Jump to content
IGNORERAD

Svensk gripen för mord i Pattaya


Tallviking

Recommended Posts

Inte direkt storrubriker om detta i Svenska pressen. Hade varit betydligt mer hade Nyzeeländarna varit gärningsmannen misstänker jag. Ännu mer hade en Thai utfört dådet.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 308
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    35

  • broder tuk tuk

    10

  • Tommy

    10

  • andrejsdenruskige

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

foreverbubbles8

Det känns jävligt onödigt att dra in tatueringarna i det här. Det som har hänt har hänt och att dom båda har tatueringar är helt orelevant. I det här fallet är det nog tyvärr för mycket fludder som har ställt till det för GM.

Mycket tragiskt är det i alla fall.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Får man publicera bilder på misstänkta svenskar här på Mpr???

Trams!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja alldeles nyligen satt man på Heartbeat i bakgrunden och lyssnade på musik.Den vägen gick man varje kväll till Nid bar.Man glömmer lätt att dårarna finns överallt,och slår till när man minst anar det fy fan.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att koppla samman denna tragiska historia med först tatueringar sedan Hammarby tycker i alla fall jag är ganska onödigt.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Att koppla samman denna tragiska historia med först tatueringar sedan Hammarby tycker i alla fall jag är ganska onödigt.

Och osmakligt!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har fått intrycket att hans fru har varit den som triggat igång det hela som slutade i den här tragedin. Vet inte om det framgått om de var påtända men det låter väl troligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas denne Sverige ambassadör verkligen får vad han förtjänar. Låt honom avtjäna hela straffet I Thailand. Hoppas att vår Svenska regering kontaktar offrets familj och framför en ursäkt för vad vår landsman ställt till med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur gick det för hunden....kan nog inte va så kul att behöva leta ny husse? ???

The rule of law will only have meaning if politicians, celebrities, business leaders and ordinary workers are all treated equally within society, as Thai citizens each with similar responsibilities to the country.

Man behöver inte skriva det som alla redan vet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den där kniven ser ut som en "Bahco Sjömanskniv" (Inget man råkar hitta på en bar i Pattaya precis), jag har en nånstans.

MVH Tommy

Han är sjöman. Träffat honom många gånger. Tragisk händelse.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han är sjöman. Träffat honom många gånger. Tragisk händelse.

Ja man är jävligt chockad.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett liv är ett liv oavsett yrke eller titel.Du kan aldrig få det tillbaka..

Det är bara tragiskt tycker jag,oavsett medborgarskap eller kön.livet är för kort

för att slösa tid på sådana aktiviteter.

MMvh Leadbelly

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner inte honom som en nära vän, men gått några golfrundor med honom på Samui och tagit några öl tillsammans när vi träffats ute bland Lamais rest/barer.

I mitt tycke en glad, rolig och trevlig kille. Förstår ingenting??

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ingen ursäkt och han ska straffas för brottet MEN han förtjänar lite back up nu. Han målas ut som knarkare,bidragstagare,inblandad i organiserad brottslighet,djurhatare med mm. Ni har så jävla fel!!

Precis som det nyss nämndes så arbetar han som sjöman och jag har seglat med sjömän av olika folkslag och de har bara gott att nämna.Bra människa och bra däckschef som han varit de senaste åren.Jag brukar ofta säga att man inte ska låna ut pengar till vänner i Thailand men denna person skulle jag tveklöst ha lånat ut pengar till om han behövde,sådant förtroende ingav han! Knarkare?!!,nej men han var glad att han lyckades sluta snusa för några år sedan. Vet dock att han kunde köpa någon valium när han var ordentligt bakis och det kunde säkert varit ordinerat av en läkare men det behövs ju som bekant inte i Thailand. Han blandade inte valium och alkohol inte så länge han bodde på samui och han är för gamal och (klok)låter konstigt jag vet... att börja med sådan skit.

För 6,7,8 år sedan var han med om en trafikolycka på ön med sjukhusvistelse och många läkarbesök i Sverige då han fortfarande hade lgh där. Han konstaterades för någon typ av hjärnskada till flöjd av olyckan och hans svenska körkort drogs in.

För ca 2 år sedan drunknade mycket tragiskt hans barndomsvän och under dessa 2 åren var vi många som såg hur Andy förändrades.Han drog sig mer och mer undan och höll sig gärna för sig själv.Det är nog först nu i efterhand som man inser hur illa det var och jag har grubblat några dagar på om sviterna från moppekrashen kan ha någon del av utvecklingen i kombination av polarens dödsfall.Det är svårt att peka på precis vad som ändrades i hans personlighet men det var massa smågrejor som någon som ej kände honom väl ej skulle upptäcka men hans kontrollbehov maxades och han var allmänt bekymrad över tgf och svenska polare

I våras berättade han att han kände sig förföljd på ön och ville flytta till Pattis nu gick det som det gick

Nää nu blir jag upprörd igen får se om jag skriver mer i denna tråden.

