Jump to content
IGNORERAD

Att ragga upp en thaitjej utanför barerna.


broder tuk tuk

Recommended Posts

Quote

Kilo.Förvisso var hon inte här(hon jobbar)men inte f-n skulle jag låta henne ta över MIN ekonomi, :kort:   finns inte på kartan.Och VARFÖR skulle jag tillåta att hon gjorde dyligt.Mvh Måne

Nja var väl inte ekonomin jag tänkte på när jag skrev att det är kvinnorna som bestämmer utan mer lite "oviktiga" frågor.  ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 243
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    40

  • ban99arne

    16

  • svarten

    12

  • Baa

    8

Mest aktiva i denna tråd

Vilka "oviktiga frågor" syftar du på,gardinfärger eller annan inredning eller färg på bilen,maten,drycker,kläder? ??? ?? vi lever i ett ganska jämligt förhållande även om kunskapen om svenska byråkratin sitter hos mig(iaf lite) Mvh Måne  :lol:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Svarten!

Jag om någon har  verkligen varit fången i kärlekens till en thaitjej vid åtminstone fyra tillfällen.

Det har funnits tider när jag i stort sett glorifierade allt thailändskt och föraktade allt svenskt. Inte minst svenska kvinnor.

Det gick tom så långt att jag hade framsjutna planer på att emigrera till Thailand för gott.

Numera har jag en mer realistisk bild av det hela.

Men skulle jag förälska mig igen så kan jag inte garantera att jag inte hamnar i fällan igen.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha BTT, vad hjälper det att vara "singel och fri att förlusta sig" om man som du sitter i svedala till november 09?

Jag tror inte heller att du vill annat än att irritera, inget särskilt elakt. Trots dina år som knegare i Thailand så verkar du

behöva en uppdatering om läget ang förhållanden farang-sk vanliga thaitjejer. Inga problem alls att träffa universitetsutbildade tjejer med bra jobb, åtminstonde i bkk. Men det är klart att du kanske behöver ändra stil jämfört med Pattaya beach road.

Visserligen lättare om man bor i Thailand, har tid och tålamod men det går annars också.

Lycka till / S

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Svarten!

Jag om någon har  verkligen varit fången i kärlekens till en thaitjej vid åtminstone fyra tillfällen.

Det har funnits tider när jag i stort sett glorifierade allt thailändskt och föraktade allt svenskt. Inte minst svenska kvinnor.

Det gick tom så långt att jag hade framsjutna planer på att emigrera till Thailand för gott.

Numera har jag en mer realistisk bild av det hela.

Men skulle jag förälska mig igen så kan jag inte garantera att jag inte hamnar i fällan igen.

BTT

Hej BTT!

Jag får säga att min upplevelse av dig blir annorlunda när jag läser vad du har skrivit nu. Du har måhända skrivit detta tidigare men jag har inte uppfattat det förrän nu. Jag kan tänka mig att en stor del av de övriga medlemmarna inte heller har uppfattat din historia på detta sätt även om du tidigare har redogjort den.

Å ena sidan känns det att du har blivit missförstått och onödigt påhoppat av forumet inte minst av mig. Å sidan skriver du om dina dåliga erfarenheter på ett sätt som får många att tro att du menar att de är representativt för alla. Jag tänker t.ex. som du har adresserat Baa i denna tråd att hur det är med stor åldersskillnad mellan farangen och thaidamen skulle vara som du själv har upplevt.

Jag tycker att det är synd att du har blivit blåst av dessa fyra damer. Men hänt är hänt och du måste gå vidare. Sådant är livet. Ingen får rätt första eller andra gången. Vissa blir blåst mer än andra. Men man måste lära sig av det som har gått snett för att kunna träffa rätt nästa gång. Det finns många här på MPR som också har blivit blåsta. Ta till dig av de andras och dina misslyckanden. Ta de hårda angreppen från t.ex. jag med en nypa salt och lär dig av dem som menar väl.

