Jump to content
IGNORERAD

Att ragga upp en thaitjej utanför barerna.


broder tuk tuk

Recommended Posts

Quote

Vill bara upplysa BTT som påstår att en välställd Thaikvinna inte väljer en Falang att Prinsessan Ubol Ratana gifte sig med Amerikanen Peter Ladd Jensen. Dom fick tre barn var av en olyckligt omkom i Tsunamin.  :wai:

He he, tyvärr biter inte argument och exempel från verkligheten på Herr Tuk Tuk. Det han inte sett själv från sin barstolsutsikt på soi 7 det existerar helt enkelt inte. ;)

För övrigt kan man väl inte bli så mycket högre placerad i "gräddan" som thailändsk kvinna. Prinsessa smäller högt, speciellt när pappa kungen är en av världens rikaste människor och kan en sådan kvinna välja en farang till make så kan naturligtvis vem som helst.

Kommer ihåg när deras son förolyckades, han var väl på plats i Phangnga för att dyka eller vindsurfa när tsunamin drog in om jag inte minns helt fel. Själv var jag turligt nog i Chiang mai just då. Sonen som förolyckades var också aningen utvecklingstörd har jag för mig.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 243
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    40

  • ban99arne

    16

  • svarten

    12

  • MaiChai

    8

Mest aktiva i denna tråd

Jag är spänd av förväntan inför BTT´s gigantiska antropologiska projekt, att hitta en tjej utanför baren.

Tror vi har en kandidat till Nobelpriset här på MPR ifall han lyckas med sitt projekt :intello:

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bäste herr Baa!

Jag har inga problem med att stå för mina åsikter även i det verkliga livet. Skulle fru Baa eller någon annan thaitjej övertyga mig om att de älskar sin make för den han är och att de tidigare arbetat utanför barbranchen så skulle jag givetvis tro på deras ord.

Jag är inte heller rädd för att be om ursäkt när någon känner sig kränkt eller sårad. Så härmed ber jag herr Baa och hans fru om ursäkt om mina ord gjort han och henne ledsna.

Tll herr Lappen vill jag bara säga att jag vet att han kallar mig idi*t och andra trevliga epitet enbart för att munhuggas och jag sväljer alla kränkande ord han gett mig på forumet. Jag kan tom tycka att det finns en viss komik i det hela.

Sedan kan jag ju tycka att man kanske inte ska ta sig själv så hemskt allvarligt. Men vi är alla olika.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Suck!!

Jag bara konstaterar återigen att vissa medlemmars dåliga samveten och häftigt bortträngda önskningar och förbjudna lustar leder till aggression och verklighetsflykt.

Jag misstänker att den gode fader Baa och herr lappen sitter fast i frugornas tankenät och av ren rädsla fogar in sig i älskaralltithailandledet.

Allt med hänsyn till att inte stöta sig med lilla frugan.

DET tycker jag är patetiskt.

Men vad vet jag? Jag är ju bara singel och fri att förlusta mig så mycket jag vill.

Jag förstår ochså att avundsjuka kan leda till gnäll och aggression.

Men bästa gnällisar, är det så trist att gå i frugornas ledband, så kan man ju skilja sig.

BTT

Hej BTT!

Hur vet du att det inte är vi som är patetiska kontrollfreaks som genom plånboksvägran har lurat in våra fruar/sambor i vårt tankenät och av ren rädlsa fogar de sig in i älskaralltisverigeledet?  :na:

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Svarten!

Så kan det säkert vara, åtminstone i ett inledningsskede, ända tills tjejen upptäcker att gubben kärat ned sig.

En kvinna vet av ren instinkt när en man är rädd för att förlora henne och tyvärr finns det en hel del kvinnor som inte bangar för att utnyttja detta faktum i rent utpressningssyfte.

Den som älskar är alltid den som är svagast och mest sårbar.

Så är det i de flesta förhållanden.

