Jump to content
IGNORERAD

Yes, äntligen under 30...


Guest Falang

Recommended Posts

...under 30 grader alltså.  :na:

Inte ofta vi har under 30 dagtid, men nu står termometern står nu på +28.

Svalt och skönt med andra ord.

Firar det med en kopp Gevalia kaffe och lite Macallan whisky.  :great:

Dottern ligger och plaskar i poolen med en kompis, frugan går runt och sjunger

samtidigt som hon förbreder eftermiddagens bbq som vi bjudit in 'Lappen' och hans

nyblivna hustru på.

Livet är bra gött ibland.  :glasses:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha det så skönt Falangen,längtan är svår härifrån.Hälsa och gratta lappen med fru  :party: Mvh Måne  :lol:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Allt för att göra oss i ruggiga Svedala avundsjuka och känna längtan...  ;)

Neeej, hur kan du tro det...?  :whistle:

Quote

Ha det så skönt Falangen,längtan är svår härifrån.Hälsa och gratta lappen med fru  :party: Mvh Måne  :lol:

Blev en trevlig kväll med god mat i det lätt kyliga vädret.

Lappens kompis, som inte är gift, följde med till Tollarn på några öl efter bbq'n.

När dom senare ville dra vidare, så var jag som familjefar tvungen att banga...  :cry:

Ser redan fram mot morgondagens berättelser om kvällens bravader.  :party:

Link to comment
Dela på andra sajter

Abstinensen river och sliter i kroppen. längtan är svår, vinden tjuter runt husknuten, höstlöven virvlar runt och det faller ett iskallt regn. Jag skulle jublat om tempen skulle vilja närma sig 20 ja till ock med 15 hade kännts bra, måste bara bli ett   :kort: för ett sådant inlägg,,,fast åandrasidan så är detta min sista vinter i fd sverige så man får väl hoppas att ni hade en trevlig kväll, men lite avis är man allt ändå

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Abstinensen river och sliter i kroppen. längtan är svår, vinden tjuter runt husknuten, höstlöven virvlar runt och det faller ett iskallt regn. Jag skulle jublat om tempen skulle vilja närma sig 20 ja till ock med 15 hade kännts bra, måste bara bli ett   :kort: för ett sådant inlägg,,,fast åandrasidan så är detta min sista vinter i fd sverige så man får väl hoppas att ni hade en trevlig kväll, men lite avis är man allt ändå

Hehe Clas,

allt är väl relativt men folk tror ofta att man ljuger när man fryser i +27 graders värme, men faktum är

att när kroppen är inställd på 30-35 gradig värme -  så fryser man ibland när tempen går ned mot +26-28.  :oh:

Några veckor i Sverige skulle säkert få en att ändra uppfattning, men faktum kvarstår.  :yes:

Vore kul om du lyckas med dina planer och givetvis så har du en stående inbjudan till alla framtida

bbq fester på Samui.  :glasses:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Abstinensen river och sliter i kroppen. längtan är svår, vinden tjuter runt husknuten, höstlöven virvlar runt och det faller ett iskallt regn. Jag skulle jublat om tempen skulle vilja närma sig 20 ja till ock med 15 hade kännts bra, måste bara bli ett   :kort: för ett sådant inlägg,,,fast åandrasidan så är detta min sista vinter i fd sverige så man får väl hoppas att ni hade en trevlig kväll, men lite avis är man allt än

Som sagt,vad bär det iväg sen då?

Tror säkert att du är tillbaka om ett par år :bag::D

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart bär det av sedan? undrar Bengt-Erik. Till en liten by strax utanför chayjaphum där jag och Jai byggde oss en liten kåk 2002, på hennes mark såklart  url]img006.jpg  Jag vet också att det kan kännas kallt när tempen kryper ner mot 20 strecket. Det är ett par år sedan jag satt en februari dag med två tröjor och jackan på mej på morgonen det var "bara" 17 grader och känndes svin kallt då hade jag varit hemma sedan slutet av nov och liksom blivit van vid bättre klimat, Nu skall jag försöka härda ut till november nästa år och sedan stanna i fem månader, och bland annat köpa en bil, är min plan, därefter lurar pensionen runt hörnet. Huset är skuldfritt, bilen köper jag kontant och jag har inga barn eller övrig släkt i rusklandet, så Gurkan lär nog få vänta mer än ett par år om du tror att jag skall komma tillbaks  :na:

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Quote

Vart bär det av sedan? undrar Bengt-Erik. Till en liten by strax utanför chayjaphum där jag och Jai byggde oss en liten kåk 2002, på hennes mark såklart  url]img006.jpg   Jag vet också att det kan kännas kallt när tempen kryper ner mot 20 strecket. Det är ett par år sedan jag satt en februari dag med två tröjor och jackan på mej på morgonen det var "bara" 17 grader och känndes svin kallt då hade jag varit hemma sedan slutet av nov och liksom blivit van vid bättre klimat, Nu skall jag försöka härda ut till november nästa år och sedan stanna i fem månader, och bland annat köpa en bil, är min plan, därefter lurar pensionen runt hörnet. Huset är skuldfritt, bilen köper jag kontant och jag har inga barn eller övrig släkt i rusklandet, så Gurkan lär nog få vänta mer än ett par år om du tror att jag skall komma tillbaks  :na:

