Jump to content
IGNORERAD

4 Son of Red Bull executive arrested for alleged fatal hit-and-run against police


acdc

Recommended Posts

  • Svar 85
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    14

  • Roi Et Perra

    9

  • måne

    7

  • MaiChai

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15350534.ab

"Comronwit tog över fallet efter att en annan polis, i ett försök att stoppa jakten efter barnbarnet, lämnat över en falsk misstänkt"

Påminner om samma förfarande som när den nuvarande Inrikesministern, Chalerm Yoobamrung´s son, sköt ihjäl en polis utanför ett nattklubb för snart 10 år sedan. Dagen efter dök Chalerm upp på en presskonferens med en tuk-tuk förare som Chalerm påstod hade skjutit polisen, även tuk-tuk föraren sade det. men vid närmare kontroll så visade det sig att tuk-tuk föraren inte visste var klubben låg någonstans, inte vad för vapen han använt och inte kändes igen av något av de drygt 30 ögonvittnena.

En köpt syndabock helt enkelt

Men Chalerm fixade ju biffen ändå, efter att sonen försvunnit under 6 månader så köpte/hotade Chalerm alla vittnen så att det blev en konstant minnesförlust för alla som tidigare tvärsäkert pekat ut den skyldige...

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Red Bull-släkting i smitningsolycka

Misstänks ha kört ihjäl polisman med sin Ferrari

Barnbarnet till Red Bulls upphovsman är misstänkt för att ha kört ihjäl en polisman.

Den förmögna släktingens Ferrari läckte bensin och ledde polisen hem till familjens hus.

Ynglingen riskerar nu ett tioårigt straff efter hit-and-run-olyckan.

Det var tidigt i morse som en polisman på motorcykel blev påkörd och dödad av en framrusande Ferrari i Thailand.

Polismannen drogs med flera tiotal meter innan sportbilen slet sig loss – och fortsatte i väg i gryningen utan att stanna.

Följde bensinspåren

Men flykten blev kortvarig.

Bensinspåren ringlade sig genom Bangkoks gator och ledde fram till ett av huvudstadens mer välbärgade områden.

Där också Ferrarin hittades, parkerad hos en släkting till Red Bulls upphovsman: Chaleo Yoovidhaya som avled i mars.

Familjen Yoovidhaya rankas som den 4:e rikaste familjen i Thailand – god för 5,4 miljarder dollar.

Lämnade in falsk misstänkt

Men i ett uttalande som citeras av APförklarar polisen i Bangkok att pengarna inte ska hindra dem från att straffa den skyldige.

Som nu misstänks vara det 27-åriga barnbarnet.

– Jag struntar i hur mäktiga de är. Om jag inte kan få tag i den aktuella mannen i det här fallet, då kommer jag säga upp mig, säger Lt. Gen. Comronwit Toopgrajank till lokal press.

Comronwit tog över fallet efter att en annan polis, i ett försök att stoppa jakten efter barnbarnet, lämnat över en falsk misstänkt.

Riskerar tioårigt straff

Men bluffen genomskådades.

Efter det var det raka spår till familjen Yoovidhayas hem – där en mörkgrå Ferrari påträffades.

Med en trasig kofångare och krossad vindruta.

Familjemedlemmen riskerar nu ett tioårigt straff för att ha kört ihjäl polismannen och inte informerat berörda myndigheter.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Pappan är näst rikast i Thailand, millionerTHB kommer att se till att sonen går fri.

hej, enligt ab så är familjen den 4:e rikaste i Thailand.
Link to comment
Dela på andra sajter

hej, enligt ab så är familjen den 4:e rikaste i Thailand.

Ok andra media säger 2:dra, men du kanske har rätt, har inte hunnit kolla fakta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har rätt enligt Forbes ligger familjen 4:a

hej :14: det vet jag väl, annars hade jag inte kommenterat det ju, helt otroligt att du sheckar med Forbes om hur denna thailändska fam ligger i listan, hahahh, bra gjort.
Link to comment
Dela på andra sajter

hej :14: det vet jag väl, annars hade jag inte kommenterat det ju, helt otroligt att du sheckar med Forbes om hur denna thailändska fam ligger i listan, hahahh, bra gjort.

Man bugar. :wai:
Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt det finstilta på Forbes så har alla på listan rätt att göra hit-and-run framförallt om det är polisen som försöker stoppa dig i din nya Ferrari.

Det har även kommit in obekräftade uppgifter på att Lt. Gen. Comronwit ska in på Forbes lista från nästa år, han har också redan gjort en beställning på en sprillans ny ferrari.

Eftersom pojken som körde Ferrarin tillhör Bangkoks berömda Hi-So och faktiskt bara är en liten pojke(27 år) så är straffet redan fastställt till två års villkorlig dom, med tillägget att han absolut INTE får köra Ferrari de närmaste 7 åren.