Att vissa tjejer kan kosta på sig att våga spela på gränserna beror givetvis på att de vet att gubben är nedkärad. De spelar på känsloinstrumentet och många kvinnor är väldigt duktiga på det.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Har sett många män från västsverige som blir ihop med första bar, massagetjej de har träffat o efter första natten

är helt nedkärade o tagit med de hem till sverige. gubbar som har alkoholproblem eller taskigt självförtroende.

inte konstigt det blir flera skillsmässor när de har alla papper klara. Allt fungerar sålänge de har den ekonomiska makten över de o tjejen tiger om missförhållandet. Sett massor av dessa problem här i göteborgsregionen.

Det värsta av allt är när de säger att deras Thaidam är en fin flicka o inte en glädjeflicka. De skulle bara veta

att jag är BUKSVÅGER med ett flertal av de.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej BTT

För en tid sen blev du inspirerad av Kim´s historia och eftrelyste lite tips på internet dating sidor.

Fungerade inte det för dig?  Enligt min erfarenhet kan man mycket väl träffa någon på nätet och sen IRL.

Men jag tror att du inte vill ha ett normalt förhållande utan är nöjd med att åka till Pattaya, och sen här på MPR

retas och skapa häftiga debatter. Ge nätdating lika mycket tid som här så kan jag garantera att du träffar kvinnor

från de flesta delar av LOS..  MVH Janne

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Banfang!

Jo då jag ska i sinom tid leta upp en hyfsat snäll thaitjej.Tänkte bara vänta några år tills man närmar sig 50 strecket.

När man kommit upp i en lugnare ålder kan det ju vara bra att hålla sig till en kvinna i nöd och lust.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Svarten!

Så kan det säkert vara, åtminstone i ett inledningsskede, ända tills tjejen upptäcker att gubben kärat ned sig.

En kvinna vet av ren instinkt när en man är rädd för att förlora henne och tyvärr finns det en hel del kvinnor som inte bangar för att utnyttja detta faktum i rent utpressningssyfte.

Den som älskar är alltid den som är svagast och mest sårbar.

Så är det i de flesta förhållanden.

Att vissa tjejer kan kosta på sig att våga spela på gränserna beror givetvis på att de vet att gubben är nedkärad. De spelar på känsloinstrumentet och många kvinnor är väldigt duktiga på det.

BTT

Hej BTT!

Enligt din kärleksteori är det hundringen som bestämmer. Det är vi som har hundringarna och är få. Det är de som inte har kontantsedlar och är många. Fastnar inte en enligt dig desparat kyrkråttsfattig isaanflicka i vårt tankenät och trots ren rädlsa av att förlora strömmen av kontanter inte fogar sig in i städaochsexledet är det "hej då" som gäller. Det är bara för oss att ropa "nummer 34" och nästa fattig desparat isaanflicka kommer fram med sin kölapp. Lilla dumpade Noi och sina ungar får ställa sig längst bak i kön och vänta och se om det kommer någon ny svensk man.

Hälsning

Svarten som har fastnat i ett tvärtom BTT-tankenät

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jo som jag skrev så är det givetvis den fattiga thaitjejen som i ett inledningsskede är den svaga och sårbara, men detta förhållande ändras i takt med att gubben känslomässigt blir beroende av henne och på så sätt tar tjejen successivt över makten i äktenskapet. Hon vet att gubben är den svagare rent känslomässigt, även om han nu råkar vara den starkare rent ekonomiskt.

Vilket ju bara är en fördel då hon via hans känslor kan komma åt även hans ekonomi.

Så funkar det ofta bland barerna.

Tjejerna vittrar i början för att mer och mer ta för sig, beroende på hur djupt känslomässigt gubben blir involverad.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT;

Hur många thaitjejer har du haft förhållande med egentligen?!?!?

Med tanke på all den expertis du besitter så antar jag att du har ett stort antal längre förhållanden bakom dig, samt ett par stycken med bartjejer.

Eller har all denna fantastiska expertis framkommit genom att du hängt i baren och spanat in hur det fungerar?

Never forget Sadako Sasaki.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej BTT

Din beskrivning av hur kvinnor tycker och tänker, och inte minst deras intresse för pengar stämmer nog bra i barerna.

