Jump to content
IGNORERAD

Att ragga upp en thaitjej utanför barerna.


broder tuk tuk

Recommended Posts

  • Svar 243
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    40

  • ban99arne

    16

  • svarten

    12

  • Baa

    8

Mest aktiva i denna tråd

broder tuk tuk

Jo de fd ovanliga är säkert i majoritet. Numera är de säkert vanliga.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter 4 sidor med inlägg som inte följer trådens inrikning , föreslår jag att alla som bara vill göra sig lustiga över diverse inlägg och klanka på varandra sluter fred och låter tråden handla om träffar med damer som inte uppenbarligen är ute för att tjäna lite på ett shortime eller helnatt.

Att göra sig lustig över andras bristande förmåga i att skriva svenska tycker jag luktar lyteskomik. Om vi i stället stöttar de med svårighet att skriva svenska så kanske fler skulle våga ge sig in i debatterna och tillföra forumet lite av sin livserfarenhet.

Ni som har stött på tjejer utanför barområdena skriv lite om hur det startade och hur det gick sedan.

Ingvar

Link to comment
Dela på andra sajter

ganska lätt att fixa en tjej som inte jobbar i bar. lätt som en plätt. klart att de flesta ändå är ute efter pengar men vad spelar det för roll när man är hungrig på töser?

ha det

Neil 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

ganska lätt att fixa en tjej som inte jobbar i bar. lätt som en plätt. klart att de flesta ändå är ute efter pengar men vad spelar det för roll när man är hungrig på töser?

ha det

Neil 

Visst är det lätt att fixa en tjej som inte jobbar i bar om hon är ute efter pengar. Lätt som en plätt. Men hur får man till det med en dam som inte är ute efter pengar?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner bara att jag måste..

Hur vet man om de är "gold diggers" eller inte... Vart möts man, hur vet man... hur vet jag att hon kommer gilla mig (eller vem det gäller) när jag är hemma och hon är i Thailand? Ganska fin tråd detta med att veta och inte veta.

Bara nyfiken...

// Falken

| Divejobsonline.com |

Link to comment
Dela på andra sajter

om det är en golddigger eller inte är nog svårt att veta initialt, det lär ju visa sig om inte annat.

Tror man ska släppa allt negativa tankar o bara köra på och se vart det slutar.

dom flesta svenskor är ju oxå statusmedvetna, arbetslösa snubbar är ju inte direkt heta på marknaden.

Om man oroar sig för om det är pengar som är det viktiga ska man nog inte skaffa en flickvän från ett "u-land".

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra sägt där PTF2012!

Quote

om det är en golddigger eller inte är nog svårt att veta initialt, det lär ju visa sig om inte annat.

Tror man ska släppa allt negativa tankar o bara köra på och se vart det slutar.

dom flesta svenskor är ju oxå statusmedvetna, arbetslösa snubbar är ju inte direkt heta på marknaden.

Om man oroar sig för om det är pengar som är det viktiga ska man nog inte skaffa en flickvän från ett "u-land".

Själv blev jag upp raggad utanför baren av Nong.  :yes:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Visst är det lätt att fixa en tjej som inte jobbar i bar om hon är ute efter pengar. Lätt som en plätt. Men hur får man till det med en dam som inte är ute efter pengar?

Herr Chang har talat.

ALLA damer i hela världen är ute efter pengar... bara mer eller mindre höga krav...  :D

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Jajamen Greven!  :D

Quote

ALLA damer i hela världen är ute efter pengar... bara mer eller mindre höga krav...  :D

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Efter 4 sidor med inlägg som inte följer trådens inrikning , föreslår jag att alla som bara vill göra sig lustiga över diverse inlägg och klanka på varandra sluter fred och låter tråden handla om träffar med damer som inte uppenbarligen är ute för att tjäna lite på ett shortime eller helnatt.

Att göra sig lustig över andras bristande förmåga i att skriva svenska tycker jag luktar lyteskomik. Om vi i stället stöttar de med svårighet att skriva svenska så kanske fler skulle våga ge sig in i debatterna och tillföra forumet lite av sin livserfarenhet.

Ni som har stött på tjejer utanför barområdena skriv lite om hur det startade och hur det gick sedan.

Ingvar

Det är egentligen inte så svårt att träffa någon som inte jobbar i bar men då krävs det att man rör sig utanför barområdena för att spotta dessa kvinnor från en barstol i Pattis blir svårt.

Har under 10 år i Thailand haft längre förhållanden med 5 kvinnor.

1: Nang. Träffade henne i Phuket där hon jobbade i receptionen på mitt hotell. Från Udon Thani och egentligen engelsklärare. Flyyttade sedemera tillbaka till udon och jobbade som lärare där. Bor numera i Memphis med sin numer ex-marine man och sonen Atsani 2 år.

