Jump to content
IGNORERAD

MPR-Unikt?


thomas001

Recommended Posts

hasseigöteborg

Tänk er denna påhittade historia. Och det bygger lite gran på min erfarenhet där jag varit involverad i att skapa konsultteam i IT branchen. Och så fort man är lite osäker så finns ett bra verktyg för att ta det slutgiltiga beslutet. Och det är Google och även Facebook.

En man träffar en dam i Thailand i en bar. Hon är 25 år och har sådär utbilding. Hon kommer till Sverige och klarar SFI galant och läser sedan till förskolelärare. Allt frid och fröjd.

Sedan är hennes man av den typen som vill visa upp sin fru så han lägger foton på MRP på henne. Dessutom är hon med på MRP träffen med många foton som "Fru xxx" i kommentaren.

Så ganska snart har man hittat hennes mans namn på forumet. Och sedan ganska snart hittar man mannens kommentar att min fru var Hora i Phuket.

Ja. Ja. Damen söker ett jobb och även i detta fall använder personalchefen sin dator och hittar samma sak. Och då kanske det finns bättre alternativ att anställa.

Så ni som lämnar ut ert liv på forum och Facebook. Detta är personalchefernas bästa vän i utvalet.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 366
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    23

  • Baa

    21

  • mamma bäng fan pappa käng

    20

  • thomas001

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

På 90 talet var det populärt med konferenser till exotiska resmål. Bla Thailand..

Har fått beskrivet hur det har funkat av en person som sedermera blev min assistent...

Ändrades av chiangmai
Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tjena!

Kul med lite debatt. Detta är tydligen ett känsligt ämne. Så du menar på allvar att ingen av dom hundratals(tusentals) som du känner.så har ingen av dom åkt till Pattaya,Pukhet eller något annat party-ställe?? Mitt inlägg gällde inte gifta,familjer,backpackers m.m

Handen på hjärtat,du måste ju känna någon bland dina tusen som har åkt ensam till Pattaya eller Pukhet på sin första resa? :thumbsup:

MVH Thomas

Hej.

Tror faktiskt ingen av dom som jag känner som har varit till Thailand har åkt ensam på sin första resa till Thailand, utan det har varit med kompisgäng, familjen, käraste mm.

Och ingen av dom jag känner som har varit i Thailand har ens varit i Pattaya (utom jag, en nära polare och en 75 årig dam). Ingen av dom jag känner har åkt till Phuket som singeldestination utan då har det varit en del av en rundtripp som inkluderat några fler stopp eller en charter med familjen.

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Har funderat lite...hur konstigt det nu låter.

Här på MPR verkar nästan alla ha träffat sina tjejer,flickvänner och fruar antingen via vänner,nätdejting,på banken m.m

men aldrig i en bar,massage eller liknande.

Det jag finner märkligt är att jag känner och vet om cirka 100 killar som är ihop med Thai-tjejer,Filipinskor och kan

påstå att minst 90% av allihop har träffat sina tjejer enl. alt. 2. Även jag. Kanontjejer dom allra flesta men visst finns det röt-ägg också. I princip alla jag känner har ju gjort sin första resa till Pattaya,Pukhet eller något annat röj-ställe.

Och mig veterligen så letade varken jag eller dom efter trevligt tjej-sällskap på banken,risfältet eller i någon affär.

Utan i Lampaffären m.m där dom finns tillgängliga. Men det har tydligen inte så många gjort här på MPR.

Klart det finns undantag...men MPR är verkligen unikt.

Min helt personliga uppfattning och enkla fundering. :thumbsup:

Ganska rätt uppfattning i mitt tycke. De flesta som kom till Thailand för första gången, tog bussen direkt till Isaan för att leta efter sin tillkommande fv-fru. rolleyes.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Ganska rätt uppfattning i mitt tycke. De flesta som kom till Thailand för första gången, tog bussen direkt till Isaan för att leta efter sin tillkommande fv-fru. rolleyes.gif

De flesta som kom till Thailand för första gången, tog flygbuss A3 direkt till Kho San Road för att leta efter en någotsånär loppfri säng under 50 bath och sen slänga 400 bath på en dyngfylla och berätta för bordsgrannen hur jävla världsvan man var...

Mina första erfarenheter av Thailand ... :)

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Tror faktiskt ingen av dom som jag känner som har varit till Thailand har åkt ensam på sin första resa till Thailand, utan det har varit med kompisgäng, familjen, käraste mm.

Och ingen av dom jag känner som har varit i Thailand har ens varit i Pattaya (utom jag, en nära polare och en 75 årig dam). Ingen av dom jag känner har åkt till Phuket som singeldestination utan då har det varit en del av en rundtripp som inkluderat några fler stopp eller en charter med familjen.

mvh

Tjena!

