Jump to content
IGNORERAD

Flickvannen gjorde slut :) lr :(


lillamannen

Recommended Posts

Hade någon rik knös bjudit mig på en resa och uppehälle så hade jag stannat längre än en vecka om han hade varit snäll och trevlig.

Det kan inte ha varit något som hon inte gillade med dig eftersom hon ville hem redan efter en vecka?

Det borde knappast vara att hon ville hem för att din kompis började fråga ut henne. Det verkar skumt enligt mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 215
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • lillamannen

    28

  • Tack och Hej

    18

  • måne

    16

  • Baa

    15

Mest aktiva i denna tråd

Varför ska hon ha ett hus då? Ska ni bosätta er i Thailand inom en kort eller stanna längre tider när ni åker ner? Annars så är det ju märkligt att hon har så bråttom med att skaffa ett hus i Thailand om hon nu ska bo i Sverige med dig?

Nån bosättning i Thailand är väl inte nära förestående, men hon har väl tänkt att dottern och sonen 18 respektive 11 år ska bo där medan hon är i Sverige. Annars är det väl nån statusgrej. Men hon har väl den där husbyggerisjukan som många thailändskor har.

"The difference between a democracy and a dictatorship is that in a democracy you vote first and take orders later; in a dictatorship you don't have to waste your time voting."

Charles Bukowski

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade någon rik knös bjudit mig på en resa och uppehälle så hade jag stannat längre än en vecka om han hade varit snäll och trevlig.

Det kan inte ha varit något som hon inte gillade med dig eftersom hon ville hem redan efter en vecka?

Det borde knappast vara att hon ville hem för att din kompis började fråga ut henne. Det verkar skumt enligt mig.

Tycker också det var lite drastiskt att åka hem efter bara 12 dagar även om kompisen var ganska otrevlig. Verkade dock inte bero på mig, var lika snäll och trevlig mot mig som vanligt. Men kompisen ville hon inte veta av. Kanske hade nåt problem på hemmaplan också som inte jag vet om. Hon har visst varit lite på kant med sin syster tidigare bland annat om umgänget med mig.

"The difference between a democracy and a dictatorship is that in a democracy you vote first and take orders later; in a dictatorship you don't have to waste your time voting."

Charles Bukowski

Link to comment
Dela på andra sajter

Klarar du av det så skippa henne, rätt taskigt av henne att vilja åka hem efter 12 dagar, och sen ha mage om att be om mer pengar. Det verkar som om hon har sett serien om pojken med guldbyxorna och tror att den är sann.

Försök att gå vidare så träffar du säkert en bättre och pålitligare tjej nästa gång.

Lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker också det var lite drastiskt att åka hem efter bara 12 dagar även om kompisen var ganska otrevlig. Verkade dock inte bero på mig, var lika snäll och trevlig mot mig som vanligt. Men kompisen ville hon inte veta av. Kanske hade nåt problem på hemmaplan också som inte jag vet om. Hon har visst varit lite på kant med sin syster tidigare bland annat om umgänget med mig.

Thailändare har svårt att ta om någon varit otrevlig. När det dessutom är en kille och man ska bo under samma hus så är det inte helt utan problem. Detta är nog ett problem för henne.

Du har nog ett värre problem i och med att hon verkar så på med pengar. Nu är det du som känner henne och måste avgöra det hela. Men kan du inte tala med henne och få henne att ändra attityd så kommer det att bli kämpigt framöver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trist! ...Thailändskor är ju ofta väldigt omedelbara. Inga ¨mellanskalor¨,så hon reagerade nog så spontant. Avvakta tiden ¨a little bit¨! Din ¨kompis¨borde ta ett ursäktande snack med henne. Varför stoppade du inte hans påhopp? Hennes plötsliga penningbehov är nog ett resultat av halvpanik av den uppkomna situationen,tror jag!

Det är bättre att lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna sin båge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju vända på steken också.

