Jump to content
IGNORERAD

Hotel Avenue Inn, Soi Welcome, Jomtien


Hotell Avenue Inn Jomtien

Recommended Posts

Den är kanongod .

Välkommen

Björn

Njae vill nog ha lite majonäs och creme fraiche också i potatissalladen , torra potatis är ingen hit

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 585
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Hotell Avenue Inn Jomtien

    199

  • Sam sip sam

    30

  • Towe

    21

  • Herr Chang

    18

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hotell Avenue Inn Jomtien

Njae vill nog ha lite majonäs och creme fraiche också i potatissalladen , torra potatis är ingen hit

OK gör som du vill, bilden är som du mycket väl vet tagen ifrån internet. Vår potatissallad är mycket god och

innehåller majonais.

Välkommen

Björn

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

OK gör som du vill, bilden är som du mycket väl vet tagen ifrån internet. Vår potatissallad är mycket god och

innehåller majonais.

Välkommen

Björn

Om du har en smartphone . ladda ner tapatalk ,så är det mkt enkelt att lägga in bilder ,tar 20 sek max från du tagit fotot

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien

Om du har en smartphone . ladda ner tapatalk ,så är det mkt enkelt att lägga in bilder ,tar 20 sek max från du tagit fotot

Om jag säger så här, jag är bättre på att erbjuda god mat än att klara av tekniska prylar. :nyam: :nyam: :not_i:

MVh

Björn

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag säger så här, jag är bättre på att erbjuda god mat än att klara av tekniska prylar. :nyam: :nyam: :not_i:

MVh

Björn

Ja då är det ju kanon om du kan få med en bild på vad du har att erbjuda ,som sagt en bild säger mer än tusen ord

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien

Ja då är det ju kanon om du kan få med en bild på vad du har att erbjuda ,som sagt en bild säger mer än tusen ord

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Klart du har helt rätt i det du säger 33:an...

MVH

Björn

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Niro!!! Som jag skrev tidigare i tråden, så betalar du naturligtvis inget extra om du kommer med din fru eller ditt barn eller bådadera, det är ett och samma pris. Tanken när den regeln skrevs var helt enkelt att vi ville avstyra att 2-3 polare delade på ett litet enkelrum, och skapade extrakostnader för hotellet, medans de själva inte ville betala kanske SEK: 60:- för en extra person. Tycker faktiskt inte att det är så himla orimligt när man tänker på det.

MVH - Björn

Vilka extrakostnader skapas för hotellet om jag bor med min polare som inte skapas då jag bor med min fru och barn?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förundras hur folk är så förbenat korta på sunt förnuft ibland. ???

Ser ni inte skillnad på att ett rum fylls med kompisar gentemot att en familj bor i ett rum?

Går ni på buffé med kompisar och betalar för en person också?

Det handlar väl om att göra rätt för sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förundras hur folk är så förbenat korta på sunt förnuft ibland. ???

Ser ni inte skillnad på att ett rum fylls med kompisar gentemot att en familj bor i ett rum?

Går ni på buffé med kompisar och betalar för en person också?

Det handlar väl om att göra rätt för sig.

De var då jävlar ingen dålig kritik eftersom du i princip kallar mig för dum i huvudet. ???

Snacka om att skriva negativa inlägg och kalla medlemmar för dumhuvuden.

Jag är väldigt förvånad över dit inlägg Pettri

Och jag har väldigt svårt att förstå varför. Jag har inte varit otrevlig på något sätt. Jag ställde bara en enkel fråga som jag tyckte det skulle vara intressant att få ett svar på. Jag tänkte först lägga till en smiley eftersom jag lite förstår vad han menar och hur han tänker men avstod då jag ville ha ett seriöst svar.

Min fråga var vad det blir för skillnad om jag bor med en kompis gentemot om jag bor med min fru samt eventuella barn. Jag skrev inte att jag skulle fylla rummet med kompisar eller?

Om du går på Buffe med din fru betalar du bara för en person då eller?

Om du går på bio med din fru räcker det men en biljett då eller får ni köpa var sin precis som man får göra om man är två kompisar som går på bio?

Tycker du det är självklart att två kompisar skall få betala dyrare än om de vore gifta?

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sagt det tidigare,,,, rum i Thailand är rum... Hotellet har planerat för 2 personer.

