Jump to content
IGNORERAD

MPR-Unikt?


thomas001

Recommended Posts

Tjena!

Har funderat lite...hur konstigt det nu låter.

Här på MPR verkar nästan alla ha träffat sina tjejer,flickvänner och fruar antingen via vänner,nätdejting,på banken m.m

men aldrig i en bar,massage eller liknande.

Det jag finner märkligt är att jag känner och vet om cirka 100 killar som är ihop med Thai-tjejer,Filipinskor och kan

påstå att minst 90% av allihop har träffat sina tjejer enl. alt. 2. Även jag. Kanontjejer dom allra flesta men visst finns det röt-ägg också. I princip alla jag känner har ju gjort sin första resa till Pattaya,Pukhet eller något annat röj-ställe.

Och mig veterligen så letade varken jag eller dom efter trevligt tjej-sällskap på banken,risfältet eller i någon affär.

Utan i Lampaffären m.m där dom finns tillgängliga. Men det har tydligen inte så många gjort här på MPR.

Klart det finns undantag...men MPR är verkligen unikt.

Min helt personliga uppfattning och enkla fundering. :thumbsup:

"en bar,massage eller liknande" Vad menar du? Och på vilket sätt tycker du att massage och bar är likställt, och vad är "Liknande" Min gissning är att du helst skulle skrivit "Horhus", dessa fördommar...

Min fru och jag träffades på hennes jobb, som var en massagesalong.

Hela personalen var på vårt bröllop, på bilden ses några av dem.

Vi hälsar alltid på när vi har vägarna förbi, ca 50% jobbar kvar, snart 9 år senare.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 366
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    23

  • Baa

    21

  • mamma bäng fan pappa käng

    20

  • chiangmai

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Personligen bryr jag mig inte var dom har jobbat innan,MEN dom som har jobbat i bar och fortsätter

att bete sig så när dom blivit sambo/gift här i Swe fortsätter jag att kalla för H..ra.

Min åsikt.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag alltid har funnit allra märkligast på MPR är att det är så många medlemmar som är helt säkra på att hela världen, kanske rent av hela universum, roterar just runt deras axel. Har de pratat med 5 thailändskor som säger att "thai men no good" så är det en absolut sanning att thaimän är dåliga, har de pratat med 7 thailändare som gillar Thaksin så gillar alla thailändare Thaksin och har de pratat med 10 Faranger som är tillsammans med en bartjej så är alla Faranger tillsammans med en bartjej.

Jag antar att det finns 3 möjliga förklaringar till varför så många verkar så säkra på något som nästan undantagslöst är fel. Första förklaringen är att det blir enklare att diskutera om man intar en "svart eller vitt" hållning och en andra förklaring är att människor tenderar att umgås med andra människor som bor i samma område och har liknande ålder, intressen, bakgrund mm och då ökar ju chanserna att man tycker ungefär likadant. En tredje förklaring är att de är korkade men det får vi väl hoppas att de inte är.

I verkliga livet umgås man som sagt ofta med folk som bor i samma område, är av hyfsat samma ålder, har samma intressen etc och då är det kanske lätt att tro att ens egna lilla "subkultur" är standard. Är man då som TS runt 60 och bor i en stor eller medelstor thailändsk stad så är det ju mycket möjligt att 90% av hans polares fruar/flickvänner har en bakgrund i baren. De Faranger med Thaifruar/flickvänner jag umgås med kom huvudsakligen hit i 25-35 årsåldern och oftast hitskickade på expatskontrakt från sina företag och de som blev kvar gifte sig, oftast efter flera år i landet, med en thailändska och i minst 90% av fallen hade hon ingen bakgrund från baren. Jag tycker alla får gifta sig med vem de vill, så länge de är av laglig ålder, och jag säger inte att det ena är bättre än det andra men jag tycker det är trist att TS, precis som så många andra före honom, insinuerar att andra ljuger. Är det så svårt att första att på MPR, till skillnad från i verkliga livet, så väljer man inte vilka man "umgås" med och därfår har vi både 20-åringar och 80-åringar, både välbetalda direktörer och underbetalda arbetare och allting däremellan. Varför skulle då inte resultatet av hur mångas fruar som har en viss bakgrund kunna skilja sig från den lilla sub-kulturens precis som alla märkliga intressen och kunskaper på MPR kraftigt avviker från mina "vanliga" kompisars?

