Jump to content
IGNORERAD

Rödskjortor hindrar Abhisit att deltaga i seminarium


Tallviking

Recommended Posts

Hej

Om du läser vad Chalerm sa så var det just precis polisskydd som han erbjöd Abhisit.

Mvh Isan Lover

Polisen var ju där, till och med kravallpolis. Tre gånger så många som demonstranterna så lyckades Chalerms poliskår ändå inte säkerställa att mötet kunde hållas. Kanske bättre om Chalerm erbjuder sig att avgå som konsekvens för hans poliskårs misslyckande?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 267
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    35

  • MaiChai

    25

  • måne

    22

  • Tallviking

    22

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Jag tycker nog att en ursäkt och en tillrättavisning av sina egna supportrar är föredömmligt agerat av Chalerm, men jag har förståelse för att du ogillar detta eftersom han inte tillhör dina favoriter.

Mvh Isan Lover

Din härledning och slutledning är lika fantastisk som vanligt.

När jag gnäller på att du påstår att Abhisit dubblat militärbudgeten - så får du det till att jag påstår att den inte var mycket större än Thaksins.

Och när jag nu gnäller över din inkonsekvens i bedömningen av politiker - så får du det till att jag ogillar att Chalerm tillrättavisar egna supportrar.

Härligt! :D

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Ska det behövas polisskydd i ett demokratiskt samhälle.

Nej, men det behövs ändå i dem flesta EU länder och av så gott som alla PM eller statsöverhuvuden har polisskydd, även oppositionen i många länder.

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Polisen var ju där, till och med kravallpolis. Tre gånger så många som demonstranterna så lyckades Chalerms poliskår ändå inte säkerställa att mötet kunde hållas. Kanske bättre om Chalerm erbjuder sig att avgå som konsekvens för hans poliskårs misslyckande?

Varför skulle han avgå?

Tror inte han var på plats även om det var under hans ledning.

Skulle en politiker avgå varje gång tjänstemännen gör fel skulle ingen sitta kvar i något land.

Det vere kanske bättre att sparka poliserna?

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Om du läser vad Chalerm sa så var det just precis polisskydd som han erbjöd Abhisit.

Mvh Isan Lover

Han sa väl så här om det är rätt återgivet:

"Att de skulle inte ansöka skriftligt om tillstånd att demonstrera, utan nästa gång skulle de tala med honom."

Då kan man ju fundera hur det fungerar med rättsväsendet i Thailand.

Ska man måsta gå via ministrar annars fungerar det inte. Är det så man ska tolka det?

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skulle han avgå?

Tror inte han var på plats även om det var under hans ledning.

Skulle en politiker avgå varje gång tjänstemännen gör fel skulle ingen sitta kvar i något land.

Det vere kanske bättre att sparka poliserna?

Polisen står under Chalerms ansvar som inrikesminister och istället för att erbjuda en "ursäkt" varenda gång de misslyckas med att upprätthålla den demokratiska grundpelaren som mötes och åsiktsfrihet utgör så kanske det hade varit bättre om man ser till att möten kan hållas istället.

Det är ju som sagt inte första gången de misslyckas med att se till så oppositionen kan hålla sina möten och konferenser.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Polisen står under Chalerms ansvar som inrikesminister och istället för att erbjuda en "ursäkt" varenda gång de misslyckas med att upprätthålla den demokratiska grundpelaren som mötes och åsiktsfrihet utgör så kanske det hade varit bättre om man ser till att möten kan hållas istället.

Det är ju som sagt inte första gången de misslyckas med att se till så oppositionen kan hålla sina möten och konferenser.

Har dom åsiktsfrihet i Thailand???

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Polisen var ju där, till och med kravallpolis. Tre gånger så många som demonstranterna så lyckades Chalerms poliskår ändå inte säkerställa att mötet kunde hållas. Kanske bättre om Chalerm erbjuder sig att avgå som konsekvens för hans poliskårs misslyckande?

Hej

Då kanske en tillrättavisning av Chalerm till polisledningen kan ändra på detta och jag tycker tillrättavisningen av dom röda var bra, jag tycker att erbjudandet att själv engagera sig i ärendet var bra, och jag tycker att det är synd att Abhisit inte gjorde likadant som PM.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Då kanske en tillrättavisning av Chalerm till polisledningen kan ändra på detta och jag tycker tillrättavisningen av dom röda var bra, jag tycker att erbjudandet att själv engagera sig i ärendet var bra, och jag tycker att det är synd att Abhisit inte gjorde likadant som PM.

Mvh Isan Lover

Vad skulle Abhisit ha engagerat sig i under sin tid som PM anser du ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Om du läser vad Chalerm sa så var det just precis polisskydd som han erbjöd Abhisit.

Mvh Isan Lover

Han sa väl så här om det är rätt återgivet:

"Att de skulle inte ansöka skriftligt om tillstånd att demonstrera, utan nästa gång skulle de tala med honom."

Då kan man ju fundera hur det fungerar med rättsväsendet i Thailand.

Ska man måsta gå via ministrar annars fungerar det inte. Är det så man ska tolka det?

Hej

Då kanske en tillrättavisning av Chalerm till polisledningen kan ändra på detta och jag tycker tillrättavisningen av dom röda var bra, jag tycker att erbjudandet att själv engagera sig i ärendet var bra, och jag tycker att det är synd att Abhisit inte gjorde likadant som PM.