Dessutom kanske det ska tilläggas att PK-eliten här på MPR meddelar att domen är rättvis, förutom att pojken inte får köra Ferrari de närmaste 7 åren var onödigt hårt straff.

The rule of law will only have meaning if politicians, celebrities, business leaders and ordinary workers are all treated equally within society, as Thai citizens each with similar responsibilities to the country.

Man behöver inte skriva det som alla redan vet!

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.aftonblad...icle15350534.ab

"Comronwit tog över fallet efter att en annan polis, i ett försök att stoppa jakten efter barnbarnet, lämnat över en falsk misstänkt"

Påminner om samma förfarande som när den nuvarande Inrikesministern, Chalerm Yoobamrung´s son, sköt ihjäl en polis utanför ett nattklubb för snart 10 år sedan. Dagen efter dök Chalerm upp på en presskonferens med en tuk-tuk förare som Chalerm påstod hade skjutit polisen, även tuk-tuk föraren sade det. men vid närmare kontroll så visade det sig att tuk-tuk föraren inte visste var klubben låg någonstans, inte vad för vapen han använt och inte kändes igen av något av de drygt 30 ögonvittnena.

En köpt syndabock helt enkelt

Men Chalerm fixade ju biffen ändå, efter att sonen försvunnit under 6 månader så köpte/hotade Chalerm alla vittnen så att det blev en konstant minnesförlust för alla som tidigare tvärsäkert pekat ut den skyldige...

Dessutom så använde Chalerm den stora stygga militären för att hjälpa sin son.

När sonen kom tillbaka så gömde han sig på en militärförläggning för att komma undan polisen som hade sagt att man skulle fånga honom - död eller levande.

Men det här va ju 2002 - innan stora stygga militären blev demokratins fiende nummer ett och innan Chalerm tagit central plats i den demokratiska och civilrättsliga borgen som PT utgör.

Mycket har ändrats sedan dess och numera är polismördaren själv polis. Allt genom pappas försorg.

Snart är nog sonen polischef och vem vet... kanske hägrar en plats inom partitoppen på tronen så småningom?

Och då kan ju naiva svennar klappa händerna och hälsa ännu en ny rättvis och befriande klasskämpe välkommen! :)

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom så använde Chalerm den stora stygga militären för att hjälpa sin son.

När sonen kom tillbaka så gömde han sig på en militärförläggning för att komma undan polisen som hade sagt att man skulle fånga honom - död eller levande.

Men det här va ju 2002 - innan stora stygga militären blev demokratins fiende nummer ett och innan Chalerm tagit central plats i den demokratiska och civilrättsliga borgen som PT utgör.

Mycket har ändrats sedan dess och numera är polismördaren själv polis. Allt genom pappas försorg.

Snart är nog sonen polischef och vem vet... kanske hägrar en plats inom partitoppen på tronen så småningom?

Och då kan ju naiva svennar klappa händerna och hälsa ännu en ny rättvis och befriande klasskämpe välkommen! :)

Jag bara väntade på stödstrumpan att göra sitt intåg :) , men det var inte därför jag skriver..

Du är inte förälder förstår jag?

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Som förälder ska man väl stödja ett rättvist samhälle.Tror du inte den som blev dödad hade föräldrar?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är tydligen en människa påkörd och dödad i en smitningsolycka,och den stora diskussionen handlar om placeringen på de rikas lista,patetiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som förälder ska man väl stödja ett rättvist samhälle.Tror du inte den som blev dödad hade föräldrar?

Som förälder stöder jag alltid mina barn oavsett vad dom gör.

Rätt eller fel det får andra avgöra.

Men jag är alltid mina barns pappa först!

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart stödjer man sina barn som förälder,men därför går inte lärdomen om vad som är rätt eller fel bort.Om ditt barn skjuter ihjäl någon med berått mod anser du att det är rätt då eller anser du att något är fel.Är det dig det är fel på och den metod du valt att uppfostra ditt/dina barn på som fallerat.Är du kapabel att ta hand om ditt barn då?Om man tar någons liv så anser jag att man på något sätt har förbrukat sin egen rätt till liv.JA,jag är för dödsstraff om det utom alla tvivel bevisat att man gripit rätt person som gärningsman.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom så använde Chalerm den stora stygga militären för att hjälpa sin son.

När sonen kom tillbaka så gömde han sig på en militärförläggning för att komma undan polisen som hade sagt att man skulle fånga honom - död eller levande.

Men det här va ju 2002 - innan stora stygga militären blev demokratins fiende nummer ett och innan Chalerm tagit central plats i den demokratiska och civilrättsliga borgen som PT utgör.

Mycket har ändrats sedan dess och numera är polismördaren själv polis. Allt genom pappas försorg.