2: Nid, från Khon Kaen. Träffade henne i Bangkok där hon jobbade på baren O´reillys. Kom i konflikt med managern på st'ället så hon slutade och är numera maitre de på en Japansk restaurang i Bangkok.

3: Nim, från Bangkok. Studerade vid Bangkok University, polymerteknik? Träffade henne på en middag där hon var med som "förkläde" till sin kompis som skulle träffa en kompis till mig. Tänlkte först inte gå men efterom kompisen skulle bjuda så...

4: Kate, träffade henne också på O´reillys men sedan jobbade hon på MOS och numera jobbar hon åt Standard Chartered Bank som sekreterare till en av höjdarna efersom hon pratar och skriver både thai, mandarin och engelska. Lite osäker på vart hon hörde hemma och bor numera ihop med en tjej i Bangkok

5: Lek, träffade henne genom jobbet då vi är i samma bransch. Frånskild med en son på 10 år. Funkade bra ett tag men sedan kom exmannen tillbaka i bilden så det projektet är på sparlåga just nu.

6: Karina, träffade henne för att hon bor på samma ställe som jag och behövde hjälp med att hitta ett jobb. Fast hon är ju danska så det kanske inte räknas?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Jag håller med Mai Chai att det inte är svårt att träffa tjejer utanför barerna, att det skulle vara det är en myt.

Men då får man ju som sagt själv anstränga sig lite och röra sig utanför barerna.

Skaffa så många thailändska vänner som möjligt, och lära sig så mycket som möjligt om kulturen och språket.

Jag är själv gift med en tjej som aldrig har varit i närheten av en bar, och vi träffades när hon fortfarande studerade på universtet.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det är egentligen inte så svårt att träffa någon som inte jobbar i bar men då krävs det att man rör sig utanför barområdena för att spotta dessa kvinnor från en barstol i Pattis blir svårt.

Har under 10 år i Thailand haft längre förhållanden med 5 kvinnor.

1: Nang. Träffade henne i Phuket där hon jobbade i receptionen på mitt hotell. Från Udon Thani och egentligen engelsklärare. Flyyttade sedemera tillbaka till udon och jobbade som lärare där. Bor numera i Memphis med sin numer ex-marine man och sonen Atsani 2 år.

2: Nid, från Khon Kaen. Träffade henne i Bangkok där hon jobbade på baren O´reillys. Kom i konflikt med managern på st'ället så hon slutade och är numera maitre de på en Japansk restaurang i Bangkok.

3: Nim, från Bangkok. Studerade vid Bangkok University, polymerteknik? Träffade henne på en middag där hon var med som "förkläde" till sin kompis som skulle träffa en kompis till mig. Tänlkte först inte gå men efterom kompisen skulle bjuda så...

4: Kate, träffade henne också på O´reillys men sedan jobbade hon på MOS och numera jobbar hon åt Standard Chartered Bank som sekreterare till en av höjdarna efersom hon pratar och skriver både thai, mandarin och engelska. Lite osäker på vart hon hörde hemma och bor numera ihop med en tjej i Bangkok

5: Lek, träffade henne genom jobbet då vi är i samma bransch. Frånskild med en son på 10 år. Funkade bra ett tag men sedan kom exmannen tillbaka i bilden så det projektet är på sparlåga just nu.

6: Karina, träffade henne för att hon bor på samma ställe som jag och behövde hjälp med att hitta ett jobb. Fast hon är ju danska så det kanske inte räknas?

Ja, det var intressant - och utlämnande.

Om du sammanfattar det... vad är anledningen till att de inte funkat med dessa fem?

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Svart att ragga? Nja, knappast i LOS va!

Enligt min uppfattning och av vad jag sjalv sett och hort av vanner och bekanta har i Udon sa inte behover man ragga om man inte vill, bara tala om for nagons hustru/flickvan att man ar singel sa kommer det rader av intresserade madammer och erbjuder sallskap for att kolla/bli kollad. Mun till munmetoden funkar alldeles utmarkt, om inte annat med mobilens hjalp. Sa inte behover det vara nagon anstrangning att traffa nya damer inte.

Om man inte bara ar ute for ett enkelnattsjobb forstas, men da kan ju cocosnoten vara bra att ha som skydd nar ilskna/besvikna damer soker revanch!

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Jag håller med Mai Chai att det inte är svårt att träffa tjejer utanför barerna, att det skulle vara det är en myt.

Men då får man ju som sagt själv anstränga sig lite och röra sig utanför barerna.

Skaffa så många thailändska vänner som möjligt, och lära sig så mycket som möjligt om kulturen och språket.

Jag är själv gift med en tjej som aldrig har varit i närheten av en bar, och vi träffades när hon fortfarande studerade på universtet.

