Jump to content
IGNORERAD

Flyttar många till Thailand för att dom inte lyckats få någon tjej i Sverige


acdc

Recommended Posts

Inget ont i det men jag tror faktiskt att för en del är det så.

I Thailand ställs inte lika stora krav på om det är gubbar med stora ölmagar överviktiga men här i Thailand tas dom emot med öppna armar vad beror det på.

Kan man få ärliga svar på en sådan fråge ställning? tror inte det.

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 201
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • acdc

    53

  • Baa

    19

  • måne

    10

  • ragson

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Oregistrerad

hahaha, det är säkert till viss del på det sättet, ingen tvekan om det. Men för andra liksom mig

så var det nog snarare avsaknaden av en bra partner och bra prospekt i falangland som gjorde

att man var som ett moget äpple, alltså ganska lätt att "plocka".

När jag kom hit ner som turist första gången, och man gjorde jämförelsen med hemma, så plötsligt

så var allting så himla roligt, mängder av leenden uppsluppna människor, och inte de där smalläppiga

damerna som tycktes ha hela världen tyngandes på sina axlar.

Tycker faktiskt inte att man själv hade speciellt svårt att skaffa damer i Sverige när det pockade på, men

att hitta någon som man verkligen ville leva med var ett tufft uppdrag, och i mitt fall ett fullständigt

omöjligt uppdrag.

Tack för att Thailand och thailändskor finns...

uncen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Är bara plånboken i paritet med magen brukar stor mage inte utgöra något hinder.

Hej

Stämmer, det var ju Simon spies ett bra exempel på.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Stämmer, det var ju Simon spies ett bra exempel på.

Mvh isan Lover

Mycket kan sägas om Simon Spies. Dock knappast att han var tjock. Och dessutom kan jag inte påminna mig att han någonsin hade någon thailändsk dam.

Men annars var det säkert ett bra exempel på mitt påstående.

Link to comment
Dela på andra sajter

hahaha, det är säkert till viss del på det sättet, ingen tvekan om det. Men för andra liksom mig

så var det nog snarare avsaknaden av en bra partner och bra prospekt i falangland som gjorde

att man var som ett moget äpple, alltså ganska lätt att "plocka".

När jag kom hit ner som turist första gången, och man gjorde jämförelsen med hemma, så plötsligt

så var allting så himla roligt, mängder av leenden uppsluppna människor, och inte de där smalläppiga

damerna som tycktes ha hela världen tyngandes på sina axlar.

Tycker faktiskt inte att man själv hade speciellt svårt att skaffa damer i Sverige när det pockade på, men

att hitta någon som man verkligen ville leva med var ett tufft uppdrag, och i mitt fall ett fullständigt

omöjligt uppdrag.

Tack för att Thailand och thailändskor finns...

uncen..

Bra skrivet jag håller med dig och karma blir det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket kan sägas om Simon Spies. Dock knappast att han var tjock. Och dessutom kan jag inte påminna mig att han någonsin hade någon thailändsk dam.

Men annars var det säkert ett bra exempel på mitt påstående.

Thailänsk dam det hade han säkert

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Visst finns det såna som har problem på hemmaplan och söker lyckan utomlands, men att dom utgör någon majoritet tvivlar jag på, men man träffar ju någon eller några såna varje resa och dom brukar tyvär dra till sig fel sorts tjejer, och inte så sällan riskerar dom att bli blåsta.

Dom flesta fungerar det säkert för både på hemmaplan och utomlands och det är nog även saker som klimat, prisläge, människorna, sol och bad som lockar.

Just det faktum att Thailand har det för oss nordbor perfekta klimatet vintertid när vi har det som sämst hemma är nog den största orsaken till Thailands popularitet tror jag.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Mycket kan sägas om Simon Spies. Dock knappast att han var tjock. Och dessutom kan jag inte påminna mig att han någonsin hade någon thailändsk dam.

Men annars var det säkert ett bra exempel på mitt påstående.

Jösses där ser man vad minnet spelar en spratt!!!! Jag har i mitt minne att karln på slutet hade en rejäl kista där han satt hel eller halvnaken mitt bland alla brudarna någon gång på sextio-talet.

uncen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses där ser man vad minnet spelar en spratt!!!! Jag har i mitt minne att karln på slutet hade en rejäl kista där han satt hel eller halvnaken mitt bland alla brudarna någon gång på sextio-talet.

uncen..

