Jump to content
IGNORERAD

Hotel Avenue Inn, Soi Welcome, Jomtien


Hotell Avenue Inn Jomtien

Recommended Posts

Hotell Avenue Inn Jomtien

Imorgon tisdag, så blir det som vanligt en dagens bestående av:

 

Kassler och potatissallad

 

För övrigt så finns det även en stor meny att välja ifrån.

Stort välkomna alla!!!!

 

MVH

Björn

 

A little boy got on the bus, sat next to a man reading a book, and noticed he had his collar on backwards

The little boy asked why he wore his collar backwards.

The man, who was a priest, said, 'I am a Father..'

The little boy replied, 'My Daddy doesn't wear his collar like that.'

 

The priest looked up from his book and answered, ''I am the Father of many.'

The boy said, ''My Dad has 4 boys, 4 girls and two grandchildren and he doesn't wear his collar that way!'

The priest, getting impatient, said. 'I am the Father of hundreds', and went back to reading his book.

The little boy sat quietly thinking for a while, then leaned over and said, "Maybe you should wear a condom, and put your pants on backwards instead of your collar."

post-9932-0-02067100-1389635335.jpg

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 585
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Hotell Avenue Inn Jomtien

    199

  • Sam sip sam

    30

  • Towe

    21

  • Herr Chang

    18

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej Björn.

 

Var igår hos dig och skulle äta lite svenskt, blev köttbullar med potatismos, lingon och gurka.

 

Är väl i det närmaste omöjligt att misslyckas laga denna rätt på ett sätt så att en svenskmathungrig svensk inte gillar det.

Rätten var dock i det närmaste oätlig, såsen var en översaltad sak som påminde om rödvinspulversås, men sämre.

Moset var i flytande form och kunde endast ätas med sked, 4 gurkskivor och en tesked lingon, köttbullarna påminde dock om köttbullar så de slank ner efter att jag skrapat av såsen på dem.

 

Bestämde mig för att göra ett försök till och köpte kycklingspett satay(eller vad det heter) med jornötssås, jag äter detta ofta men dessa var så översaltade att de inte gick att få ner en enda bit och jordnötssåsen ja vad skall jag säga, urusel. Gick ifrån restaraungen ut på gatan till vänster ca 20 meter och köpte satayspett från en matvagn, mycket goda.

 

Antar att ordinarie kock var ledig för så dåligt kan det ju inte vara alltid, och om det är det anställ någon från matvagnarna utanför restaurangen för de kan koka mat betydligt bättre.

 

Satt ett gäng svenskar i min ålder vid ett bord direkt till höger när man kom in i restaurangen, de såg min besvikelse och sa att dricka går bra men att äta är en chansning, om jag förstod rätt så var de bofasta expats.

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Läste med en ytterligt stor förvåning det som "Tamdai" skriver om restauranten.som Björn driver i sitt hotell.

Har själv visserligen inte ätit där nu på 2 månader eftersom jag varit utomlands, men under de dryga 6 år som

jag ätit där, så har jag alltid varit nöjd med maten i stort sett. Och att de som sitter där skulle säga en sådan sak

verkar vara en ren skröna faktiskt. Speciellt som dom själva äter där var och varannan dag själva..

 

Det är ju en salig tur att du har matvagnarna då därute på gatan att ty dig till...  Sedan så läser man Maitans goa tråd med

många goa gubbar som frekventerar det stället och vad hittar man då. jodå Nisse gnällspik skriver där också... och då lät det

på detta sättet när Tamdai påstod och berättade att maitan själv var alkis och hade spritproblem. bussigt grabben..

---------------------------

Tamdai, on 18 Jan 2014 - 04:49, said:

Hej!

 

Inte för att jag har med det att göra men alkohol tycks vara det centrala på Maitans.

 

Och att gäster på semester drar till det några veckor kan väl vara ok, men det ser verkligen ut som Maitan själv gör samma sak, full varje dag.

 

Har jag fel så ursäkta, har jag rätt så ta till dig detta Maitan och ta en funderare på dina alkoholvanor, jag har sett alldeles för många faranger gå under i alkoholångor.

----------------------------------------

 

Så gå ut i livet och leta kul saker istället för att gräva skit är du snäll..

 

uncen

Ändrades av uncen
Link to comment
Dela på andra sajter

Läste med en ytterligt stor förvåning det som "Tamdai" skriver om restauranten.som Björn driver i sitt hotell.

Har själv visserligen inte ätit där nu på 2 månader eftersom jag varit utomlands, men under de dryga 6 år som

jag ätit där, så har jag alltid varit nöjd med maten i stort sett. Och att de som sitter där skulle säga en sådan sak

verkar vara en ren skröna faktiskt. Speciellt som dom själva äter där var och varannan dag själva..