Som många andra har skrivit har jag också svårt att förstå varför någon vill basunera ut för hela Sverige att deras fruar/flickvänner tidigare jobbade i baren. Vi är över 6,000 medlemmar, de flesta enbart läsande, plus 1,000-tals gäster varje vecka. Det kan tyckas ädelt att ställa sig upp och stolt deklarera att "min fru jobbade i baren och det är inget jag skäms för" och för oss som har en så pass nära relation med Thailand så är det inget att skämmas för. Det är kanske inte lika roligt om ens 12-åriga barnbarn ringer och gråtande berättar att en kille i klassen retar henne för att han hört att hennes farfar är "gift med en hora". Vill TS, av någon märklig anledning, veta hur många MPR-medlemmar som är tillsammans med en före detta bartjej så vore det väl bättre med en anonym omröstning,

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag alltid har funnit allra märkligast på MPR är att det är så många medlemmar som är helt säkra på att hela världen, kanske rent av hela universum, roterar just runt deras axel. Har de pratat med 5 thailändskor som säger att "thai men no good" så är det en absolut sanning att thaimän är dåliga, har de pratat med 7 thailändare som gillar Thaksin så gillar alla thailändare Thaksin och har de pratat med 10 Faranger som är tillsammans med en bartjej så är alla Faranger tillsammans med en bartjej.

Jag antar att det finns 3 möjliga förklaringar till varför så många verkar så säkra på något som nästan undantagslöst är fel. Första förklaringen är att det blir enklare att diskutera om man intar en "svart eller vitt" hållning och en andra förklaring är att människor tenderar att umgås med andra människor som bor i samma område och har liknande ålder, intressen, bakgrund mm och då ökar ju chanserna att man tycker ungefär likadant. En tredje förklaring är att de är korkade men det får vi väl hoppas att de inte är.

I verkliga livet umgås man som sagt ofta med folk som bor i samma område, är av hyfsat samma ålder, har samma intressen etc och då är det kanske lätt att tro att ens egna lilla "subkultur" är standard. Är man då som TS runt 60 och bor i en stor eller medelstor thailändsk stad så är det ju mycket möjligt att 90% av hans polares fruar/flickvänner har en bakgrund i baren. De Faranger med Thaifruar/flickvänner jag umgås med kom huvudsakligen hit i 25-35 årsåldern och oftast hitskickade på expatskontrakt från sina företag och de som blev kvar gifte sig, oftast efter flera år i landet, med en thailändska och i minst 90% av fallen hade hon ingen bakgrund från baren. Jag tycker alla får gifta sig med vem de vill, så länge de är av laglig ålder, och jag säger inte att det ena är bättre än det andra men jag tycker det är trist att TS, precis som så många andra före honom, insinuerar att andra ljuger. Är det så svårt att första att på MPR, till skillnad från i verkliga livet, så väljer man inte vilka man "umgås" med och därfår har vi både 20-åringar och 80-åringar, både välbetalda direktörer och underbetalda arbetare och allting däremellan. Varför skulle då inte resultatet av hur mångas fruar som har en viss bakgrund kunna skilja sig från den lilla sub-kulturens precis som alla märkliga intressen och kunskaper på MPR kraftigt avviker från mina "vanliga" kompisars?

Som många andra har skrivit har jag också svårt att förstå varför någon vill basunera ut för hela Sverige att deras fruar/flickvänner tidigare jobbade i baren. Vi är över 6,000 medlemmar, de flesta enbart läsande, plus 1,000-tals gäster varje vecka. Det kan tyckas ädelt att ställa sig upp och stolt deklarera att "min fru jobbade i baren och det är inget jag skäms för" och för oss som har en så pass nära relation med Thailand så är det inget att skämmas för. Det är kanske inte lika roligt om ens 12-åriga barnbarn ringer och gråtande berättar att en kille i klassen retar henne för att han hört att hennes farfar är "gift med en hora". Vill TS, av någon märklig anledning, veta hur många MPR-medlemmar som är tillsammans med en före detta bartjej så vore det väl bättre med en anonym omröstning,

Mörka och låt fördomarna frodas.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bombmatta igen.