Ahh,du ruttnar nog snart,då är vardagen ifatt även dig :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Anar jag en underton av bitterhet i herr gurkas inlägg, eller månne kan det vara jantelagens %3, som det anknytas till, "Du skall inte avnjuta något andra ej hava uppnått". Eller är det månde avundens gröna färg som återspeglas i gurkans skal. Det får vara vad det vill, jag har bestämt mej att lämna fd sverige, och är van vid enklare levnadsstandard än de flesta medelsvensson efter att under många år bott i en husvagn året runt, pga jobbet, kräver jag inte så stora utrymmen. Bodde i en bostads cointainer i afrika under tre år, åkte ned på sex månaders kontrakt, och kom tillbaks efter tre år, inte för att jag tröttnat, utan för att jobbet var klart, så den kåk vi har i los är betydligt större än både husvagn och cointainern och även den lägenhet vi just nu bor i, även kostnadsmässigt är det fortfarande betydligt gynnsammare i los än i sverige, även om allting blir dyrare även där, så slipper jag att slåss med a-laget om tomburkar för att dryga ut pensionen, som inte lär vara i stil med politikernas, inte heller lär den kunna komma att jämföras med kusinerna Salins, Abdul och Muhammad salin, arbetsfria inkomster. Det utgick ett påbud från kejsar Göran, den gödde, att ingen svensk(förutom han själv)är berättigad till ett värdigt liv efter uppnådd pensionsålder. Kan i dagsläget inte se varför jag skulle vilja komma tillbaks, det finns inga eller inget som binder mig till sverige, däremot har jag mångåriga vänner i los, som alldrig har kräft något ekonomiskt stöd för att släppa in mej i deras liv, hon har en helt underbar familj, som heller aldrig begär några pengar till spel eller sprit, faktum är att de har aldrig tiggt några baht överhuvudtaget, och vad det gäller vardagen, så har jag levt under långa tider med folket i byn, och delat många av deras sysslor, glädjeämnen och även sorger, så ruttna bort i en issanby lär jag inte behöva frukta för.     

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej clas391,

Härligt att du vet var och hur du vill spendera livet efter arbetets slut! Det vet inte jag...

Jag kan bara önska lycka till!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Claes

Du verkar ha full koll på läget och vet vad du vill med din framtid. Alla lyckönskningar till dig.

Du skriver att ni bor i en liten by utanför Chaiyaphum, och då min älsklig säger att det bor många falanger i hennes hemby som oxå ligger utanför Chaiyaphum, så undrar jag om du finns i min kommande närhet? Min älskling bor i Nanongthum, och jag ser oxå att vår framtid efter min pensionering kommer till stora delar att tillbringas i den byn. Jag äker ner den 4/12, och har tänkt mig att inventera falangerna i byn denna gång. Får se om vi stöter ihop.

Hälsningar

Kitung

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej clas391,

Du verkar att ha bestämt dig, och gör säkert

alldeles rätt utifrån ditt perspektiv.

Vi är säkert många här som är avis på dig, jag

själv är fortfarande lite tveksam.till att

flytta för alltid. Kanske 50/50 skulle passa bättre.

Önskar dig lycka till och stå på dig!  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan Kitung!  Satt och kollade på din nål, blir ganska blött om fötterna där va. Vi har byggt i ban huana strax söder om stan, mindre en en kilomet söder nya sjukhuset vid macro och big C kommer du från korat sväng vänster precis före affärerna passera cementfabriken och vidare in, jag är den enda farangen så alla vet vem vi är.  Har tänkt och funderat mer än en gång innan jag tog mitt beslut, och som "Lasse humor" säger så har 50/50 funnits med i funderingarna, men jag tror att det blir bättre att bara klippa av och resa för gott. Hon har fyra fina barn som alla är vuxna, tre är under trettio, så fick vi en återknytning till tråden, och den 14/12 fyller vårt första barnbarn ett år, så jag har allting i los, familj och vänner är samtliga thai, äldsta sonens svärfar är jurist, och har lovat mej hjälp med allt pappersarbete inför flytten, så jag vågar säga att jag är priviligierad, som farang i Thailand har det inte så stor betydelse vem du är, utan snarare vem du känner.  De närmaste två åren är i princip endast upploppet kvar, sedan drar vi hem för gott.  Och jag har AC i huset, så tempen kommer att ligga under trettio.  Så lyckades jag  som avslut återknyta till urspungstråden igen. 

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

clas391 kör hård!  :great:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lycka til claes394,det verkar som du har funnit ditt mecka och som du säger vad har du att förlora(du har ju ditt sociala liv därnere)Själv skulle jag inte tveka en sekund om det vore möjligt men har en 12-åring i skolan här i svedala och ingen ekonomi för att betala 6-800000 bath per i år i skolavgifter för en bra skola men om jag får ha hälsan så blir det nog flytt för mig med om 6-8 år.Ha det bäst i ditt nya hemland.Mvh Måne  :lol:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Clas jag tycker du gör helt rätt och hoppas att allt går bra med din flytt.  :great:

Dumma och bittra kommentaren från avundsjuka losers tycker jag inte du ska

bekymra dig mycket över.  :beurk:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...