Jump to content
IGNORERAD

Att ragga upp en thaitjej utanför barerna.


broder tuk tuk

Recommended Posts

broder tuk tuk

Det är möjligt att det kryllar av tjejer i det fattiga Isan som vill gå med falang. Men bäste Kim försök inte slå i oss att medel och höginkomsttjejerna som springer i fina kläder på Siam och Silom i Bangkok är lätta för falang att ragga upp.

Det är väl ingen slump att de flesta tjejer i barbranchen kommer från just Isan.Tjejer som inget har att förlora är givetvis lättare att ragga upp.

Frågan ställs igen: Av vilken anledning skulle en socialt och relativt välbeställd thaitjej bryta upp från allt och bege sig 800 mil bort till en okänd framtid i ett främmande land.

Om man ser utvandring och migration i ett historiskt perspektiv så är det främst de fattigaste som lämnat sina hem för en framtid i ett främmande land.

Lyft nu näsan från det Isanska kokosnötsperspektivet och inse att Thailand är mer än fattiga risflickor som inget har att förlora.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 243
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    40

  • ban99arne

    16

  • svarten

    12

  • MaiChai

    8

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Men bäste Kim försök inte slå i oss att medel och höginkomsttjejerna som springer i fina kläder på Siam och Silom i Bangkok är lätta för falang att ragga upp.

BTT

Ja inte ar det sarskillt svart iaf. Jag sjalv och i princip alla kollegor, vanner och bekanta jag har som har en thaifru/flickvan har en valbestalld och valutbildad Bangkoktjej. Ok, de killarna ar kanske lite lite gangbarare an en sondersupen horbock med urtvattat Singhalinne men anda.

Dock kan jag tanka mig att en person som ar van att konversera bartjejer kan fa det lite jobbigt nar han inte langre kan projsa nagon for att latsas tycka han ar smart, rolig och attraktiv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Btt . Kommer den Thailändska kvinnan från en annan planet ? Trodde dom var människor. Klart det går att träffa en

tjej på skytrain eller någon annanstans. Skillnaden mot det du är van vid är att det inte räcker med att vifta med en

500 bahting. Du måste visa att du har sociala skills och att du inte bara är ute efter en sak. Men det kanske blir svårt.

  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag skrev tidigare och som wille och paw också nämner så finns det gott om "normala" thaitjejer som kan tänka sig farang. Det finns så mycket singeltjejer i alla åldrar. OCh då det är idag mer accepterat att ha en farangkille så skulle jag vilja påstå att kan man inte åtminstonde börja datea en tjej/kvinna inom en vecka i bkk så måste det anses klantigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Oj vad det bres på och skryts.

Märkligt egentligen, jag har bott i Bangkok ganska länge och vistats mycket bla på Silom och Siam men inte är det ofta man sett en falang ihop med en attraktiv och välklädd thaitjej.

Men jag vet inte, kanske de gömmer sig i underjorden.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan ju kanske ,jag säger kanske bero på att majoriteten av män i Thailand fortfarande är thai .

Link to comment
Dela på andra sajter

Hemskt att höra vilken kvinnosyn vissa har!

Att vissa söker efter ett "recept" på hur man skall hitta en thai tjej låter för mig konstigt, men det kanske fungerar annorlunda i Thailand?

Provat att "ragga" upp en tjej på samma sätt som du skulle göra i Kiruna, Brisbane eller i Kapstaden? Om det nu är en "vanlig tjej" (som ni kallar det) ni vill ha då kanske man skall "ragga" som "vanligt"

Jag träffade min man på samma sätt som mina tidigare pojkvänner, det bara hände. Jag var iof inte nere i 2v för att finna mig en karl heller utan jag bodde där då. Vissa verka tro att 2v räcker för att finna sig en livskamrat? Gör det det i Thailand?

Om jag skulle vara sjukt besatt av norska killar och hade bestämt mig för att jag ska ha mig en norsk gutt. Skulle jag då åka till Norge på 2v semester och leta runt och tro att jag skulle finna min livskamrat. Tror inte det!

Enligt vissa räcker det med 1 vecka för att börja data en tjej annars ska

dtbkk2 skrev: jag vilja påstå att kan man inte åtminstonde börja datea en tjej/kvinna inom en vecka i bkk så måste det anses klantigt.

