Jump to content
IGNORERAD

Svensk gripen för mord i Pattaya


Tallviking

Recommended Posts

Känner inte personen så det jag skriver gäller inte honom.

Efter ganska lång tid har jag förvirrats över det rättsliga begreppen när någon är skyldig till mord och när de har varit sinnesförvirrade. Fallet Breivik har ju inte gjort mig klokare även om de har en annan bedömning i Norge än i Sverige. Hur kan någon på det hela taget bli kallad för annat än sinnessjuk om man dödar en människa som inte har gjort dig eller någon i din familj något illa.

Sedan är det en annan diskussion vad man ska göra med dessa sinnesförvirrade människor för annat kan man väl inte vara om man hugger ner en person?

Är det rätt att försvara en person som har gjort det med motivering att den en gång var en ok människa? Dådet är oåterkalleligt för dem som dog i vart fall.

Som jag sagt förut , det försvarar inget men läser man offrets väns inlägg så verkar han ha triggat upp svensken + kanske flickvännen och sedan har det gått fel alltihop , ja sorgligt är det

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 308
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    35

  • broder tuk tuk

    10

  • Tommy

    10

  • andrejsdenruskige

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Fredman

Som jag sagt förut , det försvarar inget men läser man offrets väns inlägg så verkar han ha triggat upp svensken + kanske flickvännen och sedan har det gått fel alltihop , ja sorgligt är det

Ja absolut, inte minst för Kiwin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack. Jag spurtade lite desperat så hygglo att ni har överseende för stavfel och meningsuppbyggnad. Hamnade innan på Gotlands allehanda tidning och där finns lite ny info som för mig är oroväckande. Var är han? Hindras han från att kontakta Ambassaden? Om han vägrade prata med polisen under förhöret så borde han väl begära rättshjälp från just ambassaden för att få råd, Varför agerar UD endast om de får en förfrågan?? Folk som låses in kanske är sinnesförvirrade,chockade eller just hindrade från att ta kontakt..Nu reser sig nackhåren igen..

Lang

Edit Länk till tidningen http://ga.helagotlan...ticleid=7891150

Gotlands tidningar skriver idag att den mordmisstänkte 40-åringen har skaffat en privat advokat. UD har kontakt med mannens anhöriga, men han verkar inte ha kontaktat UD.

Tack Lang för informationen. Jag förstod inte varför Andy bott i Pattaya i 2 månader, sist jag hade kontakt med honom trivdes han på Samui.

Tragisk händelse för alla inblandade. Vi som känner Andy från förr är oförstående.

Ändrades av sneFFe
Link to comment
Dela på andra sajter

Gotlands tidningar skriver idag att den mordmisstänkte 40-åringen har skaffat en privat advokat. UD har kontakt med mannens anhöriga, men han verkar inte ha kontaktat UD.

Tack Lang för informationen. Jag förstod inte varför Andy bott i Pattaya i 2 månader, sist jag hade kontakt med honom trivdes han på Samui.

Tragisk händelse för alla inblandade. Vi som känner Andy från förr är oförstående.

Att han skaffat advokat privat kan förmodligen vara ett av de sämsta besluten han tagit, vill minnas att Kenneth Eriksson gjorde samma sak men det sket sig när advokaten tillsammans med några "fixare" lurat av Kenneth drygt 50 papp för att åtalet skulle försvinna. Men det gjorde det ju inte...

Sen kan man avböja sig UD's hjälp, de tvingar sig inte på någon. Så var det ju med t-shirt tjuvarna på Phuket för några år sedan.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Obegripligt att dom släpper ut fanskapet,han är bevisligen sjuk i huvudet.

Jaha och du känner till alla omständigheter i detta fallet och kan avgöra det ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Släppt med en borgensumma på 125 000 sek och får förstås inte lämna Thailand. Han måste dock anmäla sig på polissationen var 12 dag.

SKÄMTAR DOM ELLER? ???

http://www.aftonblad...icle15333597.ab

Verkar skumt. Finns stor risk att han råkar ut för någonting under väntan på rättegången. Han borde stanna i fängelset både för sin egen skull och för andras.

