Jump to content
IGNORERAD

Att hitta sin fru i Thailand


Pingislover

Recommended Posts

Jag skojar inte.

Min kompis fick tag på en thai för ett par veckor sedan här när hon är på besök och sexsifriga belop blir det inte tal om.

upp to you

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 163
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    17

  • Pingislover

    12

  • andrejsdenruskige

    7

  • hamnoi

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hon var redan på förstagångsbesök i Sverige så jag slapp betala flygresan.

1000 dyra kronor fick jag dock betala för ytterligare 3 månader.

Hon blev gravid under den tiden och jag skickade papper till mig som då var överbelastade om att hon skulle få stanna.

Efter ett halvårs väntan kom det ett svar som gav ut vilket förvandlades till Put så fort babyn kommit ut och jag skrivit på faderskapet.

Med mödravård, ultraljud mm så har det kanske kostat 5000kronor :thumbsup:

Det var inte mkt hon.åt ,sedan fick hon nog gå i trasiga skor också snåljåp he he ironi

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inte mkt hon.åt ,sedan fick hon nog gå i trasiga skor också snåljåp he he ironi

Det gick ingen nöd på henne men oron vad som händer under ett halvår var svår för mig . B)

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar de gömma sig..

titt ut kom ut..

dunken ett två tre

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, det beror på leverne före och efter. Många med mig sparar många kronor från både puben och restaurangbesök om man nu alls ska kalkylera på sin kärlek? :)

Ja, så kan det gå om man är vek och får tag på ett dominant fruntimmer, fast det innebär ju bara att stålarna går till gardiner och hadnväskor i stället för öl och gåslever.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, så kan det gå om man är vek och får tag på ett dominant fruntimmer, fast det innebär ju bara att stålarna går till gardiner och hadnväskor i stället för öl och gåslever.

Öl och gåslever är fanimig inte gott (tillsammans)

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det som kostar undrar en del som verkar vara utan fantasi. Nåja det är nog främst kategorierna mat, kläder, nöjen, resor, hälsa, transporter osv. utöver de mer invandrarrelaterade som div ansökningskostnader, studiekostnader, flygbiljetter, familjesupport osv. Och det fotsätter kosta ända tills partnern har integrerats så pass mycket i samhället att hon har inkomsten som innebär att hon klarar av att bidra i lika stor utsträckning som hon tar.

Hundratusen räcker inte speciellt långt i det sammanhanget.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan er hür det räknes ut. Hvilket skal med i sammentällingen?

Om jag regner alt inklusiv husbygge, köp av rismark, bil, moped, rejser, och alt, ja så blir det nogot mera än 100.000,- (Sek)

En dansk som ber om ursäkt för hans konstiga svenska

Link to comment
Dela på andra sajter

Öl och gåslever är fanimig inte gott (tillsammans)

Mvh

Amja

Helt riktigt, man skall inte blanda gåslevern i ölen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det som kostar undrar en del som verkar vara utan fantasi. Nåja det är nog främst kategorierna mat, kläder, nöjen, resor, hälsa, transporter osv. utöver de mer invandrarrelaterade som div ansökningskostnader, studiekostnader, flygbiljetter, familjesupport osv. Och det fotsätter kosta ända tills partnern har integrerats så pass mycket i samhället att hon har inkomsten som innebär att hon klarar av att bidra i lika stor utsträckning som hon tar.

Hundratusen räcker inte speciellt långt i det sammanhanget.

Kunde inte skrivit det bättre själv!

Men lönen räcker till då som nu, så ingen kostnad alls egentligen?

MVH Tomy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Att tänka på sin partner som en kostnad ja det stämmer.Billigaste i längden är att köpa ett par arbetshandskar och skicka skinnet fram och tillbaka gör man det utom hus slipper man papperskostnaden så vad väntar ni på snål gubbar börja träna :14: ni sparar pengar och får bättre hälsa

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det som kostar undrar en del som verkar vara utan fantasi. Nåja det är nog främst kategorierna mat, kläder, nöjen, resor, hälsa, transporter osv. utöver de mer invandrarrelaterade som div ansökningskostnader, studiekostnader, flygbiljetter, familjesupport osv. Och det fotsätter kosta ända tills partnern har integrerats så pass mycket i samhället att hon har inkomsten som innebär att hon klarar av att bidra i lika stor utsträckning som hon tar.

Hundratusen räcker inte speciellt långt i det sammanhanget.

Tja utan fantasi, mat, kläder och nöjen kostar väl även med en svensk tjej så det känns fel att räkna in i kostnaden "att ta hit sin flickvän"

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja utan fantasi, mat, kläder och nöjen kostar väl även med en svensk tjej så det känns fel att räkna in i kostnaden "att ta hit sin flickvän"

Kalla det levnadsomkostnader då !!!!!

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Att tänka på sin partner som en kostnad ja det stämmer.Billigaste i längden är att köpa ett par arbetshandskar och skicka skinnet fram och tillbaka gör man det utom hus slipper man papperskostnaden så vad väntar ni på snål gubbar börja träna :14: ni sparar pengar och får bättre hälsa

Arbetshandskar, det låter så burdust. Föreslår istället silkeshandskar med lämpligt smörjmedel. Att stå utomhus i regn och rusktider samt under vintern rekomenderas inte för bättre hälsa. Är man en 4 sekunders man så spelar det väl ingen roll, men att stå ute i dåligt väder med lilleman naken rekomenderas inte några längre tider.