Mvh Isan Lover

Så du tycker att det är så det ska vara?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vad skulle Abhisit ha engagerat sig i under sin tid som PM anser du ?

Så du tycker att det är så det ska vara?

Hej

Jag gillar att folk uttalar sig mot felaktiga handlingar, ber om ursäkt och erbjuder sig att hjälpa till så att en liknande händelse ska kunna undvikas.

Jag ser inget fel i detta, hade fler människor med makt agerat på detta sätt hade vi nog haft en bättre värld.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag gillar att folk uttalar sig mot felaktiga handlingar, ber om ursäkt och erbjuder sig att hjälpa till så att en liknande händelse ska kunna undvikas.

Jag ser inget fel i detta, hade fler människor med makt agerat på detta sätt hade vi nog haft en bättre värld.

Mvh Isan Lover

Så man ska strunta i skriftliga ansökningar på vanligt vis för att det inte fungerar, och vända sig till ministrar istället.

Hur ska man få ett samhälle som fungerar om man hela tiden ska vända sig till ministrar för att det inte fungerar att de som ska sköta om saken inte bryr sig eller inte klarar av det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag gillar att folk uttalar sig mot felaktiga handlingar, ber om ursäkt och erbjuder sig att hjälpa till så att en liknande händelse ska kunna undvikas.

Jag ser inget fel i detta, hade fler människor med makt agerat på detta sätt hade vi nog haft en bättre värld.

Mvh Isan Lover

Jag uttalar mig MOT WOD,men jag har aldrig hört någon ursäkt eller avbön.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så man ska strunta i skriftliga ansökningar på vanligt vis för att det inte fungerar, och vända sig till ministrar istället.

Hur ska man få ett samhälle som fungerar om man hela tiden ska vända sig till ministrar för att det inte fungerar att de som ska sköta om saken inte bryr sig eller inte klarar av det?

Hej

Om det visar sig att "vanliga" ansökningar och det "vanliga" systemet klickar så är det väl en fin gest att en ansvarig politiker erbjuder en politisk motståndare sin hjälp.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag uttalar mig MOT WOD,men jag har aldrig hört någon ursäkt eller avbön.

Hej

Thaksin bad dom drabbade om ursäkt offentligt redan för många år sedan.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Om det visar sig att "vanliga" ansökningar och det "vanliga" systemet klickar så är det väl en fin gest att en ansvarig politiker erbjuder en politisk motståndare sin hjälp.

Mvh Isan Lover

Man kan ju tycka det, men att inte åtgärda systemfelen, tyder endera på inkompetens eller på att man vill dra nytta av felaktigheterna i systemet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Man kan ju tycka det, men att inte åtgärda systemfelen, tyder endera på inkompetens eller på att man vill dra nytta av felaktigheterna i systemet.

Hej

Jag tar för givet att han gör båda sakerna.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tar för givet att han gör båda sakerna.

Mvh Isan Lover

Att han både är inkompetent OCH vill dra nytta av felaktigheterna i systemet ? :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Thaksin bad dom drabbade om ursäkt offentligt redan för många år sedan.

Mvh Isan Lover

Ytterligare en lögn från dig, Thaksin har aldrig bett de drabbade för WOD om ursäkt eller erbjudit dem någon somhelst kompensation.

Har han det så kan du väl länka till det.Lär ju inte hända.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte heller påminna mig att han har gjort det,jag är förvisso inte förvånad av IL:s svar.Thaksin är ju ofelbar och allt han gör och säger är hans ledstjärna.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ytterligare en lögn från dig, Thaksin har aldrig bett de drabbade för WOD om ursäkt eller erbjudit dem någon somhelst kompensation.

Har han det så kan du väl länka till det.Lär ju inte hända.

Hej

Det har redan varit uppe i andra trådar och jag har länkat till det som uppfattdes som Thaksins ursäkt i detta fallet tidigare, och om jag inte minns fel deltog du i den tråden också, så rannsaka dit eget minne så klarnar det nog.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Det har redan varit uppe i andra trådar och jag har länkat till det som uppfattdes som Thaksins ursäkt i detta fallet tidigare, och om jag inte minns fel deltog du i den tråden också, så rannsaka dit eget minne så klarnar det nog.

Mvh Isan Lover

Som .."uppfattades som Thaksins ursäkt."

Det kan inte ha varit särskilt tydligt eftersom ingen här komemr ihåg och du själv skrev så luddigt som du gjorde.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Som .."uppfattades som Thaksins ursäkt."

Det kan inte ha varit särskilt tydligt eftersom ingen här komemr ihåg och du själv skrev så luddigt som du gjorde.

IL kommer ju ihåg. Så ingen är en ganska stor överdrift. Och du med verkar det ju som då säger att han skriver det så luddigt?

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

IL kommer ju ihåg. Så ingen är en ganska stor överdrift. Och du med verkar det ju som då säger att han skriver det så luddigt?

Om du med

".jag har länkat till det som uppfattdes som Thaksins ursäkt i detta fallet tidigare, och om jag inte minns fel deltog du i den tråden också,.."

På vilket sätt är "ingen" en stor överdrift? Inte ens IL kommer ju ihåg ("uppfattades", "om jag inte minns fel"). Vilka är det då som gör att du tycker mitt "ingen" är en stor överdrift?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...