Snart är nog sonen polischef och vem vet... kanske hägrar en plats inom partitoppen på tronen så småningom?

Och då kan ju naiva svennar klappa händerna och hälsa ännu en ny rättvis och befriande klasskämpe välkommen! :)

Självklart stödjer man sina barn som förälder,men därför går inte lärdomen om vad som är rätt eller fel bort.Om ditt barn skjuter ihjäl någon med berått mod anser du att det är rätt då eller anser du att något är fel.Är det dig det är fel på och den metod du valt att uppfostra ditt/dina barn på som fallerat.Är du kapabel att ta hand om ditt barn då?Om man tar någons liv så anser jag att man på något sätt har förbrukat sin egen rätt till liv.JA,jag är för dödsstraff om det utom alla tvivel bevisat att man gripit rätt person som gärningsman.

Min reaktion är väl närmast att buzzen släpar in politik i en tragedi, och att han kritiserar att man stöder sitt barn på det sätt man har tillgängligt.

Ett riktigt stort övertramp anser jag.

Tänk om det var din son som hade kört och sen media hade hängt ut han på tork.

Självklart är det synd om polisens familj.

Självklart är det fel att ta livet av någon, men tro det eller ej olyckor händer ävan rika människor, sen att snor ungen som körde troligen var hög eller full är ingen förmildande omständighet.

Men dödstraff?

Vad blir nästa steg?

Tar du min telefon tar jag din?

Hur långt vill du driva öga för öga?

Jo jag är emot dödstraff som jag anser är barbariskt.

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Och mord är inte barbariskt?Misshandel till döds?

Jo men jag rättfärdigar inte mord eller dödsmisshandel.

Men du rättfärdigar mord bara det sker i statens namn?

Ändrades av Roi Et Perra

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom här "ungarna" till superrika Thailändare har (i dom flesta fall) en dålig attityd till andra (i deras ögon lågt stående människor) En vet du vem min pappa är attityd.

Bortskämda ungar som hela livet fått vad dom pekat på. Många har säkert aldrig behövt jobba eller ta personligt ansvar för sina handlingar.

Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

Dom här "ungarna" till superrika Thailändare har (i dom flesta fall) en dålig attityd till andra (lågt stående människor) En vet du vem min pappa är attityd.

Bortskämda ungar som hela livet fått vad dom pekat på. Många har säkert aldrig behövt jobba eller ta personligt ansvar för sina handlingar.

Lågt stående=fattiga, hoppas jag du menar.

Stämmer ganska bra det, inte bara i Thailand, utan det är nog lite var stans.

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lågt stående=fattiga, hoppas jag du menar.

Stämmer ganska bra det, inte bara i Thailand, utan det är nog lite var stans.

Jo presis vad jag menade. Jag vill omformulera meningen.

I deras ögon, lågt stående människor.

Är man så rik så tycker man att man är förmer än andra människor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men jag rättfärdigar inte mord eller dödsmisshandel.

Men du rättfärdigar mord bara det sker i statens namn?

Om du läser vad jag skriver så tycker JAG att man förverkat sin rätt att leva om man dödar någon.Det finns många mord där jag själv skulle kunna tänka mig att vara bödel.Att jag tycker så är MIN åsikt,vad andra tycker är deras sak.Livstid verkar ju inte funka tyvärr(iaf I Sverige)här släpps ju massmördare ut efter att de "skött sig"i x antal år.Föräldrarna till de mördade får livstid oxå,är det rätt?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du läser vad jag skriver så tycker JAG att man förverkat sin rätt att leva om man dödar någon.Det finns många mord där jag själv skulle kunna tänka mig att vara bödel.Att jag tycker så är MIN åsikt,vad andra tycker är deras sak.Livstid verkar ju inte funka tyvärr(iaf I Sverige)här släpps ju massmördare ut efter att de "skött sig"i x antal år.Föräldrarna till de mördade får livstid oxå,är det rätt?

Jag kan läsa och förstår att det är vad du tycker, men du svarar inte på sista frågan: Är mord ok om det sker i statens tjänst?

Om man då skall använda ditt uttryck att förverkat sin rätt att leva skall då bödeln avrättas direkt efteråt?

Angående frigivna mördare som begår mord igen har jag ingen statistik på men det har säkert du då du anser att det inte funkar att låta dem komma ut efter x antal år.

Föräldrarna till de mördade får livtid?

En livstid av saknad och sorg då menar du?

Det kan jag bara svara på från min synvinkel.

Min fru blev nedmejad på sin motorcykel för drygt ett år sen och avled av skadorna och det har varit jobbigt.

En smitnings "olycka" säger polisen.

Klart att jag känner sorg och saknad, men livet går vidare, och även om dem mot förmodan skulle ha hittat den skyldige skulle jag aldrig krävt att den personen skulle fått dödstraff.

Hon kommer ändå inte tillbaka.

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...