Jump to content
IGNORERAD

Utreder korrupta politiker - kan förflyttas


MPR Nyheter

Recommended Posts

Lässen för din syn. Men allmänt tycker jag att på högre nivå börjar man att inse problemen.

Varför jo nyhetsmedia belyser problemet. Så jag tycker nog att en förändring är på gång .

På by nivå anpur, kommer det nog att bestå ett tag till.

Visserligen visar siffrorna på att korruptionen är på väg upp. Inte ner.

Men vem fan bryr sig om siffror när man bor i verkligheten och kan och vet allt. Utan att läsa.

http://www.nationmultimedia.com/business/Corruption-index-worsens-over-first-six-months-30186393.html

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 216
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    52

  • Roi Et Perra

    16

  • MaiChai

    12

  • Poffa

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Visserligen visar siffrorna på att korruptionen är på väg upp. Inte ner.

Men vem fan bryr sig om siffror när man bor i verkligheten och kan och vet allt. Utan att läsa.

http://www.nationmul...s-30186393.html

Många lever enligt devisen, stämmer inte verkligheten så får vi väl ändra på den.
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tja, antingen är du inte läskunning eller bara rent korkad, alternativt extremt oärlig.

Sittande regering har tagit korruptionen till nya höjder även med Thailändska mått mätt.(fakta redovisad på forumet)

Sittande regering ämnar sparka den person som påvisat detta, en person som i alla sina tidigare befattningar samt i nuvarande gjort ett riktigt bra jobb, denna gång tydligen för bra för att det skall passa Yingluck o co..(fakta redovisat på forumet)

Allt detta kan som sagt via länkar på t.e.x. detta forum bekräftas som sanning och det är också vad denna tråd handlar om, se TS.

Och så gör du ett inlägg där du menar att sittande regering inte är skuld till detta utan de partier som inte har makten, samt en massa andra.

Måste vara nytt bottenrekord även för dig, och det säger minsann inte lite.

Du får ursäkta mitt hårda språk, men folk som du som medvetet ljuger är bland det värsta jag vet, vet hut och skärpning!

Hej

Kallar du en tiondels procent nya höjder, och kallar folk korkade, ber folk sluta ljuga och veta hut och skärpa sig, enligt mig ligger en tiondels procent troligen inom felmarginalen och jag tror att du kan komma att få äta upp detta utttalande redan under mandatperioden, och då är det kanske du som ska veta hut, men du behöver inte vara orolig jag kommer inte att använda samma språk som dig.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Kallar du en tiondels procent nya höjder, och kallar folk korkade, ber folk sluta ljuga och veta hut och skärpa sig, enligt mig ligger en tiondels procent troligen inom felmarginalen och jag tror att du kan komma att få äta upp detta utttalande redan under mandatperioden, och då är det kanske du som ska veta hut, men du behöver inte vara orolig jag kommer inte att använda samma språk som dig.

Mvh Isan lover

Klart att du inte kommer! Det behövs ju inte. Det är ju inga andra här som ljuger och förvränger. :)

Men du ... kan du inte berätta för oss andra om den där frälsaren Thaksin en gång till?

Du vet han den där risfältspojken som växte upp fattig som en kyrkråtta och lyckades jobba sig till en förmögenhet!

Och som nu bildat en regering som ska försöka få ner korruptionen så att alla fattigpojkar kan göra samma resa. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Kallar du en tiondels procent nya höjder, och kallar folk korkade, ber folk sluta ljuga och veta hut och skärpa sig, enligt mig ligger en tiondels procent troligen inom felmarginalen och jag tror att du kan komma att få äta upp detta utttalande redan under mandatperioden, och då är det kanske du som ska veta hut, men du behöver inte vara orolig jag kommer inte att använda samma språk som dig.

Mvh Isan lover

Självfallet ligger denna ökning av korruptionen inom felmarginalen mätmässigt, men den dagen den kanske gått ner en tiondel kommer du själv säkerligen starta en tråd om hur effektivt regeringen arbetat mot korruptionen.

Ditt inlägg handlade dock om hur sittande regering tar ner korruptionen och i princip alla andra gillar och berikar sig på den samma.

Det är som sagt dråpligt eller snarare tragiskt att du säger att regeringens mål är i det närmaste 100 procent motsatt mot vad de gör, på alla punkter.

