Jump to content
IGNORERAD

Hotel Avenue Inn, Soi Welcome, Jomtien


Hotell Avenue Inn Jomtien

Recommended Posts

  • Svar 585
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Hotell Avenue Inn Jomtien

    199

  • Sam sip sam

    30

  • Towe

    21

  • Herr Chang

    18

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vilket dåligt svar!

Är priset för rummet inkluderat 2 personer ?

Detta är frågan.

Hälsar pigge01

Det var absolut inget dåligt svar

Ett enkelrum är ett rum för en person och vill man vara två så kostar det 200 bath till. En extrasäng till en tredje person kostar 300 bath till

Klart som korvspad :thumbsup:

Så du behöver inte hetsa upp dig (tänk på lilla hjärtat) allt står ju där i klartext

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Och ett dubbelrum är ??????

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Hejsan, vill gärna presentera oss för Er medlemmar. Vi är ett hotell/guesthouse som är beläget sedan drygt 14 år tillbaka på Soi Welcome i Jomtien. Vi ligger runt 35 meter ifrån havet nere vid Jomtien Beach road.

Vi vågar påstå att vi har bra rum, vi har ett väldigt bra "kök" med förstklassig mat till rimliga priser. Vår miljö är ombonad, och vår personal är tränad att ta hand om Er gäster. Vi har öppet för Er från 08.00 till kl. 22.00 varje dag i veckan.

Kom över och ät en bit mat, vi bjuder Er medlemmar på första ölen till maten vid Ert första besök nu under de närmaste 2 veckorna.

Välkomna

Hotell Avenue Inn

Björn Jonsborg

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Positivt,ser ut som ett bra alternativ for turist nissarna.

Halsningar

Chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien

"För extra person i rummet tillkommer 200 Bath per natt".

Avser ni tillfällig övernattningsgäst? Eller är det en avgift för en ev. 3:e person?

Jag förstår att ni undrar. Oerhört luddigt skrivet på hemsidan, sorry för det. Jag skall åtgärda det så fort jag hinner. Jag hade tankar när det skrevs och mina tankar blev kanske inte riktigt korrekt återgivna inne på hemsidan.

Jag menar helt enkelt när det gäller det här med extra gäst att när man bokar 1 single-rum och det kommer 2st glada kamrater och bägge vill dela på det lilla singlerummet, så är det inte mer än rätt att debitera lite extra för den grejen.

men när man kommer med fru/barn eller bägge två och bokar singlerum så debiterar vi naturligtvis icke extra för det, och det gäller ju även om ni har en tillfällig "sjuksyster" på besök på nätterna. Enda undantaget är då att om man vill ha in en extraäsng på rummet, så debbar vi extra för det.

Jag hoppas att jag förklarade vettigt. För övrigt stort tack för att ni är så positiva, Jag vet ju att Maitans är ett härligt tillhåll för många av Er, men det skadar inte ibland att ha alternativ, Att man bor på ett annat ställe behöver ju inte innebära att man slutar att "hänga" på sitt favorit-lokus, eller hur???

Björn Jonsborg

ps. min hemsida står alltid som signatur på mina inlägg.

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bor i Chaiyaphum och åker alltid ner till Jomtien oftast 2 ggr per år för att s.a.s. "komma ifrån"... Jag bor alltid hos Björn på Avenue Inn, Soi Welcome.

Hittills så har jag alltid fått go service, trevligt bemötande kanonmat dom gånger jag valt att äta där och rummen är inte fel de heller. Jag har t.om tagit enkelrum när det varit fullbelagt för mig och min fru. Inga problem.

Nu ihelgen så var jag på Maitans, och han var ju som många sagt, en alldeles charmant trevlig kille. Man kunde faktiskt tro att han var göteborgare av födsel och ohejdad vana!!!! Fick en trevlig stund med några MPR.killar där och käkade en go biffmacka och svepte 2st GT, Perfekt roligt.

Men detta hindrar ju inte att man sover någon annanstans, om man nu skulle vilja det!!! För övrigt, så är väl jag då en "turist-nisse" som chan2011 uttrycker det lite "putslustigt".

uncen.

Ändrades av uncen
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår att ni undrar. Oerhört luddigt skrivet på hemsidan, sorry för det. Jag skall åtgärda det så fort jag hinner. Jag hade tankar när det skrevs och mina tankar blev kanske inte riktigt korrekt återgivna inne på hemsidan.

Jag menar helt enkelt när det gäller det här med extra gäst att när man bokar 1 single-rum och det kommer 2st glada kamrater och bägge vill dela på det lilla singlerummet, så är det inte mer än rätt att debitera lite extra för den grejen.

men när man kommer med fru/barn eller bägge två och bokar singlerum så debiterar vi naturligtvis icke extra för det, och det gäller ju även om ni har en tillfällig "sjuksyster" på besök på nätterna. Enda undantaget är då att om man vill ha in en extraäsng på rummet, så debbar vi extra för det.

Jag hoppas att jag förklarade vettigt. För övrigt stort tack för att ni är så positiva, Jag vet ju att Maitans är ett härligt tillhåll för många av Er, men det skadar inte ibland att ha alternativ, Att man bor på ett annat ställe behöver ju inte innebära att man slutar att "hänga" på sitt favorit-lokus, eller hur???

Björn Jonsborg

ps. min hemsida står alltid som signatur på mina inlägg.om man känner sig så klen så är det bättre att uppsöka sjukhus. Eller är en syster med små blå piller ;-)

Kan du förklara detta med "sjuksyster"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien

Hur långt från soi 2 ligger soi Welcome?

Towe, avståndet mellan soi 2 och till soi Welcome är runt 1.800 meter. Det finns inget nummer på denna soi eftersom den ju är "känd" som soi Welcome. Men geografiskt så skulle man kunna säga att den ligger på soi 12 då i så fall.

Skylten Soi welcome sträcker sig 5 meter upp i luften över hela gatan när man svänger in ifrån Beach Road, hotellet ligger sedan 15 meter in på högersidan..

Välkommen

Björn

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Menyn ser gööör go ut...inga halv fabrikat hoppas jag?

Kommer nog in och provar när jag har vägarna förbi...

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här med rum i Thailand...Jag har bott jättemycket överallt runt i Thailand ,förvisso på mindre hotell och guesthouse...Har aldrig träffat på ett enkelrum. De rum jag har sett har dubbelsäng eller två enkelsängar. Har alltid betalat för rum, inte för antal personer. Det jag har betalt extra för är extrabädd när tex någon släkting till hustrun följer med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom enkelrum jag har bott i har varit ett väldigt litet rum med 105 cm säng med en tv och ett kylskåp sen inget mer knappt man kunnat vända sig

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bodde på Avenue inn Dec 2008. Riktigt fräscha o rymliga rum tycker jag:) Även resturangen var helt ok!

Dock nådde inte det trådlösa internetet upp till dom övre våningarna, men det är säkert löst nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag inte läst hela tråden. Inte häller har jag tittat på hemsidan. Jag bara vräker ur mig en åsikt som jag tror har något med ämnet att göra.

Jag tycker det är synd om hotelet ska köra Svensk still. Där man betalar mer för rummet om man är två som checkar in än vad man gör för samma rum om man är ensam.

Men om hotelet menar att om man checkar in ensam och sedan har med sig en tillfällig gäst och då får betala extra för den gästen. Då är det inget konstigt med det, så är det många hotel som gör i Pattaya.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...