Jump to content
IGNORERAD

Rödskjortor hindrar Abhisit att deltaga i seminarium


Tallviking

Recommended Posts

Och ersättning till de oskyldigt drabbade?

Anhöriga till dom som dödades under "Rödskjortornas" ockupation av Bangkok 7.500 000 THB

Anhöriga till dom som dödats i konflikten i södra Thailand 500 000 THB.

Varför denna skillnad? Jo, dom i södra Thailand röstar inte på Yingluck och PTP.

True Democracy?????

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 267
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    35

  • MaiChai

    25

  • måne

    22

  • Tallviking

    22

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Det har redan varit uppe i andra trådar och jag har länkat till det som uppfattdes som Thaksins ursäkt i detta fallet tidigare, och om jag inte minns fel deltog du i den tråden också, så rannsaka dit eget minne så klarnar det nog.

Mvh Isan Lover

Bra, då kan du länka till det igen. När Thaksin ber om ursäkt för WOD och inte för något annat av hans brott.

En lögn blir inte sanning för att du upprepar den gång efter gång...

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Thaksin bad dom drabbade om ursäkt offentligt redan för många år sedan.

Mvh Isan Lover

Jag tror att Thaksin aldrig skulle be om ursäkt, det vore för honom att förlora ansiktet, har du en länk så får du gärna posta den.
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Anhöriga till dom som dödades under "Rödskjortornas" ockupation av Bangkok 7.500 000 THB

Anhöriga till dom som dödats i konflikten i södra Thailand 500 000 THB.

Varför denna skillnad? Jo, dom i södra Thailand röstar inte på Yingluck och PTP.

True Democracy? ????

Hej

Detta är det du som påstår, om det finns någon sanning i detta påstående vet inte jag.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Väntar för övrigt fortfarande på att IL ska länka till uttalandet och tråden här på MPR där Thaksin ber om ursäkt för WOD, verkar som det kommer att dröja...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Det känns rätt meningslöst att länka gamla trådar till medlemmar som själva har deltagit i dessa, antingen är man lat eller drabbad av minnesförlust.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du är beredd att lägga ner hur mycket tid och energi som helst på att predika dina mantror men ingen energi på att härleda dom med bakomliggande information ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så du är beredd att lägga ner hur mycket tid och energi som helst på att predika dina mantror men ingen energi på att härleda dom med bakomliggande information ?

Hej

Alla som är medlemmar på MPR har tillgång till info i ämnet, och alla andra också under förutsättning att dom bara har en dator med en sökfunktion.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Alla som är medlemmar på MPR har tillgång till info i ämnet, och alla andra också under förutsättning att dom bara har en dator med en sökfunktion.

Mvh Isan Lover

Ska jag tolka det som att du inte orkar ta fram information eller att du har gett upp.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Standardursäkten från IL när han bes härleda sina påståenden.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det känns rätt meningslöst att länka gamla trådar till medlemmar som själva har deltagit i dessa, antingen är man lat eller drabbad av minnesförlust.

Mvh Isan lover

Är väl inte konstigt att hela MPR jagar IL när han utan att bry sig det minsta hasplar ur sig påstående som han sedan ALDRIG kan verifiera.

Och då minsann kommer påståendena som "alla vet" "ni förstår ändå inte" "meningslöst att visa" o.s.v.

För övrigt så detta med att Thaksin skulle ha bett om ursäkt, tjena, när ett 70 tal personer dog på ett lastbilsflak så sa han " de har druckit och ätit för lite", så en ursäkt angående WOD, jojo

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl inte konstigt att hela MPR jagar IL när han utan att bry sig det minsta hasplar ur sig påstående som han sedan ALDRIG kan verifiera.

Och då minsann kommer påståendena som "alla vet" "ni förstår ändå inte" "meningslöst att visa" o.s.v.

För övrigt så detta med att Thaksin skulle ha bett om ursäkt, tjena, när ett 70 tal personer dog på ett lastbilsflak så sa han " de har druckit och ätit för lite", så en ursäkt angående WOD, jojo

Ja hittar ni mig död på ett lastbilsflak är det nog inte av den anledningen ,däremot tvärtom :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja hittar ni mig död på ett lastbilsflak är det nog inte av den anledningen ,däremot tvärtom :rolleyes:

Vart tog köttbullsbilden vägen?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ska jag tolka det som att du inte orkar ta fram information eller att du har gett upp.