Angående mitt språk, jo ser du, jag kallar en gul bil för gul bil, ett rött hus för ett rött hus, en blå boll för en blå boll och en lögnare för en lögnare.

Sådan är jag.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Den thailändska Antikorruptionskommissionens generalsekreterare Dussadee Arayawuth kan komma att förflyttas efter hans utredningar av flera fall av korruption där politiker är involverade. Han misstänker att personer som är inblandade i de pågående fallen har pressat för att få honom förflyttad, men han lovar att inte överge fallen.

Källa: http://www.bangkokpo...-if-he-is-moved

Klicka här för att läsa mera...

Det bästa vore om han började arbeta för Chuwit Kamolvisit

men risken för att få en brandbomd i huve är nog för stor

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt IL så gör de röda rätt även fast de har fel.

Du verkar ju lika indoktrinerad som befolkningen i Nordkorea.

Fyfan vad sne jag blir när jag läser inlägg från dig, skärp dig så att du får nån gnutta trovärdighet.

Hört talas om OBJEKTIVITET ?

Jag blir mest ledsen.
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Självfallet ligger denna ökning av korruptionen inom felmarginalen mätmässigt, men den dagen den kanske gått ner en tiondel kommer du själv säkerligen starta en tråd om hur effektivt regeringen arbetat mot korruptionen.

Ditt inlägg handlade dock om hur sittande regering tar ner korruptionen och i princip alla andra gillar och berikar sig på den samma.

Det är som sagt dråpligt eller snarare tragiskt att du säger att regeringens mål är i det närmaste 100 procent motsatt mot vad de gör, på alla punkter.

Angående mitt språk, jo ser du, jag kallar en gul bil för gul bil, ett rött hus för ett rött hus, en blå boll för en blå boll och en lögnare för en lögnare.

Sådan är jag.

Hej

Anledningarna till att jag tror att möjligheterna till att korruptionen kan komma att sänkas under PT,s ledning är dessa.

1. Det är en valfråga för PT, och misslyckas man med den så tappar man förtroende hos väljarna.

2. PT,s väljarbas utgörs till allra största delen av dom grupper i samhället och dom områden som har minst att tjäna på korruptionen, nämligen fattiga i norr, nordost och Bangkoks slum.

3. Och man har en historia av kampanjer mot korruption som inleddes när Thai Rak Thai bildades, och då upplevde vi krafttag lokalt mot myndigheternas korruption.

Men jag är inte så blåögd att jag tror att det inte finns korrumperade politiker i PT, det gör det naturligtvis precis som i alla andra partier i landet, men detta relativt nya parti säger ju sig stå för något nytt inom den Thailändska politiken och jag hoppas att ledningen har kraften att ta tag i korruptionen och åtminstone får den att minska mätbart under mandatperioden, t.ex med ett antal procent.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailändska folket verkar ha en annan uppfattning än oraklet från Nong Khai.

Bangkok, Sept 6 – The Yingluck Shinawatra government has failed to deliver its promised crackdown on corruption, according to a poll at Bangkok's Dhurakij Pundit University (DPU)

DPU research centre director Kiat-anan Luankaew said the government’s anti-corruption performance received 4.6 of a total 10 points, describing corruption as a deep-rooted culture in Thai society, particularly in the political and public sectors.

The only anti-corruption alternative left is to strengthen the public sector, in cooperation with the media, to strenuously follow the performance of politicians and government officials while educating the public on the cancerous nature of corruption.

“Lessons learned from Australia, Singapore and Hong Kong prove that it is a curable problem if we persistently fight against it,” he said.

The survey on corruption in Thailand was conducted Aug 26-Sept 4 and announced Wednesday on the eve of National Anti-Corruption Day. A total of 1,028 people in 20 provinces were questioned in the poll.

Asked if corruption is a vital problem for Thailand, 88.3 per cent of the respondents agreed that it was serious while 7.2 per cent said it was not and 4.5 per cent said they were not sure.

In dividing graft to three categories: political, state and private sectors, 81.9 per cent, 72.5 per cent and 54.7 per cent of the respondents said corruption has increased in the political, state and private sectors.

In addition, the respondents predicted increasing corruption rates next year with 72.2 per cent, 65.5 per cent and 50.1 per cent of respondents seeing more corruption in the political, state and private sectors. (MCOT online news)

1. Om det sitter någon jobbig jävel på posten som utredare av korruption (som verkligen utreder), omplacera till någon inaktiv tjänst. Ersätt istället med någon som gärna får ha samma politiska rödfärgade solglasögon (så inte korruptionen syns så mycket) eller ännu bättre, om det finns någon i släkten som vill ha ett nytt jobb.

