ibland hoppade man även i havet en sväng innan läggdax. Hade man tur så fick man även användning av durexpaketet.. Åhh vilka tider, jag blir helt euforisk när jag tänker tillbaka...

Skickat från en halvfet helgalkis.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...