Jump to content
IGNORERAD

Bangkokträff Onsdagen 10 oktober 2012, kl 19:00 på Hanrahans irish Pub, Sukhumvit Soi 4


MaiChai

Recommended Posts

Kommer att spendera större delen av min arbetstid under oktober i Bangkok (tror jag iallafall) och det skulle kanske vara läge för ett par öl på något lämpligt stället, Cheap Chariles som vanligt eller?

Bortsett från 17-19 då jag är i Singapore och ett par dagars flexibel arbetstripp till Khorat så kan jag nog de flesta dagar, har ni andra några förslag?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    9

  • Poffa

    7

  • Kjell

    4

  • Towe

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kommer att spendera större delen av min arbetstid under oktober i Bangkok (tror jag iallafall) och det skulle kanske vara läge för ett par öl på något lämpligt stället, Cheap Chariles som vanligt eller?

Bortsett från 17-19 då jag är i Singapore och ett par dagars flexibel arbetstripp till Khorat så kan jag nog de flesta dagar, har ni andra några förslag?

Bangkoknomenklaturan behöver nog få lite undervisning om hur livet i Pattayas arbetarkverter är så jag är på. Men jag är som Orsa Kompani, jag lovar inget bestämt.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bangkoknomenklaturan behöver nog få lite undervisning om hur livet i Pattayas arbetarkverter är så jag är på. Men jag är som Orsa Kompani, jag lovar inget bestämt.

Fritz..

Bättre att Pattayaproletärerna kommer till storstaden och observerar hur det fiiiina folket uppför sig... :nyam:

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bättre att Pattayaproletärerna kommer till storstaden och observerar hur det fiiiina folket uppför sig... :nyam:

Ja det var ju det Fritz sa

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer att spendera större delen av min arbetstid under oktober i Bangkok (tror jag iallafall) och det skulle kanske vara läge för ett par öl på något lämpligt stället, Cheap Chariles som vanligt eller?

Bortsett från 17-19 då jag är i Singapore och ett par dagars flexibel arbetstripp till Khorat så kan jag nog de flesta dagar, har ni andra några förslag?

Jag tycker att Du ska agera "diktator". Säg en dag, tid och plats. Det finns tyvärr ingen dag eller plats som passar alla. Och tjafset från Uppsalaträffen behöver vi kanske inte upprepa.

Ett frågetecken dock för Cheap Chariles i oktober. En ren utomhusbar mitt i regnsäsongen låter lite riskabelt.

Vi har t.ex. haft träffar förr på Gullivers, Soi 5. Och där kan man välja på att sitta ute eller inne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att Du ska agera "diktator". Säg en dag, tid och plats. Det finns tyvärr ingen dag eller plats som passar alla. Och tjafset från Uppsalaträffen behöver vi kanske inte upprepa.

Ett frågetecken dock för Cheap Chariles i oktober. En ren utomhusbar mitt i regnsäsongen låter lite riskabelt.

Vi har t.ex. haft träffar förr på Gullivers, Soi 5. Och där kan man välja på att sitta ute eller inne.

Börja inte tjafsa om platsen nu :crazy: Låt Maichai bestämma :thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Börja inte tjafsa om platsen nu :crazy: Låt Maichai bestämma :thumbsup:

Jag skiter i det om det ska tjafsas

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att Du ska agera "diktator". Säg en dag, tid och plats. Det finns tyvärr ingen dag eller plats som passar alla. Och tjafset från Uppsalaträffen behöver vi kanske inte upprepa.

Ett frågetecken dock för Cheap Chariles i oktober. En ren utomhusbar mitt i regnsäsongen låter lite riskabelt.

Vi har t.ex. haft träffar förr på Gullivers, Soi 5. Och där kan man välja på att sitta ute eller inne.

Nu kan jag bara inte låta bli att lägga mig i. Precis som Poffa skriver är det absolut bäst att bara bestämma datum, tid och plats. Sen meddelar man det på forumet. Och hoppas att det blir någon som anmäler intresse :wink:

Det är faktiskt enligt min erfarenhet ganska meningslöst att försöka maximera antal deltagare genom att flera gånger justera datum och plats. Det skapar bara förvirring hos många, som då kanske avstår från att delta då man är osäker på vad som gäller just nu.

Det gör väl inget om tid och plats inte är optimal. Huvudsaken är ju att man får träffas!

Detta ej skrivet i egenskap av moderator, snarare baserat på det jag observerat som medarrangör av många forumträffar under åren som gått.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, då siktar vi på onsdagen den 10 oktober 2012, klockan 19,00 på Hanrahans irish Pub beläget på Sukhumvit Soi 4. Någon moderator kan kanske lägga in det i topic?