2. PT får väl höja sitt valbidrag (eller vad man kan kalla det) till 250 bht istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Anledningarna till att jag tror att möjligheterna till att korruptionen kan komma att sänkas under PT,s ledning är dessa.

1. Det är en valfråga för PT, och misslyckas man med den så tappar man förtroende hos väljarna.

2. PT,s väljarbas utgörs till allra största delen av dom grupper i samhället och dom områden som har minst att tjäna på korruptionen, nämligen fattiga i norr, nordost och Bangkoks slum.

3. Och man har en historia av kampanjer mot korruption som inleddes när Thai Rak Thai bildades, och då upplevde vi krafttag lokalt mot myndigheternas korruption.

Men jag är inte så blåögd att jag tror att det inte finns korrumperade politiker i PT, det gör det naturligtvis precis som i alla andra partier i landet, men detta relativt nya parti säger ju sig stå för något nytt inom den Thailändska politiken och jag hoppas att ledningen har kraften att ta tag i korruptionen och åtminstone får den att minska mätbart under mandatperioden, t.ex med ett antal procent.

Mvh Isan Lover

Man sket ju i de andra vallöftena som att ändra/ta bort LM lagarna, ge alla 300 baht i minimilön, öka medias friheter och stoppa översvämningar så varför skulle man inte skita i detta vallöfte, trovärdigheten är ju ändå som bortblåst för PT?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Dussadee presenterar bevis på mutor.

http://www.bangkokpost.com/news/local/311421/dussadee-provides-evidence-of-graft

Där har ni orsaken till att han får gå.

Ett utdrag ur artikeln

(Översättning av bing)

Herr Chalerm har tilldelats leda utredningar i fall av korruption som politiker, regeringstjänstemän och inflytelserika personer.

Pol Col Dussadee sade hans undersökningar avslöjade korruption i katastrofen rehabilitering medel i sex nordöstra provinser.

Oegentligheter var särskilt utbredda i reparation av vägar som skadats av förra årets översvämningar, säger han.

De flesta fall var direkt kopplade till regeringstjänstemän,

Han avböjde att avslöja om politiker och högt uppsatta tjänstemän var inblandade.

Han fick sparken för att han avslöjar röda politiker

Skrämmande att en del hyllar regeringen för deras arbete mot korruption

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett utdrag ur artikeln

(Översättning av bing)

Herr Chalerm har tilldelats leda utredningar i fall av korruption som politiker, regeringstjänstemän och inflytelserika personer.

Pol Col Dussadee sade hans undersökningar avslöjade korruption i katastrofen rehabilitering medel i sex nordöstra provinser.

Oegentligheter var särskilt utbredda i reparation av vägar som skadats av förra årets översvämningar, säger han.

De flesta fall var direkt kopplade till regeringstjänstemän,

Han avböjde att avslöja om politiker och högt uppsatta tjänstemän var inblandade.

Han fick sparken för att han avslöjar röda politiker

Skrämmande att en del hyllar regeringen för deras arbete mot korruption

Något säger mig att Dussadees utredning kommer att läckas ut till media och då är det ju bra att Chalerm är högsta ansvrige för censuren i landet...

Det verkar ju helt klart att Dussadee inte förstått sitt uppdrag-javistt ska han hitta och avslöja korruption men för bövelen inte korruption där regeringsmedlemmar är inblandade!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Anledningarna till att jag tror att möjligheterna till att korruptionen kan komma att sänkas under PT,s ledning är dessa.

1. Det är en valfråga för PT, och misslyckas man med den så tappar man förtroende hos väljarna.

2. PT,s väljarbas utgörs till allra största delen av dom grupper i samhället och dom områden som har minst att tjäna på korruptionen, nämligen fattiga i norr, nordost och Bangkoks slum.

3. Och man har en historia av kampanjer mot korruption som inleddes när Thai Rak Thai bildades, och då upplevde vi krafttag lokalt mot myndigheternas korruption.

Men jag är inte så blåögd att jag tror att det inte finns korrumperade politiker i PT, det gör det naturligtvis precis som i alla andra partier i landet, men detta relativt nya parti säger ju sig stå för något nytt inom den Thailändska politiken och jag hoppas att ledningen har kraften att ta tag i korruptionen och åtminstone får den att minska mätbart under mandatperioden, t.ex med ett antal procent.

