Jump to content
IGNORERAD

Svensk gripen för mord i Pattaya


Tallviking

Recommended Posts

  • Svar 308
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    35

  • broder tuk tuk

    10

  • Tommy

    10

  • andrejsdenruskige

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Från trollhättan tydligen o fyller 40år imorgon grattis

Han är inte från thn

Det är jävligt tragiskt att en människa kan bli så sjuk som andy uppenbarligen blivit. Jag hoppas att han någonstans hittar den människan han var men det troligaste är väl att han blir mer deprimerad och mer skruvad tyvärr.!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är en version av händelseförloppet, som sägs vara från vänner till offret. Från http://www.pattayaone.net/Pattaya-news/60872/zealand-nationals-allegedly-stabbed-death-swede-central-Pattaya/

"The true story as I understand it.

I received a phone call about two in the morning telling me that Rob had been beaten up. A friend and I hooked up together and found Rob at the hospital.

Sadly he had already passed.We were told many stories of what happened but this the one I believe.

The Thai man that broke up the fight and restrained the Swede and the Thai woman that accompanied Rob to the hospital gave us this version of events.

Rob was walking past the bar when the Swede’s girlfriend ran out and grabbed the dog. She then took the dog over to her boyfriend.

The boyfriend wanted nothing to do with the dog and he pushed it away. Rob then proceeded to make fun of the Swede in a joking type manner.

After he had had his fun Rob left the bar and walked around to another bar.

The Swede’s girlfriend then raced to her home and retrieved two knives. She was angry that Rob had made fun of her boyfriend and she wanted him to do something about it.

The Swede wasn’t overly concerned about the banter but she insisted.

Rob had a few drinks at other bar then left.

Rob had to walk past the bar containing the Swede and his girlfriend to get home. He had no idea the Swede was waiting for him with two knives. One was a ten inch fruit knife and the other one was a shank type knife, think screwdriver but thicker.

The Swede stepped from the bar and shouldered Rob in the street. When Rob questioned this action the Swede pulled out the knife and stabbed him in the neck.

When Rob fell to the ground he stabbed Rob twice in the back. Then he slashed Rob on his arm and leg with the fruit knife.

The girlfriend then joined the fray and kicked and punched Rob as he lay dying in the street.

The man who told us this story then broke up the fight. He disarmed then restrained the swede and he was then helped by fellow Thai’s.

The man’s story was backed up by other onlookers.

I would like to add that he was very brave to put himself at risk trying to save Rob"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tragiskt. Läste nånstans att han bott i Thailand i 5 år. Vet ju inte vad han sysslat med, men att hänga i thaibarer i 5 år är ju knappast bra för den mentala hälsan. Jag hade idag inte velat hänga med mig själv när jag var som mest "bar-rävig".

Det verkar ju också som att den här killen haft gott om tid att tänka om, det var ju inte en plötslig konfrontation med en kniv som bara "råkade" vara där. (Om man nu ska tro på vad man läser, egentligen borde man väl inte kommentera alls).

Såg en bild som det länkats till här, man kan nästan se hur killen vaknar till och förstår vad han precis gjort. Fy fan. Han hade det många drömmer om, ett liv i Thailand. Nu blir det aldrig bra igen.

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är en version av händelseförloppet, som sägs vara från vänner till offret. Från http://www.pattayaon...entral-Pattaya/

"The true story as I understand it.

Som du skriver, en VERSION av händelseförloppet.

Det finns redan mer än 10 versioner ute på nätet, vem som sagt vad och vem som började är det omöjligt så här tidigt att att säga.

Fakta:

Det sker i Pattaya bland horbarer.

Båda inblandade har massor av fula tatueringar. (alla som har tatueringar är inte kriminella, men nästan alla kriminella har tatueringar)

Thailand vill inte behålla svenska "ambassadörer" längre än nödvändigt, några år i fängelse, sen skickas han till Sverige.

2 Thessalonikerbrevet 3:10

Link to comment
Dela på andra sajter

Som du skriver, en VERSION av händelseförloppet.

Det finns redan mer än 10 versioner ute på nätet, vem som sagt vad och vem som började är det omöjligt så här tidigt att att säga.

Fakta:

Det sker i Pattaya bland horbarer.

Båda inblandade har massor av fula tatueringar. (alla som har tatueringar är inte kriminella, men nästan alla kriminella har tatueringar)

Thailand vill inte behålla svenska "ambassadörer" längre än nödvändigt, några år i fängelse, sen skickas han till Sverige.

Vart vill du komma, ful tatto=kriminell?

Var fan bland det dummaste jag läst på detta forum någonsin!!!!!

Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart vill du komma, ful tatto=kriminell?

Var fan bland det dummaste jag läst på detta forum någonsin!!!!!

Tapatalk

Nu övereagerar du läs hans inlägg en gång till ,citerar

(alla som har tatueringar är inte kriminella, men nästan alla kriminella har tatueringar)

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Här är en version av händelseförloppet, som sägs vara från vänner till offret. Från http://www.pattayaon...entral-Pattaya/

"The true story as I understand it.

I received a phone call about two in the morning telling me that Rob had been beaten up. A friend and I hooked up together and found Rob at the hospital.

Sadly he had already passed.We were told many stories of what happened but this the one I believe.

The Thai man that broke up the fight and restrained the Swede and the Thai woman that accompanied Rob to the hospital gave us this version of events.

Rob was walking past the bar when the Swede’s girlfriend ran out and grabbed the dog. She then took the dog over to her boyfriend.

The boyfriend wanted nothing to do with the dog and he pushed it away. Rob then proceeded to make fun of the Swede in a joking type manner.

After he had had his fun Rob left the bar and walked around to another bar.