Simon Spies 1980

post-5577-0-20748900-1344313287.jpg

http://m.bt.dk/slide...l?guid=19331075

Allt är relativt och visst finns det magrare krakar. Men tjock. Nää.

post-5577-0-20748900-1344313287.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjejen sa precis förra veckan att de i byn undrar hur jag kan var där? alla andra va ju tjocka o fula sa de,hmmmm

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Mycket kan sägas om Simon Spies. Dock knappast att han var tjock. Och dessutom kan jag inte påminna mig att han någonsin hade någon thailändsk dam.

Men annars var det säkert ett bra exempel på mitt påstående.

Hej

Själv har jag allt minnesbilden av en skäggig man med rejäl ölmage när han poserade naken i tidningarna med dom 10-20 gymnasietjejer som bodde hos honom, en av dessa var väl hans blivande fru.

Att det var hans pengar som fick dessa tjejer att flytta in hos honom och behaga honom tvivlar jag inte ett ögonblick på, och det jag ville påvisa var att detta fenomen med äldre mindre fysiskt attraktiva män har lätt för att få unga tjejer omkring sig även utanför Thailand bara plånboken är tillräckligt tjock, så det är inget unikt för Thailand.

a022b42f-2734-41b1-90f8-868a9354df1e.jpg

cd77f414-50b2-42bc-be1b-1db1c681e3b9.jpg

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Simon Spies 1980

post-5577-0-20748900-1344313287.jpg

http://m.bt.dk/slide...l?guid=19331075

Allt är relativt och visst finns det magrare krakar. Men tjock. Nää.

Nä inte speciellt tjock alls ju...M en ändå har i minnet 1960:talet och en mycket större mage där han satt halvnaken bland nakna madammer. Men kommer nog ihåg fel... foton ljuger ju inte...

uncen

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej

Jag var varken tjock då eller hade tjock plånbok nu börjar jag bli tjock men det vill inte bli min plånbok. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Eftersom jag ej flyttat till Thailand gissar jag att frugan var tvungen att flytta hit för få vara med en riktig karl.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Cash is king - helt naturligt om ni frågar mig.

Vem skulle inte gifta sig rikt om möjligheten fanns...

Själv så är jag mer undrande över vad folk med pengar gör i Sverige överhuvudtaget :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Ja här kan man ju va gift och ändå ha hur många kärringar som helst... Om man sköter det lite diskret!!

Att vara nöjd men en , det är livet för kort till

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Måste man flytta till Thailand om man ska ha Thai tjej då? Min tjej (Thai) är med mig här i Svedala. Skulle däremot inte ha ett dugg emot att bo i Thailand om det bara gick ekonomiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Cash is king - helt naturligt om ni frågar mig.

Vem skulle inte gifta sig rikt om möjligheten fanns...

Själv så är jag mer undrande över vad folk med pengar gör i Sverige överhuvudtaget :crazy:

Hahahaha, den va bra den.

uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania

Hej

Själv har jag allt minnesbilden av en skäggig man med rejäl ölmage när han poserade naken i tidningarna med dom 10-20 gymnasietjejer som bodde hos honom, en av dessa var väl hans blivande fru.

Att det var hans pengar som fick dessa tjejer att flytta in hos honom och behaga honom tvivlar jag inte ett ögonblick på, och det jag ville påvisa var att detta fenomen med äldre mindre fysiskt attraktiva män har lätt för att få unga tjejer omkring sig även utanför Thailand bara plånboken är tillräckligt tjock, så det är inget unikt för Thailand.

a022b42f-2734-41b1-90f8-868a9354df1e.jpg

cd77f414-50b2-42bc-be1b-1db1c681e3b9.jpg

Mvh Isan Lover

Tja jobbade med en Finsk dam från Kaskö i svenskt rederi hon hade vart en av Simons "hov damer" . När jag fråga hur Simon var som person sa hon att han var en fin person & party livet var härligt. Följd frågan var var ju var någe bra knu.. det fick jag inget svar på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst finns det väl killar som har lättare att få tjejer i Thailand än i Sverige.

Men det är väl inte enda skälet att flytta till Thailand?

konstig fråga tycker jag.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att emigrera är en ganska drastisk åtgärd. Speciellt om man flyttar till en helt annan kultur och språkområde.

Jag skulle aldrig flyttat till Thailand om jag inte hade varit gift med en thai. Skulle tro att samma hade gällt om jag var gift med en svensk kvinna.

Problem med ölmage och svag brudmagnet är inget incitament för thaiflytt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...