Mvh Isan Lover

Kul igen!

1: Valfråga eller inte, denna gång familjen Thaksin sitter vid makten så har de redan visat sitt fulla förakt för löften. De skulle kunna lova varsin jumbojet till alla i hela Thailand utan att sänka blicken, "dumma risbönder är till för att lura".

2: PT:s väljarbas är just de som är lättast att köpa i val för några hundra Baht.

3: En polis som blivet en av Thailands rikaste på sin politiska karriär är knappast ett riktmärket för bekämpning av korruption, de som har synen, sinnet, hjärnan och förståndet kvar kan enkelt se att pengarna familjen Thaksin har kommer ifrån korruption. Att sedan påstå att de kämpar för att minska denna, när det motsatta är uppenbart både i undersökningar, domstolar, icke ännu dömda brott och uttalande från Thakisn själv(kämpa för 500 Baht) är bara korkat.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul igen!

1: Valfråga eller inte, denna gång familjen Thaksin sitter vid makten så har de redan visat sitt fulla förakt för löften. De skulle kunna lova varsin jumbojet till alla i hela Thailand utan att sänka blicken, "dumma risbönder är till för att lura".

2: PT:s väljarbas är just de som är lättast att köpa i val för några hundra Baht.

3: En polis som blivet en av Thailands rikaste på sin politiska karriär är knappast ett riktmärket för bekämpning av korruption, de som har synen, sinnet, hjärnan och förståndet kvar kan enkelt se att pengarna familjen Thaksin har kommer ifrån korruption. Att sedan påstå att de kämpar för att minska denna, när det motsatta är uppenbart både i undersökningar, domstolar, icke ännu dömda brott och uttalande från Thakisn själv(kämpa för 500 Baht) är bara korkat.

Håller helt med, han lovade dessutom att alla skulle bli rika på sex månader.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Anledningarna till att jag tror att möjligheterna till att korruptionen kan komma att sänkas under PT,s ledning är dessa.

1. Det är en valfråga för PT, och misslyckas man med den så tappar man förtroende hos väljarna.

2. PT,s väljarbas utgörs till allra största delen av dom grupper i samhället och dom områden som har minst att tjäna på korruptionen, nämligen fattiga i norr, nordost och Bangkoks slum.

3. Och man har en historia av kampanjer mot korruption som inleddes när Thai Rak Thai bildades, och då upplevde vi krafttag lokalt mot myndigheternas korruption.

Men jag är inte så blåögd att jag tror att det inte finns korrumperade politiker i PT, det gör det naturligtvis precis som i alla andra partier i landet, men detta relativt nya parti säger ju sig stå för något nytt inom den Thailändska politiken och jag hoppas att ledningen har kraften att ta tag i korruptionen och åtminstone får den att minska mätbart under mandatperioden, t.ex med ett antal procent.

Mvh Isan Lover

Undrar om du är så blåögd att du tror att någon i PT ärligt vill bekämpa korruptionen. Det vore väl isåfall inga problem att sätta igång på allvar, de har ju haft gått om tid att påbörja ett sådant arbete sedan de kom till makten.

Thaksin gjorde det under TRT,s tid men blev ju avslöjad som den som ville ha ensamrätt på korruption. Han hade redan då räknat ut att om ingen annan tog mutor blev det mer över till klanen. Lite konstigt att han som är så intelligent inte begrep att man måste dela med sig lite. Men så är det när girigheten tar överhand.

Lyssna på lite musik kanske du tänker lite bättre!

http://www.youtube.com/watch?v=rSSKl5pnAEg

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett utdrag ur artikeln

(Översättning av bing)

Herr Chalerm har tilldelats leda utredningar i fall av korruption som politiker, regeringstjänstemän och inflytelserika personer.

Pol Col Dussadee sade hans undersökningar avslöjade korruption i katastrofen rehabilitering medel i sex nordöstra provinser.

Oegentligheter var särskilt utbredda i reparation av vägar som skadats av förra årets översvämningar, säger han.

De flesta fall var direkt kopplade till regeringstjänstemän,

Han avböjde att avslöja om politiker och högt uppsatta tjänstemän var inblandade.

