Jump to content
IGNORERAD

Att hitta sin fru i Thailand


Pingislover

Recommended Posts

själv så sålde jag båten 85000 kr. tanten och hennes dotter kom hit 19/11 direkt ner till skatteverket och skrev in dom så ungen fick sitt barnbidrag från den 20 och 1/12--05 samma år så öppnade hon thaimassage butiken och hon var nog bland dom 10 första i stockholm tror jag. investerade kanske 50.000kr iallt nu 7 år senare och cirka 20 resor till los plus båt så är jag rätt nöjd hon har haft mycket kunder som har betalat mina resor själv har jag inte lagt ut en spänn så klart. jag glömde huset som VI byggde men HON äger det och betalat själv allting. hon brukar säja oh vilket fint hus du har tirak . javisst säjer jag :thumbsup: med facit i hand så har hon sitt och jag bor oftast på hotell pga slippa alla jvla lismade thai som tror att dom får gratis öl nejnejnej så nu när jag åker upp till huset så kommer ingen hem till mig förutom nåra svenskar och bröllopet som hon tjatade om har hon lagt ner pga jag inte tänker lägga någon sinsod det är väl ingen jvla hund jag ska köpa.för det har jag hemma i sverige ha en bra dag

mvh

Ja, det verkar ju som du har lyckan i din hand. Jag menar, det är ju viktigast att inte betala någonting, kan hon göra det så är det ju väldigt bra.

Och gratis öl till några thai som vill ha, det är ju för jävligt om man skulle behöva betala detta..

Likadant med Sin sod.bättre att skita i kvinnan i sitt liv och hennes traditioner och önskemål Vad är väl ett bröllop inför släkten för en thaiflicka?? Nej skit i det, det är bättre och billigare och pengarna är ju det viktigaste och att inte betala något.

Nonki

Ändrades av Nonki
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 163
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    17

  • Pingislover

    12

  • andrejsdenruskige

    7

  • hamnoi

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Du behöver inte ens ge dom mat för att få en.Så många stackars hungriga hundar jag sett i Thailand hoppades jag att det inte fanns.Jag är en stor djurvän och mår inte speciellt bra av att se hur många behandlar sina hundar.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det verkar ju som du har lyckan i din hand. Jag menar, det är ju viktigast att inte betala någonting, kan hon göra det så är det ju väldigt bra.

Och gratis öl till några thai som vill ha, det är ju för jävligt om man skulle behöva betala detta..

Likadant med Sin sod.bättre att skita i kvinnan i sitt liv och hennes traditioner och önskemål Vad är väl ett bröllop inför släkten för en thaiflicka?? Nej skit i det, det är bättre och billigare och pengarna är ju det viktigaste och att inte betala något.

Nonki

Kunde inte sagt det bättre själv! :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 10 månader senare...
Pingislover

Hur är det om man nu skulle hitta en Thaifru och hon efter

några år blir självförsörjande, kan man då räkna med.

 

Att hon betalar halva hyran

Att hon delar på avgifter typ, El, Vatten, sophämtning, hemförsäkring osv.

Att hon betalar halva matkostnaderna

Att hon betalar halva bilkostnaderna Bensin, nya vinterdäck, olja osv,

Att hon själv betalar sina biljetter till Thailand.

OSV. :17: 

 

(Detta är kostnader som jag förmodligen betalt under 2-3 år) ??? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det om man nu skulle hitta en Thaifru och hon efter

några år blir självförsörjande, kan man då räkna med.

 

Att hon betalar halva hyran

Att hon delar på avgifter typ, El, Vatten, sophämtning, hemförsäkring osv.

Att hon betalar halva matkostnaderna

Att hon betalar halva bilkostnaderna Bensin, nya vinterdäck, olja osv,

Att hon själv betalar sina biljetter till Thailand.

OSV. :17: 

 

(Detta är kostnader som jag förmodligen betalt under 2-3 år) ??? 

 

Om man hittar sig en svensk fru, kan man räkna med ovanstående? Nja!

Förhoppningsvis kan man väl räkna med att både svenska och thailändska fruar bidrar efter ekonomisk förmåga.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det om man nu skulle hitta en Thaifru och hon efter

några år blir självförsörjande, kan man då räkna med.

 

Att hon betalar halva hyran

Att hon delar på avgifter typ, El, Vatten, sophämtning, hemförsäkring osv.

Att hon betalar halva matkostnaderna

Att hon betalar halva bilkostnaderna Bensin, nya vinterdäck, olja osv,

Att hon själv betalar sina biljetter till Thailand.

OSV. :17: 

 

(Detta är kostnader som jag förmodligen betalt under 2-3 år) ??? 

