Jump to content
IGNORERAD

Hotel Avenue Inn, Soi Welcome, Jomtien


Hotell Avenue Inn Jomtien

Recommended Posts

Efter ett besök i kväll, så ger jag mycket bra betyg på maten.

Naree tyckte thaikäket var för lite "speicy" men hon är ju ifrån Isaan.

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 585
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Hotell Avenue Inn Jomtien

    199

  • Sam sip sam

    30

  • Towe

    21

  • Herr Chang

    18

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hotell Avenue Inn Jomtien

Efter ett besök i kväll, så ger jag mycket bra betyg på maten.

Naree tyckte thaikäket var för lite "speicy" men hon är ju ifrån Isaan.

 

Leif

Gött att höra, skall meddela personalen, Tack

 

MVH

Björn,

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Om någon ser att priset på dagens pendlar mellan 185- 350 bht

va f-n är det för prisbild då 185 eller det dubbla- kom å läs menyn-

up to you.jag är ifrån sverge-otänkbart enl mina å många andra tankar

lägg nerå var ärlig- de vinner du på...

Link to comment
Dela på andra sajter

Gnällig å känslig ang priset JA DE ÄR JAG!!!!

OM du anonnserar på nätet kom å ät för detta

Å sedan debiteras jag ett annat pris

JAG TYCKER DET ÄR FEL---Å du tycker jag har fel-

i denna fråga-

Maten är ok -har dock

haft klagomål ang käket men ingen brytt sig hitills iaf.

Eat and pay- up to u -we dont care ....

Är det vanligaste svaret---därför äter jag å mina

bekanta i pattis-inga reskostnader å bra bemötande

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien

citerat ifrån Berliz..

 

Hejsan Björn - vad kostar en dagens ?

Vi har ätit oss mätta å belåtna flera ggr

förut,så pga mina tidigare inlägg i tråden,så vill jag

inte provocera något-utan bara få fakta,...

 

 

Om någon ser att priset på dagens pendlar mellan 185- 350 bht

va f-n är det för prisbild då 185 eller det dubbla- kom å läs menyn-

up to you.jag är ifrån sverge-otänkbart enl mina å många andra tankar

lägg nerå var ärlig- de vinner du på...

 

 

Berlitz jag citerade in även ditt första inlägg i detta du skrivit i denna sak. Det kändes redan då att något var lite "på gång" att bli utmanande. jag beklagar alltså om du inte: 

 

a - Tycker om maten, eller

b - Inte tycker om personalen, eller

c - Inte tycker om mig,

     eller alla tre alternativen

 

jag har svarat redan om priset, men du har kanske inte läst ordentligt i svaren som getts tidigare här i tråden. jag meddelade att priset låg i ett intervall mellan runt 200-230 baht för en dagens. Låt inte din ilska ta ut det bästa av dig. Njut av livet och var positiv. Du kan bara inte älska alla människor, all mat och alla restauranter. Det kanske är så att du egentligen inte alls VILL äta någon annanstans än i ditt Pattaya, och det är helt OK det också. Var och en gör som dom vill.

 

och du! Till sist, min personal skulle aldrig säga så som du påstår. De är alldeles för väluppfostrade för det. Visst så kan dom vara som alla andra lite flegmatiska, när det kommer till klagomål som inte framförs på ett oartigt sätt, men annars så brukar jag aldrig få klagomål på dom.

 

Berlitz, din ursprungliga fråga vart alltså besvarad för flera dagar sedan. Vill du komma hit och äta så är du och dina vänner hjärtligt välkomna.

 

MVH
Björn,

post-9932-0-86144100-1365210890.jpg

Ändrades av Hotell Avenue Inn Jomtien

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag bodde hos Björn en vecka i januari så varierade priset för dagens husman mellan 200 och 235 baht, precis som Björn skriver. Inget att bli upprörd över, och inte något som avgör om jag ska äta där eller inte.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför varierar man priset på dagens? Det brukar väl vara fasta priser på dagens? Åtminstone på de ställen jag vet om i Pattaya-området så har dagens rätt ett fastpris... Även om det är simpel och billig mat ena dagen och något finare/dyrare dagen efter, men alltid samma pris... Sen att övriga menyn skiljer sig är väl ganska självklart...

 

Å sen håller jag med föregående talare om att fixa egna bilder vore på sin plats.

 

Och även lite trevligare bemötande här på forumet när folk frågar vad en dagens kostar. "Priset på dagens står på matsedeln som du får när du beställer"... Vad är det för svar liksom? Ska jag ta en taxi från Pattaya till Jomtien och sen tillbaka bara för att kolla vad en dagens kostar?

 

Njae, inget som lockar dit mig i alla fall..

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Vem tar en taxi från Pattaya till Jomtien (eller omvänt) för att äta en "Dagens"? :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem tar en taxi från Pattaya till Jomtien (eller omvänt) för att äta en "Dagens"? :ahh:

 

En tjafsare

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej. Ja i Sverige har man ju samma pris på dagens varje dag. Om man har som affärsplan att locka en kundkrets som vill att allt ska vara som hemma fast man är borta kan det kanske vara smart att ha samma pris alla dagar. Bara min lilla åsikt. Med vänlig hälsning,

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien

Tack för alla Era åsikter, kul att höra vad ni tycker. jag försöker i möjligaste mån att göra

måltiden till en trevlig upplevelse. jag försöker vidare att variera mina "dagens" till Er

kunders fromma. Det uppkommer då en situation där kostnaden för matinköpet varierar

med de olika måltider vi erbjuder.