Men det stämmer nog inte så bra i ett fungerande förhållande, som bevisligen många på forumet har.

Det är nog två skilda världar, jag har ju erfarenhet av båda så jag känner igen en hel del av det du beskriver.

Men då är det från barerna och att det handlar mycket om pengar där kan man ju förstå, det är ju det som hela den rörelsen går ut på.

Sen att en del blandar ihop betald samvaro och kärlek är ju ett problem, och det kan bli dyrt.

Men om man bor ihop och älskar varandra då är livet underbart.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jo som jag skrev så är det givetvis den fattiga thaitjejen som i ett inledningsskede är den svaga och sårbara, men detta förhållande ändras i takt med att gubben känslomässigt blir beroende av henne och på så sätt tar tjejen successivt över makten i äktenskapet. Hon vet att gubben är den svagare rent känslomässigt, även om han nu råkar vara den starkare rent ekonomiskt.

Vilket ju bara är en fördel då hon via hans känslor kan komma åt även hans ekonomi.

Så funkar det ofta bland barerna.

Tjejerna vittrar i början för att mer och mer ta för sig, beroende på hur djupt känslomässigt gubben blir involverad.

BTT

Hej BTT!

Det där med att tjejerna bestämmer i ett förhållande gäller nog inte bara mellan faranger och thaitjejer, utan tror nog det är så överlag i de flesta förhållanden i världen!

Men gubbar kommer alltid hävda att det är de som bestämmer och har makten så länge inte kvinnan är i närheten och hör när mannen säger det.  :na:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Suck!!

Jag bara konstaterar återigen att vissa medlemmars dåliga samveten och häftigt bortträngda önskningar och förbjudna lustar leder till aggression och verklighetsflykt.

Jag misstänker att den gode fader Baa och herr lappen sitter fast i frugornas tankenät och av ren rädsla fogar in sig i älskaralltithailandledet.

...

Hej BTT!

Men hur lyckas du undvika fastna i thaidamens tankenät och slipper av ren rädsla fogar in dig i älskaralltithailandledet? Vad är det som skiljer dig från oss? Är det blyet i din hjärna som reflekterar bort deras telapatiska vågor?

Hjälp oss!

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kilo.Dream on  :he: Mvh Måne PS döm inte andra efter dig själv DS  :D   :D   :D

Måne nu vet ju inte jag om din kvinna var med när du skrev detta men jag utgår från att hon inte var det  :na:   ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm

Förstår inte vad denna tråd, det är väl klart att det går att ragga brudar utanför barer.

Eller är ni bara horbockar här som inte har raggat en brud i sverige, för mig veto så finns det inte några beerbarer i Sverige.

Thailand är väl som alla andra ställen i Världen, man blir förälskad om det så är i en bar eller inte.

Så åk bara upp till Korat, gå på ett ställe som heter Ban Korat det blir du uppraggad.

Och det är vanliga tjejer, dtv. dom jobbar inte i bar.

Du kan sitta på Pizzashop (Korat) på uteserveringen, och småflirta med tjejer som går förbi (obs. sjuksköterskor finns ett sjukhus som granne).

Så självklart kan ni träffa tjejer utanför barer.

Men dom är inte lika lätt att få med till hotellet, som tjejerna som jobbar i en bar.

Så visst kan ni träffa tjejer utanför en bar, en del är lätta att få hem en del får man smöra som f-n för.

Och det gäller väl, i hela världen.

BTT

Sedan vet väl vi alla som har varit i Pattis att det är bara gå till Beach road (strandpromenaden), för att träffa en tjej som inte jobbar i en bar.

Och där  träffar du med hundra % en tjej, sedan om hon tar betalt eller ej det är en annan sak.

Med samma gäller väl i Sverige, fast där är betalningen på ett annat sett via en krognota och dylikt.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst har BTT rätt i att det finns sådana förhållanden som han är så förtjust i att beskriva.

BTT medger motvilligt att det även existerar andra sorters förhållanden mellan farang och thaidam. Då undrar man ju vad BTT föreställer sig för fördelning? Är det 75% faranger som blir blåsta av thaidamen? Eller vad är det för procent som gäller här BTT?