Så du känner inte någon singel-kille bland dina 1000 som har åkt på sin första resa till något party-ställe i Thailand?

Låter unikt :thumbsup:

Mvh Thomas

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar om det är en generationsgrej. Första gången jag var i Thailand var jag 15 år (slutet av 80-talet) med mina föräldrar och inte blev det något barhäng då inte. Andra gången åkte jag själv men undvek Pattaya eftersom det i mina ögon bara var känt för en sak.

Av de thaitjejer jag känner i Sverige så vet jag att alla utom en har en akademisk examen från hemlandet och jag tror ingen av dem jobbat i en bar. (Undantaget vet jag för lite om, det ska inte tolkas som att hon saknar examen och har jobbat i bar.)

Min poäng är inte att "alla" thaitjejer är som de jag känner. En av dem jobbar som hemspråkslärare och hon uppskattade att ungefär hälften av de barn hon träffade hade mödrar med ett förflutet i barsvängen. Med tanke på den enorma inflödet av Thailändska kvinnor så kan man med lite grundläggande kunskaper i statistik konstatera att var och en som är aktiv i diskussionerna på MPR personligen kan känna 100 personer där alla har samma bakgrund utan att det för den sakens skulle är mer en en blip i statistiken.

Ibland känns den här diskussionen som att fem personer besökt McDonalds vid olika tidpunkter på dygnet och sedan ägnar resten av sina liv att försöka "avslöja" alla andra som lögnare baserat på att de fått en annan uppfattning av hur det var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar om det är en generationsgrej. Första gången jag var i Thailand var jag 15 år (slutet av 80-talet) med mina föräldrar och inte blev det något barhäng då inte. Andra gången åkte jag själv men undvek Pattaya eftersom det i mina ögon bara var känt för en sak.

Av de thaitjejer jag känner i Sverige så vet jag att alla utom en har en akademisk examen från hemlandet och jag tror ingen av dem jobbat i en bar. (Undantaget vet jag för lite om, det ska inte tolkas som att hon saknar examen och har jobbat i bar.)

Min poäng är inte att "alla" thaitjejer är som de jag känner. En av dem jobbar som hemspråkslärare och hon uppskattade att ungefär hälften av de barn hon träffade hade mödrar med ett förflutet i barsvängen. Med tanke på den enorma inflödet av Thailändska kvinnor så kan man med lite grundläggande kunskaper i statistik konstatera att var och en som är aktiv i diskussionerna på MPR personligen kan känna 100 personer där alla har samma bakgrund utan att det för den sakens skulle är mer en en blip i statistiken.

Ibland känns den här diskussionen som att fem personer besökt McDonalds vid olika tidpunkter på dygnet och sedan ägnar resten av sina liv att försöka "avslöja" alla andra som lögnare baserat på att de fått en annan uppfattning av hur det var.

Tjena!

Lite nyfiken på hur många Thai-tjejer du känner i Svedala? När ALLA utom en har akademisk utbildning. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner ett 20-tal och det är bara 2 som har en akademisk examen. Dessa 2 är också de tråkigaste att umgås med hehe... :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är MPR unikt?

Ja, det får jag nog lov att säga.

Förhållandevis många tycks ha svårt för att det kan finnas män som funnit sin thailändska flickvän på andra ställen än i baren.

Det fenomenet har jag aldrig stött på i verkliga livet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Varför startade jag denna tråd? Varje gång det startas en tråd om: Buffeln är sjuk,Mamma har brutit benet,tappat mobilen,hur mycket pengar ska man skicka m.m m.m Kan fortsätta i evighet. DÅ har massorna på MPR svar på det mesta. Lite konstigt när knappt någon här på MPR har träffat sin kvinna på något röj-ställe. Är helt övertygad om att: Har din tjej akademisk utbildning,jobbat på bank m.m m.m så behöver hon inte be någon om bidrag varje månad!

Fortfarande mina personliga tankar. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Är MPR unikt?

Ja, det får jag nog lov att säga.

Förhållandevis många tycks ha svårt för att det kan finnas män som funnit sin thailändska flickvän på andra ställen än i baren.

Det fenomenet har jag aldrig stött på i verkliga livet.

Tjena!

Givetvis har många män träffat sin asiatiska fru eller fru från någon annanstans i världen än i baren. Konstigt vore det väl annars.

Tror ingen har problem med var man har träffat sin framtida partner. Tråden gällde om MPR är unikt eller inte.

Vad vet jag? :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Lite nyfiken på hur många Thai-tjejer du känner i Svedala? När ALLA utom en har akademisk utbildning. :thumbsup:

Som bor i Sverige rör det sig kanske om 10-15 stycken, i Thailand närmare 100.

