Jump to content
IGNORERAD

Att hitta sin fru i Thailand


Pingislover

Recommended Posts

Själv är jag glad över att jag inte hade hittat till Thailand när jag var 21 eftersom jag då inte på långt när hade den ekonomi som krävs för att fullfölja och gå i mål med ett förhållande med en pengalös tös på andra sidan jordklotet.

Många av mina vänner både dom med Thaifruar och några utan tjej/fru att du

som älskar Thailand så mycket inte träffar en thaitjej och gifter dig. Du kan

ju t.o.m göra dig förstådd på språket och kan t.o.m läsa lite grand.

Att ta hit en Thaitjej som man träffar i Bangkok eller Chonburiområdet

där jag till 90% tillbringar mina årliga resor, kostar ca 100.000 kronor

innan hon är självförsörjande i Sverige. Det är inte möjligt säger dom

tills jag visar dom på pappret då blir dom förvånade. Men säger jag

den dagen jag träffar en tjej jag verkligen älskar då säljer jag både

blod och lungor för att få hit henne om hon oxå verkligen vill :love:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 163
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    17

  • Pingislover

    12

  • andrejsdenruskige

    7

  • hamnoi

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja, ska man ha det bästa så kostar det!

Är man kär och tokig så svider det mer i hjärtat än vad det gör i plånboken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gifter sig gör man väl av helt andra orsaker än att man gillar ett land eller förstår ett språk.

Ser man sen på alla konsekvenser av att ha ett fruntimmer så är det i de allra flesta fall en förlust affär ekonomiskt sätt, oavsett vilket land hon kommer från.

Link to comment
Dela på andra sajter

100.000, låter billigt!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

100.000, låter billigt!

MVH Tommy

Håller med,får nog dubbla den summan i mitt fall/Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Många av mina vänner både dom med Thaifruar och några utan tjej/fru att du

som älskar Thailand så mycket inte träffar en thaitjej och gifter dig. Du kan

ju t.o.m göra dig förstådd på språket och kan t.o.m läsa lite grand.

Att ta hit en Thaitjej som man träffar i Bangkok eller Chonburiområdet

där jag till 90% tillbringar mina årliga resor, kostar ca 100.000 kronor

innan hon är självförsörjande i Sverige. Det är inte möjligt säger dom

tills jag visar dom på pappret då blir dom förvånade. Men säger jag

den dagen jag träffar en tjej jag verkligen älskar då säljer jag både

blod och lungor för att få hit henne om hon oxå verkligen vill :love:

Tyckte att du var bra på gång när du skulle köpa hela blomsteraffären till din bortglömda dejt :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

100 000:- Det tycker jag lät dyrt!

Nu har jag aldrig räknat efter vad det kostade eftersom det var helt ointressant i samanhanget.

Men jag upplevde det som att det var billigare med henne i Sverige även innan hon fick jobb mot vad det kostade att leva som singel.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Mellandagsrea?

100 lax.förrätten är just avslutad!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Här köps inga kärringar ,då är jag hellre singel ,undrar vad andrahandsvärdet kan vara om man nu skulle slå till i alla fall ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Här köps inga kärringar ,då är jag hellre singel ,undrar vad andrahandsvärdet kan vara om man nu skulle slå till i alla fall ?

Sjunker inte andrahandsvärdet fort när sinsoden är betald. Och andra sidan så slipper man ju sinsoden, då går det kanske på ett ut. Ser man inte upp kanske dom slätar ut bucklorna, bussar om samt förfalskar körjournalen och försöker ta ut sinsod en andra gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns nog en hel del som försöker få ut sinsoden så många gånger det går. :crazy: Vi hade väl någon i IL:s by som hade halva Europa som sponsor.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Här köps inga kärringar ,då är jag hellre singel ,undrar vad andrahandsvärdet kan vara om man nu skulle slå till i alla fall ?

Att köpa eller hyra..det är frågan.

Men jag tror det blir billgare att hyra.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Att köpa eller hyra..det är frågan.

Men jag tror det blir billgare att hyra.

MVH Nonki

Åtminstonne om man är måttlig brukare. Å andra sidan brukar priset gå ner vid långtidshyra, men då tillkommer en hel del annat. Om man inte är som BTT vill säga, då fick dom t.o.m betala maten själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Gifter sig gör man väl av helt andra orsaker än att man gillar ett land eller förstår ett språk.

Ser man sen på alla konsekvenser av att ha ett fruntimmer så är det i de allra flesta fall en förlust affär ekonomiskt sätt, oavsett vilket land hon kommer från.

Nja, det beror på leverne före och efter. Många med mig sparar många kronor från både puben och restaurangbesök om man nu alls ska kalkylera på sin kärlek? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Här köps inga kärringar ,då är jag hellre singel ,undrar vad andrahandsvärdet kan vara om man nu skulle slå till i alla fall ?

Det beror på hur många mil de fått. förlåt, gått. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Att hitta sin fru i Thailand

Ja, som rubriken lyder.

Själv försöker jag slarva bort henne varje gång. Det är ett misslyckande när man hittar henne igen...eller om det är hon som hittar mig, kanske :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Gifter sig gör man väl av helt andra orsaker än att man gillar ett land eller förstår ett språk.

Ser man sen på alla konsekvenser av att ha ett fruntimmer så är det i de allra flesta fall en förlust affär ekonomiskt sätt, oavsett vilket land hon kommer från.

Vad fan e pengar? En massa papper med siffror på. inget annat..det e väl inte för det vi e här på jorden för?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon var redan på förstagångsbesök i Sverige så jag slapp betala flygresan.

1000 dyra kronor fick jag dock betala för ytterligare 3 månader.

Hon blev gravid under den tiden och jag skickade papper till mig som då var överbelastade om att hon skulle få stanna.

Efter ett halvårs väntan kom det ett svar som gav ut vilket förvandlades till Put så fort babyn kommit ut och jag skrivit på faderskapet.

Med mödravård, ultraljud mm så har det kanske kostat 5000kronor :thumbsup:

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

100 000, vissa säger det dubbla, ursäkta men kan nån speca upp det. Nyfiken på vad det är som kostar enligt er ( utöver ansökan och flygbiljett ), eller ni kanske räknar med sponsring tills tjejen har ett eget jobb ?

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...