Jump to content
IGNORERAD

Viktigt med status & pengar?


Christian

Recommended Posts

Anses det viktigt att mannen eller pojkvännen ger sin partner fickpengar. Så att hon inte lose face inför vänner och omgivning, och då menar jag även om hon själv har arbete. Viktigt att visa att hennes man tar hand om henne för att slippa prat. Har hört från många tjejer att mannen ska take care, good man etc vad anser ni.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arbetar hon skall hon vara med och betala i hushållet.Fickpengar  :kort: Börja inte skämma bort henne ,det slutar aldrig  :cry: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt som måne säger!

Quote

Arbetar hon skall hon vara med och betala i hushållet.Fickpengar  :kort: Börja inte skämma bort henne ,det slutar aldrig  :cry: Mvh Måne

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Exactemente bäste herr måne.

En bångstyrig thaitjej ska dresseras på rätt sätt.

Att vänja henne av med tiggeri på ett tidigt stadium är klokt.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Havsmajoren

Quote

Exactemente bäste herr måne.

En bångstyrig thaitjej ska dresseras på rätt sätt.

Att vänja henne av med tiggeri på ett tidigt stadium är klokt.

BTT

Nu blir jag förvirrad när BTT pratar "Ban99Arne"

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bäste herr sjösoldat!

Att man ibland inspireras av sina förebilder är väl inget märkligt.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan får inga "fickpengar", men halva min månadslön, som e hyfsad trots den starka Bathen, går rakt in på hennes konto.

Varför inte? Jag litar på henne till 100%, och hon har aldrig gjort något som fått mig att tveka på att det är sunt att lita på henne, tvärtom!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Havsmajoren

Quote

Bäste herr sjösoldat!

Att man ibland inspireras av sina förebilder är väl inget märkligt.

BTT

Exactemente  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Anses det viktigt att mannen eller pojkvännen ger sin partner fickpengar. Så att hon inte lose face inför vänner och omgivning, och då menar jag även om hon själv har arbete. Viktigt att visa att hennes man tar hand om henne för att slippa prat. Har hört från många tjejer att mannen ska take care, good man etc vad anser ni.

Frågan gällde väl inte om hon får pengar annars, utan att omgivningen märkar att hon får pengar av sin pojkvän.

Tror att det känns pinsamt för tjejen om killen inte skickar upp lite kulor när det skall betalas om vänninorna el. dyligt är med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Herr Christian, ja det är brukligt att mannen uppvaktar med kontanter då han har flickvän.

Lämpligen kopierar du en rejäl bunt med 500-batingar och placerar en äkta överst.

Då någon av damens vänner är inom synhåll så överlämnar du sedelbunten till damen.

Naturligtvis skall du ha tillbaka bunten om det är någon äkta sedel i den.

En annan god ide är att handla något riktigt dyrt smycke på Guldfynd, de tillämpar nämligen öppetköp.

På så sätt kan du alltid se till att din dam har fått nya smycken av dig då ni skall träffa hennes vänner.

[move]Sedeläraren Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Lämpligen kopierar du en rejäl bunt med 500-batingar och placerar en äkta överst.

Har du börjat i tryckeribranchen. :crazy::crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan god ide är att handla något riktigt dyrt smycke på Guldfynd, de tillämpar nämligen öppetköp.

På så sätt kan du alltid se till att din dam har fått nya smycken av dig då ni skall träffa hennes vänner.

Sedeläraren arne

:-) förgylda silversmycken går ann oxå :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Christian,

Hur viktigt det är huruvida mannen ger pengar till sin thaidam vet jag inte, men uppenbarligen dyker frågan upp med jämna mellanrum vid samtal thaidamer emellan om man ska tro fru Chang.

Det är väl inte alla som berättar hur det ligger till, men bland de som berättar varierar det ganska mycket vad gäller summor. Vet som sagt inte om de med högre summor får högre status, men det är väl ingen djärv gissning...

Fru Chang påstår att hon avböjer att kommentera hennes situation, och det gör jag också ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Hej Christian,

Hur viktigt det är huruvida mannen ger pengar till sin thaidam vet jag inte, men uppenbarligen dyker frågan upp med jämna mellanrum vid samtal thaidamer emellan om man ska tro fru Chang.

Det är väl inte alla som berättar hur det ligger till, men bland de som berättar varierar det ganska mycket vad gäller summor. Vet som sagt inte om de med högre summor får högre status, men det är väl ingen djärv gissning...

Fru Chang påstår att hon avböjer att kommentera hennes situation, och det gör jag också ;-)

Herr Chang har talat.

Ligger mycket i detta...

De flesta tjejerna älskar att prata och skryta säger tanten...

Dock har hon lärt sig att VÅR ekonomi är just VÅR ekonomi...

INGEN annan har med den att göra och hon svarar dem också kallt med att hon inte diskuterar ekonomin med andra.

Hon har från den dagen då hon kom hit på UT haft eget bankkonto där det alltid stått lite småslantar OM hon nu skulle behöva något när hon vart ute på egen hand, men annars är ju alltid pappa och plånboken med...

Dock all heder till henne för en sparsammare kvinna har jag aldrig upplevt i mitt liv !!

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...