 

Ena dagen så kostar måltiden i inköp X antal baht och nästa dag kanske vi vill göra något

extra, och erbjuder kunderna en ännu mer påkostad dagens rätt. Jag avser i dessa fall att

försöka hålla min vinstmarginal, så att jag även fortsättningsvis kan driva restauranten

och hotellet så som jag drivit det hittills under snart 18 år.

 

Så jag hoppas att ni har förståelse för att att skillnaden i pris kan vara upp till 35 baht för en

dagens även fortsättningsvis. jag hoppas att detta inte skall avhålla Er ifrån att komma och äta

hos oss de gånger ni känner för det.

 

Välkomna

Björn,

post-9932-0-92040700-1365255202.jpg

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem tar en taxi från Pattaya till Jomtien (eller omvänt) för att äta en "Dagens"? :ahh:

Det händer ibland att jag gör det, varför frågar du ?

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem tar en taxi från Pattaya till Jomtien (eller omvänt) för att äta en "Dagens"? :ahh:

Den som inte ligger på hålet & dricker The!!!!!!!!!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. Ja i Sverige har man ju samma pris på dagens varje dag. Om man har som affärsplan att locka en kundkrets som vill att allt ska vara som hemma fast man är borta kan det kanske vara smart att ha samma pris alla dagar. Bara min lilla åsikt. Med vänlig hälsning,

De är väl de som kör 5dagars och lunchtid, men har man 7dagars menyer så brukar många kosta på lite extra på lör-sön och höja priset lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
Det händer ibland att jag gör det, varför frågar du ?

 

Fritz..

Men då är väl ändamålet med resan att du vill ta en liten utflykt och om maten kostar 20 bath mer eller mindre spelar kanske inte någon större roll?

Eller åker du hem hungrig om den kostar lite mer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Varför varierar man priset på dagens? Det brukar väl vara fasta priser på dagens? Åtminstone på de ställen jag vet om i Pattaya-området så har dagens rätt ett fastpris... Även om det är simpel och billig mat ena dagen och något finare/dyrare dagen efter, men alltid samma pris... Sen att övriga menyn skiljer sig är väl ganska självklart...

 

Å sen håller jag med föregående talare om att fixa egna bilder vore på sin plats.

 

Och även lite trevligare bemötande här på forumet när folk frågar vad en dagens kostar. "Priset på dagens står på matsedeln som du får när du beställer"... Vad är det för svar liksom? Ska jag ta en taxi från Pattaya till Jomtien och sen tillbaka bara för att kolla vad en dagens kostar?

 

Njae, inget som lockar dit mig i alla fall..

Känner att jag måste få lov att säga vad jag tycker om detta trams. Har läst och förundrats verkligen, över hur barnslig t.ex. denne sangsom19 är. Du och denne Berlitz verkar ju älska Ert Pattaya och har svårt att slita Er därifrån. Att ni orkar tjafsa om precis ingenting... Vill ni ha samma priser buuuuuh , sluta nu och lipa för sjutton, och uppför Er som män, vilket jag antar att ni är...

 

Om ni inte vill åka från Pattaya till Jomtien för en prisskillnad på SEK: 7:-, så kanske ni skulle byta ut Er vistelseort, och supa Er fulla uppe i Isaan, där kanske ni hade råd att bo. Snåljåpar och tjötgubbar... lägg ner det...

 

uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Allting är relatiftv eller somliga Gillar Somliga Dissar?

Men Men har suttit på riktigt bra krogar där ett Chang-Linne talat illa? ????

Kan det va övermod eller rentav undermod hos personen ifråga?

Eller alcohol% ??????

Men den sista var på BeeFee soi Diana klagade på stolarna samt ölen? ????? :crazy:

Har aldrig provat Avenue men definitift nu snart!

Men bara för maten annars Blir det Mait!!!Puss

Äggis med sommarlätt oslagbart!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Mvh Svamp

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ena dagen så kostar måltiden i inköp X antal baht och nästa dag kanske vi vill göra något extra, och erbjuder kunderna en ännu mer påkostad dagens rätt. Jag avser i dessa fall att försöka hålla min vinstmarginal

 

 

Ha,ha,kunde knappt sagt det bättre  :thumbsup:

 

Det normala i den svenska lunch verksamheten är att man är stort beroende av matkuponger och då är det svårare att använda olika priser.Nu har Hotell Avenue valt att lägga på sin marginal efter råvarupriset och det är helt ok. Inte mycket att orda om.. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska jag ta en taxi från Pattaya till Jomtien och sen tillbaka bara för att kolla vad en dagens kostar?

 

Om du har problem med att "dagens" kan variera med typ 35Baht har du inte råd med taxi, så stanna du hemmavid

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Nääää nu sjunger vi en truddelutt :thumbsup:

 

 

Stället ska helt klart provätas nästa gång :nyam:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr så svarar jag igen på din fråga(eftersom

inget svar kommit ännu)dagens priser m-kt problem å lösa ??

Vad hände med det korrekta svaret mot dina kunder..

Du skulle ju ordna till riktiga priser när din ´It skrivare kom´

bor han i korat??? många km är det då.

Åsså kan jag bara kommentera ang kommentarer ifrån dina

anställda-fel av mig det var inga uttalande ord utan

attityder gentemot oss kunder.. Thai-stuk nonsja(stavning?)

å gå iväg-det löser allt - sedan så tittar vi i taket

å låtsas som inget hänt, Självklart förnekar du å alla

ägare av en restaurang att så sker hos er-bullshit

Snacka om självbedrägeri i längden- alla har fel å jag har rätt

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Vojne, vojne!

Kan någon översätta ovansående inlägg så att man förstår vad som menas?

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Vojne, vojne!

Kan någon översätta ovansående inlägg så att man förstår vad som menas?

 

Svenska eller Norska ? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...