The Swede’s girlfriend then raced to her home and retrieved two knives. She was angry that Rob had made fun of her boyfriend and she wanted him to do something about it.

The Swede wasn’t overly concerned about the banter but she insisted.

Rob had a few drinks at other bar then left.

Rob had to walk past the bar containing the Swede and his girlfriend to get home. He had no idea the Swede was waiting for him with two knives. One was a ten inch fruit knife and the other one was a shank type knife, think screwdriver but thicker.

The Swede stepped from the bar and shouldered Rob in the street. When Rob questioned this action the Swede pulled out the knife and stabbed him in the neck.

When Rob fell to the ground he stabbed Rob twice in the back. Then he slashed Rob on his arm and leg with the fruit knife.

The girlfriend then joined the fray and kicked and punched Rob as he lay dying in the street.

The man who told us this story then broke up the fight. He disarmed then restrained the swede and he was then helped by fellow Thai’s.

The man’s story was backed up by other onlookers.

I would like to add that he was very brave to put himself at risk trying to save Rob"

Ja provocerar man en påtänd människa går det så här , hemskt vad droger ställer till med

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu övereagerar du läs hans inlägg en gång till ,citerar

(alla som har tatueringar är inte kriminella, men nästan alla kriminella har tatueringar)

Han sätter ju det i samband med kriminella, tycker det är rätt korkat skrivet.

Så BO ska skylla sig själv, han hade ju fula tattueringar?

Och GM samt alla de andra som häckar i barer och har tattueringar, är de är oftast kriminella, och potentiella mördare?

Nä skulle tro att denna GM är en som har missbrukat sönder sin skalle, det slog slint och han utförde detta vansinnesdåd...på i stort sett en random krake som råkade säga något som retade upp honom.

Tror inte GM:s etniska tillhörighet och ev religiösa åsikter har någon som helst betydelse!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Var fan bland det dummaste jag läst på detta forum någonsin!!!!!

läs igenom alla dina egna gamla inlägg och be en vuxen förklara dem för dig så ska du se att du hittar några guldkorn ...

Oj, bäst att inte reta upp dig mer, då kanske man får en kniv i halsen.

2 Thessalonikerbrevet 3:10

Link to comment
Dela på andra sajter

Han sätter ju det i samband med kriminella, tycker det är rätt korkat skrivet.

Så BO ska skylla sig själv, han hade ju fula tattueringar?

Och GM samt alla de andra som häckar i barer och har tattueringar, är de är oftast kriminella, och potentiella mördare?

Nä skulle tro att denna GM är en som har missbrukat sönder sin skalle, det slog slint och han utförde detta vansinnesdåd...på i stort sett en random krake som råkade säga något som retade upp honom.

Tror inte GM:s etniska tillhörighet och ev religiösa åsikter har någon som helst betydelse!

Så du menar att det inte stämmer att kriminella ofta har tatueringar ?

Link to comment
Dela på andra sajter

I början i Thailand var jag väldigt godtrogen,,,inget kan hända.

Numera låter jag hustrun läsa av läget.

Link to comment
Dela på andra sajter

läs igenom alla dina egna gamla inlägg och be en vuxen förklara dem för dig så ska du se att du hittar några guldkorn ...

Oj, bäst att inte reta upp dig mer, då kanske man får en kniv i halsen.

De första raderna kan ju säkert stämma :)

Det sista var inte så begåvat skrivet, du syftar alltså på att jag skulle missbruka?..och vara en potentiell mördare?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du menar att det inte stämmer att kriminella ofta har tatueringar ?

Det har de säkert, men jag ser inget samband mellan tatuerade horbarsbesökare i Pataya och kriminella...vilket det antyddes på!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har de säkert, men jag ser inget samband mellan tatuerade horbarsbesökare i Pattaya och kriminella...vilket det antyddes på!

Jag tycker det är solklart att han inte antydde det

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Det sker i Pattaya bland horbarer.

Båda inblandade har massor av fula tatueringar. (men nästan alla kriminella har tatueringar)

Det har de säkert, men jag ser inget samband mellan tatuerade horbarsbesökare i Pataya och kriminella...vilket det antyddes på!

Jag tycker det är solklart att han inte antydde det

Jag läste det som så iaf!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Han sätter ju det i samband med kriminella, tycker det är rätt korkat skrivet.

Så BO ska skylla sig själv, han hade ju fula tattueringar?

Och GM samt alla de andra som häckar i barer och har tattueringar, är de är oftast kriminella, och potentiella mördare?

Nä skulle tro att denna GM är en som har missbrukat sönder sin skalle, det slog slint och han utförde detta vansinnesdåd...på i stort sett en random krake som råkade säga något som retade upp honom.

Tror inte GM:s etniska tillhörighet och ev religiösa åsikter har någon som helst betydelse!

Tydligen var han ju en potentiell mördare.

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

0.jpg

En förfärlig bild som skakar om åtminstone mig.

Vet inte om han ser chockad ut eller bara är full/hög, antagligen båda.

Tittar på fotot av mördaren och hans flickvän och tycker faktiskt nästan synd om dom, att på några sekunder så fullständigt förstöra sitt liv.

Men att mörda en annan människa, för det finns det ju inga ursäkter, varken svarsjuka, droger eller alkohol.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja möter jag en med dom ögonen ,så är en sak säker den personen varken retar eller tilltalar jag

utan håller mig på avstånd

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja möter jag en med dom ögonen ,så är en sak säker den personen varken retar eller tilltalar jag

utan håller mig på avstånd

Ja, det gäller att ha lite skärpa kvar även framåt småtimmarna, så man inte säger nåt olämpligt till fel person.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja verkligen. Det gäller att inte få hjärnsläpp offentligt. Inte hemma heller för den delen. Jag är inte tatuerad :-).

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...