Betyder det då att thaitjejer är lätta på foten? För det är ju knappast någon som är genrellt!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Ja och att majoriteten av välbeställda thaikvinnor söker en thailändsk man.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Skunken!

Misstänker att du inte har så stor erfarenhet av varken bartjejer eller vanliga thaitjejer.

De flesta vanliga thaitjejer har en social och familjär krets omkring sig som utövar tryck.

Det ses inte alltid med blida ögon på om tjejen springer med en falang.

Det normala kapet är den thaikille som föräldrarna sett ut och accepterar.

Lite som Sverige för 150 år sedan.

Att många bartjejer letar falang utan skygglappar bottnar givetvis i det faktum att dessa tjejer är körda på thaikilemarknaden.

För dem återstår bara bottenskrapet av thaimän eller en falang.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

I många thailändares ögon är jag säkert det ja.

Ger väl ingen direkt respekt att gifta sig med en barhora.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT: Misstänker att du inte har så stor erfarenhet av varken bartjejer eller vanliga thaitjejer.

Jag har många thai kompisar och när dom träffat killar så har det fungerat precis som vanligt. Eller kanske på de viset som jag anser som vanligt, att man träffar någon i sin omgivning och det bara händer.

Du får ju sikta på någon som spelar i samma liga! Klart att du inte kan gå och handplocka tjejerna.

Smaken är ju som baken, alla thai tjejer gillar kanske inte vita män.

Link to comment
Dela på andra sajter

På min resa i september träffade jag en tjej utanför baren . Som jag har inlett ett förhållande med. Och jag måste säga

att det känns väldans bra. Mitt ex hittade jag i en bar .och vi var ihop i 5 år.Bra år för det mesta. Och inget ont om

tjejer som har jobbat i bar , men det här känns för mej bättre på något sätt. Kan ha att göra med att hon är äldre

än den förra också. Men på nåt sett känns det som hon ser på livet på ett annat och tryggare sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

I många thailändares ögon är jag säkert det ja.

Ger väl ingen direkt respekt att gifta sig med en barhora.

BTT

Har svårt att se att det skulle ge nån respekt att gifta sig med en torsk heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

  Ragga upp och ragga upp,  ja de är ju frågan,  kom till Don Muang en gång på mitten av 90- talet och skulle ha färd till Pattaya,

  när jag skulle hoppa in i taxin kom det fram en tjej och frågade vad jag skulle åka till,  Pattaya sa jag,  får jag följa med sa hon,

 inga problem sa jag,  sen polade vi i 2 veckor,  vilken kvinna detta var,  sen drog hon till  England,

      det var kanske honom vinkade av på flygplatsen

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Oj vad det bres på och skryts.

Märkligt egentligen, jag har bott i Bangkok ganska länge och vistats mycket bla på Silom och Siam men inte är det ofta man sett en falang ihop med en attraktiv och välklädd thaitjej.

Men jag vet inte, kanske de gömmer sig i underjorden.

BTT

Nu är det ju inte direkt socialt accepterat för en kvinna att stå och hångla på en offentlig plats i Thailand, oavsett om det är med en thaiman eller farang. Knappt att det går och hålla dem i handen. Ska du lägga in ett seriöst försök på en thaitjej utanför baren måste du vara beredd på att ha tålamod. Har du det BTT? Hon kommer inte att släppa till på första daten som hon med all säkerhet tar med sig ett förkläde till. Hennes kompis eller någon manlig släkting.

Pattis stilen funkar helt enkelt inte utanför Pattis. Som tur är... :clown:

Men idag såg jag minst 4 par där kvinnan var en attraktiv och välklädd thailändska och mannen en farang på restaurangen där vi åt. Fast den låg ju inte på soi 4 , Patpong eller Soi Cowboy heller...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det är möjligt att det kryllar av tjejer i det fattiga Isan som vill gå med falang. Men bäste Kim försök inte slå i oss att medel och höginkomsttjejerna som springer i fina kläder på Siam och Silom i Bangkok är lätta för falang att ragga upp.

Det är väl ingen slump att de flesta tjejer i barbranchen kommer från just Isan.Tjejer som inget har att förlora är givetvis lättare att ragga upp.

Frågan ställs igen: Av vilken anledning skulle en socialt och relativt välbeställd thaitjej bryta upp från allt och bege sig 800 mil bort till en okänd framtid i ett främmande land.