Saken är den att jag träffat dem i min roll som lärare på en högskola vilket gör att de utan examen helt enkelt inte dyker upp på min radar. Därtill har min fru inte så många thailändska vänner som hon umgås med här så det är en begränsad grupp.

Min poäng är just att vi måste kunna skilja på vår personliga erfarenhet och hur det ser ut i stort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är ju intressant, Dyker upp med jämna mellanrum.

Att dejta Svea från Sveg är ju inte samma som att dejta Noi från Thailand , . Ett land som ligger långt ner i indexet för rika/ fattiga .

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Givetvis har många män träffat sin asiatiska fru eller fru från någon annanstans i världen än i baren. Konstigt vore det väl annars.

Tror ingen har problem med var man har träffat sin framtida partner. Tråden gällde om MPR är unikt eller inte.

Vad vet jag? :thumbsup:

Jo jag tror att MPR är unikt, kan inte finnas fler forum där en moderator vill veta samt ifrågasätter om inte övriga medlemmars fruar har jobbat som prostituerade i sitt tidigare liv.

Vad han hoppades få ut med denna fråga undrar jag verkligen, kanske skall registreras i medlemsregistret, gift med en..., inte gift med en..

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Varför startade jag denna tråd? Varje gång det startas en tråd om: Buffeln är sjuk,Mamma har brutit benet,tappat mobilen,hur mycket pengar ska man skicka m.m m.m Kan fortsätta i evighet. DÅ har massorna på MPR svar på det mesta. Lite konstigt när knappt någon här på MPR har träffat sin kvinna på något röj-ställe. Är helt övertygad om att: Har din tjej akademisk utbildning,jobbat på bank m.m m.m så behöver hon inte be någon om bidrag varje månad!

Fortfarande mina personliga tankar. :thumbsup:

Det kan ju också vara så att många har träffat mer än en Thailändsk kvinna och de som drabbades av buffel/sjukhus/mobil-problem INTE blev de som senare blev deras partner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var och hur andra träffat sin partner och vilket behov som finns att "veta" huruvida andra eventuellt friserar sanningen kan väl endast bottna i männens osäkerhet. Kan inte förstå varför det annars skulle vara intressant att diskutera eller fundera kring.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag tror att MPR är unikt, kan inte finnas fler forum där en moderator vill veta samt ifrågasätter om inte övriga medlemmars fruar har jobbat som prostituerade i sitt tidigare liv.

Vad han hoppades få ut med denna fråga undrar jag verkligen, kanske skall registreras i medlemsregistret, gift med en..., inte gift med en..

Tjena!

Har har du ett ärligt svar!

Tråden är ingen fråga. Bara en liten undran i all välmening om MPR är unikt.(gillar att ibland skapa debatt och tjat)

Tar du illa upp så är det ok. Jag känner inte dig och du känner inte mig.

Ang medlemsregister m.m så har jag inte en susning.

Gift med en...inte gift med en...

Fick bara för mig att skapa en tråd för lite tjat och kul.

Men det är enl. dig inte ok eftersom jag är moderator.

Har startat massor av trådar..bildtrådar,om min familj,resor m.m m.m

Så var går gränsen...du verkar ju veta!

Tydligen är det ok med familjetrådar som moderator men inte denna tråd.

Have a nice day!

Mvh Thomas

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom det är ett Thailändskt forum så handlar tråden om Thailändska kvinnor,märkvärdigare än så är det inte.Finns män som träffar sina kvinnor i tex Kenya och jag kan tänka mig att samma spörsmål dryftas på deras forum..

Annars är jag för att frågan tål att talas om och de som inte känner för det struntar helt enkelt i det!

Men iofs tycker jag frågeställningen är banal då de som redan förälskat sig i sin kvinna oavsett var de jobbat tidigare redan hanterat det med sig själv och knappast känner för att lyfta frågan igen.Innan jag träffade min kvinna så hade jag lekstuga i Thailand och de flesta jag träffade där kunde blivit min flickvän/fru om jag vetat att jag sökte någon. Förmodligen gav jag mig och dem aldrig chansen att låta nåt göra större intryck innan jakten på nästa erövring fortsatte .Ännu kan jag tänka tillbaka på en del fantastiska undersköna trevliga damer som jobbade i svängen och undra hur det gått för dem. Hoppas de träffat en bra karl för de var de sannerligen värda. Aldrig någonsin har jag tittat ned på en person som jobbat med världens äldsta yrke.

Dagen efter en månads sem i Phuket träffade jag min hustru på nätet och sedan gick det som det gick och jag hade mer tur än jag förtjänade som träffade henne.

Och aldrig någonsin har hon frågat om mina tidigare semestrar och hon ser heller aldrig ned på andra människor oavsett hur slumpen har format deras livsöde och det hedrar jag henne för.

