Jump to content
IGNORERAD

Att hitta sin fru i Thailand


Pingislover

Recommended Posts

I Sverige är väl traditionen sån att kvinnans släkt ska stå för kalaset :crazy: Det tycker jag borde anammas av fler länder,då blev det nog inte så dyrt att gifta sig i Issan heller. :thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 163
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    17

  • Pingislover

    12

  • andrejsdenruskige

    7

  • hamnoi

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det är inte billigt att gifta sig i Sverige heller om man som kille ämnar uppfylla brudens drömmar och önskemål.

Hälften av de vigda paren lägger mellan 50 - 100 000 kronor på att knyta dessa band. Ofta mycket mer.

Kvinnor är kvinnor oavsett om de kommer från paris, Flen eller Buriram.

http://www.brollopsg...forum/las/19305

Ja det är bra mycket billigare att gifta sig i Thailand, inkl sinsod, om man jämför likvärdiga bröllop så där sparar man ju en slant med en thailändska.

Förutom att kostnaderna i sig är låga har ju alla gäster med sig ett pengakuvert så en del par i Thailand går ju t o m i vinst på sina bröllop. :thumbsup:

I Sverige så gissar jag att de flesta paren hjälps åt att stå för kostnaderna i samband med bröllopet. och sedan delar de glatt på alla brödrostar, tallrikar, ljusstakar, microugnar osv de fått i gåvor av gästerna.

Ps Slås av tanken att t o m vad gäller bröllopspresenter så gäller i Sverige den där konstiga moralen om att pengar och kärlek inte får beblandas. Tänk så praktiskt det hade varit för paren om alla kom med ett pengakuvert som gåva istället. Men nä det går inte, istället blir det tre brödrostar, några ljusstakar och en hög tallrikar i förrådet.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Dottern gifter sig i Sverige nästa år. Tror att jag skall introducera kuvertmodellen till detta bröllop.

Jag har varit på en del bröllop i Thailand, och dessa kuvert täcker nog stor del av kalaset.Även de mer överdådiga på något flådigt hotell.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att hitta sin fru i Thailand

Ja, ibland är det inte så lätt, det händer då o då att hon går hem till nån väninna, eller åker och handlar utan att tala om det för mig och då hittar jag henne aldrig när jag vill nåt viktigt, för det är ju viktigt allt som jag vill säga!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Att hitta sin fru i Thailand

Ja, ibland är det inte så lätt, det händer då o då att hon går hem till nån väninna, eller åker och handlar utan att tala om det för mig och då hittar jag henne aldrig när jag vill nåt viktigt, för det är ju viktigt allt som jag vill säga!

Va!

Har hon ingen iphone? ?

http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=iphone%20hitta%20min%20iphone&source=web&cd=1&ved=0CDEQFjAA&url=http%3A%2F%2Fitunes.apple.com%2Fse%2Fapp%2Fhitta-min-iphone%2Fid376101648%3Fmt%3D8&ei=qI88UKmQBsXc4QSvnYGADQ&usg=AFQjCNHnCZzxLfJjb-WBVKxYe-k2GauJqg

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som vet hur thailändare ställer sig till äktenskapsförord? Jag skulle vilja skydda mina besparingar från rena lycksökerskor nämligen. Detta gäller givetvis även om jag skulle gifta mig med en västerländsk kvinna, men i det fallet känner jag ju till kulturen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som vet hur thailändare ställer sig till äktenskapsförord? Jag skulle vilja skydda mina besparingar från rena lycksökerskor nämligen

Det spelar väl ingen roll hur thailändare ställer sej till äktenskapsförord, om du, som du säger vill skydda dina

besparingar är det jo bara att presentera ett papper om det skulle bli giftas av.

Om den utvalda inte vill skriva på, så är det bara att avstå eller.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste lämna in pappret tillsammans med registreringen av giftemålet för att det ska gälla. Översatt till thai tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Många av mina vänner både dom med Thaifruar och några utan tjej/fru att du

som älskar Thailand så mycket inte träffar en thaitjej och gifter dig. Du kan

ju t.o.m göra dig förstådd på språket och kan t.o.m läsa lite grand.

Att ta hit en Thaitjej som man träffar i Bangkok eller Chonburiområdet

där jag till 90% tillbringar mina årliga resor, kostar ca 100.000 kronor

innan hon är självförsörjande i Sverige. Det är inte möjligt säger dom

tills jag visar dom på pappret då blir dom förvånade. Men säger jag

den dagen jag träffar en tjej jag verkligen älskar då säljer jag både

blod och lungor för att få hit henne om hon oxå verkligen vill :love:

Prova att gå från första date till giftemål med en tjej från tex. Täby...