Om man ser utvandring och migration i ett historiskt perspektiv så är det främst de fattigaste som lämnat sina hem för en framtid i ett främmande land.

Lyft nu näsan från det Isanska kokosnötsperspektivet och inse att Thailand är mer än fattiga risflickor som inget har att förlora.

BTT

Som du kanske kommer ihåg så träffade jag ju på min fru när jag satt och chattade med thaitjejer över internet hemifrån Sverige där jag satt konvalecent några månader efter en mc-olycka i Thailand. Och som jag skrivit tidigare så var det inte bara den tjej som senare skulle bli min fru jag chattade med utan många fler. B la så emailväxlade jag flitigt med några tjejer ur Bangkoks sk grädda. En ung universitetstjej vars föräldrar var fabriksägare samt två tandläkarstudentskor var bland dom som emailade mig mycket flitigt och det planerades date mm när jag vid nästa tillfälle skulle komma till Thailand. Men den enda jag fullhjärtat fastnade för var den studenttjej som satt uppe i avlägsna Isaan och hon blev den enda jag faktiskt åkte och träffade. Vilken del av Thailand hon kom ifrån eller om hon var fabriksägardotter eller inte var liksom inte av någon avgörande betydelse för mig utan vad jag kände för henne. Men som sagt, hade inte hon funnits med i leken så kanske jag idag hade varit gift med en tandläkartjej från Bangkok.

I övrigt så håller jag med skunk i det hon skriver. Vill man träffa en tjej utanför baren så får man göra precis som man gör överallt annars i världen när man träffar tjejer och då kan man nog inte räkna med att finna en potentiell fru på 2 veckor. Men nog finns det gott om tjejer i Bangkok som är intresserade av faranger som kan uppföra sig, inte tu tal om annat.

Vad gäller Wille vars uppgifter du tydligen inte sätter speciellt mycket tilltro till så kan jag väl säga att jag sett bilder från hans bröllop. Och så prominenta thailändska gäster som befann sig på det bröllopet har du knappt ens sett på teven. Så nog har han gift in sig i den absoluta gräddan av thaisociteten alltid. Något du alltid hävdat vara så osannolikt att en farang kan göra att det inte ens finns på världskartan. Skrattretande dålig koll på verkligheten är vad du har.  :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nu är det ju inte direkt socialt accepterat för en kvinna att stå och hångla på en offentlig plats i Thailand, oavsett om det är med en thaiman eller farang. Knappt att det går och hålla dem i handen. Ska du lägga in ett seriöst försök på en thaitjej utanför baren måste du vara beredd på att ha tålamod. Har du det BTT? Hon kommer inte att släppa till på första daten som hon med all säkerhet tar med sig ett förkläde till. Hennes kompis eller någon manlig släkting.

Pattis stilen funkar helt enkelt inte utanför Pattis. Som tur är... :clown:

Men idag såg jag minst 4 par där kvinnan var en attraktiv och välklädd thailändska och mannen en farang på restaurangen där vi åt. Fast den låg ju inte på soi 4 , Patpong eller Soi Cowboy heller...

Men jag tror inte det finns så många välbärgade som väljer att flytta utomlands.

Kolla i din egna krets, hur många finns det där med rika föräldrar???

Så det finns allt lite sanning i det Btt säger.

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet, med absolut sakerhet, att manga medelklasstjejer ocksa gift/gifter sig med vasterlanningar. Min fru var tidigare admin pa ett stort brollopsinternetforum och dar hade de en underavdelning for tjejer som skulle gifta sig med vasterlanningar. Detta forum var knutet till en

relativt dyr brollopsarrangor i Bkk. De flesta tjejerna hade traffat sina blivande man da de pluggat eller jobbat utomlands och en del via natet.

De flesta thailandska tjejer som traffat sina vasterlandska man pa ett "legitimt satt" ar narmast allergiska mot tjejer som traffat sina killar pa

ett mindre legitimt satt sa vi kan nog utga fran att det var ganska fa bartjejer pa detta forum. Jag har nog varit pa ett 50-tal brollop pa fina

hotell i Bkk, kanske inte riktigt i wille's klass men anda  ;) , mellan thaitjejer och vasterlanningar och i alla de fall har det varit uppenbart att

tjejen kommer fran en relativt valbargad familj.