Du måste ha tålamod när du letar efter den rätta. Nästa gång du träffar en trevlig dam se det som en trevlig erfarenhet. Först när det funkar bra ett tag kan du låta dina känslor för henne utvecklas. Du är fortfarande ung. Du har tid att ”testa” umgänge med ytterligare några tjejer innan du satsar på den som är den rätta. Jag har sett bilder av dig och måste säga att du inte är den snyggaste som går i ett par skor. Men du är väl inte fulare än jag. Det kommer att ta tid och tålamod men har du rätt attityd kommer det att gå bra ska du få se!

Lycka till med hustrujakten!

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Svarten!

Jag om någon har  verkligen varit fången i kärlekens till en thaitjej vid åtminstone fyra tillfällen.

Det har funnits tider när jag i stort sett glorifierade allt thailändskt och föraktade allt svenskt. Inte minst svenska kvinnor.

Det gick tom så långt att jag hade framsjutna planer på att emigrera till Thailand för gott.

Numera har jag en mer realistisk bild av det hela.

Men skulle jag förälska mig igen så kan jag inte garantera att jag inte hamnar i fällan igen.

BTT

Det finns ju s.k. "Bitterfi**or"  sedan gammalt. Kanske dags att lägga till ett nytt begrepp... "Bitterku**r"

BTT ta nu och skärp till dig. Tänk efter lite. Bara för att du vid 4 tillfällen misslyckats så kan du väl inte på fullt allvar dra slutsatser som omfattar hela Thailand? Måhända att du har pratat med ett antal faranger i liknande situation som dig själva, som bekräftat dina teser, men dessa erfarenheter tycks ju alla vara grundade från samma perspektiv som ditt eget.BAREN. Ta nu och lyft blicken lite över horisonten, så skall du se att en helt ny värld öppnar upp sig för dig. Framförallt börja med att programera om dig själva, innan dess kommer du aldrig att hitta någon tjej som ligger utanför dina trångasynta referensramar. Förmodligen kommer du alltid att likt en magnet dras till de tjejer som bekräftar dina uppfattningar, bara för att du till sist kan säga."Ja, vad var det jag sa?" Underskatta inte den mentala kraften.

"Allt är möjligt! Det omöjliga tar bara lite längre tid." 

Link to comment
Dela på andra sajter

ja du BTT jag däremot är INTE den lugna och timida personen.

Mig kan du förolämpa men inte min fru som inte kan försvara sig mot dina usla uttalande

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Skygglappen!

Om du tycker att jag förolämpar din fruga genom att påstå att hon styr din tanke och din ekonomi så är du ju prinsen på ärten.

Men det insåg jag ju redan efter dina första gnällattacker.

Slappna nu av och ta inte dig själv på så stort allvar.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT

Aterigen kan man undra var Du far allt ifran. Du far gjarna kalla mig gnallig gubbe, men i sa fall ar Du inte snappet samre, har Du en aning om min och sambons alder t. ex?

Bara for att namna ett litet fakta som att Du blivit blast 4 ggr gor ju inte saken battre, De flesta normalt funtade klarar av att inse fakta nar det gatt at h-vete hogst 2 ggr.

Men skit i det, harmed avslutar jag min dialog med Dig, har faktiskt trevligare med inte fullt sa insnoade individer, bl.a.min sambo som , hor och hapna,  klarat av ett par examen i hogre skolor an vad jag kan tro att Du bedriver Din verksamhet i.

Ta Dig samman nu, gor nagot positivt som att traffa manniskor IRL t.ex. Du kanske kan fa upp Dina gluggar for en varld utanfor baren. (hoppet ar det sista som overger manniskan)

Baa

Javisst ja, amnet.

Jo, jag har faktiskt en god van som via internet fick en inbjudan till Thailand, damen ifraga var bade snygg, rik och valutbildad men saknade en vettig konverationspartner. Det blev inte hon, men en av hennes vaninnor ar numer Mss Nelson. Damerna ar fortfarande goda vanner och umgas.

Det finns inga garantier att vare sig lyckas eller misslyckas utanfor baren, men troligen ar chansen ganska stor att det slutar lyckligt.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Känner bara att jag måste..