Än mer suspekt är att BTT ej redovisar något om hur många thai-farang par han är bekant med i Sverige. Har han ens träffat ett enda par? Han framställer sig ju som expert på dessa förhållanden...

Att kvinnor försöker etablera viss känslomässig kontroll i en relation är nog naturligt för kvinnor av alla nationaliteter. Jag upplever i och för sig att just thailändare har en viss benägenhet till ogenerat "frisk vågat, hälften vunnet". Men det är egentligen halvhjärtade krav, går det så går det. Klarar man inte att helt enkelt säga nej så lär man få problem. Och att gå omkring och ständigt vara rädd för att bli lämnad fungerar icke.

Det krävs ett visst självförtroende. Har man inte det blir det nog svårt i en relation, oavsett om det är med en thaidam eller en svenska.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kilo.Förvisso var hon inte här(hon jobbar)men inte f-n skulle jag låta henne ta över MIN ekonomi, :kort:   finns inte på kartan.Och VARFÖR skulle jag tillåta att hon gjorde dyligt.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente Maja Thaia, frågan är vilket av Nobelprisen som Bäste Bror skall begåvas med.

Kemi eller Fysik kanske, för hanses stora och breda kunskaper inom matmeterologi som ju tyvärr idag är en något njuggt behandlad vetenskap.

Ekonomipriset ligger nog ändå närmast till hands eftersom det mesta i Bäste Brors forskning bedrivs inom penningens flyktighet på bathbussar och parasiterande tjejer.

Tillåt mig som Fylking utbrista - Ääääääääääntligen!

Hor Ace-Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Kharess!

Jo jag har haft tre längre förhållanden med bartjejer plus ett stort antal kortare long times och har upplevt ungefär det som jag beskriver.

Jag har dessutom ägnat många nätter med att diskutera förhållanden med ett stort antal falanger från olika länder och deras erfarenhet av förhållanden med bartjejer är ungefär liknande mina.

Nu ska det väl erkännas att mina observationer i stort är begränsade till förhållanden i Thailand mellan fd bartjejer och falanger.

Det är ju möjligt att dessa förhållanden ter sig annorlunda i männens hemländer.

Sedan måste jag kraftigt betona att mina åsikter i det närmaste uteslutande rör sig kring bartjejer, fd bartjejer plus falanger.

Det är möjligt att detta inte alltid framgår i mina inlägg.

Givetvis finns det även många thai-falang förhållanden som bygger på ömsesidig kärlek och ett ömsesidigt givande-tagande förhållande.

Även om det kanske ibland kan verka så, så är jag ju ingen blind dumbom.

Att det möjligen blev en något överdriven reaktion på Lappen och herr Baas inlägg från min sida bottnar mest i att dessa båda herrar för mig framstår som extra gnälliga gubbs som jagar mig i många trådar.

Typer som jag råkar ut för med jämna mellanrum.

Jag tycker kanske ibland att man ska få lov att dryfta sina åsikter som vuxna belevade individer utan att idi*tförklaras till höger och vänster

Jag lovar herr Lappen och fader Baa att om de råkar träffa mig i verkligheten så kommer de att upptäcka att jag faktiskt är en ganska snäll och trevlig kille som absolut inte strävar efter konflikter utan tvärtom försöker vara alla till lags.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT

"ganska snäll och trevlig kille som absolut inte strävar efter konflikter utan tvärtom försöker vara alla till lags"

Om vi träffas i vinter, kommer du att kunna äta pytt i panna om jag bjuder??

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jadå men inte mitt på dagen i 35 grader sol.

Däremot äter jag gärna pytt på en restaurang med bra air-con.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan :yes:

Quote

Sedan måste jag kraftigt betona att mina åsikter i det närmaste uteslutande rör sig kring bartjejer, fd bartjejer plus falanger.

Det är möjligt att detta inte alltid framgår i mina inlägg.

BTT

Oroa dig inte Broder - det framgår med all önskvärd tydlighet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...