Jump to content
IGNORERAD

Jomtien med frugan och svärmor


ThaiJanne

Recommended Posts

Jag ska ju ner snart ska mest va uppe i byn men tänkte åka nånstans med frugan och svärmor som aldrig sett havet innan.

Först tänkte jag som vanligt dra ner till Phuket men känns som det blir för kort tid för det.

Så jag är lite inne på att dra till Jomtien har enbart åkt igenom där en gång.

Så lär mig lite av stället tack vet i princip inget.

Bra hotel, resturanger, stränder, kortare turer till nån ö kanske.

Jag antar att Jomtien är att fördra mot Pattaya va? :whistle:

Om nån har nått annat ställe som tips berätta gärna det också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jomtien bor jag alltid på. jag tycker det är kanon. mycket lugnare och väldigt bra ställen att äta på.  Vilken prisklass hade du tänkt dig och när ska du åka. Silver sand är väldigt populärt . Kostar runt 1500-2000 för ett rum för fyra. Finns en gammal och en ny del. Den gamla är billigare. Själv bor jag nästan alltid på golden inn på soi 7. Det är en dansk som äger stället nu. Skitkul ställe. Kan vara lite ljud där ibland. Finns också ett trevligt ställe på soi 7 som heter Siam garden village. Där kan man hyra bungar om man vill. Inte så dyrt

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja silver sand verkar helt klart intressant (andra gången jag får tips om det hotelet) http://www.silversandvilla.com/

Jag åker ner den 3 nov men ska först upp till buriram så efter Loykrathong bär det av neråt igen.

Även Siamgarden såg intressant ut lite mysigare http://www.siamgarde...asp?Folder=3793

http://www.jomtiengoldeninn.com/ får jag nog hoppa över denna gång när svärmor är med hehe

Tack så mycket för tipsen.

Så förövrigt då vad göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du menar vad jag alltid gör när jag bor i Jomtien. Så går mina dagar i samma tecken. Jag spelar golf ett par dagar i veckan. Badar . Går ut på mysiga och jättebilliga och bra resturanger (finns både dyra och billiga och väldigt bra). Promenerar runt på barerna på kvällarna. Tittar på folk och träffar folk. En del  svenskar bor i jomtien. Sedan när man vill ha riktiga bad åker man en sväng till Ko Samet eller Ko Chang. Men endast ett par dagar. För lugnt

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja jag märker väl ganska fort själv vad som finns att göra där och ja nån tur till nån ö får det klart bli.

Fasen jag tror jag spikar detta. :yipi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill man ha tingel tangel är det bara att ta bathbussen till walking street. Om man är road av sådant så kan det vara väldigt kul. Jag brukar orka ca 1 timme . Sedan ger jag upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja jag har gjort walking street redan får la se känns liksom inte lika intressant längre när man är stadgad.

Men men vi får se.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som du ser håller jag helt med.Jag går runt med lilla damen och hälsar på folk. Så tiracen får lite kul också. Jag är borta hela dagarna när jag spelar så jag stannar gärna med tiracen . Vill hon gå hem brukar vi göra det. Annars brukar jag oftast hamna på golden inn. Brukar vara väldigt trevligt där. Soft plats att spela biljard och softa. Där är dom så trevliga där. Längst upp på Soi 7 har blivit skitkul ställe. Fem småbarer med full fart

Link to comment
Dela på andra sajter

Soi 7 ska helt klart besökas dricka öl och spela biljard är högt upp på listan av favorit saker. :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bredvid soi 7 ligger soi White. Det var bargatan i Jomtien. En massa barer. men när jag var där i Augusti. var det strul där. Kontrakten hade gått ut Det verkade  bara vara  strul. Mera fart om det gamla soi white finns kvar än soi7. Första baren på höger sida ägs av en svensk som heter Rickard. Men soi 7 mycket roligare. Mycket sköna människor. Du kan ju bo på antingen siam V eller silver sand. Finns också Surf beach hotell. Alla ligger nära soi 7. Surf och silver sand ligger på Jomtien beach road. Alltså väldigt nära stranden. Vill du svesk mat och thai. Finns ett utsökt hak som drivs av en svensk. Som heter News cafe. Ligger på vägen till Pattaya från jomtien Ca 400 m från soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har blandat ihop Pattaya soi 7 med jomtien soi 7. I och för sig inte så stora skillnader.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaijanne

När tänkte du åka ner. Jag kommer till Jomtien den 8 januari och stannar i  en månad. Om inte någonting konstigt händer

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Thaijanne

När tänkte du åka ner. Jag kommer till Jomtien den 8 januari och stannar i  en månad. Om inte någonting konstigt händer

Jag åker ner 3 nov och hem 20 nov.

Link to comment
Dela på andra sajter

:wai:

Instämmer med J Khonken , Jomtien är ett bra ställe

Här har vi passerarat soi whitehouse och in till höger (öppningen i trottoaren) ligger SilverSand

IMG_0843.jpg

Jag har alltid bott i Jomtien på mina resor

Silversand är ett bra hotell. Nära till stranden och många bra resturanger i närheten.

Surfbeach hotel mellan soi5-soi7 har en bra seafoodresturang

Längst inne på soi whitehouse finns en bra dansk resturang

Senaste åren har jag bott mera söderut vid soi welcome

En bra gata med många bra resturanger

Här sitter vi på Umbrella cafe soi welcome

IMG_0866.jpg

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...