Hade jag åkt ner till Thailand för att bo med min flickvän i ett hus som hon delar med kompisar och släktingar , i en miljö som är helt främmande för mig, och de börjar snacka skit om mig..

Jag skulle bli fly förbannad och säga att jag tänker inte bo under samma tak,,,

Angånde huset hon vill ha.

Är planen att barnen stannar kvar i Thailand om hon i framtiden flyttar till Sverige, förstår jag att hon vill trygga deras liv.

Och hon vill säkert skicka ordentligt med pengar varje månad för skola etc...

Så mitt råd är, red ut denna ekonomiska diskussion en gång för alla. Annars blir det ett ständigt återkommande trätoämne.

Link to comment
Dela på andra sajter

[size=4]Ja jag förstår att ni alla "dumpade" trådstartaren "Lillamannen" till förmån för uppstickaren "Levithicus". Den killen var verkligen fåordig, kanske norrlänning.[/size]

[size=4]Men synd att trådstartaren inte fick ut mer än några inlägg som tack för tråden.är det detta som kallas att gå "off topic"[/size]

[size=4]uncen.[/size]

Link to comment
Dela på andra sajter

[size=4]Ja jag förstår att ni alla "dumpade" trådstartaren "Lillamannen" till förmån för uppstickaren "Levithicus". Den killen var verkligen fåordig, kanske norrlänning.[/size]

[size=4]Men synd att trådstartaren inte fick ut mer än några inlägg som tack för tråden.är det detta som kallas att gå "off topic"[/size]

[size=4]uncen.[/size]

Lillamannen har större möjligheter att reda ut sitt förhållande, än vad Levithicus har. Frågan är väl om han vill reda ut det. Isåfall är väl en förutsättning att vara aktiv och ta för sig. Vem vet han kanske är en handlingens man och har rett ut det redan. Isåfall vore det ju roligt att veta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Med dig är jag alltid lycklig, det vet du :wink:

Tack min älskling, efter vårt sista möte kändes det bra att komma ur garderoben

Du är där å jag är här

Är vi tillsammans eller ihop???

Link to comment
Dela på andra sajter

[size=4]Ja jag förstår att ni alla "dumpade" trådstartaren "Lillamannen" till förmån för uppstickaren "Levithicus". Den killen var verkligen fåordig, kanske norrlänning.[/size]

[size=4]Men synd att trådstartaren inte fick ut mer än några inlägg som tack för tråden.är det detta som kallas att gå "off topic"[/size]

[size=4]uncen.[/size]

JA sa det kan bli

Lilla jag

Link to comment
Dela på andra sajter

Lillamannen har större möjligheter att reda ut sitt förhållande, än vad Levithicus har. Frågan är väl om han vill reda ut det. Isåfall är väl en förutsättning att vara aktiv och ta för sig. Vem vet han kanske är en handlingens man och har rett ut det redan. Isåfall vore det ju roligt att veta.

allt ar intressant, hur det gar for mig t.ex.

Alltid ar det nagon som lar sig nagot

darav min trad

Link to comment
Dela på andra sajter

Lillaman har ju bara moppen som han betalt för hitintills...

Ja men hur lange kan jag aka med en "stulen" moppe ?

Link to comment
Dela på andra sajter

JA sa det kan bli

Lilla jag

Sätt lite mer kött på benet...

Ditt inlägg måste ju vara signal att du vill ha synpunkter... eller...

Link to comment
Dela på andra sajter

Sätt lite mer kött på benet...

Ditt inlägg måste ju vara signal att du vill ha synpunkter... eller...

Ja, idag har hon inte ringt eftersom jag har haft min mobil avstand, pga varit upptagen med annat

Link to comment
Dela på andra sajter

Trist! ...Thailändskor är ju ofta väldigt omedelbara. Inga ¨mellanskalor¨,så hon reagerade nog så spontant. Avvakta tiden ¨a little bit¨! Din ¨kompis¨borde ta ett ursäktande snack med henne. Varför stoppade du inte hans påhopp? Hennes plötsliga penningbehov är nog ett resultat av halvpanik av den uppkomna situationen,tror jag!