Svar på starten av mattan... Ja det är mänskligt beteende att universum snurrar runt dig...

Link to comment
Dela på andra sajter

Mörka och låt fördomarna frodas.

Lite osäker på vad du menar men i mitt tycke späder TS på fördomarna genom att säga att i hans bekantskapskrets är minsann 90% gifta med en fd bartjej så MPR måste därför vara unikt. Hade han istället gjort en anonym omröstning så hade ju folk förmodligen svarat ärligt och då hade vi ju vetat, inte för att jag är intresserad, men TS påstår sig ju vara även om jag tror att syftet med trådstarten var en annan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite osäker på vad du menar men i mitt tycke späder TS på fördomarna genom att säga att i hans bekantskapskrets är minsann 90% gifta med en fd bartjej så MPR måste därför vara unikt. Hade han istället gjort en anonym omröstning så hade ju folk förmodligen svarat ärligt och då hade vi ju vetat, inte för att jag är intresserad, men TS påstår sig ju vara även om jag tror att syftet med trådstarten var en annan.

Kan vi träffas nån gång och snacka?

Vore skitkul!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

De flesta som kom till Thailand för första gången, tog flygbuss A3 direkt till Kho San Road för att leta efter en någotsånär loppfri säng under 50 bath och sen slänga 400 bath på en dyngfylla och berätta för bordsgrannen hur jävla världsvan man var...

Mina första erfarenheter av Thailand ... :)

Och sedan bussen till Isaan, eller blev det en avstickare till Phuket eller Pattaya först? rolleyes.gif

Los Angeles->San Diego-> Titjuana->Honolulu->Sydney->Cairns->Magnetic Island->Brisbane->Canberra->Sydney->Melbourne->Sydney->Singapore->GeorgeTown->Bangkok-> Chieng Mai->Bangkok->Koh Samet->Bangkok.

Issan har jag tyvärr än idag 25? reser senare tyvärr ej hunnit besöka.

mvh

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan vi träffas nån gång och snacka?

Vore skitkul!

Absolut, vi skulle ju ha kräftskiva i Pattaya kom vi ju fram till i en annan tråd för någon vecka sedan, väntar bara på inbjudan :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Los Angeles->San Diego-> Titjuana->Honolulu->Sydney->Cairns->Magnetic Island->Brisbane->Canberra->Sydney->Melbourne->Sydney->Singapore->GeorgeTown->Bangkok-> Chieng Mai->Bangkok->Koh Samet->Bangkok.

Issan har jag tyvärr än idag 25? reser senare tyvärr ej hunnit besöka.

mvh

mvh

Det är aldrig försent. Den som väntar på något gott.

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut, vi skulle ju ha kräftskiva i Pattaya kom vi ju fram till i en annan tråd för någon vecka sedan, väntar bara på inbjudan :)

Nu kommer jag inte ihåg vad vi kom fram till "i en annan tråd", men när Mooton är tillbaka (fan vet när), så ska vi ha en kräftskiva, men en kräftskiva är en kräftskiva till skillnad från två killar som sitter mitt emot varandra över en god middag och filofoserar. :)

Nu kommer min fru, omklädd och tjusig, och säger att det är dags & dra.

Ha de!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Det är aldrig försent. Den som väntar på något gott.

Absolut. Ska nog hinna till Issan ngn dag också..

Här är lite bilder från första resan förressten: http://www.maipenrai.se/forum/t/6420-en-vandring-i-norr-december-1992/

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant tråd. Varför skall man mörka om en ens tjej jobbat i baren? Jo enkelt, prostitution är kraftigt stigmatiserat. Vem vill att andra människor ser ens älskling som en hora? Vem vill ses som en torsk som köpt sig kärlek? Enkelt att säga att man struntar i vad andra tycker men konsekvenserna för den fd bartjejen, hennes man och eventuella barn kan bli tämligen förödande t.ex. i form av utfrysning, sexuella ofredanden och uteblivna jobb.