Det kostar att vara greve  :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Pingislover
Det kostar att vara greve  :crazy:

Sa han som hämtade frun i Täby :17: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det om man nu skulle hitta en Thaifru och hon efter

några år blir självförsörjande, kan man då räkna med.

 

Att hon betalar halva hyran

Att hon delar på avgifter typ, El, Vatten, sophämtning, hemförsäkring osv.

Att hon betalar halva matkostnaderna

Att hon betalar halva bilkostnaderna Bensin, nya vinterdäck, olja osv,

Att hon själv betalar sina biljetter till Thailand.

OSV. :17: 

 

(Detta är kostnader som jag förmodligen betalt under 2-3 år) ??? 

 

Vad du kan räkna med är att hon drar som en oljad blixt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:ironi: (Får väl lägga till denna så att ingen går i taket i onödan.)

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det om man nu skulle hitta en Thaifru och hon efter

några år blir självförsörjande, kan man då räkna med.

Att hon betalar halva hyran

Att hon delar på avgifter typ, El, Vatten, sophämtning, hemförsäkring osv.

Att hon betalar halva matkostnaderna

Att hon betalar halva bilkostnaderna Bensin, nya vinterdäck, olja osv,

Att hon själv betalar sina biljetter till Thailand.

OSV. :17:

(Detta är kostnader som jag förmodligen betalt under 2-3 år) ???

Vi delar inte allt 50/50 men vi har väl ungefär lika mycket kvar efter allt är betalt.

Jag har nog lite mer.

Skulle vi dela på allt så skulle frugan knappt kunna spara något och då hade jag ändå fått betala

Semestrar mm...hahahaha.

Till denna resan har hon betalt halva biljettkostnaden för oss tre och halva kostnaden för hotellet i koh Chang .

Sen står jag för Bangkokvistelsen mm ,men hon blåser en hel del mer än mig på släkten här uppe.

Irriterande mycket enligt min åsikt, men det är pengar hon själv har sparat ihop till så...

För mig är det självklart att man hjälps åt..blir det husbygge så har jag efter mycket om o men lovat

att stå för hälften..hon har betalt mark+markhöjningen innan..

Bilköp mm i Sverige har jag stått för men skulle vi låna till en bil istället för o casha så skulle hon få

lägga hälften.Det här funkar för oss ivf //Lp

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Frugan kommer slantar nästa flygbiljett för oss tre. Sen har hon betalt huset i Thailand till hennes föräldrar och då har jag stått för större delen av kostnaderna hemma men det gör mig inget .. Men huset kommer stå på oss båda. Men föräldrarna bor där tills dom inte finns längre. hur vida jag kommer utnyttja huset framöver vet jag inte... Tror inte jag pallar med bylivet en längre tid. :)

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Numera delar vi på allt som innebär hushållet,vad vi gör med slantar som blir över är upp till var och en.Det enda som irriterar mig är att all sprit jag försöker samla dricks upp av henne och hennes väninnor(kan ju bli gammalt)Jag hade ett 50-årigt portvin som de sög i sig(fått från en faster)Förklaringen var att de hade bara tagit ett glas var sen hällde de ut den för den var inte god  :13: Smaklökar är de såta damerna inte utrustade med,här gäller bara procenten :ahh:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Numera delar vi på allt som innebär hushållet,vad vi gör med slantar som blir över är upp till var och en.Det enda som irriterar mig är att all sprit jag försöker samla dricks upp av henne och hennes väninnor(kan ju bli gammalt)Jag hade ett 50-årigt portvin som de sög i sig(fått från en faster)Förklaringen var att de hade bara tagit ett glas var sen hällde de ut den för den var inte god  :13: Smaklökar är de såta damerna inte utrustade med,här gäller bara procenten :ahh:

Tanterna har väl förstått att måne bara dricker minimjölk nuförtiden, så resten är väl bara att konsumeras :crazy:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det om man nu skulle hitta en Thaifru och hon efter

några år blir självförsörjande, kan man då räkna med.

 

Att hon betalar halva hyran

Att hon delar på avgifter typ, El, Vatten, sophämtning, hemförsäkring osv.

Att hon betalar halva matkostnaderna

Att hon betalar halva bilkostnaderna Bensin, nya vinterdäck, olja osv,

Att hon själv betalar sina biljetter till Thailand.

OSV. :17: 

 

(Detta är kostnader som jag förmodligen betalt under 2-3 år) ??? 

