Jump to content
IGNORERAD

Hotel Avenue Inn, Soi Welcome, Jomtien


Hotell Avenue Inn Jomtien

Recommended Posts

Hotell Avenue Inn Jomtien

Fredag, och ansatsen är utmätt inför helgen. Glad som en lax, så var för inte äta:

 

- Kokt Lax, spenatstuvning, ris eller potatis och vitvinsås

ELLER

-  Pyttipanna, ägg och rödbetor

 

Väl mött

Björn,

 

Pyttipanna eller pytt i panna, är en maträtt som brukar räknas som svensk husmanskost. Bitar av potatis utgör stommen i denna rätt och blandas med grovhackad lök, köttbitar till exempel från nöt och fläsk, korvbitar eller köttbullar. Ofta är bitarna i pyttipannan tärnade och alltihop steks i varm stekpanna. En portion pyttipanna serveras traditionellt med stekt ägg eller rå äggula, inlagda rödbetor och eventuellt en persiljekvist. Många gånger består rätten av rester från tidigare måltider, vilket givit rätten det mindre smickrande smeknamnet Hänt i veckan vilket även anspelar på skvallertidningen med samma namn.

 

Namnets ursprung är något omtvistad. En del hävdar att "pytt" skulle betyda "småsaker" och således att pyttipanna betyder "småsaker i panna". Andra menar att det ursprungligen hette "puttipanna" (putt som i verbet putta), och att rätten fått sitt namn av att man "puttar ner lite saker i pannan" och steker dem.

 

Pyttipanna är samma rätt som den danska biksemad men potatisen och köttet i biksemad är inte tärnat. I Finland är pyttipanna också en populär rätt. På finska kallas rätten pyttipannu. I Norge omtalas rätten som pytt i panne.

 

Pyttipanna görs av många olika livsmedelsfabriker. Några av de största är bl.a. Euroshopper, Findus och AB Felix.

IFK Göteborg har sedan början av 90-talet en tradition att äta pyttipanna, så kallad guldpytt, endast i samband med att de vinner Allsvenskan och blir Svenska mästare i fotboll.Och det har blivit oerhört många Pyttipanna sedan den traditionen infördes. Till de andras ledsnad då förstås!!!

 

 

post-9932-0-06837000-1359080835.png

post-9932-0-80032100-1359080855_thumb.jp

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • Svar 585
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Hotell Avenue Inn Jomtien

    199

  • Sam sip sam

    30

  • Towe

    21

  • Herr Chang

    18

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hotell Avenue Inn Jomtien

Fredag, har haft mycket att göra, och varit dålig på att lägga in här, men nu kör vi igen, idag

så har vi att erbjuda bl.a.:

 

- Kokt Lax, spenatstuvning, ris eller potatis och vitvinsås

ELLER

- Ägg/lax smörgås

 

Väl mött,

Björn

 

Smörgås eller macka är mat som består av minst en brödskiva med ett eller flera pålägg och kan vara en del av en maträtt eller en hel maträtt i sig.

En smörgås kan i den svenska matkulturen ätas när som helst på dagen, till alla mål. Vanligast förekommande är det troligtvis till frukost. Till middag förekommer en smörgås som mer regelbundet tillbehör bara till vissa maträtter, som t.ex. soppa. De flesta restauranger har bröd och smör att erbjuda till maten. Att under t.ex. en konferens servera en fralla med ost under förmiddagen är vanligt.

 

Ordets etymologi kan spåras tillbaka till då man i stugorna kärnade sitt eget smör. Vid kärnandet steg små smörklumpar upp till mjölkytan och drev omkring likt gäss. En sådan smörklump passade utmärkt att lägga på en skiva bröd.Trots det språkliga ursprunget, har ordet smörgås fått en annan pluraländelse, då det blir smörgåsar i flertal. Ordet macka har osäkert ursprung men kommer eventuellt från tyskans machen, göra, via det i vissa svenska dialekter förekommande slangordet macka i betydelsen arbeta eller förfärdiga.

 

 

 

 

 

 

post-9932-0-63268000-1360290452.png

post-9932-0-91134100-1360290463.jpg

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker bättre om Maits tråd, han skriver personligt och kul, inte bara Wikipedia urklipp om halvintressanta maträtter.

vad är ditt syfte med att klippa in trams från Wiki?

Har gått förbi ditt ställe flera gånger (innan du började skriva här), det lockade inte oss.

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien
Tycker bättre om Maits tråd, han skriver personligt och kul, inte bara Wikipedia urklipp om halvintressanta maträtter.

vad är ditt syfte med att klippa in trams från Wiki?