 

Det är ju en salig tur att du har matvagnarna då därute på gatan att ty dig till...  Sedan så läser man Maitans goa tråd med

många goa gubbar som frekventerar det stället och vad hittar man då. jodå Nisse gnällspik skriver där också... och då lät det

på detta sättet när Tamdai påstod och berättade att maitan själv var alkis och hade spritproblem. bussigt grabben..

---------------------------

Tamdai, on 18 Jan 2014 - 04:49, said:

Hej!

 

Inte för att jag har med det att göra men alkohol tycks vara det centrala på Maitans.

 

Och att gäster på semester drar till det några veckor kan väl vara ok, men det ser verkligen ut som Maitan själv gör samma sak, full varje dag.

 

Har jag fel så ursäkta, har jag rätt så ta till dig detta Maitan och ta en funderare på dina alkoholvanor, jag har sett alldeles för många faranger gå under i alkoholångor.

----------------------------------------

 

Så gå ut i livet och leta kul saker istället för att gräva skit är du snäll..

 

uncen

 

Jag skriver det jag upplevt, angående Maitan så svarade han ett ärligt och tacksamt svar, är det så att man inte får kritisera filk du känner?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skriver det jag upplevt, angående Maitan så svarade han ett ärligt och tacksamt svar, är det så att man inte får kritisera filk du känner?

Jodå kritisera du, men när du mer "trollar" i dina inlägg, så betvivlar jag både dina åsikter som dina avsikter. Att offentligt gå ut

på internet och mer eller mindre kalla människor med namn för alkisar är ganska korkat, så du kanske skulle tänka på det istället

för att försvara en omöjlig sak.

 

uncen

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå kritisera du, men när du mer "trollar" i dina inlägg, så betvivlar jag både dina åsikter som dina avsikter. Att offentligt gå ut

på internet och mer eller mindre kalla människor med namn för alkisar är ganska korkat, så du kanske skulle tänka på det istället

för att försvara en omöjlig sak.

 

uncen

 

Jag skrev vad maten smakade när jag var där, att några faranger satt vid ett lite större bord till höger) och sa precis det jag skrev var också sant (tror en av dem hette Erik) och de var Expater.

 

Hade maten smakat bra så hade jag skrivet det istället.

 

Angående min fråga till Maitan kom den efter vad jag sett på forumet samt vad han skrivet själv, och nej kallade inte honom alholist, men han har själv skrivet att han vill dra ner så då är det väl ingen chansning att viss överkonsumtion förekommer, skrev detta också inte är min ensak, utan i iaktagelse i all välmening. (jag har haft tre polare i Thailand som gått bort p.g.a. alkohol, ingen sa något till dem, hade någon gjort det kanske det funnits fortfarande)

 

Men maten på nämnda restaurang var den kvällen och de två rätter jag fick oätliga, kul att du har annan erfarenhet är ju inte kul att gå på krog utan att kunna äta maten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien

Välkomna till vårt Hotell samt Restaurant, imorgon måndag så erbjuder vi:

 

Salt sill, kokt potatis

 

Väl mött,

Björn

post-9932-0-95509700-1391344711.jpg

post-9932-0-75829100-1391344771.jpg

post-9932-0-66016300-1391344779.jpg

post-9932-0-26566400-1391344790.jpg

Ändrades av Hotell Avenue Inn Jomtien

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Och vidhåller att flertal ggr har maten varit helt ok mumsigt

 

Men när käket var dåligt-up to you attityd vart det då... tyvärr

Gumman vägrar äta där igen å då blir tyvärr jag med i tåget oxå

Tilläggas ska nog att vi båda åt svensk mat som hon gillar mkt.

Men som synes anses kritik vara kundens fel.. tyvärr

Som påtalats redan bra priser på nätet å sedan -

läs i matsedelen som svar gör ju inte saken bättre

Hoppas det går bra för er

Men vi har andra favorithak nufuförtiden

B

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Hotell Avenue Inn Jomtien

Midsommarafton  FEST fredag  20 juni 2014    

 

Så är det dags. Vi träffas på Hotell Avenue Inn kl 18.00 på fredag den 20 juni 2014.

Vi erbjuder en midsommartallrik (395 baht) med bl.a. flera olika sillar, potatis, gräddfil, ägghalvor, kaviar, öl och schnaps...

 

Vi kommer att ha trevlig musik, och en trevlig miljö, alldeles vid havet i glada vänners lag.

Vill ni försäkra Er om plats, varför inte ringa och förboka, be att få tala med Kong, hon pratar bra engelska!!!

 

Känn Er alla Välkomna

Björn

 

Hotel Avenue Inn & Cafe Condeco

Moo 12, Nongprue,

SOI WELCOME

Th 20150 BANGLAMUNG

Phone: 038 757 138

post-9932-0-40209800-1401797540.jpg

post-9932-0-26879200-1401797554.jpg

post-9932-0-39244200-1401797604.jpg

Ändrades av Hotell Avenue Inn Jomtien

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...