Jag maste anda ge BTT ett litet, litet erkannande. Ganska manga av dessa tjejer har svart att trivas i Sverige, Tyskland, Holland eller var de

nu hamnar. Det ar inte sa latt for en tjej som ar van vid hembitraden att plotsligt stada offentliga toaletter. Nar man traffar dessa par nu 4-5

ar senare ar det oftast bara de som flyttat till England som trivs riktigt bra. Formodligen beroende pa att de flesta redan var bra pa engelska

men kanske ocksa beroende pa att England har en lang vana vid att integrera immigranter.

Kontenta: Det klart att det gar att traffa vanliga thaitjejer. Det tar dock tid att skapa en relation och vill man "fa till det" pa en kort semester

sa ar chanserna ganska sma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Men jag tror inte det finns så många välbärgade som väljer att flytta utomlands.

Kolla i din egna krets, hur många finns det där med rika föräldrar???

Så det finns allt lite sanning i det Btt säger.

Rock on!

Nu bor och jobbar jag ju i Thailand så med mig behöver de inte flytta utomlands, kanske ett incentiv för en vanlig thaitjej?

BTT´s problem är att han vill fixa en vanlig thaitjej som han fixar en tjej i Pattis. Det kan han glömma. Vanlig tjejer är inte intresserade av ständigt öldrickande faranger iklädda singhalinne, shorts och flipflops. Det är ärligt talat inte så många tjejer i Sverige heller.

BTT skulle behöva träffa en stylist samt gå en kurs i vett och etikett. Sen är han redo för att möta världen utanför barstolarna i Pattaya.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Nu bor och jobbar jag ju i Thailand så med mig behöver de inte flytta utomlands, kanske ett incentiv för en vanlig thaitjej?

BTT´s problem är att han vill fixa en vanlig thaitjej som han fixar en tjej i Pattis. Det kan han glömma. Vanlig tjejer är inte intresserade av ständigt öldrickande faranger iklädda singhalinne, shorts och flipflops. Det är ärligt talat inte så många tjejer i Sverige heller.

BTT skulle behöva träffa en stylist samt gå en kurs i vett och etikett. Sen är han redo för att möta världen utanför barstolarna i Pattaya.

Haha, jag stöttar Herr BTT, med en kurs.  :yes:

Men frågan är om det skulle vara meningsfullt? Han borde kanske träffa en annan yrkeskategori först som kunde hjälpa honom till rätta med frågeställningen. "Varför skulle en normal, välutbildad Thaitjej välja en farang?"  Ja du Herr BTT du sitter fast i en del "tankeloopar" hoppas du hittar ut ur dessa en dag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Herr Bling Bling, jag är skeptiskt till det här med kurseri.

Bäste Bror har ju helt enkelt suttit i sin höga barstol lite för länge och sett allt lite från ovan.

Såga av benen på stolen så kommer han säkert ner på jorden igen.

[move]Praktiske Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

citat BTT

"Frågan ställs igen: Av vilken anledning skulle en socialt och relativt välbeställd thaitjej bryta upp från allt och bege sig 800 mil bort till en okänd framtid i ett främmande land.

Om man ser utvandring och migration i ett historiskt perspektiv så är det främst de fattigaste som lämnat sina hem för en framtid i ett främmande land."

Det finns ett ord som heter KAERLEK.Ta och sla upp det . Man flyttar dit dar kaerleken finns..

Det finns aven nagot som kallas "omsesidig respekt" prova att forsta vad det innebar sa farstar Du vad ALLA andra forstar.

Bli inte ledsen nu, Du vaxer val upp en vacker dag.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

citat BTT

"Frågan ställs igen: Av vilken anledning skulle en socialt och relativt välbeställd thaitjej bryta upp från allt och bege sig 800 mil bort till en okänd framtid i ett främmande land.

Om man ser utvandring och migration i ett historiskt perspektiv så är det främst de fattigaste som lämnat sina hem för en framtid i ett främmande land."

Det finns ett ord som heter KAERLEK.Ta och sla upp det . Man flyttar dit dar kaerleken finns..

Det finns aven nagot som kallas "omsesidig respekt" prova att forsta vad det innebar sa farstar Du vad ALLA andra forstar.

Bli inte ledsen nu, Du vaxer val upp en vacker dag.

Baa

Konstigt då att tjejerna flyttar till rikare länder och inte tvärtom att männen flyttar till Thailand och lever på en vanligt thai lön på 8000 Bath..

För om det enbart är kärleken kan väl vi män röra på oss också..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...