Mvh Isan Lover

Och hur många tjejer utanför barerna har du träffat - förutom din fru?

Det låter som om du har stor erfarenhet...

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Svart att ragga? Nja, knappast i LOS va!

Enligt min uppfattning och av vad jag sjalv sett och hort av vanner och bekanta har i Udon sa inte behover man ragga om man inte vill, bara tala om for nagons hustru/flickvan att man ar singel sa kommer det rader av intresserade madammer och erbjuder sallskap for att kolla/bli kollad. Mun till munmetoden funkar alldeles utmarkt, om inte annat med mobilens hjalp. Sa inte behover det vara nagon anstrangning att traffa nya damer inte.

Om man inte bara ar ute for ett enkelnattsjobb forstas, men da kan ju cocosnoten vara bra att ha som skydd nar ilskna/besvikna damer soker revanch!

MVH

Baa

Hehe. Just det du beskriver hände mej på senaste resan till Roi et. Riktigt kul var det .  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej JFK 68

Ja jag får väl erkänna att jag har ganska stor erfarenhet av ämnet.

Men det är inget som jag vill gå in närmare på, min fru uppskattar nog inte det.

Men umgås man med folk utanför barerna är såna kontakter inte ovanliga.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja, det var intressant - och utlämnande.

Om du sammanfattar det... vad är anledningen till att de inte funkat med dessa fem?

/jfk

De flesta gångerna är det nog mitt fel...

Du vet ju vilket yrke jag har och där ingår det ju att ifrågasätta det mesta, man analyserar saker och ting i evigheter. Så var det med Nang, jag väntade ju på at "Den sjuka bufflen" skulle dyka upp men inte. Hon tröttnade väl på mitt velande? Nang är 6 år yngre än mig.

Nid, ja det är en speciell kvinna. Hon talar om vart skåpet ska stå och det passar nog inte alla thaimän (eller faranger) att ha en så pass dominant kvinna. Vi gled helt enkelt ifrån varandra. Nid är 3 år äldre än mig.

Nim, försvann helt enkelt. Det var under perioden då jag reste fram och tillbaka mellan Sverige och Thailand. Har fått höra att hon är gift med en Japansk man idag och har två barn. Den enda som jag inte har någon kontakt med idag. Nim var 12 år yngre än mig.

Kate, hon fann ju ut att hon, precis som jag, föredrar kvinnor! Men hon är fortfarande en mycket god och lojal vän. Kate är jämngammal med mig.

Lek, som dotter till en militärofficer så hade hon ju extra höga krav på sig. Gifte sig med en annan officer fick ett lätt handikappat barn och sedan fick hennes man en livskris och flyttade ihop med en bartjej i Pattis, Sen blev det väl ett par ytterligare bartjejer innan han insåg att gräset inte var grönare på andra sidan. De håller på att försöka reparera sitt förhållande och då är jag som den ödmjuke man jag är inte personen som ställer till mer problem. Lek är 2 år yngre än mig.

Karina, en dansk advokat som flyttat in i samma kåk som jag efter et smärtsamt uppbrott med sin danske man. Hon är nog på en "rebound" just nu men kul att umgås med. Jobbar för en NGO i Bangkok och ska vara här till september nästa år. Vi får se vart det leder. Karina är 8 år yngre än mig.

Jag måste lära mig att inte ifrågasätta allt sa den i Bangkok ganska kända spådamen Gin till mig på vinbaren för något år sedan, hon har nog fanimig rätt...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej JFK 68

Ja jag får väl erkänna att jag har ganska stor erfarenhet av ämnet.

Men det är inget som jag vill gå in närmare på, min fru uppskattar nog inte det.

Men umgås man med folk utanför barerna är såna kontakter inte ovanliga.

Mvh Isan Lover

Ok... förstår att du vill ha en viss integritet.

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

MaiChai,

ja... vad ska man säga på det... mer än typ... otur.

Lycka till med nästa dock!

/jfk

Tack!

Det ordnar sig nog, just nu känner jag mig som "golddiggern" i och med att Karina tjänar bra mycket mer än jag. Kanske skulle prova med att hunden är sjuk? Ähh, bättre att låta henne bjuda mig på en helkväll...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Att finna ett one night stand med en tjej som inte förväntar sig vinna en slant morgonen efteråt är nog betydligt enklare bland svenska tjejer än bland thailändska.

Däremot att hitta en seriöst intresserad potentiell flickvän är enligt min egen erfarenhet betydligt enklare i Thailand än i Sverige.

Finns hur många tjejer som helst utanför barindustrin som är intresserad av farangkillar, det vet alla som tillbringat någon tid utanför turistorterna. Fast dom tjejerna vill förstås bli uppvaktade på sina villkor, fattar man bara det så är urvalet i det närmaste obegränsat stort.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...