Han fick sparken för att han avslöjar röda politiker

Skrämmande att en del hyllar regeringen för deras arbete mot korruption

Jag tycker att artikeln i Bangkok Post är så viktig och avslöjande att jag tog mig besväret att översätta hela.

Varsågoda.

Public Sector Anti-Corruption Commission (PACC)

Offentliga Sektorn Mot Korruption´s General Sekreterare Dussadee Arayawuthi

tänker inte avgå i tystnad.

Det sista han gjorde som PACC chef (denna korruptionens spårhund) var att överlämna

dokument som pekar på oegentligheter när det gäller kostnader för restureringsarbetet i Nordöstra Thailand

till vise Premiärminster Charlem Yubamrung för utredning.

Dussadee, som har blivit förflyttad till en post som Justitiedepartementets

Ständiga Vice Sekreterare lämnade igår över dokument till Herr Charlem på Kungliga Thailändska Polisens kontor (RTPO)

Carlem har blivit utsedd att leda utredningen om korruptionen som sägs innefatta,Regeringstjänstemän, och andra inflytesrika personer.

Dussadee sa att hans undersökningar visar på korruption när det gäller fördelningen av återuppbyggnads fonderna i sex av de Nordöstra Provinserna.

Han sa att oegentligheter var vanligt förekommande när det gällde reparationer av vägar förstörda av förra årets översvämningar.

Dom flesta fallen pekar på direkt inblandning av regeringstjänstemän.Han vägrade dock att avslöja om politiker eller högt rankade tjänstemän var inblandade.

Herr Charlem utsåg Pol.Gen. Vorapong Chiewpreecha en rådgivare till Kungliga Thailändska Polisen att utreda.

Justitseministern försvarar sitt beslut med att flytta General Sekreterare Dussadee med att

"Det är viktigt att få rätt man på rätt plats"

Påståenden att General Sekreterare Dussadee har blivit förflyttad till "inaktiv tjänst" är osanna sa Pol.Gen. Pracha.

Jag tycker att Dussadee passar utmärkt till ett annat viktigt jobb tillade ministern. Han sa att förflyttningen av Dussadee inte var en "nedgradering"

Pol.Gen. Pracha som får kraftig kritik för förflyttningen besökte igår PACC igår med justitie sekreterare Kittipong Kittayarak i ett försök att förklara flyttningen.

Förflyttningen gör att han inte kan forsätta utreda flera korrumptionsfall däribland inkräktanden på allmän mark på Phuket, skatteflykt på importerade lyxbilar och

förskingring av återubyggnads fonderna.

Sophon Chanthaerama ordförand i PAACC´s styrelse sa att Justitie Ministern sökt hans råd innan förflyttningen av Dussadee.

Han hävdade att Dussade fått en befodran.

Pol. Gen. Pracha sade att Dussadee skulle bli kvar på sin tjänst tills den 30 sept, och han var övertygat att en ersättare skulle bli utsedd i tid.

Pracha ville inte bekräfta om DSI´s vice chef Prawet Moolpramuk som öppet stödjer den "röda rörelsen" skall efterträda Dusadee.

Han hävdar också att korruptions utredningar av PACC skall stå fri från politiskt inflytande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han hävdar också att korruptions utredningar av PACC skall stå fri från politiskt inflytande.

Ja det är klart, när Dussadee blir utbytt mot en av regeringens "knähundar" som inte kommer att lägga 2 fingrar i kors för att inte utreda sina kompisar, så vet dom att dom kan mygla fritt. Det är så man mår illa. Jag kan inte för mitt liv förstå att det finns medlemmar på MPR som stöder denna "mygelregering" med förklaringen "dom är folkvalda, visst är dom det men Hitler var också folkvald.

Link to comment
Dela på andra sajter

aasoiskawbeach

Han hävdar också att korruptions utredningar av PACC skall stå fri från politiskt inflytande.

Ja det är klart, när Dussadee blir utbytt mot en av regeringens "knähundar" som inte kommer att lägga 2 fingrar i kors för att inte utreda sina kompisar, så vet dom att dom kan mygla fritt. Det är så man mår illa. Jag kan inte för mitt liv förstå att det finns medlemmar på MPR som stöder denna "mygelregering" med förklaringen "dom är folkvalda, visst är dom det men Hitler var också folkvald.

Skön jämförelse...

Link to comment
Dela på andra sajter

Han hävdar också att korruptions utredningar av PACC skall stå fri från politiskt inflytande.