Har gått förbi ditt ställe flera gånger (innan du började skriva här), det lockade inte oss.

 

MVH Tommy

Tycker att det är bra att du hittat en tråd som passar dig, grattis till det. Tycker också att det är kul med hans tråd och med hans foton inlagda där. Bra jobbat av honom tycker jag.

 

Men vi är ju inga barnungar!!! Bara för att en sak är bra, så behöver ju inte alla andra lägga sig ner och dö eller?? Syftet med wikipedia är att göra något lite mer än bara publicera maträtter. jag tänkte att det kanske kunde vara kul att läsa lite om de maträtter som publiceras.

 

Tycker du inte om att läsa detta, så föreslår jag att du inte läser det då.  Du skriver vidare att du passerat vår restaurant flera gånger men att det inte lockade dig. Jösses Tommy, alla restauranter kan inte locka alla människor, vi är alla olika. Många tycker att vår restaurant är kanon och har mycket bra mat, men det måste ju inte innebära att jag skulle vilja Maitans något ont.. Så fortsätt du att äta där och umgås där, absolut inget fel i det. Och ABSOLUT INGET fel att det finns alternativ också för den delen, eller?

 

Välkommen

Björn,

post-9932-0-60859300-1360291874.jpg

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Bilderna gör att jag blir sugen på maten och ska absolut prova vid nästa lampaffärs-besök men jag tycker det skulle vara trevligare om du skrev lite egna saker om maten istället då texten du lägger in med källanvisningar känns tråkig och monoton att läsa.

Jag är säker på att du får många nya kunder tack vare denna tråden så små förbättringar kan bara vara positivt.

Lycka till Björn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien

Bilderna gör att jag blir sugen på maten och ska absolut prova vid nästa lampaffärs-besök men jag tycker det skulle vara trevligare om du skrev lite egna saker om maten istället då texten du lägger in med källanvisningar känns tråkig och monoton att läsa.

Jag är säker på att du får många nya kunder tack vare denna tråden så små förbättringar kan bara vara positivt.

Lycka till Björn.

Tack för din konstruktiva kritik, skall ta åt mig..

 

MVH

Björn,

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag anser att Hotel Avenue Inn är ett utmärkt alternativ till Maitans. Större restaurang, mycket trevliga servitriser och vällagad mat. En hel del svenska gäster också.

 

Jag tycker Björn ska köra sin stil och inte försöka härma Maitan. Björn sköter väl inte någon servering vad jag kunde se, men han finns ju ofta där och pratar med gästerna.

 

För övrigt verkar både Maitan och Björn tycka att de egentligen inte är konkurrenter. Man kan besöka båda!

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett annat förslag är ju att det dyker upp en prislista på de olika maträtterna med så man vet vad man kan förvänta sig rent prismässigt.

 

En viktig del i all reklamföring.

 

KAJ

Jag är ful som stryk

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett annat förslag är ju att det dyker upp en prislista på de olika maträtterna med så man vet vad man kan förvänta sig rent prismässigt.

 

En viktig del i all reklamföring.

 

KAJ

 

Tja, det beror väl på hur mycket det skiljer sig från sajten mot verkligheten. Tio baht hit eller dit spelar väl inte så stor roll. Däremot om priserna plötsligt dubblas.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var här och åt när vi var i Jomtien, och maten var jättebra. Då åt vi inte dagens, så jag kan inte lämna synpunkter på den tyvärr.

/GSt

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien

Hejsan,, jag har en liten undran igen. jag hade ju en himla tur sist med att 2st gentlemen hade med sig gula ärtor och också Punschextrakt.. Allt väl på spritfronten, men jag saknar gula ärtor förtvivlat.. Om det skulle finnas någon som ändå skall ner hit till Pattaya/Jomtien har lust att ta med sig till oss gula ärtor, så vore jag enormt tacksam...

 

tack - Björn,

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Polaren R från Kiruna bor jämt där och jag har vart och mött upp han + flickvännen hans ett par gånger och samtidigt käkat frukost/lunch där.

Jag har då inget att klaga på, utmärkt mat och service varje gång, rekommenderas  :thumbsup: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att det är bra att du hittat en tråd som passar dig, grattis till det. Tycker också att det är kul med hans tråd och med hans foton inlagda där. Bra jobbat av honom tycker jag.

 

Men vi är ju inga barnungar!!! Bara för att en sak är bra, så behöver ju inte alla andra lägga sig ner och dö eller?? Syftet med wikipedia är att göra något lite mer än bara publicera maträtter. jag tänkte att det kanske kunde vara kul att läsa lite om de maträtter som publiceras.