Jag har aldrig sett en enkelsäng.

Jag har sett rum med dubbelsäng och 2 enkelsängar...

Jag fattar inte varför ni skall köra skiten ur en liten svensk firma som söker lite business i Thailand...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska testa stället i jan när jag är i Jomtien på besök.

Alla har så olika krav på rum och mat så det måste man prova själv

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

bodde på avenue inn för ett antal år sen. hadde toppvåningen skulle bara stanna ett par dar blev ett par veckor. bra ställe!! .kalle.

Link to comment
Dela på andra sajter

De var då jävlar ingen dålig kritik eftersom du i princip kallar mig för dum i huvudet. ???

Snacka om att skriva negativa inlägg och kalla medlemmar för dumhuvuden.

Jag är väldigt förvånad över dit inlägg Pettri

Och jag har väldigt svårt att förstå varför. Jag har inte varit otrevlig på något sätt. Jag ställde bara en enkel fråga som jag tyckte det skulle vara intressant att få ett svar på. Jag tänkte först lägga till en smiley eftersom jag lite förstår vad han menar och hur han tänker men avstod då jag ville ha ett seriöst svar.

Min fråga var vad det blir för skillnad om jag bor med en kompis gentemot om jag bor med min fru samt eventuella barn. Jag skrev inte att jag skulle fylla rummet med kompisar eller?

Om du går på Buffe med din fru betalar du bara för en person då eller?

Om du går på bio med din fru räcker det men en biljett då eller får ni köpa var sin precis som man får göra om man är två kompisar som går på bio?

Tycker du det är självklart att två kompisar skall få betala dyrare än om de vore gifta?

För det första har jag väl inte kallat dig för nåt.

Men...

Skrevs det inte att regeln kom till för att 2-3 polare inte skulle komma och bo i samma rum som du?

Ser ut så i det du citerade i alla fall.

Jag är helt säker på att det inte blir problem med att två kompisar bor i ett dubbelrum. De är ju gjorda för att två ska kunna bo där.

Alltså att man bor i ett rum med rätt antal sängar är väl det jag säger.

Link to comment
Dela på andra sajter

bodde på avenue inn för ett antal år sen. hadde toppvåningen skulle bara stanna ett par dar blev ett par veckor. bra ställe!! .kalle.

Hahaha, ja "lägenheten" på toppvåningen är verkligen toppen. Har själv bott där i omgångar, stor terass med kök och 2 rejäla rum till hyggligt pris. Secka minnen... :14: :14: :14:

uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

För det första har jag väl inte kallat dig för nåt.

Men...

Skrevs det inte att regeln kom till för att 2-3 polare inte skulle komma och bo i samma rum som du?

Ser ut så i det du citerade i alla fall.

Jag är helt säker på att det inte blir problem med att två kompisar bor i ett dubbelrum. De är ju gjorda för att två ska kunna bo där.

Alltså att man bor i ett rum med rätt antal sängar är väl det jag säger.

Nä du du kallade mig inte för dumhuvud det du skrev hade väl ungefär samma innebörd kan jag tycka.

Tanken när den regeln skrevs var helt enkelt att vi ville avstyra att 2-3 polare delade på ett litet enkelrum, och skapade extrakostnader för hotellet,

Alltså 2 polare som delar på ett rum vill man avstyra för att det tydligen medför extrakostnader för hotellet. Där av min fråga.

Eller menar du att man missuppfattar vad han skriver?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä du du kallade mig inte för dumhuvud det du skrev hade väl ungefär samma innebörd kan jag tycka.

Alltså 2 polare som delar på ett rum vill man avstyra för att det tydligen medför extrakostnader för hotellet. Där av min fråga.

Eller menar du att man missuppfattar vad han skriver?

jag är nog böjd att hålla med flera av de andra här Mankan!! Vill man missförstå så är det den enklaste saken i världen. jag hade för mig att hotellet pratade om enkelrum, och att du och din polare tar in 2st på ett sketet enkelrum är väl bara för mycket för min smak i alla fall.

