Jump to content
IGNORERAD

Bra boende i Surin


Ledarsvinet

Recommended Posts

Hej, Jag har vid ett flertal tillfällen gästat Paradise resort i Surin som jag finner vara ett prisvärt boende. Det är relativt nybyggt och ligger gömt i korsningen Roi et Prasat när man åker ut ur Surin. Det finns en infart strax efter busskuren till vänster innan korsningen annars kan man vända av mot Roi et och efter ca 30 meter ta in till vänster. Bra rum med AC kyl och TV samt fritt kaffe/te eller choklad med thaikaka på morgonen. Betalar 400 B på lågsäsong och 450 B högsäsong. Missar du detta ställe så har du ett annat när du vänt vänster mot Roi et som ligger ca 300 meter längre fram på höger sida som jag tror heter Pekasin Garden (eller något liknande) också det till 450 B Här finns också en restaurang med div thairätter

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill samtidigt varna för att ta in på New Hotell som ligger vid stationen och är ett riktigt sunkigt hotell utan kylskåp för 350B

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill samtidigt varna för att ta in på New Hotell som ligger vid stationen och är ett riktigt sunkigt hotell utan kylskåp för 350B

Ja, det är lite sunkigt. :)

Vill man bo inne i stan för 450 Baht, rekommenderas Majestic Mansion och Majestic Apartment.

Gå från soi Speed (festgatan), åt vilket håll som helst.

I slutet på soi Speed, gå höger, när den gatan tar slut gå vänster.

Antingen är du i hotellet om du gått åt ena hållet eller så ser du hotellet på höger sida ca hundra meter fram om du gick åt andra hållet på soi Speed.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ryan´s resort - resort mitt ute i ingenstans med pool,bar, biljard osv - 500 baht/natten - hyra bil, mc, osv - ca 8km från Prasat

Thong Tharin - nära till lite klubbar och barer - billigare alternativ än majestic - finns pool - I Surin town

Thong peka - resort i Prasat som är rätt nice - finns pool

Finns en hel del andra som jag inte kommer på just nu. Finns ett som ligger bakom det äldre shopping centrumet i Surin. Är billigare än både thong peka och majestic.

Lättast är att googla dem jag skrev för mer exakt info.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bodde en natt på Maneerote Hotel i Surin i våras, hyfsat centralt, fina rum och bra wifi, 450bth natten för "VIP rum" inkl frukost.

Kan absolut tänka mig att bo där igen!

http://www.agoda.se/...JWam2LurN0HfJY=

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Soi speed är det långt till majestic ?

100 m till ett Majestic

400 m till ett annat

512 m till Majestic Hotel :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Thong Tharin har ett Motell bakom hotellet som är enkelt med kyl, TV, AC, dusch och egen parkering utanför dörren för bil eller moppe.

Som sagt passar bra om man bara skall vila och sova, c:a 300Thb.

Vet inte om det finns kvar, har inte varit där sedan 5 år tillbaka.

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Tågstationen på höger sida sen tar du dig över järvägen ca600-800 meter å på vänster sida ligger ett relativt nybyggt resort

Vet inte om det är det du menar, men på väg ut ur Surin är det

Tar man höger ut ur resorten kommer man in i centrum (bilden sett)

post-6660-0-30167800-1345834161_thumb.jp

Bra rum med ac å fläkt,,,430 thb

post-6660-0-53063400-1345834199_thumb.jp

post-6660-0-30167800-1345834161_thumb.jp

post-6660-0-53063400-1345834199_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...