Hej

Det får vara någon måtta på folks lättja.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Är väl inte konstigt att hela MPR jagar IL när han utan att bry sig det minsta hasplar ur sig påstående som han sedan ALDRIG kan verifiera.

Och då minsann kommer påståendena som "alla vet" "ni förstår ändå inte" "meningslöst att visa" o.s.v.

För övrigt så detta med att Thaksin skulle ha bett om ursäkt, tjena, när ett 70 tal personer dog på ett lastbilsflak så sa han " de har druckit och ätit för lite", så en ursäkt angående WOD, jojo

Hej

Det kan väl inte vara så att man väljer att komma ihåg det som passar en och väljer att förtränga det som inte passar in på ens egna bild av verkligheten?

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Det kan väl inte vara så att man väljer att komma ihåg det som passar en och väljer att förtränga det som inte passar in på ens egna bild av verkligheten?

Mvh Isan lover

Där gjorde du självmål igen! :rotfl: Mästaren har talat :-)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det känns rätt meningslöst att länka gamla trådar till medlemmar som själva har deltagit i dessa, antingen är man lat eller drabbad av minnesförlust.

Mvh Isan lover

Eftersom det inte finns någon tråd där Thaksin ber om ursäkt här på MPR för det sätt han skötte WOD på så är det ju ganska svårt för mig att länka till den. Du däremot hävdar att denna tråd finns och att jag skulle ha deltagit i tråden, då är det väl inte mer än rätt att du plockar fram länken eller erkänner att du har fel/ljugit igen.

Så hade du fel eller ljög du bara av gammal vana?

Att du ljuger för dig själv och dina anhängare må ju vara ditt val men när du drar in mig i dina lögner så ställer jag inte upp, se nu till att skaka fram länken eller be om ursäkt för att du ljugit!

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom det inte finns någon tråd där Thaksin ber om ursäkt här på MPR för det sätt han skötte WOD på så är det ju ganska svårt för mig att länka till den. Du däremot hävdar att denna tråd finns och att jag skulle ha deltagit i tråden, då är det väl inte mer än rätt att du plockar fram länken eller erkänner att du har fel/ljugit igen.

Så hade du fel eller ljög du bara av gammal vana?

Att du ljuger för dig själv och dina anhängare må ju vara ditt val men när du drar in mig i dina lögner så ställer jag inte upp, se nu till att skaka fram länken eller be om ursäkt för att du ljugit!

In your dream,i fanatism ingår inte ursäkter.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Eftersom det inte finns någon tråd där Thaksin ber om ursäkt här på MPR för det sätt han skötte WOD på så är det ju ganska svårt för mig att länka till den. Du däremot hävdar att denna tråd finns och att jag skulle ha deltagit i tråden, då är det väl inte mer än rätt att du plockar fram länken eller erkänner att du har fel/ljugit igen.

Så hade du fel eller ljög du bara av gammal vana?

Att du ljuger för dig själv och dina anhängare må ju vara ditt val men när du drar in mig i dina lögner så ställer jag inte upp, se nu till att skaka fram länken eller be om ursäkt för att du ljugit!

Hej

Det finns det, men det var till befolkningen i söder och inte för WOD det gällde, och jag vet inte vad du har för anledning till att ljuga om detta, men detta var för över ett år sedan vi diskuterade detta senast på MPR, och den ursäkt till den muslimska befolkningen som Thaksin framförde under en intervju i Thai PBS television kommenrades så här den 25 juli 2011 av The Nation.

Apology to the South a lame bid for sympathy

The Nation July 25, 2011 12:00 am

Thaksin's pathetic plea forgets so much, from death squads to Tak Bai

Former prime minister Thaksin Shinawatra, a convicted criminal living in self-imposed exile, expressed regret for his handling of the conflict in the Muslim-majority South and asked for forgiveness for his heavy-handed ways."When we are in power for a long time, sometimes we may use power too much," Thaksin was quoted as saying in his recent interview with Thai PBS television network.He said he was sorry for having resorted to violence in his attempts to return peace to the region.Like everything else, good intention is not good policy. Continued ill intention appeared the case for Thaksin's attitude towards the Malay-speaking South.His request for forgiveness was nothing more than a lame attempt to win sympathy for his return to Thailand - more accurately, for the return of his billions confiscated by the court after he was convicted of stealing billions from the state.

http://www.nationmul...y-30161081.html

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det finns det, men det var till befolkningen i söder och inte för WOD det gällde, och jag vet inte vad du har för anledning till att ljuga om detta, men detta var för över ett år sedan vi diskuterade detta senast på MPR, och den ursäkt till den muslimska befolkningen som Thaksin framförde under en intervju i Thai PBS television kommenrades så här den 25 juli 2011 av The Nation.