 

Tycker du inte om att läsa detta, så föreslår jag att du inte läser det då.  Du skriver vidare att du passerat vår restaurant flera gånger men att det inte lockade dig. Jösses Tommy, alla restauranter kan inte locka alla människor, vi är alla olika. Många tycker att vår restaurant är kanon och har mycket bra mat, men det måste ju inte innebära att jag skulle vilja Maitans något ont.. Så fortsätt du att äta där och umgås där, absolut inget fel i det. Och ABSOLUT INGET fel att det finns alternativ också för den delen, eller?

 

Välkommen

Björn,

Har nog bara käkat hos Mait 1 gång, 1,5 om man räknar en halv pannbiffmacka som Drivern bjöd på på en födelsedags träff för några år sedan (drivern bjöd på en hel macka, jag delade den med farsan för vi var väl inte så hungriga).

 

Du kör som du vill i din tråd, jag föredrar som sagt andra trådar.

 

Att vi passerade och inte var så lockade de gånger vi bodde på Welcome hotel, berodde mest på att det såg dött ut.

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan,, jag har en liten undran igen. jag hade ju en himla tur sist med att 2st gentlemen hade med sig gula ärtor och också Punschextrakt.. Allt väl på spritfronten, men jag saknar gula ärtor förtvivlat.. Om det skulle finnas någon som ändå skall ner hit till Pattaya/Jomtien har lust att ta med sig till oss gula ärtor, så vore jag enormt tacksam...

 

tack - Björn,

http://swedelink.jetshop.se/gula-arter-p-313-c-214.aspx

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Tycker bättre om Maits tråd, han skriver personligt och kul, inte bara Wikipedia urklipp om halvintressanta maträtter.

vad är ditt syfte med att klippa in trams från Wiki?

Har gått förbi ditt ställe flera gånger (innan du började skriva här), det lockade inte oss.

 

MVH Tommy

 

Tycker detta är en så mycket bättre tråd än maitans som igentligen bara handlar om sommarlätta samt lite bilder från ett gubbadagis men smaken är som baken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien

Usch har haft ett litet hillvitte på "jobbet", men inte kan man väl kalla mycket att göra på jobbet för ett hillvitte eller? Nu är jag dock tillbaka igen och skall försöka att bli lite mer regelbunden här i tråden i alla fall. Idag så lyser ju tisdagen med sin närvaro, och då har vi bl.a. att bjuda på följande mat ur "katalogen", och för de av er som läst lite inlägg ifrån folk, så står faktiskt priserna i menyn, så var inte oroliga.

 

Jösses jag tillhör ju den gamla stammen av gubbar, och har nog aldrig haft datorn vid min sida speciellt mycket, och kanske inte ute i mitt normala sällskapsliv. Men därför så hade jag lite svårt att förstå att man går ut på internet INNAN man går ut och äter, och där sitter man och kollar priser!!!! Har det verkligen gått så långt nu i våra liv. Nu duger inte en snyggt utskriven matsedel med priserna på längre.. Alltnog här kommer dagens matförslag:

 

- Kassler och potatissallad

ELLER

- Chicken wings, sweet chilli sauce

 

Väl mött

Björn,

 

Why Chicken Wings Dominate Super Bowl Snack Time

http://www.npr.org/blogs/thesalt/2013/01/28/170482118/why-chicken-wings-dominate-super-bowl-snack-time

 

Nope. Click on the blue box in the lower right-hand corner and you'll see that the blue line tracks the number of chicken wings that Americans bought at grocery stores over the last year. See that mighty surge of wing-buying in early February? Apparently, you just cannot have a Super Bowl party without chicken wings — millions and millions of chicken wings.

 

"That bump has gotten bigger and bigger" over the years, says Bill Roenigk, chief economist at the National Chicken Council, which represents the chicken industry. And the industry is capitalizing on the craze with both higher prices and enough recipes for baked, fried, or caramelized versions to distract any kitchen referee.

 

Roenigk says the magical pairing of humongous athletes and itty-bitty chicken parts got its start with the rise of sports bars a few decades ago. Sports-watching demands cheap munchies, and wings were both convenient and cheap. "Ribs and pizza were the competition," says Roenigk. But ribs cost more money, and pizza — well, pizza tends to lose its charm if it sits on a table for too long.

 

Three years ago, right before Super Bowl XLV, the National Chicken Council realized that it had a social phenomenon on its hands and decided to promote it. The Council's mock-serious Wing Report is now an annual pre-game tradition.

According to the 2013 Wing Report, Americans will eat 1.23 billion wings next weekend. If laid out end to end, they would "stretch from Candlestick Park in San Francisco to M&T Bank Stadium in Baltimore 27 times."