Kan väl också tilläga att ofta bedrar snålheten visheten.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Har provat damer från olik härkomst i mitt liv och för min del så har det varit liknande kostnader oberoende vilket land/ursprung de har så det är nog bara att avfärda kostnaden som levnadsomkostnad som den vise Måne sa....

Link to comment
Dela på andra sajter

Utrusta frugan med en GPS-sändare så hittar ni henne enklare. :crazy: .

Ändrades av Palmer
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Utrusta frugan med en GPS-sändare så hittar ni henne enklare. :crazy: .

Då är ju frågan.

Vad kostar en sådan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir lite fundersam när det alltid pratas kostnader när det gäller damen.

Träffar man nå'n man vill leva tillsammans med så gör man väl bara det helt enkelt.

Man får väl leva på de pengar man har tillgång till, svårare än så är det väl inte, eller har jag missat nå't?

Link to comment
Dela på andra sajter

Innan jag träffade gumman min så hade jag alldrig några pengar utan levde för dagen.

När jag träffade gumman min så fick jag styra pengaflödet och strunta i och springa på krogen.

Idag när båda heltidsarbetar så har vi skapligt ställt. :thumbsup:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja utan fantasi, mat, kläder och nöjen kostar väl även med en svensk tjej så det känns fel att räkna in i kostnaden "att ta hit sin flickvän"

Alla svenska tjejer över 20 som jag varit med har kunnat betala sin egna mat, kläder och nöjen. Det kommer den thailändska flickvännen också kunna göra när de lärt språket och sederna i landet samt fått ett jobb. Men det tar ett tag.

Jag blir lite fundersam när det alltid pratas kostnader när det gäller damen.

Träffar man nå'n man vill leva tillsammans med så gör man väl bara det helt enkelt.

Man får väl leva på de pengar man har tillgång till, svårare än så är det väl inte, eller har jag missat nå't?

Kostnader är antagligen nog så viktiga om man är 21 år, precis har fått sin första lön och är kär i en tjej utan egna pengar på andra sidan jordklotet. Och det var med den frågan tråden startade även om det av någon anledning som jag inte känner till plötsligt blev två separata trådar av svaren.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

n nog så viktig om man är 21 år, precis har fått sin första lön och är kär i en tjej utan egna pengar på andra sidan jordklotet. Och det var med den frågan tråden startade även om det av någon anledning som jag inte känner till plötsligt blev två separata trådar av svaren.

Jo, jag förstår det men många av de som kommenterar utifrån den ekonomiska aspekten är nog betydligt äldre än 21 år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jag förstår det men många av de som kommenterar utifrån den ekonomiska aspekten är nog betydligt äldre än 21 år.

Är väl inte så konstigt för även om man är över de tjugo så är det en ganska rund summa som gäller. Förstår dock att många pga vår kollektiva kristlutheranska samhällsfostran anser det ofint att ens nämna ordet pengar och kärlek i samma mening men det oket tycker jag vi ska kasta av oss. Inget fel att ta hänsyn till och tänka även på den praktiska biten av ett förhållande.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Frun har ju kostat mig massor av stålar.

Utan henne hade det inte blivit någon unge.

Utan ungen ingen kombi.

Utan unge och kombi så hade det inte blivit ett hus.

Utan huset så hade man inte behövt så mycket möbler.

Varje möbel bör ha en dator i närheten.

Att slippa se huset renderar i Thailandsresor.

Thailandsresor kostar fläsk.

Fast frågan är om det hade blivit billigare utan frun?

Dessutom så vet jag inte om jag vill vara utan dottern, huset, bilen eller något annat.

Nästan allt kan bytas ut förutom dottern. Ja, jag vill påstå att även frun kan bytas ut. Fast det är inget jag känner för i dagsläget och hoppas att hon känner det samma.

Sedan kom jag att tänka på att jag aldrig har haft så bra ekonomi som jag har nu. Alltså efter fru och barn...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir lite fundersam när det alltid pratas kostnader när det gäller damen.

Träffar man nå'n man vill leva tillsammans med så gör man väl bara det helt enkelt.

Man får väl leva på de pengar man har tillgång till, svårare än så är det väl inte, eller har jag missat nå't?

Det är en fin tanke, det är också insidan som räknas ;) I verkligheten så är det nog rätt så bra att ta av de rosa glojärnen innan och fundera på om man faktiskt har råd med tvåsamhet och allt som därtill förväntas.

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Det är inte billigt att gifta sig i Sverige heller om man som kille ämnar uppfylla brudens drömmar och önskemål.

Hälften av de vigda paren lägger mellan 50 - 100 000 kronor på att knyta dessa band. Ofta mycket mer.

Kvinnor är kvinnor oavsett om de kommer från paris, Flen eller Buriram.

http://www.brollopsguiden.se/forum/las/19305

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...