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Att MPR finns och att samlevnadsfrågor dyker upp dagligen...är väl att relation Svensk/ Thai inte är det samma som att gifta sig med Britta i grannbyn. Har aldrig sett en sajt med... Vi som bor i Bollnäs och gillar Bollnäs.

Att flytta till andra sidan jordklotet kräver ett stort personligt engagemang. Vare sig Thailand/ Sverige och vise versa.

Link to comment
Dela på andra sajter

De flesta som kom till Thailand för första gången, tog flygbuss A3 direkt till Kho San Road för att leta efter en någotsånär loppfri säng under 50 bath och sen slänga 400 bath på en dyngfylla och berätta för bordsgrannen hur jävla världsvan man var...

Mina första erfarenheter av Thailand ... :)

Och sedan bussen till Isaan, eller blev det en avstickare till Phuket eller Pattaya först? rolleyes.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag träffade damen på Rum Dum Bar en tidig morgon när jag borde ha legat hemma och sovit men det är ju ingen hemlighet.

Hade kollat fotboll(Sverige - Holland) på natten med Maitan och Ragson och fick för mig att ta en sista Chang på vägen hem.

Helt plötsligt stod hon bara där och efter 5 min insåg jag att hennes bristande språkkunskaper och mitt tillstånd inte gav upphov till lite smalltalk.

Jag gick rakt på sak men inte f_n ville hon gå med. Jag fick dock hennes telefonnummer som jag aldrig ringde.

Några dagar senare hamnade jag där igen för att kolla Tottenham som spelade borta mot Newcastle (2-2).

Efter en stund fick jag syn på henne, hon satt bredvid en farang som försåg henne med drinkar och jag tänkte inte mer på det, det var ju match.

OK, jag sneglade åt hennes håll med jämna mellanrum i spelavbrotten.

I slutet av matchen så stod hon plötsligt bredvid mig och log och jag smälte direkt. :give_heart:

Jag bjöd på nå't att dricka och då berättade hon att farangen blev sur och gick när hon inte ville gå med honom hem.

Jag tappade koncentrationen och missade när de så säkra 3 poängen förvandlades till bara 1 poäng genom en sen kvittering av Newcastle :(

Hon följde med mig hem för att trösta mig och gick aldrig mer tillbaka till jobbet.

Så var det med det, ingen lampaffär här inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Otroligt att just killar med Tjejer från Thailand känner ett kall att förneka eller förklara tjejens historia.'

Har liksom aldrig träffat en kille med Europeisk dam som börjar snacka om tjejens historia, INNAN DE TRÄFFADES.'

Är väl inte killens sak vad hon gjorde innan deras liv tillsammans startade, för när de träffades valde ju killen att acceptera henne som hon är, eller?

Att det sedan finns killar som antingen måste försvara tjejens historia eller ännu värre vill visa att han inte bryr sig, och detta genom att berätta hennes historia, det säger mer om killen än tjejen.

Undrar jag vad ni känt om er tjej på ett internetforum för kvinnor, utan er vetskap berättat att ni är en gammal torsk som jagat prostituerade, som sagt, gjort är gjort och alla har en ryggsäck.

Vill tjejen själv berätta sin historia så låt henne göra det, men att ni som tjejens partner känner ett kall att göra så, och t.o.m. på ett internetforum och antagligen utan hennes vetskap, löjligt.

Jag har många gånger fått frågan var jag träffade min fru, bl a av dej, och jag har slirat en hel del på svaret med hänsyn till min fru, men en dag sa hon till mej - jag tycker inte om att du ljuger och om du måste svara så, vill jag att du säger som det är och inget annat.

Jag känner inget kall att berätta min frus historia, men varken jag eller min fru jag känner någon dramatik i att avslöja att hon har jobbat i bar och just det är en poäng i att avdramatisera betydelsen av ett tidigare promiskoöst liv.

Om jag, här på MPR, skulle skriva ner min frus levnadshistoria från barn till vuxen (ca 25 år), så skulle en del inte tro på vad jag skrev, medan andra skulle gråta så tårarna sprutade.

Om man har sin frus tillåtelse så finns det, som vi ser det, en stor anledning till att jag bidrar till människors förståelse för olika livsöden.

Om det här verkar luddigt, så skyller jag på att jag är lite halvpackad efter en supermiddag arrangerad och genomförd av min älskade hustru.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur man träffar sin fru ..

Jag träffade min fru på internet, men vi har båda sagt i många år ,,,,på restaurang...

I Sverige i vissa lattekretsar är det hip att deklarera att man dejtar på internet ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det roligaste eller kanske mest tragiska är gubbarna som pga sin osäkerhet inför ogivningens tyckande måste berätta "sin" historia om var de träffade damen utan att någon ens har frågat om det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...