Hur vet man om de är "gold diggers" eller inte... Vart möts man, hur vet man... hur vet jag att hon kommer gilla mig (eller vem det gäller) när jag är hemma och hon är i Thailand? Ganska fin tråd detta med att veta och inte veta.

Bara nyfiken...

Man använder sunt förnuft.

Man ger ut rätt signal.

Man fiskar med rätt bete.

Ingenting är säkert här i världen.

Men använder man sunt förnuft kommer man rätt så långt.

Mvh

Magrood

- som en gång valde fel - men det var rätt just då det valdes -

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

ALLA damer i hela världen är ute efter pengar... bara mer eller mindre höga krav...  :D

Och jag har hört att ALLA killar är ute efter ---, men jag vet inte om det är sant eller inte. ;)

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, mig gör det inget om det inte nappar för jag tycker det är skönt att komma ut i naturen.

Spinnaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Och jag har hört att ALLA killar är ute efter ---, men jag vet inte om det är sant eller inte. ;)

Mvh

Magrood

Härlig kontring Magrood... + för den.  :D

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Och det uppstår ljuv kärleksmusik när sexfixerade gubben möter penningfixerade Noi. Man kan riktigt höra Amors pilar vina och kärlekens valthorn ljuda.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Konstigt då att tjejerna flyttar till rikare länder och inte tvärtom att männen flyttar till Thailand och lever på en vanligt thai lön på 8000 Bath..

För om det enbart är kärleken kan väl vi män röra på oss också..

Rock on!

Jag kan inte svara för andra.

Men själv så ville jag helst stanna kvar i Thailand och den man jag älskade flyttade dit istället.

Men han ville inte lämna sin familj, sitt barn osv.

Vad gör man då?

Då slutade det med att jag följde mitt hjärta till Sverige.

---vilket jag såg som en stor uppoffring från min sida, men det var värt det---

---

Anledningen till att jag nu flyttade från Västkusten till Uppsala är också för att den man jag älskar har barn som bor här. Han har ett jobb som han stortrivs med.

Jag hade visserligen fast anställning som obehörig barnbiträde, men vad var det i jämförelse med min mans jobb?

Jag hade min svenska värdsföräldrar i närheten av Uppsala.

Jag hade alltid velat studera vidare.

Summa summarum blev det att jag flyttade istället... och jag har inte ångrat mig...

---

Så det finns nog olika anledningar till varför det mest är tjejer som flyttar och inte killar.

---

Vidare så vill jag flytta tillbaks till Thailand så fort som möjligt.

Men man måste välja och bestämma utifrån omständigheterna som råder.

Vi har lyckats möta halva vägen dvs att vi tillbringar vår semester i Thailand varje år fram till den dag min man går i pension och vi kan flytta hem...till mig.

---

Man kanske kan fråga svenska män om de vill flytta ned och få en thai lön?

Det kanske inte är enbart kvinnor som vill hit, utan det är män som inte vill dit under arbetsåldern...

Män som inte vill lämna den sociala säkerheten som Sverige erbjuder. Män som inte vågar riskera att göra något som kan skada sin pension osv osv.

Jag menar inget illa. Det är bara att man oftast ser saker och ting från ett enda perspektiv.

---

Lev väl!

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Och det uppstår ljuv kärleksmusik när sexfixerade gubben möter penningfixerade Noi. Man kan riktigt höra Amors pilar vina och kärlekens valthorn ljuda.

BTT

Hej BTT!

Du har en otrolig förmåga till att skriva poetiskt när du är i humöret för att håna andras kärlek. Går det inte att styra din poesi så att du tvärtom använder den för att locka till dig en kärleksfull tjej?

Bara en tips!

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Jag är i varje fall tacksam för att fru Chang förmår se fem år framåt då hon kan ha ett nytt fint hus i Thailand (eller två) och gott om pengar på banken. Sabai! Hon måste inte ha det NU! Som en del andra thaidamer... Så tills vidare bor vi i Sverige. Där det går att finansiera denna dröm.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT

Jag tror att du behöver arbeta med/ändra på din syn på thailändska kvinnor eller syn på kvinnor i överhuvudtaget.

