Jump to content
IGNORERAD

Hotel Avenue Inn, Soi Welcome, Jomtien


Hotell Avenue Inn Jomtien

Recommended Posts

Hotell Avenue Inn Jomtien
Vill att ni börjar med Eldgryta, då har ni en kund som kommer bli er nya stammis.

 

Eldgryta och en kall starkis, mums

 

Nung

pröva nu istället att komma hit och äta, det finns säkert nåt som passar tror jag. jag tror inte att Eldgryta

är nåt för oss här i Jomtien.

 

Björn,

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 585
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Hotell Avenue Inn Jomtien

    199

  • Sam sip sam

    30

  • Towe

    21

  • Herr Chang

    18

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vad är en eldgryta?

 

En stark gryta antagligen?

 

Eller möjligen motsatsen till isgryta?

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien

Stort tack Knifetown, snygga foton,,, tog du inga av personalen, hahaha!!!

Välkommen tillbaka, hoppas att det smakade alright...

 

MVH
Björn,

post-9932-0-31090500-1364479579.jpg

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
Ingen eldgryta på torsdagar

 

attachicon.gif007.JPG

 

attachicon.gif009.JPG

 

attachicon.gif011.JPG

Bara en Pannkaka :ahh:  Hoppas påbackning ingår

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
Bara en Pannkaka :ahh:  Hoppas påbackning ingår

Hellre backning på punschen än på pannkakan! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien

Idag måndag, behövs lite extra salt efter helgens vedermödor kanske:

 

- Salt sill, kokt potatis

ELLER

- Pork filet, provencale potato, béarnaise sauce

 

Välkomna

 

MVH
Björn,

 

Béarnaise sauce

 

Ingredienser:

  • 3 äggulor
  • 3 msk vitvinsvinäger, gärna en mild fin sort ex. vit balsamvinäger
  • 2 msk schalottenlök eller gul lök, finhackad
  • 4 msk färsk dragon, finhackad eller 2 tsk torkad dragon
  • 4 krossade vitpepparkorn
  • 150 gram smör
  • 1-2 krm salt

 

Tillagning:
  1. Bearnaisesåsen görs helst precis innan den ska serveras varför du först börjar med övrig mat såsen ska serveras till ex. grillar kött, rostar potatis, kokar grönsaker osv.
  2. Skala och hacka schalottenlöken så fint du kan.
  3. Koka vinäger, krossade vitpepparkorn, schalottenlök, dragon i en kastrull tills det kokat ner till hälften. Detta för att bearnaisen ej ska bli så lös. Sätt åt sidan att svalna.
  4. Smält smör i en kastrull. Låt stå smält vid sidan.
  5. Sjud vatten i en bredbottnad panna eller kastrull till vattenbad.
  6. Tillsätt äggulorna under vispning till vinäger- och dragonblandningen direkt i kastrullen eller lägg över allt i en rostfri bunke.
  7. Sätt kastrullen eller bunken med äggulorna och vinägerblandningen i vattenbadet. Ev. i diskhon.
  8. Vispa äggulorna fluffiga med elvisp eller för hand någon minut under uppvärmning i vattenbadet.
  9. Droppa i smöret under kraftig vispning. Tillsätt smöret lite i taget under vispning. Ta ej med det vita i botten på smöret.
  10. Vispa och värm såsen i det varma vattenbadet tills såsen har tjocknat till en majonässliknande konsistens. Den ska ej bli för varm (60 grader) då spricker såsen då äggen koagulerar. Spricker bearnaisen så är den vattnig och grynig (börja om med nya äggulor och tillsätt den spruckna såsen lite i taget som du gjorde med det smälta smöret).
  11. Smaka av bearnaisesåsen med något krm salt och peppar samt ev. mer dragon och hackad persilja.
  12. Servera din hemgjorda bearnaisesås direkt. Eller håll den varm i vattenbad - akta dock så den inte blir för varm eller kall och spricker. 

post-9932-0-87487700-1364779694.png

post-9932-0-91882700-1364780004.png

post-9932-0-01004000-1364780017.jpg

post-9932-0-88900900-1364780029.jpg

Ändrades av Hotell Avenue Inn Jomtien

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan Björn - vad kostar en dagens ?

Vi har ätit oss mätta å belåtna flera ggr

förut,så pga mina tidigare inlägg i tråden,så vill jag

inte provocera något-utan bara få fakta,...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Björn.

Själv är jag en usel fotograf, men...jag tror du har mycket att vinna på om du "redovisar" din egna mat, i smak och bild.

Själv har jag gått förbi ett antal restauranger med "tillrättalagda" maträtter...Och gått vidare...

Jag vet inte vilket klientel du vänder dig till. Ryssar ,Tyskar...

 

Men ska du attrahera svenskar, håll det enkelt, även om det ser lite slafsigt ut...Det är ju så vi vill ha det...

Inte en massa tjafs, men gott...

 

 

Mvh. borje222

Ändrades av borje222
Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien

Hejsan Björn - vad kostar en dagens ?

Vi har ätit oss mätta å belåtna flera ggr

förut,så pga mina tidigare inlägg i tråden,så vill jag

inte provocera något-utan bara få fakta,...