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar skumt. Finns stor risk att han råkar ut för någonting under väntan på rättegången. Han borde stanna i fängelset både för sin egen skull och för andras.

Ja man kan tycka vad man vill om att han släpps mot borgen men vore jag i hans kläder skulle jag nog passa på att få alla dagar i frihet jag kan.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjukt...borgen för mord/dråp?

Men TiT, hellre en halv mille i fickan än en gäst i buren!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller så tar han sig till nåt grannland och tillbaka till Svedala...

Ja fast då skickar dom tillbaka han med en gång så vill han hålla sig undan får han nog välja att inte åka till sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja fast då skickar dom tillbaka han med en gång så vill han hålla sig undan får han nog välja att inte åka till sverige

Gotland kanske :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Han promenerar tillbaka och hamtar sin kniv!!!Atervander till baren och hugger ihjal een manniska...Det ar overlagt mord vi pratar om!!!!!!

Oavsett om mordaren ar sinnessjuk eller brara haft en "dalig dag" maste handlingen fordommas med all kraft..Offrets familj vanner ev barn osv

har det inte pratats om speciellt mycket..Lite "svenskt " att alltid vurma over garningsmannen men glomma offret.Detta ar en hansynslos dares verk om nagon skulle fa for sig att fraga mig.Hagamannen , Flink..Helenmordaren..Vem kunde val ana!!!! Dom var ju sa trevliga!!!!!Snick snack!!! In med dom dar dom hor hemma...Bakom las och bom.MVH pensionaren

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja fast då skickar dom tillbaka han med en gång så vill han hålla sig undan får han nog välja att inte åka till sverige

Det tror jag inte, då mord/dråp har dödsstraff på straffskalan i Thailand. Däremot lär han få sitta av sitt straff i Sverige.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte speciellt hämndlysten av mig men sätta denna kille fri som uppenbart inte har de spärrar som han borde ha är inte annat än vansinnigt. Om killen mådde dåligt förr så lär han knappast må bättre nu med ett livstids straff som väntar runt hörnet. Hans liv i frihet är mer eller mindre slut så är det inte högsta grad troligt att han då fortsätter knapra piller eller vad han nu tar efter hans moppe olycka. Han har liksom inte mycket att förlora än att raca sista tiden i frihet och då kan allt hända med en kille som inte är i balans.

Hur gick det med hans flickvän som också fängslades?

Hur reagerar den Australiska myndigheten på detta?

Min ev lilla förtroende för domstolsväsendet är numera noll och intet efter denna skandal!

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Tragik på hög nivå men fyfan för att släppa loss idi*tEN tänk att träffa denna sjuka djävul ute i det fria.Mår inte bra det håller inte att göra som detta svin hårda ord men välbehövliga mot en mycket sjuk individ som borde vara innspärrad för alltid :boulay: Att överhuvud taget ta till våld i min värld finns inte.Gå ut på krogen och ha trevligt kan man inte det stanna hemma

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vidhåller min ståndpunkt. Han ska dömas om han är skyldig till det han anklagas för och då sitta i fängelse i Thailand. Nu luktar det att han rymmer till sverige med thailands goda minne. Får sitta några år i sverige eller till säter ett par månader. Sedan är allt som vanligt. Det tycker jag är åt helvete. Hur trevlig och god människa han är/var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur reagerar den Australiska myndigheten på detta? Min ev lilla förtroende för domstolsväsendet är numera noll och intet efter denna skandal!

Nu var det NyaZeeland, men det skit samma!

Förtroendet för rättsväsendet naggas ju just idag ytterligare i kanten då en körkortslös 16 årig dotter till en miljadär får 2 års VILLKORLIGT för att ha förorsakat 9 människors död!

I o för sig önskar jag inte att sätta en flicka i fängelse men nog kunde man väl ha gjort en starkare indikering på att detta inte är OK!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha och du känner till alla omständigheter i detta fallet och kan avgöra det ?

Har man mördat en människa ska man inte släppas fri.Är inte ensam om att tycka det.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...