Du åker ifrån Sverige för att ha kul i Thailand. Resan pröjsar du 7.000:- kanske för, du käkar för runt 800 baht om dagen, du "Pirrar" för 1.300 baht om dagen och du dricker för 1000 baht... Och så vill du prata om att dela på ett enkelrum med din polare. Kom igen nu, och ha kul i Thailand istället för att leta fyndpriser till nerpressade stackars svenska affärsinnehavare...

uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

I Chiang Mai finns riktiga backpacker rum... en säng ...ca 350 B i centrum... en kompis hyrde ett sådant rum...men...

att plocka upp extrafolk i sovsäckar tror jag inte funkar,,,,,,,,,,,

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä du du kallade mig inte för dumhuvud det du skrev hade väl ungefär samma innebörd kan jag tycka.

Alltså 2 polare som delar på ett rum vill man avstyra för att det tydligen medför extrakostnader för hotellet. Där av min fråga.

Eller menar du att man missuppfattar vad han skriver?

Kan inte vara tyst!

Jag skickade ett pm till Björn ang detta.

Och om du checkar in 2 pers ok men om du drar dit mer folk så får du betala.

Ska det vara så svårt att fatta. Läs tidigare innlägg i denna tråd får du svar.

Solen är full och jag skiner

Link to comment
Dela på andra sajter

jag är nog böjd att hålla med flera av de andra här Mankan!! Vill man missförstå så är det den enklaste saken i världen. jag hade för mig att hotellet pratade om enkelrum, och att du och din polare tar in 2st på ett sketet enkelrum är väl bara för mycket för min smak i alla fall.

Du åker ifrån Sverige för att ha kul i Thailand. Resan pröjsar du 7.000:- kanske för, du käkar för runt 800 baht om dagen, du "Pirrar" för 1.300 baht om dagen och du dricker för 1000 baht... Och så vill du prata om att dela på ett enkelrum med din polare. Kom igen nu, och ha kul i Thailand istället för att leta fyndpriser till nerpressade stackars svenska affärsinnehavare...

uncen...

Jag skulle aldrig komma på tanken att dela ett sketet enkelrum med en polare inte heller skulle jag göra det med fru och barn då föredrar jag nog hellre mist ett dubbelrum med extra säng. Åker jag med mina polare föredrar jag eget rum eller lägenhet då det ändå inte är någon jätte kostnad. Så där har du missuppfattat mig totalt. Jag har inte pratat om tycke och smak om var och hur man skall bo.

Jag ställde en enkel fråga.

Vad i består merkostnaden för hotellet om man bor två vuxna polare jämfört med om man bor två makar med barn

Så jag förstår inte vad du pratat om

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte vara tyst!

Jag skickade ett pm till Björn ang detta.

Och om du checkar in 2 pers ok men om du drar dit mer folk så får du betala.

Ska det vara så svårt att fatta. Läs tidigare innlägg i denna tråd får du svar.

De är ju inte så han skrev

Jag ställde en enkel fråga. Ska det vara så svårt att Fatta

Jag fattar inte varför du ska vara så förbannat otrevlig för det

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle aldrig komma på tanken att dela ett sketet enkelrum med en polare inte heller skulle jag göra det med fru och barn då föredrar jag nog hellre mist ett dubbelrum med extra säng. Åker jag med mina polare föredrar jag eget rum eller lägenhet då det ändå inte är någon jätte kostnad. Så där har du missuppfattat mig totalt. Jag har inte pratat om tycke och smak om var och hur man skall bo.

Jag ställde en enkel fråga.

Vad i består merkostnaden för hotellet om man bor två vuxna polare jämfört med om man bor två makar med barn

Så jag förstår inte vad du pratat om

Som sagt läs igenom tråden så har du svaret.

Men du värkar inte vilja.

Om du och en polare checkar in inga problem men om du drar dit någon som du ej checkat in= satang

Solen är full och jag skiner

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle aldrig komma på tanken att dela ett sketet enkelrum med en polare inte heller skulle jag göra det med fru och barn då föredrar jag nog hellre mist ett dubbelrum med extra säng. Åker jag med mina polare föredrar jag eget rum eller lägenhet då det ändå inte är någon jätte kostnad. Så där har du missuppfattat mig totalt. Jag har inte pratat om tycke och smak om var och hur man skall bo.

Jag ställde en enkel fråga.

Vad i består merkostnaden för hotellet om man bor två vuxna polare jämfört med om man bor två makar med barn

Så jag förstår inte vad du pratat om

Om du nu inte ska bo med polaren. Varför undra överhuvudtaget då? Tycker han förklarat vad som gäller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...