Jump to content
IGNORERAD

Hotel Avenue Inn, Soi Welcome, Jomtien


Hotell Avenue Inn Jomtien

Recommended Posts

Jag tycker det är synd om hotelet ska köra Svensk still. Där man betalar mer för rummet om man är två som checkar in än vad man gör för samma rum om man är ensam

Så du tycker det är bättre att man höjer rumspriset med 200 baht,

och låter alla betala det oavsett om man är en eller två ?

Det blir tex mer städ och tvätt när det är två på rummet

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 585
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Hotell Avenue Inn Jomtien

    199

  • Sam sip sam

    30

  • Towe

    21

  • Herr Chang

    18

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det blir tex mer städ och tvätt när det är två på rummet

Det beror mycket på vad man sysselsätter sig med på rummet! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att Svenska hotel är ensama om ett ta betalt för hur många som bor i rummet. I andra länder betalar man för rummet, oavsett om man är en eller två.

Men visst har du rätt i att det blir en handduk till att tvätta om det bor två på rummet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att Svenska hotel är ensama om ett ta betalt för hur många som bor i rummet. I andra länder betalar man för rummet, oavsett om man är en eller två.

Men visst har du rätt i att det blir en handduk till att tvätta om det bor två på rummet.

Där har du delvis fel, man betalar för rummet men om frukost ingår är det vanligt att rumspriset skiljer sig om man bokar för 1 eller 2 personer. Det samma gäller oftast om man bokar ett rum på business floor.

Ändrades av mackan33
Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien

Nu har jag inte läst hela tråden. Inte häller har jag tittat på hemsidan. Jag bara vräker ur mig en åsikt som jag tror har något med ämnet att göra.

Jag tycker det är synd om hotelet ska köra Svensk still. Där man betalar mer för rummet om man är två som checkar in än vad man gör för samma rum om man är ensam.

Men om hotelet menar att om man checkar in ensam och sedan har med sig en tillfällig gäst och då får betala extra för den gästen. Då är det inget konstigt med det, så är det många hotel som gör i Pattaya.

Niro!!! Som jag skrev tidigare i tråden, så betalar du naturligtvis inget extra om du kommer med din fru eller ditt barn eller bådadera, det är ett och samma pris. Tanken när den regeln skrevs var helt enkelt att vi ville avstyra att 2-3 polare delade på ett litet enkelrum, och skapade extrakostnader för hotellet, medans de själva inte ville betala kanske SEK: 60:- för en extra person. Tycker faktiskt inte att det är så himla orimligt när man tänker på det.

MVH - Björn

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Niro!!! Som jag skrev tidigare i tråden, så betalar du naturligtvis inget extra om du kommer med din fru eller ditt barn eller bådadera, det är ett och samma pris. Tanken när den regeln skrevs var helt enkelt att vi ville avstyra att 2-3 polare delade på ett litet enkelrum, och skapade extrakostnader för hotellet, medans de själva inte ville betala kanske SEK: 60:- för en extra person. Tycker faktiskt inte att det är så himla orimligt när man tänker på det.

MVH - Björn

Då förstår jag. Tycker det låter som ett vettigt upplägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Niro!!! Som jag skrev tidigare i tråden, så betalar du naturligtvis inget extra om du kommer med din fru eller ditt barn eller bådadera, det är ett och samma pris. Tanken när den regeln skrevs var helt enkelt att vi ville avstyra att 2-3 polare delade på ett litet enkelrum, och skapade extrakostnader för hotellet, medans de själva inte ville betala kanske SEK: 60:- för en extra person. Tycker faktiskt inte att det är så himla orimligt när man tänker på det.

MVH - Björn

Du kanske borde förtydliga det lite på hemsidan. jag trodde som niro först innan jag läste ditt inlägg här...

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien

Du kanske borde förtydliga det lite på hemsidan. jag trodde som niro först innan jag läste ditt inlägg här...