Priset på dagens står på matsedeln som du får när du beställer. Du har ju, säger du,

varit här flera gånger och ätit Er belåtna. Så då såg du väl priset, antar jag!!

 

MVH

Björn,

 

 

 

Säkert en bra ide´ tack för tipset Börje!!! De kunder vi vänder oss till är väl de i första hand som

lärt sig tycka om vår mat, de som passerar vår restaurant och de som kan betala för maten de äter..

Alltså inget speciellt "klientel" som du utrycker dig!!

 

MVH

Björn,

post-9932-0-10104800-1365034661.jpg

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Björn.

Själv är jag en usel fotograf, men...jag tror du har mycket att vinna på om du "redovisar" din egna mat, i smak och bild.

Själv har jag gått förbi ett antal restauranger med "tillrättalagda" maträtter...Och gått vidare...

Jag vet inte vilket klientel du vänder dig till. Ryssar ,Tyskar...

 

Men ska du attrahera svenskar, håll det enkelt, även om det ser lite slafsigt ut...Det är ju så vi vill ha det...

Inte en massa tjafs, men gott...

 

 

Mvh. borje222

 

Jag håller med om att Björn skulle vinna en del på att ta lite egna originella bilder och visa dom här, men det är inte alla som är lagda åt det hållet.

 

Men attrahera svenskar? De gånger jag åt hos Björn uppfattade jag det som att majoriteten av gästerna var medelålders svenskar. Ja, jag satt vid mitt bord och tjuvlyssnade lite på borden runt omkring ;) Men det är möjligt att jag har fel.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Priset på dagens står på matsedeln som du får när du beställer. Du har ju, säger du, varit här flera gånger och ätit Er belåtna. Så då såg du väl priset, antar jag!! MVH Björn,

 

 

Det svaret på en fråga får i alla fall mig att fundera på att äta på ett annat ställe

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien

Det svaret på en fråga får i alla fall mig att fundera på att äta på ett annat ställe

Vilket svar vill du ha då? jag är inte ute efter att göra någon illa. jag driver en restaurant. Killen har varit här flera gånger och ätit och dessutom varit nöjd tydligen med både mat och pris...

 

Välkommen till restauranten och ät, priserna framgår av prislistan, tycker du att det är ett konstigt svar,

så kan jag inte göra något åt det tror jag. Maten vågar jag lova kommer som vanligt att vara god.

 

För att vara ärlig, jag förstår inte vad du far efter?

 

MVH

Björn,

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Vilket svar vill du ha då? jag är inte ute efter att göra någon illa. jag driver en restaurant. Killen har varit här flera gånger och ätit och dessutom varit nöjd tydligen med både mat och pris...

 

Välkommen till restauranten och ät, priserna framgår av prislistan, tycker du att det är ett konstigt svar,

så kan jag inte göra något åt det tror jag. Maten vågar jag lova kommer som vanligt att vara god.

 

För att vara ärlig, jag förstår inte vad du far efter?

 

MVH

Björn,

Vad kostar en dagens? Hur svårt var det att förstå

 

Det finns många som läser här som inte har käkat där

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det svaret på en fråga får i alla fall mig att fundera på att äta på ett annat ställe

Läs tillbaks lite i tråden så förstår du svaret ;-)

Jag tror också att folk hellre vill se äkta bilder på Björns mat.

En kamera har Björn säkert tillgång till, varför inte fota alla maträtter? Det behöver ju inte ske på 1dag utan ta det i din egen takt och sen har du ju vänner som kan hjälpa dig att förminska bilderna och lägga in dem i din dator.

Om inte annat så se till att fota lite maträtter så tittar jag in nästa gång jag passerar och fixar till fotona och lägger över dem på din dator/sticka.

 

edit:klicka på länken i Björn's signatur och ni hamnar på hemsidan, väl där ser ni veckans meny + priser

Ändrades av olle123987
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kostar en dagens? Hur svårt var det att förstå

 

Det finns många som läser här som inte har käkat där

 

Om ingen annan meddelar priset så återkommer jag i början av maj. Antar att lunchen ligger i spannet 250-325B

Link to comment
Dela på andra sajter

Om ingen annan meddelar priset så återkommer jag i början av maj. Antar att lunchen ligger i spannet 250-325B

Se ===>> http://www.avenueinn-jomtien.com/sv/dagens-special.html

 

ps. länken till hemsidan hittar ni i björns signatur som syns direkt under varje inlägg han skriver ;-)

 

edit: Priset ligger i spannet 185-225 för dagens ;-)

Ändrades av olle123987
Link to comment
Dela på andra sajter

hejsan igen!!

 

priset för dagens rätt ligger i spannet mellan 200 - 235 baht cirka...

 

Väl mött

Björn,

 

Jag kommer inom kort. Ser fram emot rejäl svensk husmans. Finns inget bättre. Thaimat i all ära men jag ledsnar ganska fort på den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien
Jag kommer inom kort. Ser fram emot rejäl svensk husmans. Finns inget bättre. Thaimat i all ära men jag ledsnar ganska fort på den.

Kul att träffas kjell

 

Välkommen

Björn,

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...