Jump to content
IGNORERAD

Återigen sex efter Thailand!


Herr Chang

Recommended Posts

Ledsen att göra er besvikna ;-)

Skulle bara påminna om att vintertid, dvs normal tid, gäller från och med nu.

Därmed ligger Thailand sex timmar framför vår tid. I Thailand håller man inte på med sånt trams, då man ligger ganska nära ekvatorn. Men om man ska vara tyken kan man spekulera i om dom skulle klara av en sådan omställning där... eller om det ens skulle spela så stor roll om folk ändrade sina klockor?

Jag tycker att sommartid borde avskaffas, ställer bara till en massa besvär. Enda fördelen jag kan se är att man tvingas kalibrera alla sina klockor två gånger om året.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Ledsen att göra er besvikna ;-)

Skulle bara påminna om att vintertid, dvs normal tid, gäller från och med nu.

Därmed ligger Thailand sex timmar framför vår tid. I Thailand håller man inte på med sånt trams, då man ligger ganska nära ekvatorn. Men om man ska vara tyken kan man spekulera i om dom skulle klara av en sådan omställning där... eller om det ens skulle spela så stor roll om folk ändrade sina klockor?

Jag tycker att sommartid borde avskaffas, ställer bara till en massa besvär. Enda fördelen jag kan se är att man tvingas kalibrera alla sina klockor två gånger om året.

Herr Chang har talat.

Med tanke på uttrycket "Thaitime" så är jag benägen att hålla med dig.

Tror det hade varit ganska meningslöst.  :whistle:

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hänger med dig pigge01.

Quote

Sjönt för många!

En timma extra sovmorgon!

pigge01

Eller, blir det extra timme på forumet!  :crazy:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Tanten vaknade till innan och kom och frågade mig om jag inte skulle komma och lägga mig...

Jooo, jag kommer strax...senast 3 ska jag lägga mig sa jag...

Nu kom hon precis och undrade var jag blev av...

- Men vaddå.. klockan e ju bara strax efter 2...jag sa ju jag kommer vid 3...

Ändringen av klockan tänkte hon inte på så nu har man lite bonustid...  :D:D:D

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

rätt skönt när man börjar halv 7 om mornarna att man får iaf några veckor då det är lite ljusare när man tvingar sig till jobbet. suger friskt när man ställer fram klockan igen sen på våren dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv suttit och slavat 1 timme extra, och inte f-n får vi något extra för det  :diablo:

Men å andra sidan så har man hunnit plöja igenom MPR mellan samtalen...  :lol:

Anong Thaimassage

71/28 Moo 3 Luangphochuan Road

Karon Beach, 83100 Phuket, Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag hänger med dig pigge01.

Eller, blir det extra timme på forumet!  :crazy:

Mvh

Kimmo

Herranjestas... oliko mukava ilta?  :morgon:

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Herranjestas... oliko mukava ilta?  :morgon:

/jfk

Kylläpä kyllä, ilta oli mukava vai oliko se aamuyö!  :glasses:

Mvh

kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det borde vara sommartid jämt. Det är bra att det är mörkt på morgonen och borde så förbli fram till kl.10. När det gäller Thailand så tycker jag det blir mörkt för tidigt och alldeles för fort. Man vill ju njuta av solnedgången. Detta borde åtgärdas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...