Håller med Er, tack för inputen. Skall tala med hemsidekillen, så det blir fixat. Sedan vill jag rikta mig till medlemmen, har glömt namnet nu, men du som frågade om halvfabrikat. Vi har icke halvfabrikat, utan det är helt och hållet hemlagad mat utav våra duktiga kockar.

För att "kittla" er lite grand, så skall jag dagligen"slänga" in en av maträtterna som serveras på hotellet, och jag börjar då som sig bör med onsdag;

Bratwurst med potatismos

MVH

Björn

Ändrades av Hotell Avenue Inn Jomtien

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Siambylla i all ära men vore det inte på sin plats med lite halv/hel special, västkust osv med tanke på eran bakgrund?

Kanske jag missade detta på hemsidan?

Eran fried potatoes, e de med lök/bacon bratkartoffelnstyle eller endast stekta potäter?

Måste ha lite info om man skall orka sig över berget nästa gång man är nere :crazy:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Men ett litet nattbesök utan x-tra kostnad eller?

Japp, han bekräftade att inget extra för hjälpsystrar :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Er, tack för inputen. Skall tala med hemsidekillen, så det blir fixat. Sedan vill jag rikta mig till medlemmen, har glömt namnet nu, men du som frågade om halvfabrikat. Vi har icke halvfabrikat, utan det är helt och hållet hemlagad mat utav våra duktiga kockar.

För att "kittla" er lite grand, så skall jag dagligen"slänga" in en av maträtterna som serveras på hotellet, och jag börjar då som sig bör med onsdag;

Bratwurst med potatismos

MVH

Björn

En bratte med mos är alltid gott, och det var jag som frågade det med föresten,

ett tips angånde rummen skriva att rummet gäller för två vuxna och sen kan du lägga till för tre eller fler (barn eller hur du nu tänkt det)

Kör du dagens rätt med?

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien

En bratte med mos är alltid gott, och det var jag som frågade det med föresten,

ett tips angånde rummen skriva att rummet gäller för två vuxna och sen kan du lägga till för tre eller fler (barn eller hur du nu tänkt det)

Kör du dagens rätt med?

Javisst dagens.. "Bratten" ovan är onsdagens "dagens".

MVH

Björn

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Javisst dagens.. "Bratten" ovan är onsdagens "dagens".

MVH

Björn

Om det är samma varje vecka, lägg gärna in menyn här :nyam: .

Många är ju inte i Jomtien varje dag och då kan dem planera in sina besök med en lunch hos dig :)

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien

Om det är samma varje vecka, lägg gärna in menyn här :nyam: .

Många är ju inte i Jomtien varje dag och då kan dem planera in sina besök med en lunch hos dig :)

Tackar, har dock lite problem att lägga in menyn så statiskt, det är lite som att binda ris. Det hindrar mig lite grand att ändra eftersom jag då lovat vissa maträtter. Vi gör en meny i veckan med en dagens. Jag tänker lägga en dagens rätt här varje dag, och hoppas att det är OK.

Så idag fredag blir det:

Kokt Lax, spenatstuvning, ris eller potatis och vitvinsås

MVH

Björn

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar, har dock lite problem att lägga in menyn så statiskt, det är lite som att binda ris. Det hindrar mig lite grand att ändra eftersom jag då lovat vissa maträtter. Vi gör en meny i veckan med en dagens. Jag tänker lägga en dagens rätt här varje dag, och hoppas att det är OK.

Så idag fredag blir det:

Kokt Lax, spenatstuvning, ris eller potatis och vitvinsås

MVH

Björn

Om du kör en dagens meny i veckan så ta ett kort på den och ladda upp här varje måndag,

eller en bild på rätten varje dag,

jag skulle tro att många skulle sitta och vänta på att få se vad för delikatesser du bjuder på för dem att frossa i.

Många boende är väldigt matglada, mig inkluderad :D

Ändrades av Roi Et Perra

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien

Om du kör en dagens meny i veckan så ta ett kort på den och ladda upp här varje måndag,

eller en bild på rätten varje dag,

jag skulle tro att många skulle sitta och vänta på att få se vad för delikatesser du bjuder på för dem att frossa i.