Apology to the South a lame bid for sympathy

The Nation July 25, 2011 12:00 am

Thaksin's pathetic plea forgets so much, from death squads to Tak Bai

Former prime minister Thaksin Shinawatra, a convicted criminal living in self-imposed exile, expressed regret for his handling of the conflict in the Muslim-majority South and asked for forgiveness for his heavy-handed ways."When we are in power for a long time, sometimes we may use power too much," Thaksin was quoted as saying in his recent interview with Thai PBS television network.He said he was sorry for having resorted to violence in his attempts to return peace to the region.Like everything else, good intention is not good policy. Continued ill intention appeared the case for Thaksin's attitude towards the Malay-speaking South.His request for forgiveness was nothing more than a lame attempt to win sympathy for his return to Thailand - more accurately, for the return of his billions confiscated by the court after he was convicted of stealing billions from the state.

http://www.nationmul...y-30161081.html

Mvh Isan Lover

Bad han om ursäkt för dödsoffren,nej,han bad om ursäkt för att han var tvungen att använda tungt våld.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det finns det, men det var till befolkningen i söder och inte för WOD det gällde, och jag vet inte vad du har för anledning till att ljuga om detta, men detta var för över ett år sedan vi diskuterade detta senast på MPR, och den ursäkt till den muslimska befolkningen som Thaksin framförde under en intervju i Thai PBS television kommenrades så här den 25 juli 2011 av The Nation.

Apology to the South a lame bid for sympathy

The Nation July 25, 2011 12:00 am

Thaksin's pathetic plea forgets so much, from death squads to Tak Bai

Former prime minister Thaksin Shinawatra, a convicted criminal living in self-imposed exile, expressed regret for his handling of the conflict in the Muslim-majority South and asked for forgiveness for his heavy-handed ways."When we are in power for a long time, sometimes we may use power too much," Thaksin was quoted as saying in his recent interview with Thai PBS television network.He said he was sorry for having resorted to violence in his attempts to return peace to the region.Like everything else, good intention is not good policy. Continued ill intention appeared the case for Thaksin's attitude towards the Malay-speaking South.His request for forgiveness was nothing more than a lame attempt to win sympathy for his return to Thailand - more accurately, for the return of his billions confiscated by the court after he was convicted of stealing billions from the state.

http://www.nationmul...y-30161081.html

Mvh Isan Lover

Så med andra ord så ljög du när du hävdade att Thaksin redan bett om ursäkt för WOD, att det fanns en tråd om det på MPR och att jag hade deltagit i denna. Jag anade vilken tråd du syftade på men den handlar inte alls om att Thaksin"redan bett om ursäkt för WOD" som du hävdar.

Du hade helt enkelt fel. Svårt att erkänna tydligen.

Men man kan inte behandla sanningen så lättvindligt som du gör, och häver ut dig ett ena eller andra som inte stämmer med verkligheten.

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bad han om ursäkt för dödsoffren,nej,han bad om ursäkt för att han var tvungen att använda tungt våld.

Human Rights Watch has branded ousted Thai prime minister “a human rights abuser of the worst kind”

Han har heller inte bett om ursäkt för mördandet av +2500 människor under sitt "war on drugs" Han hör absolut hemma i Internationella Brottmåls Domstolen (ICC)

Det har visat sig i efterhand att flera oskyldiga fick sätta livet till.

Tre polismän dömdes för mord av en av dessa oskyldiga, men är tyvärr fria mot borgen, fria att tysta andra vittnen.

En av några av dom länkar till HRW rörande Thaksin och Thailand.

http://www.hrw.org/news/2010/06/30/Thailand-investigate-killing-handcuffed-drug-suspect

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...