Jump to content
Hotell Avenue Inn Jomtien

Hotel Avenue Inn, Soi Welcome, Jomtien

Recommended Posts

Towe

jag brukar hyra enkelrum

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Guest Chan2011

Hejsan, vill gärna presentera oss för Er medlemmar. Vi är ett hotell/guesthouse som är beläget sedan drygt 14 år tillbaka på Soi Welcome i Jomtien. Vi ligger runt 35 meter ifrån havet nere vid Jomtien Beach road.

Vi vågar påstå att vi har bra rum, vi har ett väldigt bra "kök" med förstklassig mat till rimliga priser. Vår miljö är ombonad, och vår personal är tränad att ta hand om Er gäster. Vi har öppet för Er från 08.00 till kl. 22.00 varje dag i veckan.

Kom över och ät en bit mat, vi bjuder Er medlemmar på första ölen till maten vid Ert första besök nu under de närmaste 2 veckorna.

Välkomna

Hotell Avenue Inn

Björn Jonsborg

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Positivt,ser ut som ett bra alternativ for turist nissarna.

Halsningar

Chan2011

"För extra person i rummet tillkommer 200 Bath per natt".

Avser ni tillfällig övernattningsgäst? Eller är det en avgift för en ev. 3:e person?

Jag förstår att ni undrar. Oerhört luddigt skrivet på hemsidan, sorry för det. Jag skall åtgärda det så fort jag hinner. Jag hade tankar när det skrevs och mina tankar blev kanske inte riktigt korrekt återgivna inne på hemsidan.

Jag menar helt enkelt när det gäller det här med extra gäst att när man bokar 1 single-rum och det kommer 2st glada kamrater och bägge vill dela på det lilla singlerummet, så är det inte mer än rätt att debitera lite extra för den grejen.

men när man kommer med fru/barn eller bägge två och bokar singlerum så debiterar vi naturligtvis icke extra för det, och det gäller ju även om ni har en tillfällig "sjuksyster" på besök på nätterna. Enda undantaget är då att om man vill ha in en extraäsng på rummet, så debbar vi extra för det.

Jag hoppas att jag förklarade vettigt. För övrigt stort tack för att ni är så positiva, Jag vet ju att Maitans är ett härligt tillhåll för många av Er, men det skadar inte ibland att ha alternativ, Att man bor på ett annat ställe behöver ju inte innebära att man slutar att "hänga" på sitt favorit-lokus, eller hur???

Björn Jonsborg

ps. min hemsida står alltid som signatur på mina inlägg.

Guest

Jag bor i Chaiyaphum och åker alltid ner till Jomtien oftast 2 ggr per år för att s.a.s. "komma ifrån"... Jag bor alltid hos Björn på Avenue Inn, Soi Welcome.

Hittills så har jag alltid fått go service, trevligt bemötande kanonmat dom gånger jag valt att äta där och rummen är inte fel de heller. Jag har t.om tagit enkelrum när det varit fullbelagt för mig och min fru. Inga problem.

Nu ihelgen så var jag på Maitans, och han var ju som många sagt, en alldeles charmant trevlig kille. Man kunde faktiskt tro att han var göteborgare av födsel och ohejdad vana!!!! Fick en trevlig stund med några MPR.killar där och käkade en go biffmacka och svepte 2st GT, Perfekt roligt.

Men detta hindrar ju inte att man sover någon annanstans, om man nu skulle vilja det!!! För övrigt, så är väl jag då en "turist-nisse" som chan2011 uttrycker det lite "putslustigt".

uncen.

Edited by uncen

Murre

Jag förstår att ni undrar. Oerhört luddigt skrivet på hemsidan, sorry för det. Jag skall åtgärda det så fort jag hinner. Jag hade tankar när det skrevs och mina tankar blev kanske inte riktigt korrekt återgivna inne på hemsidan.

Jag menar helt enkelt när det gäller det här med extra gäst att när man bokar 1 single-rum och det kommer 2st glada kamrater och bägge vill dela på det lilla singlerummet, så är det inte mer än rätt att debitera lite extra för den grejen.

men när man kommer med fru/barn eller bägge två och bokar singlerum så debiterar vi naturligtvis icke extra för det, och det gäller ju även om ni har en tillfällig "sjuksyster" på besök på nätterna. Enda undantaget är då att om man vill ha in en extraäsng på rummet, så debbar vi extra för det.

Jag hoppas att jag förklarade vettigt. För övrigt stort tack för att ni är så positiva, Jag vet ju att Maitans är ett härligt tillhåll för många av Er, men det skadar inte ibland att ha alternativ, Att man bor på ett annat ställe behöver ju inte innebära att man slutar att "hänga" på sitt favorit-lokus, eller hur???

Björn Jonsborg

ps. min hemsida står alltid som signatur på mina inlägg.om man känner sig så klen så är det bättre att uppsöka sjukhus. Eller är en syster med små blå piller ;-)

Kan du förklara detta med "sjuksyster"

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Kan du förklara detta med "sjuksyster"

Ja, "personlig assistent".... :ahh:

Towe

Hur långt från soi 2 ligger soi Welcome?

borje222

Finns det kylskåp på alla rum?

Mvh. borje222

Hur långt från soi 2 ligger soi Welcome?

Towe, avståndet mellan soi 2 och till soi Welcome är runt 1.800 meter. Det finns inget nummer på denna soi eftersom den ju är "känd" som soi Welcome. Men geografiskt så skulle man kunna säga att den ligger på soi 12 då i så fall.

Skylten Soi welcome sträcker sig 5 meter upp i luften över hela gatan när man svänger in ifrån Beach Road, hotellet ligger sedan 15 meter in på högersidan..

Välkommen

Björn

Finns det kylskåp på alla rum?

Mvh. borje222

Ja det finns kylskåp på alla rum, det finns även kassaskåp där om du så önskar.

Välkommen

Björn

Towe

ojsan blir en promenad då, kikar nog in på en öl och lite mat i Jan-Feb-13

swedenfarang

Har gjort en tattoo på soi welcome :)

måne

Har gjort en tattoo på soi welcome :)

På vem? :crazy:

swedenfarang

på en golfare ;)

Roi Et Perra

Menyn ser gööör go ut...inga halv fabrikat hoppas jag?

Kommer nog in och provar när jag har vägarna förbi...