Lang

En katoey är en tjej med glimten i örat

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ingen ursäkt och han ska straffas för brottet MEN han förtjänar lite back up nu. Han målas ut som knarkare,bidragstagare,inblandad i organiserad brottslighet,djurhatare med mm. Ni har så jävla fel!!

Precis som det nyss nämndes så arbetar han som sjöman och jag har seglat med sjömän av olika folkslag och de har bara gott att nämna.Bra människa och bra däckschef som han varit de senaste åren.Jag brukar ofta säga att man inte ska låna ut pengar till vänner i Thailand men denna person skulle jag tveklöst ha lånat ut pengar till om han behövde,sådant förtroende ingav han! Knarkare?!!,nej men han var glad att han lyckades sluta snusa för några år sedan. Vet dock att han kunde köpa någon valium när han var ordentligt bakis och det kunde säkert varit ordinerat av en läkare men det behövs ju som bekant inte i Thailand. Han blandade inte valium och alkohol inte så länge han bodde på samui och han är för gamal och (klok)låter konstigt jag vet... att börja med sådan skit.

För 6,7,8 år sedan var han med om en trafikolycka på ön med sjukhusvistelse och många läkarbesök i Sverige då han fortfarande hade lgh där. Han konstaterades för någon typ av hjärnskada till flöjd av olyckan och hans svenska körkort drogs in.

För ca 2 år sedan drunknade mycket tragiskt hans barndomsvän och under dessa 2 åren var vi många som såg hur Andy förändrades.Han drog sig mer och mer undan och höll sig gärna för sig själv.Det är nog först nu i efterhand som man inser hur illa det var och jag har grubblat några dagar på om sviterna från moppekrashen kan ha någon del av utvecklingen i kombination av polarens dödsfall.Det är svårt att peka på precis vad som ändrades i hans personlighet men det var massa smågrejor som någon som ej kände honom väl ej skulle upptäcka men hans kontrollbehov maxades och han var allmänt bekymrad över tgf och svenska polare

I våras berättade han att han kände sig förföljd på ön och ville flytta till Pattis nu gick det som det gick

Nää nu blir jag upprörd igen får se om jag skriver mer i denna tråden.

Lang

Bra att du gick in och skrev detta

Tror att han blev triggad av offret ,men det förlåter ju inte händelsen

Link to comment
Dela på andra sajter

I mitt tycke en glad, rolig och trevlig kille. Förstår ingenting??

Är väl ungefär så jag kommer ihåg honom också från ett fåtal träffar en 4-5 år tillbaks på Samui.

Kort sagt. En kille som ingav förtroende. Därför är man ju liksom de som vittnat om att de kände Andy överraskad och undrar om han visat upp liknande aggresiva tendenser den senaste tiden, om än utan den tragiska utgång som nu blev fallet.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Lang, bra skrivet! :wai:

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Lang, bra skrivet! :wai:

MVH Tommy

Tack. Jag spurtade lite desperat så hygglo att ni har överseende för stavfel och meningsuppbyggnad. Hamnade innan på Gotlands allehanda tidning och där finns lite ny info som för mig är oroväckande. Var är han? Hindras han från att kontakta Ambassaden? Om han vägrade prata med polisen under förhöret så borde han väl begära rättshjälp från just ambassaden för att få råd, Varför agerar UD endast om de får en förfrågan?? Folk som låses in kanske är sinnesförvirrade,chockade eller just hindrade från att ta kontakt..Nu reser sig nackhåren igen..

Lang

Edit Länk till tidningen http://ga.helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7891150

Ändrades av lang

En katoey är en tjej med glimten i örat

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Känner inte personen så det jag skriver gäller inte honom.

Efter ganska lång tid har jag förvirrats över det rättsliga begreppen när någon är skyldig till mord och när de har varit sinnesförvirrade. Fallet Breivik har ju inte gjort mig klokare även om de har en annan bedömning i Norge än i Sverige. Hur kan någon på det hela taget bli kallad för annat än sinnessjuk om man dödar en människa som inte har gjort dig eller någon i din familj något illa.

Sedan är det en annan diskussion vad man ska göra med dessa sinnesförvirrade människor för annat kan man väl inte vara om man hugger ner en person?

Är det rätt att försvara en person som har gjort det med motivering att den en gång var en ok människa? Dådet är oåterkalleligt för dem som dog i vart fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...