 

In an odd twist, the once-cheap wing has become the most desirable and expensive part of the chicken. Per pound, chicken wings are now pricier than bone-in chicken breasts, perhaps inspiring this epic wing heist.

 

"People say, 'You ought to produce more wings,'" says Roemigk. This year's Wing Report lays out the crucial obstacle: "A chicken has two wings, and chicken companies are not able to produce wings without the rest of the chicken."

There's such a demand for wings, Roemigk says, that some restaurants actually are selling strips of chicken breast meat as "boneless wings."

 

A chicken's wing actually consists of three parts. Americans eat the first two segments — known as the "drumette" and the "flat" — but the wing tips, known as "flippers," are generally exported to Asia, especially China, where they are consumed with gusto. (Chicken feet go across the Pacific, too, in case you were wondering.)

 

But the almighty chicken wing may not hold the Lombardi trophy for long. Others are trying to claim a piece of this lucrative Super Bowl snack market for their own. Taco Bell, for instance, released an ad calling tacos a "game day tradition." The ad also laid a helmet-to-helmet hit on the idea of bringing veggies to a party ("Secretly, people kind of hate you for it") — which aroused the ire of healthy-eating activists and convinced Taco Bell to pull the ad.

 

 

post-9932-0-91339900-1361236712.jpg

post-9932-0-18227400-1361236722.jpg

post-9932-0-65109000-1361236751.jpg

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jösses jag tillhör ju den gamla stammen av gubbar, och har nog aldrig haft datorn vid min sida speciellt mycket, och kanske inte ute i mitt normala sällskapsliv. Men därför så hade jag lite svårt att förstå att man går ut på internet INNAN man går ut och äter, och där sitter man och kollar priser!!!! Har det verkligen gått så långt nu i våra liv. Nu duger inte en snyggt utskriven matsedel med priserna på längre..

Jodå en snyggt utskriven matsedel duger jätte-långt..

MEN om man ska ut på nätet och presentera matsedeln så

är väl inte kravet att det ska sanningsenligt-för

mycket begärt.Om du tycker att det gått för långt

SLUTA att marknadsföra dej på nätet då-enkelt eller

hur-inga protester eller ifrågande- ang prissättningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien

Jodå en snyggt utskriven matsedel duger jätte-långt..

MEN om man ska ut på nätet och presentera matsedeln så

är väl inte kravet att det ska sanningsenligt-för

mycket begärt.Om du tycker att det gått för långt

SLUTA att marknadsföra dej på nätet då-enkelt eller

hur-inga protester eller ifrågande- ang prissättningar.

Ojsan, nyhetstorka på östfronten!!!!! Jag har redan svarat med mitt tidigare inlägg i denna sak. Försöker att gå vidare nu. Välkommen berliz att komma och äta, och även om du kommer att finna att det kanske skiljer några enstaka baht, så kanske smaken av maten kan kompensera detta stora irritationsmoment..

 

Björn,

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Vi maler vårt kaffe från böna till kaffe här hos oss.

Väl mött,

 

Björn

Kanoners

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
Ojsan, nyhetstorka på östfronten!!!!! Jag har redan svarat med mitt tidigare inlägg i denna sak. Försöker att gå vidare nu. Välkommen berliz att komma och äta, och även om du kommer att finna att det kanske skiljer några enstaka baht, så kanske smaken av maten kan kompensera detta stora irritationsmoment..

 

Björn,

 

Ja Björn,

 

Jag är minst sagt förbluffad över detta gnäll om att priserna inte riktigt stämmer med hemsidan.

 

Som jag ser det anländer jag en restaurang och ser priserna på menyn. Tycker jag en rätt är värd priset så beställer jag in den. Jag skiter väl i vad det står på hemsidan, så länge priserna är ungefär samma som där.

 

Ja, dubbelt så dyrt vore väl upprörande, men tio baht hit eller dit...

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Ja Björn,

 

Jag är minst sagt förbluffad över detta gnäll om att priserna inte riktigt stämmer med hemsidan.

 

Som jag ser det anländer jag en restaurang och ser priserna på menyn. Tycker jag en rätt är värd priset så beställer jag in den. Jag skiter väl i vad det står på hemsidan, så länge priserna är ungefär samma som där.

 

Ja, dubbelt så dyrt vore väl upprörande, men tio baht hit eller dit...

 

Herr Chang har talat.

För mig är det viktigaste att det smakar bra ,skiter i priset

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
För mig är det viktigaste att det smakar bra ,skiter i priset

 

Hehe... visst är det så. Men det är ju inte lätt att veta hur det smakar på en restaurang man besöker för första gången.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...