Ja det är klart, när Dussadee blir utbytt mot en av regeringens "knähundar" som inte kommer att lägga 2 fingrar i kors för att inte utreda sina kompisar, så vet dom att dom kan mygla fritt. Det är så man mår illa. Jag kan inte för mitt liv förstå att det finns medlemmar på MPR som stöder denna "mygelregering" med förklaringen "dom är folkvalda, visst är dom det men Hitler var också folkvald.

Nu är det ju så att Thailand måste ha en folkvald regering om man vill kalla sig demokrati, eljest blir det kanske militärdiktatur!

Sen kan man ju fråga sig om det finns något alternativ till nuvarande regering som INTE skulle vara koruppt,även om den skulle vara folkvald eller ditsatt av monarken eller militären? Så länge folket (majoriteten har ju svarat) accepterar och anammar systemet med korruption lär det inte hända ett smack!

Det är nog svårt att förstå för oss "genomhederliga" nordbor att förstå den tankegången! :not_i:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det ju så att Thailand måste ha en folkvald regering om man vill kalla sig demokrati, eljest blir det kanske militärdiktatur!

Sen kan man ju fråga sig om det finns något alternativ till nuvarande regering som INTE skulle vara koruppt,även om den skulle vara folkvald eller ditsatt av monarken eller militären? Så länge folket (majoriteten har ju svarat) accepterar och anammar systemet med korruption lär det inte hända ett smack!

Det är nog svårt att förstå för oss "genomhederliga" nordbor att förstå den tankegången! :not_i:

Vi nordbor förstår nog alldeles utmärkt, även vi som inte är sådar genomhederliga.

Problemet är att den fattiga risbonde inte fattar att det system de accepterar cementerar deras fattigdom.

Problemet är att de rika i Thailand fullständigt föraktar folket och ser dem som duktiga idi*ter som skall flås på så mycket pengar som möjligt.

Problemet är att sittande regering är den bästa av alla på att få folk att tro att de bryr sig om...bryr sig om folk alltså.

Och problemet är att det i Thailand är en naturlag att man klättrar på varandras axlar oavsett hur högt eller lågt man befinner sig i samhället.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi nordbor förstår nog alldeles utmärkt, även vi som inte är sådar genomhederliga.

Problemet är att den fattiga risbonde inte fattar att det system de accepterar cementerar deras fattigdom.

Problemet är att de rika i Thailand fullständigt föraktar folket och ser dem som duktiga idi*ter som skall flås på så mycket pengar som möjligt.

Problemet är att sittande regering är den bästa av alla på att få folk att tro att de bryr sig om...bryr sig om folk alltså.

Och problemet är att det i Thailand är en naturlag att man klättrar på varandras axlar oavsett hur högt eller lågt man befinner sig i samhället.

Visst har du rätt i detta, väldigt mycke problem blev det i alla fall, det jag avsåg att försöka förmedla var just detta att "genomärliga"nordor har i många fall svårt att förstå hur man så blint tror på överheten och dess totala avsaknad av människovärdesbedömningar vi är uppväxta med.

I tider av TV (visserligen censurerad men sattelitkanalerna visar ju dekadansen i väst ganska öppet numera, i tider av internet är det svårare att bromsa influenser utifrån, det kanske är därför man skapat ytterligare "problem" genom att slöa ner utbyggnaden för risbybefolkningen, vad vet jag?

Tråkigt är det att se och uppleva hur korruptionen tagit ny fart senaste tiden, det kändes som om den var på väg år rätt håll ett tag, men nu går man öppet ut och kräver avgifter som hamnar rätt ner i ficka på vederbörande, drabbades alldeles nyss detta själv och vad göra, jo betala för att inte familj o släkt ska få ett helsike med överheten!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi nordbor förstår nog alldeles utmärkt, även vi som inte är sådar genomhederliga.

Problemet är att den fattiga risbonde inte fattar att det system de accepterar cementerar deras fattigdom.

Problemet är att de rika i Thailand fullständigt föraktar folket och ser dem som duktiga idi*ter som skall flås på så mycket pengar som möjligt.

Problemet är att sittande regering är den bästa av alla på att få folk att tro att de bryr sig om...bryr sig om folk alltså.

Och problemet är att det i Thailand är en naturlag att man klättrar på varandras axlar oavsett hur högt eller lågt man befinner sig i samhället.

Ett problem till, Thailand kan sluta som Grekland.
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...