Som jag säkert skrivit flera gånger tidigare på forumet har det under de cirka 10 år som jag levt med thai i Sverige varit tydligt att de tjejer som har sin bakgrund som bartjejer relativt ofta hamnar i svårigheter med t.ex. spel, lån och prostitution. Detta är väl ytterligare en anledning för en man att mörka om sin tjejs bakgrund. Han vill väl hålla henne borta från de dåliga flickorna.

Liksom flera andra skribenter häpnar jag över misstron på MPR över att många medlemmar faktiskt finner sina tjejer på helt andra platser än i baren. Vad är det för fel? Har ni aldrig varit ute i Thailand och raggat på vanliga diskon, stött på tjejer i affärer, resturanger, bussar osv. Har ni missat internet? Om man ger det lite tid så är det hur enkelt som helst att träffa och få omkull helt vanliga tjejer med helt vanliga arbeten både på turistorter, Bkk och i alla medelstora städer i Thailand.

Neil

Ändrades av Neil
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Har har du ett ärligt svar!

Tråden är ingen fråga. Bara en liten undran i all välmening om MPR är unikt.(gillar att ibland skapa debatt och tjat)

Tar du illa upp så är det ok. Jag känner inte dig och du känner inte mig.

Ang medlemsregister m.m så har jag inte en susning.

Gift med en...inte gift med en...

Fick bara för mig att skapa en tråd för lite tjat och kul.

Men det är enl. dig inte ok eftersom jag är moderator.

Har startat massor av trådar..bildtrådar,om min familj,resor m.m m.m

Så var går gränsen...du verkar ju veta!

Tydligen är det ok med familjetrådar som moderator men inte denna tråd.

Have a nice day!

Mvh Thomas

Kul att du startat en massa trådar, men fattar fortfarande inte varför du startade denna.

Och gränsen är för mig länge sedan passerad när en moderator på ett öppet forum ställer frågan:

Innan du träffade din fru var hon hora då, och om hon var det, varför berättar du inte det för alla?

idi*ti, och dessutom tragiskt att några dessutom svarar!

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Träffade tanten i Sverige , hennes förflutna har jag inte grävt i, det kvittar liksom.

Hon har ett förflutet, men det har även du och jag min vän. Å såå jävla vackert har det inte varit alla gånger...

Eller som man sa ungefär år noll... ``den som är utan skuld kastar första stenen´´

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har många gånger fått frågan var jag träffade min fru, bl a av dej, och jag har slirat en hel del på svaret med hänsyn till min fru, men en dag sa hon till mej - jag tycker inte om att du ljuger och om du måste svara så, vill jag att du säger som det är och inget annat.

Jag känner inget kall att berätta min frus historia, men varken jag eller min fru jag känner någon dramatik i att avslöja att hon har jobbat i bar och just det är en poäng i att avdramatisera betydelsen av ett tidigare promiskoöst liv.

Om jag, här på MPR, skulle skriva ner min frus levnadshistoria från barn till vuxen (ca 25 år), så skulle en del inte tro på vad jag skrev, medan andra skulle gråta så tårarna sprutade.

Om man har sin frus tillåtelse så finns det, som vi ser det, en stor anledning till att jag bidrar till människors förståelse för olika livsöden.

Om det här verkar luddigt, så skyller jag på att jag är lite halvpackad efter en supermiddag arrangerad och genomförd av min älskade hustru.

Om du till kompisar och annat folk du träffar vill berätta om vad din fru jobbade med tidigare så skall du självklart göra detta.

I denna berättelse, som jag bland annat fått höra, så ingår också det tragiska som gjorde att hon valde en viss riktning i livet, och när du själv berättar detta så blir åhörare berörda och förstår varför samt kan ställa de eventuella frågor de har.

När en nyfiken moderator på internet vill veta vad forumets medlemmars fruar gjort förut och varför medlemmar inte går ut och berättar detta, då är det en sak som ingen har med att göra, och dessutom kommer eventuella svar aldrig att kunna förklaras, bara fördömmas.

Tänk på att det som skrivs på internet kommer finnas där för en enorm lång tid, alla kan läsa, emedan när du berättar privat så glöms detta lika fort.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi är väl ena riktigt tragiska figurer vi som träffat damen i en bar :wink:

Inte alls, men rätt tragiskt att ni känner att ni måste berätta för hela världen att er fru jobbade med detta tidigare.