Många boende är väldigt matglada, mig inkluderad :D

Du jag skall ta åt mig den grejen tror jag. Skall försöka att fixa det snarast...

tack

Björn

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien

Dagens rätt på hotellet idag lördag är:

Plommonspäckad Fläskcarre´, kokt potatis, sås och grönsaker

Jag skriver enbart dagens rätter till Er här, men vi har ett stort utbud av olika maträtter. Alltifrån s.k. falangmaträtter till rent traditionella thailändska maträtter.

Välkomna...

MVH

Björn

ps. notera att bifogade foto är taget ifrån internet för att visa hur gott det ser ut med plommonspäckad fläskcarre´

och inte fotograferat ifrån restauranten. är dålig på att ladda upp bilder från kameran. så hoppas att det är Ok så härf..

dsme

post-9932-0-34840500-1347668893.jpg

Ändrades av Hotell Avenue Inn Jomtien

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja här verkar det inte bli halv special med västkustsallad så den får väl fortssättningsvis intagas på Siambylla!

Och schnitzeln med riktiga stekepotäter får väl bli på Akvavit när man e på andra sidan berget.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja här verkar det inte bli halv special med västkustsallad så den får väl fortssättningsvis intagas på Siambylla!

Och schnitzeln med riktiga stekepotäter får väl bli på Akvavit när man e på andra sidan berget.

Jag har faktiskt käkat schnitzel på Avenue Inn, riktigt gött. Som jag fattar det så skriver Björn bara ut dagens rätt. men där finns faktiskt en matsedel också...Jag vet inte hur hemsidan ser ut, men kolla där...

Men för övrigt så verkar du ju "ha klart för dig".. så spelar roll eller??

uncen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har faktiskt käkat schnitzel på Avenue Inn, riktigt gött. Som jag fattar det så skriver Björn bara ut dagens rätt. men där finns faktiskt en matsedel också...Jag vet inte hur hemsidan ser ut, men kolla där...

Men för övrigt så verkar du ju "ha klart för dig".. så spelar roll eller??

uncen.

uncen, kom in i matchen! frågeställningar man ställer här i tråden kan man ju önska att det blev nån feedback på iaf... eller??

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens rätt på hotellet idag lördag är:

Plommonspäckad Fläskcarre´, kokt potatis, sås och grönsaker

Jag skriver enbart dagens rätter till Er här, men vi har ett stort utbud av olika maträtter. Alltifrån s.k. falangmaträtter till rent traditionella thailändska maträtter.

Välkomna...

MVH

Björn

ps. notera att bifogade foto är taget ifrån internet för att visa hur gott det ser ut med plommonspäckad fläskcarre´

och inte fotograferat ifrån restauranten. är dålig på att ladda upp bilder från kameran. så hoppas att det är Ok så härf..

dsme

Ja det blir väl som dom mesta matbilderna i menyer på resturanger att bilden långt ifrån stämmer med verkligheten, kanske inte smaken men utförandet och presentationen av rätten om man plockar bilder från internet.

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja här verkar det inte bli halv special med västkustsallad så den får väl fortssättningsvis intagas på Siambylla!

Och schnitzeln med riktiga stekepotäter får väl bli på Akvavit när man e på andra sidan berget.

uncen, kom in i matchen! frågeställningar man ställer här i tråden kan man ju önska att det blev nån feedback på iaf... eller??

Klart jag håller med dig Lamai64.. men feedback på frågeställningar är en sak,,,, men du erbjöd endast ett konstaterande där du sade ifrån att du skulle äta halv special med västkustsallad på Siambylla och schnitzeln skall du äta på Akvavit. Inget ont i det alls. men det är svårt för mig att ge dig feedback på det, annat än att säga att schnitzeln i alla fall var god när jag käkade där.

uncen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...