Från dina inlägg så känns det som om du bara ser kvinnor som ett hål att sätta på. Du verkar inte ha tillit eller respekt för dem.

Har du ingen tillit eller respekt för den person/de personer du kanske delar ditt liv med kommer du inte att få det tillbaks heller. Det är ju ömsesidigt.

Du har rätt att välja - och tjejer och också rätt att välja.

Det är ditt jobb att göra dig attraktiv för de kvinnorna du vill dela ditt liv med.

Men enligt dina inlägg så tror jag inte att du blir så attraktiv bland kvinnorna som du verkar villa ragga på. Din syn på thai kvinnor, det som genomsyrar dina inlägg är faktiskt ganska skrämmande för en kvinna att leva ihop med dig. Jag menar inte att förolämpa dig på något sätt. Ger bara min kvinnliga syn...

Lycka till!

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

gott o läsa att din flickvän (fru)  kan tänka långsiktigt på ekonomiska saker.

har endast träffat på ett fåtal med den inställningen i Thailand. Oftast är det bara för dagen som gäller.

tycker de är smarta o kan lura en på en krognota o sedan undrar varför jag inte kommer tillbaka som gäst.

Alltid kul när hela gänget slår sig ner vid baren jämte o spenderar stålarna där istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Sällar mig till Herr Chang...

Frugan ser exakt likadant på det hela och är bara glad och tacksam för vad framtiden kan komma att ge.  :wai:

Hon är överlycklig att kunna åka över en gång om året tillsvidare

och att vi stöttar hennes föräldrar med små bidrag då och då när det finns möjlighet.

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Magrod och Svarte`n!!

Ironi ligger ofta på ytterlighetens kant rent språkmässigt. Och ofta med en humoristisk touch.

Man överdriver vissa karaktärsdrag som man möjligen funnt hos ett antal individer.

Det ska absolut inte uppfattas som en universell sanning eller ens en sanning hos ironikern själv.

Kära fru Magrod, som du möjligen förstår så går jag ju inte omkring och sprider ironi i mina kontakter med ex det andra könet.

Då skulle jag göra mig fullständigt omöjlig.

Ironi använder man för att ibland provocera eller väcka liv i en debatt, inte för att såra eller se ner på andra människor.

Och visst är ironi svårt att balansera i det skrivna språket.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

...det är då man kan addera en smiley i syfte att hjälpa läsaren på traven i att förstå ironin i det skrivna. Finns ju en massa att välja emellan.

Men du kanske är för gammal för att använda dej av smileys. Eller också har du inga problem med att bli missförstådd.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bäste herr popcorn!

Den funktionen funkar dessvärre inte för mig på MPR. Funkade bättre på thaitjejer.

Men en normalt funtad individ fattar väl att jag inte menar att alla thaitjejer skulle vara pengafixerade lögnerskor.

Lika idi*tiskt som att påstå att alla vänsterhänta är utvecklingsstörda eller att alla svenskar är humorbefriade.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, jag vet inte ja Broder Tok Tok. Då är alltså inte för att några ex Lappen och Baah normal funtade individer då eller?

Uppenbarligen verkar det ju vara ganska många som missar ironin i dina inlägg i alla fall . Hoppas att du fått några bra tips

i och med denna långa tråd. Själv borde man ju va körd med tanke på hur stor betydelse pengarna är oavsett om tjejen

är från baren eller ej. De som främst propsar på denna åsikt kanske ser ut som Åsa-Nisse men vad vet jag.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

.

Ironi använder man för att ibland provocera eller väcka liv i en debatt, inte för att såra eller se ner på andra människor.

Och visst är ironi svårt att balansera i det skrivna språket.

BTT

Hej BTT!

Edvardpop har en bra poäng där. Medan du hade kul och provocerades blev Baa, Lappen, m.fl. ledsna och förbannade på dig. Du menade inte såra eller se ner på dem men du lyckades väl at göra det ändå. Vad har du att säga åt dem?

Trevlig afton!

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...