 

Om vi skulle bry oss om vem som betalar vad och hur mycket

skulle vi varken haft tid eller lust att gifta oss med varandra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan kommer slantar nästa flygbiljett för oss tre. Sen har hon betalt huset i Thailand till hennes föräldrar och då har jag stått för större delen av kostnaderna hemma men det gör mig inget .. Men huset kommer stå på oss båda. Men föräldrarna bor där tills dom inte finns längre. hur vida jag kommer utnyttja huset framöver vet jag inte... Tror inte jag pallar med bylivet en längre tid. :)

Ähh våga bli byfåne!!!'

Själv anser jag att det är mitt egna fel till 95% att jag tycker det är tråkigt iom att jag inte har lärt mig språket..

Visst är det inte skitskoj även om jag hade kunnat snacka ,men ändå mycket fan så mycket

roligare än o sitta som en flinande fåne hahaha.

Men det är för frugan o grabben jag gör det..jag ser hur det lyser om henne när hon får leva bylivet

O tjattra med släkt o gamla vänner..handla på marknaden o laga o äta mat som hon gjorde förr.

Det får man många +poäng för och faktum är att när hon trivs så trivs jag ...

även om jag helst vill vara vid havet, Göteborgare som man är..

Men denna resan är hasip hasip mellan byliv o hav/storstad o det funkar helt ok.

Skål från risbyn..Gt is da shit//Lp

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi är ju nästan grannar. Jag från Borås o du från GBG. Gillar verkligen din inställning till Thailand,din fru,hennes familj m.m

Ta allt som det kommer,och en go klackspark kommer man långt med. 

Have a nice time in Thailand!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig haft så mkt pengar övers förr som nu..:) Då levde man publivet och o fick så klart slanta för båda för det mesta, dyra helger.. Nu har man inte tid att slösa då man jobbar in vintersemestern o sen drar in lön som man bränner en femtedel av under vintervilan.. Kan man spara en bra slant varje år till kidsen för senare behov som skola eller vad de vill nu göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi är ju nästan grannar. Jag från Borås o du från GBG. Gillar verkligen din inställning till Thailand,din fru,hennes familj m.m Ta allt som det kommer,och en go klackspark kommer man långt med.  Have a nice time in Thailand!!!
Tack..hade du hållit på rätt lag så hade jag nästan kunnat tycka om dig :-) Tråkigt att ingen här mpr verkar finnas i mitt närområde..lite svensk groggafton hade varit skoj. Har iofs en törstig norrbagge men det kräver så mycket koncentration o lyssna på honom hahaha Ha de gott själv knallen//Hp

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju bara 6 mil att åka för dig! så kan du få se på riktig fotboll!!

Oavsett vilket...du är välkommen hem till mej och min fru på groggafton,alla dagar i veckan!

Sköt om dig och hälsa dom du vill!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju bara 6 mil att åka för dig! så kan du få se på riktig fotboll!! Oavsett vilket...du är välkommen hem till mej och min fru på groggafton,alla dagar i veckan! Sköt om dig och hälsa dom du vill!!
Tackar..ska fundera på det.var håller ni hus? Inte för att jag kommer att veta var det är ändå men frugan vet nog. Är du seriös så kanske jag dyker upp i helgen om vi hittar lämplig skjuts.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det om man nu skulle hitta en Thaifru och hon efter

några år blir självförsörjande, kan man då räkna med.

 

Att hon betalar halva hyran

Att hon delar på avgifter typ, El, Vatten, sophämtning, hemförsäkring osv.

Att hon betalar halva matkostnaderna

Att hon betalar halva bilkostnaderna Bensin, nya vinterdäck, olja osv,

Att hon själv betalar sina biljetter till Thailand.

OSV. :17: 

 

(Detta är kostnader som jag förmodligen betalt under 2-3 år) ??? 

 

Förhoppningsvis bidrar hon väl efter sin förmåga precis som du gör? Varför skulle hon inte göra det?

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig haft så mkt pengar övers förr som nu.. :) Då levde man publivet och o fick så klart slanta för båda för det mesta, dyra helger.. Nu har man inte tid att slösa då man jobbar in vintersemestern o sen drar in lön som man bränner en femtedel av under vintervilan.. Kan man spara en bra slant varje år till kidsen för senare behov som skola eller vad de vill nu göra.

 

Håller med om detta. Även innan min fru hade jobb, hade jag (vi) mer pengar över varje månad än jag hade när jag var själv :)

 

Sedan är ju en annan sak, att man kanske inte ska betala hälften var, utan man bidrar efter ekonomisk förmåga. Eftersom jag tjänar betydligt mer än min fru, så bidrar jag också med mer till våra gemensamma utgifter.

 

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har varit gifta ett bra tag så jag tvivlar på att det finns något kvar som inte är vårt.

Dessutom tror ingen av oss att vi kan ta annat med oss in i himlen eller nästa liv, än det vi ger bort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...