Stoppar det med en mille tror du??

F-n en flicka från Thailand är ju rena rean...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

En halv mille för att få hit kärringen och ungarna. Det är i alla fall vad jag sagt till henne. Hoppas hon inte läser här, nu när hon ska börja betala tillbaka. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har provat damer från olik härkomst i mitt liv och för min del så har det varit liknande kostnader oberoende vilket land/ursprung de har så det är nog bara att avfärda kostnaden som levnadsomkostnad som den vise Måne sa....

Undrar om det är avdragsgillt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om det är avdragsgillt?

Kanske avdragsgillt om du driver ditt äktenskap som företag. Inget avdrag utan inkomster, där ligger haken

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske avdragsgillt om du driver ditt äktenskap som företag. Inget avdrag utan inkomster, där ligger haken

Kanske avdragsgillt om du driver ditt äktenskap som företag.

Inget avdrag utan inkomster, där ligger haken

Jag tänkte komma ner om ca 14 dagar, kan inte du

åka runt bland lampaffärerna och leta efter kandidater

till ett hejdundrade bröllop, så vi kan festa runt litegrand :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänkte komma ner om ca 14 dagar, kan inte du

åka runt bland lampaffärerna och leta efter kandidater

till ett hejdundrade bröllop, så vi kan festa runt litegrand :crazy:

Nu är det bara så att dessa tjejer tjänar sina pengar på dig och dom skattas inte så det blir avslag på det bidraget :kort:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänkte komma ner om ca 14 dagar, kan inte du

åka runt bland lampaffärerna och leta efter kandidater

till ett hejdundrade bröllop, så vi kan festa runt litegrand :crazy:

Men alla blommorna kanske går att dra av

Link to comment
Dela på andra sajter

själv så sålde jag båten 85000 kr. tanten och hennes dotter kom hit 19/11 direkt ner till skatteverket och skrev in dom så ungen fick sitt barnbidrag från den 20 och 1/12--05 samma år så öppnade hon thaimassage butiken och hon var nog bland dom 10 första i stockholm tror jag. investerade kanske 50.000kr iallt nu 7 år senare och cirka 20 resor till los plus båt så är jag rätt nöjd hon har haft mycket kunder som har betalat mina resor själv har jag inte lagt ut en spänn så klart. jag glömde huset som VI byggde men HON äger det och betalat själv allting. hon brukar säja oh vilket fint hus du har tirak . javisst säjer jag :thumbsup: med facit i hand så har hon sitt och jag bor oftast på hotell pga slippa alla jvla lismade thai som tror att dom får gratis öl nejnejnej så nu när jag åker upp till huset så kommer ingen hem till mig förutom nåra svenskar och bröllopet som hon tjatade om har hon lagt ner pga jag inte tänker lägga någon sinsod det är väl ingen jvla hund jag ska köpa.för det har jag hemma i sverige ha en bra dag mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

själv så sålde jag båten 85000 kr. tanten och hennes dotter kom hit 19/11 direkt ner till skatteverket och skrev in dom så ungen fick sitt barnbidrag från den 20 och 1/12--05 samma år så öppnade hon thaimassage butiken och hon var nog bland dom 10 första i stockholm tror jag. investerade kanske 50.000kr iallt nu 7 år senare och cirka 20 resor till los plus båt så är jag rätt nöjd hon har haft mycket kunder som har betalat mina resor själv har jag inte lagt ut en spänn så klart. jag glömde huset som VI byggde men HON äger det och betalat själv allting. hon brukar säja oh vilket fint hus du har tirak . javisst säjer jag :thumbsup: med facit i hand så har hon sitt och jag bor oftast på hotell pga slippa alla jvla lismade thai som tror att dom får gratis öl nejnejnej så nu när jag åker upp till huset så kommer ingen hem till mig förutom nåra svenskar och bröllopet som hon tjatade om har hon lagt ner pga jag inte tänker lägga någon sinsod det är väl ingen jvla hund jag ska köpa.för det har jag hemma i sverige ha en bra dag mvh

Det verkar som att det är lönsamt att ha Thaimassage kostar väl en del i Sverige här betalar jag 150 Baht

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...