Om din fru vill tala om för hela världen att hon hade detta yrke, låt henne då själv göra det, du har liksom ingen skyldighet att göra det.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant tråd. Varför skall man mörka om en ens tjej jobbat i baren? Jo enkelt, prostitution är kraftigt stigmatiserat. Vem vill att andra människor ser ens älskling som en hora? Vem vill ses som en torsk som köpt sig kärlek? Enkelt att säga att man struntar i vad andra tycker men konsekvenserna för den fd bartjejen, hennes man och eventuella barn kan bli tämligen förödande t.ex. i form av utfrysning, sexuella ofredanden och uteblivna jobb.

Som jag säkert skrivit flera gånger tidigare på forumet har det under de cirka 10 år som jag levt med thai i Sverige varit tydligt att de tjejer som har sin bakgrund som bartjejer relativt ofta hamnar i svårigheter med t.ex. spel, lån och prostitution. Detta är väl ytterligare en anledning för en man att mörka om sin tjejs bakgrund. Han vill väl hålla henne borta från de dåliga flickorna.

Liksom flera andra skribenter häpnar jag över misstron på MPR över att många medlemmar faktiskt finner sina tjejer på helt andra platser än i baren. Vad är det för fel? Har ni aldrig varit ute i Thailand och raggat på vanliga diskon, stött på tjejer i affärer, resturanger, bussar osv. Har ni missat internet? Om man ger det lite tid så är det hur enkelt som helst att träffa och få omkull helt vanliga tjejer med helt vanliga arbeten både på turistorter, Bkk och i alla medelstora städer i Thailand.

Neil

Tyvärr så är denna åkomma obotbar. Det är något genetiskt bland Thai, både män och kvinnor (mest kvinnor måste jag säga)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag misstänker att procentandelen prostituerade är tämligen lika i Swe. och Thai.

Det skiljer bara på hur man ser det. Har ni aldrig varit på Stureplan? De e väl för f-n ingen skillnad.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

En typisk BTT tråd.

Ja jäklar vad det måste klia i fingrarna på gubben nu :giggle: .

För topic... Varför skulle man berätta det på ett öppet forum om nu inte ens partner har godkänt det eller är öppen med sitt gamla liv?

Som någon skrev...en anonym omröstning om man nu är nyfiken och vill veta "sanningen"

Kan tänka mig att dom flesta inte är så stolta över sitt forna liv och då "hängas ut" av sin partner hade åtminstone inte jag blivit så jävla glad åt.

Jag är inte speciellt stolt över en jävla massa saker jag har gjort i livet,saker som några av mina vänner och även en del andra vet om (man blir så "ärlig" av sprit :giggle: )

Men det betyder inte att jag vill redogöra för dom här . Hade jag berättat allt för tex min 94-åriga farmor så hade nog gumman dött på fläcken //Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jäklar vad det måste klia i fingrarna på gubben nu :giggle: .

För topic... Varför skulle man berätta det på ett öppet forum om nu inte ens partner har godkänt det eller är öppen med sitt gamla liv?

Som någon skrev...en anonym omröstning om man nu är nyfiken och vill veta "sanningen"

Kan tänka mig att dom flesta inte är så stolta över sitt forna liv och då "hängas ut" av sin partner hade åtminstone inte jag blivit så jävla glad åt.

Jag är inte speciellt stolt över en jävla massa saker jag har gjort i livet,saker som några av mina vänner och även en del andra vet om (man blir så "ärlig" av sprit :giggle: )

Men det betyder inte att jag vill redogöra för dom här . Hade jag berättat allt för tex min 94-åriga farmor så hade nog gumman dött på fläcken //Hn

Instämmer.

Om jag väljer att berätta valda delar om mitt förflutna så är det mitt val.

Men om någon annan gör det, då är han ute i tassemarkerna och riskerar obehag. Ssv. alla har skelett i garderoben.ALLA.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Instämmer.

Om jag väljer att berätta valda delar om mitt förflutna så är det mitt val.

Men om någon annan gör det, då är han ute i tassemarkerna och riskerar obehag. Ssv. alla har skelett i garderoben.ALLA.

Japp och jag har många, så en garderob räcker inte långt:ph34r:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...