Där finns plats att sitta ute och beskåda trafiken längs med Soien eller om fon tok maak, maak kan man sitta inomhus och dricka öl och annat gott. Det finns en takbar också som är trevlig-förutsatt att det inte regnar. Happy Hour mellan 16-20 så det skadar ju inte att komma lite tidigare! Ryktet säger även att man kan äta mat där, det får undersökas närmare!

Skulle vi sedan vilja vidare på något mer kulturellt så är det bara ett stenkast till NEP...

http://www.hanrahansbangkok.com/index.php

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra. Jag brukar slagga över på Nana Hotel så råkar jag få i mig några öl för mycket så får ni inte så långt att bära mej hem.

Om det nu inte blir som förra året. Så här såg den ut 9/10 hemma hos mej. Och jag tänker inte ta båten till Bangkok.

post-5577-0-07016300-1347368229.jpg

post-5577-0-07016300-1347368229.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Poffa,

Stället är utvalt för sitt strategiska läge-Nära till Nana Hotel-Nära till NEP-Nära till Landmark Hotel.

MPR´s Bangkoknomentaklura har gjort läxan från Donald Trump, location, location, location...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kan jag bara inte låta bli att lägga mig i. Precis som Poffa skriver är det absolut bäst att bara bestämma datum, tid och plats. Sen meddelar man det på forumet. Och hoppas att det blir någon som anmäler intresse :wink:

Det är faktiskt enligt min erfarenhet ganska meningslöst att försöka maximera antal deltagare genom att flera gånger justera datum och plats. Det skapar bara förvirring hos många, som då kanske avstår från att delta då man är osäker på vad som gäller just nu.

Det gör väl inget om tid och plats inte är optimal. Huvudsaken är ju att man får träffas!

Detta ej skrivet i egenskap av moderator, snarare baserat på det jag observerat som medarrangör av många forumträffar under åren som gått.

Herr Chang har talat.

Kan bara instämma med föregående talare, men vill lägga till för att få med det maximala antalet deltagare så är det alltid bra att kolla av med en eller två andra ”kamrater” (om man har sådana i TH vill säga) om de är intresserade av dylik träff. På det sättet får man snabbt in en eller två svar som säger ”toppen, den här träffen vill jag inte missa” det gör att alla de andra på MPR blir såååå sugna att gå på samma träff...

//bob

Ändrades av bob
Link to comment
Dela på andra sajter

Hade varit trevligt att komma men i veckorna så är det arbete som gäller. En helg nästa gång kanske?

Det är det för oss också, därför ligger träffen vid 19 tiden, after work...

Helgen får ägnas åt sociala aktiviteter med familjen!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Det verkar som herr partyfixare har glömt bort sitt party så griper in med ett litet "trådlyft" och en påminnelse om tillställningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som herr partyfixare har glömt bort sitt party så griper in med ett litet "trådlyft" och en påminnelse om tillställningen.

Det kanske bara blir du och jag på tillställningen men vi brukar ju inte hamna i bråk så det blir nog bra. Jag har varit strulig och inte bokat hotellrum förrän nu och det var fullbelagt på ditt hotell men Majestic som jag bokade på ligger inom krypavstånd om jag fattat det hela rätt.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga problem, herr partyfixare har just anlänt till Thailand med en rejäl förkylning i Bagaget men den ska vara kurerad till den 10!

Så klara så här långt är:

MaiChai

Poffa

Fritz

+eventuell hemlig gäst

Några fler?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Lugn och fin nu, för er som inte kan i OKT lär det enligt rykten hihi bli en träff på nana den 27 JAN-2013

Början av januari eller slutet av februari hade varit trevligt. 27 januari är vi nog tyärr långt från Bangkok :(

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga problem, herr partyfixare har just anlänt till Thailand med en rejäl förkylning i Bagaget men den ska vara kurerad till den 10!

Så klara så här långt är:

MaiChai

Poffa

Fritz

+eventuell hemlig gäst

Några fler?

Tyvärr, är i Malaysia då. Om någon är sugen på en öl eller sju nu på lördag hänger jag dock gärna på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som det blir en mini-träff imorgon redan i bkk... det ryktas om Nana och därikring... :crazy::17:

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr, är i Malaysia då. Om någon är sugen på en öl eller sju nu på lördag hänger jag dock gärna på.

Bestäm en tid som passar dig

Några veckor senare så kommer säkert några.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...