Stoppade påhoppet men skadan var redan skedd. Försökte förklara för tjejen att hon inte ska lyssna på sån skit från fulla personer, bättre att prata med dom när dom är nyktra istället.

"The difference between a democracy and a dictatorship is that in a democracy you vote first and take orders later; in a dictatorship you don't have to waste your time voting."

Charles Bukowski

Link to comment
Dela på andra sajter

JA sa det kan bli

Lilla jag

Får be om ursäkt för att jag kapade den här tråden, får skaffa egen tråd.

"The difference between a democracy and a dictatorship is that in a democracy you vote first and take orders later; in a dictatorship you don't have to waste your time voting."

Charles Bukowski

Link to comment
Dela på andra sajter

Stoppade påhoppet men skadan var redan skedd. Försökte förklara för tjejen att hon inte ska lyssna på sån skit från fulla personer, bättre att prata med dom när dom är nyktra istället.

Köpte hon inte den förklaringen så är det nog något annat i görningen :police:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

allt ar intressant, hur det gar for mig t.ex.

Alltid ar det nagon som lar sig nagot

darav min trad

Det går väl toppen för dig. TGF som är ängslig för dig och ringer varje dag för att kolla att du har det bra.

Du behöver bara vara lite social och ta emot hennes kärlek. Då löser det sig med moppen också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju vända på steken också.

Hade jag åkt ner till Thailand för att bo med min flickvän i ett hus som hon delar med kompisar och släktingar , i en miljö som är helt främmande för mig, och de börjar snacka skit om mig..

Jag skulle bli fly förbannad och säga att jag tänker inte bo under samma tak,,,

Angånde huset hon vill ha.

Är planen att barnen stannar kvar i Thailand om hon i framtiden flyttar till Sverige, förstår jag att hon vill trygga deras liv.

Och hon vill säkert skicka ordentligt med pengar varje månad för skola etc...

Så mitt råd är, red ut denna ekonomiska diskussion en gång för alla. Annars blir det ett ständigt återkommande trätoämne.

Eller skaffa framtid i nya huset med far till sina barn ? :crazy: Sådana saker har hänt också där faranger

bekostade hus och den riktiga familjen flyttade in men farangen fick bo på hotell tom. var tvungen att skicka

snabbare än kvickt pga hotelser om :13: .

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, han är ju inte full jämt. Men vissa justeringar måste nog göras om det blir nåt mer med tjejen (eller nån annan tjej). Huset är för övrigt över 300 kvm och har två kompletta lägenheter. Men kanske säkrare att ha honom på längre avstånd pga hans förmåga till att uttrycka den sk. "sanningen" om sakers tillstånd på fyllan.

Fick ytterligare ett SMS idag där hon skriver att jag minsann har ett stort hus att bo i och hon inget hus har. Att det har tagit mig 16 år att jobba mig upp från en liten hyresetta till denna bostad och tar ytterligare 20 år att betala ner spektaklet är nog svårt att förstå för en thailändska som vet att alla faranger har en sedelpress i källaren.

En hyresetta för henne i Thailand duger absolut inte medan kapital sparas för att skaffa henne nåt bättre om 2-3 år. Hon har så bråttom det lilla livet...

Du kan ju alltid belåna ditt obetalda hus i Sverige och skicka 100 tusen SEK så det lilla livet behöver inte vänta alldeles för länge

Utan kan sätta i gång ett bygge.

Väntar hon för länge så kanske finns det en annan farang som tillfredsställer flickans små behov av stor boende.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan ju alltid belåna ditt obetalda hus i Sverige och skicka 100 tusen SEK så det lilla livet behöver inte vänta alldeles för länge

Utan kan sätta i gång ett bygge.

Väntar hon för länge så kanske finns det en annan farang som tillfredsställer flickans små behov av stor boende.

Är det av egna erfarenheter du snackar om? Eller du tycker det är kul när någon hamnat i den situationen och han får skylla sig själv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...