Jump to content
IGNORERAD

Bra Taxi från och till Suvarnabhumi, till Korat eller var som helst


Soengsang

Recommended Posts

Hittade en tråd på ett annat forum ang Taxi, där det stod mest bara gott om denna chaufför och taxi, så jag testade han för 14 dagar sedan för en resa Korat-Suvarnabhumi.

Jag kan verkligen rekommendera denna taxi, killen kör bra och säkert, pratar bra engelska och är verkligen trevlig, samt har bra priser.

Tex. Korat-Suvarnabhumi 2700bth.

Sayann, [size=1]+66867747740 [/size]sayannrak@hotmail.com

post-3210-0-22842900-1347239505.jpg

post-3210-0-22842900-1347239505.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

En följd fråga:

Var det totalpriset eller tillkom bränsle?

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

En följd fråga:

Var det totalpriset eller tillkom bränsle?

Endast 60bth i vägavgifter tillkom.

Jag kommer garanterat att använda denna kille igen.

Normalt har jag brukat använda min egen bil, men pga att familjen och frugan jobbar så har det alltid varit knepigt, har testat att hyra chaufför också som kört min egen bil, även åkt buss, vilket jag tycker suger när man inte behöver.

Så taxi får det bli i framtiden!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör han från Suvarnabhumi-Korat ?

Han utgår från Suvarnabhumi, men hämtar var som, han körde riktigt bra jag brukar bli riktigt nojig att åka med självmordspiloter och såna som sitter och pumpar med gaspedalen hela tiden.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
jag brukar bli riktigt nojig att åka med självmordspiloter och såna som sitter och pumpar med gaspedalen hela tiden.
Precis,varför är det så många chaufförer som pumpgasar hela jäv..a tiden :wacko: Något irriterande. ... Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan bara hålla med, han är klockren!

 

Åkte förra veckan igen med han, fungerar alltid klockrent...säger han att han kommer tex kl 17 då kommer han kl 17 och inte kvart över eller kvart i...

Vid ank Suvvan så vill han mötas på Starbucks en vån upp efter ankplan vid port tre, han parkerar direkt där utanför i parkeringshuset..funkar alltid perfekt!

 

Edit: Hmm HasseHans nu fattar jag :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Precis,varför är det så många chaufförer som pumpgasar hela jäv..a tiden :wacko: Något irriterande. ... Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2

 

 

De saknar ordentlig utbildning i bilkörning och har inte en susning om ekonomisk/miljövänlig körning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för informationen.

Namn, telefonnummer och bild är sparade.

 

Finns väldigt många trevliga och bra taxichaufförer i Thailand.

Men också en väldig massa dåliga, arroganta, lata sådana.

 

 

Här följer ett exempel bland väldigt många:

1200 Bath skulle taxichaufförerna (gaddat samman sig hade de också gjort) ha för färden från en bussstation till hotellet.

Taxameter vägrade samtliga att använda.

Och vi vägrade gå med på deras hutlösa pris.

 

36 Bath kostade bussfärden till den busshållplats som var närmast hotellet och därifrån resterande bit till hotellet 50 Bath för taxi med taxameter.

 

 

Kanske läge för en tråd innehållande bra taxichaufförer.

Ett litet kartotek att exempelvis ha med i plånboken eller inlagt i mobilen vore ej alls fel att ha under thailandsvistelserna.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Han utgår från Suvarnabhumi, men hämtar var som, han körde riktigt bra jag brukar bli riktigt nojig att åka med självmordspiloter och såna som sitter och pumpar med gaspedalen hela tiden.

Tack för tipset! Vad har han för bil? Är den hyfsat stor som får plats med ett par golfbagar i bagaget?

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Han utgår från Suvarnabhumi, men hämtar var som, han körde riktigt bra jag brukar bli riktigt nojig att åka med självmordspiloter och såna som sitter och pumpar med gaspedalen hela tiden.

Tack för tipset! Vad har han för bil? Är den hyfsat stor som får plats med ett par golfbagar i bagaget?

Där faller det, det är en vanlig corolla med gasflaska i bakluckan, en golfbag går väl ner där...knappast mer.

Men han har best en ny bil, en Toyota som är större, kommer inte riktigt ihåg modellen. Det är en sån där halvhög nästan som en minivan, men inte riktigt så stor.

uba4agy9.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Där faller det, det är en vanlig corolla med gasflaska i bakluckan, en golfbag går väl ner där...knappast mer.

Men han har best en ny bil, en Toyota som är större, kommer inte riktigt ihåg modellen. Det är en sån där halvhög nästan som en minivan, men inte riktigt så stor.

uba4agy9.jpg

 

En Toyota Innova?

Link to comment
Dela på andra sajter

En Toyota Innova?

 

Kanske det är.jag har inte så stor koll på personbilars modeller.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...